Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Search dă dovadă de intelegere fiindca nu vrea să muște mâna stăpânului, capul plecat, ghiocel. Nu cred că a dat vreodată in judecata CNAIR pe contracte, desi ar avea destule motive.

Ionut

Pe A8 li s-a reziliat aiurea contractul pe Ditrau-Targu Mureș dar nu au zis nimic public. Doar noi am iesit atunci. Cu documentul de reziliere. Mai țineți minte? Public nimic nimic. Asta e piata de proiectare și consultanță.

dorel_cu_lopata

#2312
Aprobat ieri de Mariana.




















dorel_cu_lopata

#2313
Extras din documentul de sus.


Proces verbal din viitor (11.05) pentru a formula solicitari din trecut (05.05).





pasadia

Si in acelasi PV au constatat ca nu au raspuns la intrebarile formulat in baza aceluiasi PV.

Curat Caragiale!

horatiu.cosma

Există și varianta a doua prin care Search pur și simplu nu a vrut contractul acesta. Însă cel mai probabil a fost înțelegere pe sub masă, ca să poată CNAIR scoate la licitație Tg.Neamț-Ungheni fără să își lege șireturile cu 2 contracte care pe alocuri se întrepătrund.

Ionut

Si bineinteles, in schimb, Search a primit macar niste promisiuni pentru licitatiile viitoare si/sau contractele in derulare.

ovideatza

#2317
Avand in vedere ca podul de la Ungheni e in plop + sa fim seriosi, utilitatea Vanatori-Ungheni-pod este redusa, cred ca putem merge inainte doar cu segmentul Tg Neamt (A7) - Letcani - Vanatori. fara a-l afecta prin cumularea cu Vanatori-pod.

Ca acesta arde:
- suplineste traficul pe unul din cele mai aglomerate DN-uri din tara (loc 2-3?)
- Ar asigura si accesul intregii regiuni la Spitalul Regional si poate chiar mai departe spre Aeroport, daca se va face drumul de legatura cum trebuie spre SRU.
- are rol si de semi centura pentru Iasi pe partea de Nord
- are justificare independenta. Nu vad de ce nu ar fi AM independent (autostrada in toata regula, practic e conexiunea Iasi la A7)

Licitatia aceasta Vanatori-pod Ungheni ar trebui reluata cu cap in momentul in care se rezolva ceva si cu podul. Sau scris cum trebuie in caietul de sarcini ca obiectul esential e stabilirea locatiei podului in conformitate cu regulile de mediu si acorduri internationale.

Search e oricum castigatorul unei parti mari din contractele de proiectare din tara, probabil sunt principalii in ultimii 10 ani...asa ca nu avea cum sa isi supere "vaca de muls". (Si a luat A13 cam simultan, nu? )

naivu

#2318
Evident legatura Iasi-A7/DN2 este prima prioritate si orice l-ar putea intarzia poate fi separat si lasat pe mai tarziu.
Ce nu inteleg eu este, daca incepand de acum sunt necesare 41 luni pt pregatirea TgNeamt-Letcani-Iasi-Vanatori, pe ce s-au bazat cand au lansat PPP-ul TgNeamt-Iasi? Eu unul traiam cu impresia ca aveau mai mult decat zero daca se apucasera sa organizeze licitatie pt PPP (iar singura problema era schimbarea modalitatii de licitare)! Acum am impresia (reala sau falsa) ca se reia toata pregatirea proiectului de la zero!

ovideatza

#2319
Care pregatire de PPP? A fost o gogorita politica. Uita orice ai auzit la TV ca ar fi fost bun cu PPP facut de Comisia de Prognoza. E ca si cum ai pune frizerul sa iti repare placa de baza de la TV-ul cu Android

Proiectul pe care "il avem" e un SF vechi, facut cu carioca pe planse probabil Iptana de prin '70, si care culmea nici macar nu e integral in posesia Cnair cf declaratiilor lui Cove_adrian.

Pregatirea nu "se reia", ci se "ia" de la 0. Probabil avem ceva la nivel de SPF. Fara pregatire corecta n-avem nici o sansa.

naivu

Multumesc, acum e mai clar stadiul proiectului. Pacat, l-am fi putut incepe din 2003-2007! Chiar daca nu s-au gasit bani de executie, comparativ, nu costa aproape nimic sa fi fost adus pana la etapa de scoatere la licitatie!

cove_adrian

@NGC

E bine! Lunea trecuta cu 2 zile inainte de anulare eram luat in ras spunand ca "poate se anuleaza licitatia de SF+PAC si ulterior RAPID se realizeaza o licitatie normala de SF+PTE+PAC"!
Motivul a fost expirarea certificatului de atestare pt realizarea EIM si SEA. :)
Problema este ca se sta foarte mult in evaluare tehnica/financiara pana se ia o decizie! Exagerat de mult! Insa cu noua "optica" a CNAIR promovata de doamna director Mariana Ionita cred ca se fac pasi pentru arderea unor etape pur birocratice.
Sa vedem cat de repede vom avea licitatie pe Fidic Rosu pe Iasi-Ungheni, de fapt Vanatori-Ungheni.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

NGC

#2322
Nu am inteles exact ce anume "e bine", dar eu nu am zis ca e rau ca s-a reziliat. :p

Asta cu "expirarea certificatului de atestare pt realizarea EIM si SEA" o fi explicatia "oficiala" sau "acoperirea", dar au aflat abia ieri ca le expira? Si atunci, de ce sa mai prelungesti valabilitatea ofertei? ;)

Daca tinem cont ca au semnat (in asociere sau nu) in 2019 si 2020 contractele pentru
- "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara - Moravita"
- "Elaborare Studiu de fezabilitate pentru Drum Expres Bacau – Piatra Neamt"
- "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Autostrada Brasov-Bacau"
- "Actualizare a studiului initial inclusiv documentatii pentru avize, obtinere avize si acorduri, elaborare Proiect tehnic inclusiv DTAC, Detalii de Executie si Asistenta Tehnica pentru obiectivul Varianta de ocolire Ramnicu Valcea"
- "Elaborare Studiu de fezabilitate pentru obiectivul ,,Pasaj denivelat superior DN21 km105+500, la Drajna"",

si mai vin si "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Tisita - Albita" si probabil si altele, ne asteptam ca acel certificat sa fie totusi "tinut la zi", nu-i asa?

horatiu.cosma

Deci înțeleg că e lapte și miere pe A8 din spusele CNAIR. Contractul pentru revizuirea SF pe Ditrău-Tg.Neamț care e cam 0,068% din valoarea estimată pentru construcția proiectului (în literatura de specialitate se vorbește de 3-4% pentru partea de pregătire) merge brici, în ianuarie e gata (pe altă pagină scrie septembrie anul ăsta, dar ce mai contează detaliile). Forajele vor apărea ca prin minune, la fel și drumurile de acces pentru foreze prin munte, la fel și acordul de mediu și toate celelalte necesare pentru un proiect matur pregătit pentru lansarea în execuție.

Pe Tg. Neamț-Ungheni în octombrie deja e gata licitația nelansată (în condițiile în care toate licitațiile pentru SF și sau PT durează în CNAIR 1-2-3-4 ani). Problemele de mediu la podul peste Prut (care cică sunt în lucru din 2016, doar că nimeni nu vede acel lucru) le rezolvă din pix, schimbând ceva lege.

Doamna aia Amărăzeanu o fi ea bine intenționată, dar eu zic că nu e prea potrivită pentru poziția de responsabil pentru fondurile europene din CNAIR. Acolo trebuie ceva mai mulți neuroni.

cove_adrian

Conform informatiilor pe care le-am colectat, prelucrat si discutat in cadrul CNAIR(inclusiv UIP 4) A8 se prezinta in urmatorul stadiu:

1. Tg. Mures-Tg. Neamt
a) studii geotehnice efectuate in procent de 30%. Saptamana trecuta se faceau foraje pe tronsonul km 8-46.
b) studiu topo finalizat. Depus la OCPI
c) studiu arheologic - 60%
d) studiu hidrologic - 0 %
e) s-a facut instiintare la mediu. S-a demarat oficial etapa de mediu catre ANPM. Am recomandat contactarea Milvus si cooptarea in proiect. Experienta lor e utila pe Tg. Mures-Ditrau. Expertiza lor ar putea fi contractata pe Ditrau-Tg. Neamt.
Link poze studii geotehnice: https://imgur.com/a/PLgyHSz
Se foreaza in functie de necesitate/constitutie teren de la 6 m la 27 m.

2. Tg. Neamt-Iasi-VO Iasi (78,3 km)
Se va scoate SF+PTE+PAC in iunie/iulie 2020.

3. Iasi-Ungheni (15 km)
Se va scoate SF+PTE+PAC in iulie 2020.
Conform discutii/document intern CNAIR se doreste comasare celor 2 tronsoane intr-un unul mai mare de ~ 93 km Tg. Neamt-Iasi-Ungheni.Eu nu agreez asta! Riscam sa blocam tot proiectul A8 de la Tg. Neamt la Ungheni datorita necompatibilizarii CNAIR cu MM/ANANP/APM Iasi. Nefinalizarea discutiilor cu podul de la Ungheni risca sa ingreuneze A8 pe relatia Ungheni-Iasi-Tg. Neamt.
Recomand sa avem 2 licitatii diferite si sa asiguram conectivitate si accesibilitate pt Spitalul Regional Iasi, Aeroport Iasi, municipiul Iasi la A8 via Tg. Neamt-Iasi-VO Iasi.

4. pod Ungheni
Pe 20 iunie expira prelungirea termenului pentru depunerea completa a documentatiei pentru eliberarea Acordului de Mediu la acest obiectiv.
Ieri, 11.06.2020, am reusit sa convoc o discutie mai larga la MM intre CNAIR, ANPM si ANANP.
Discutia initiala a gravitat in jurul problematicii podului de la Ungheni si a celor 2 chestiuni nerezolvate (in viziunea initiala a MM/ANANP) : a) lipsa protocolului dintre GOV RO si GOV MD si b) nedeclarare A8/pod Ungheni obiectiv de siguranta/securitate nationala.

Argumentele noastre/ale CNAIR au fost ca exista temei legal si proceduri realizate care deja indeplinesc asta respectiv :
Acord de cooperare RO+MD
a) in 2013 s-a convenit intre RO si MD (MT RO Manescu si MT MD Botnari) constituirea unui Grup de Lucru pe infrastructura de transport, strtategica si prioritara
b) In 2014 - Pod Ungheni declarat obiectiv de investitii- interes strategic si prioritar
c) 02.2014 - semnare Memorandul de Cooperare in domeniul transporturilor dintre RO si MD

Elaborare Act Normativ pt definire caracter strategic + importanta obiectiv pt asigurarea securitatii nationale....
Nu e nevoie ca avem lege/legi deja respectiv :
a) Legea 203/2003
b) Legea 363/2006 - PATN - Sectiunea I - Retele de Transport.
La Anexa 1 cap. A Reteaua de cai rutiere este :
              1.16 Tg Mures-Piatra Neamt-Roman-Iasi-Sculeni. Adica A8 (in linii mari)
              3.02. pe raul Prut la : Galati-Giurgiulesti, Falciu, Ungheni si Stefanesti
c) HG 33/2015 privind aprobarea Strategiei nationale de aparare a tarii pentru per 2015-2019.
d) OUG 98/2010 privind identificarea, desemnarea si protectia infrastructurii critice

Cu alte cuvinte existau/EXISTA deja legislatie si context politic favorabil sa se poata continua etapa de avizare la mediu a podului de la Ungheni.

Insa...nu au fost de ajuns/bune argumentele astfel ca s-a luat alta decizie si am stabilit un calendar:
a) finalizarea protocolului dintre RO si MD. Lipseste de la GOV RO semnatura MFP
b) elaborarea unui act normativ in procedura accelerata (OUG) asumat si (contra)semnat de MT, MM, MAE pt infrastructura critica, de interes national etc.
c) am convenit continuarea discutiiilor in echipa dintre MT(CNAIR) si MM(ANANP) pe OUG. Saptamana viitoare continua discutiile!
Sa zicem ca in linii mari ar fi consens si colaborare inter-institutionala.

Astazi 12.06.2020 am solicitat o discutie intre MT/CNAIR si APM Iasi si am mers eu, in calitate de consilier onorific, sa solicitam prelungirea termenului de 20 iunie 2020 pana cand rezolvam cu OUG si protocolul.
APM Iasi e de acord si ulterior via Muscalu (CNAIR-mediu) am convenit ca saptamana viitoare sa facem notificare/adresa de prelungire.
In concluzie sper ca situatia cu podul de la Ungheni sa aiba predictibilitate. In urma discutiilor procedura la mediu dureaza 18-24 luni. Consider ca minim 1 an e monitorizarea (e nevoie de 1 intreg sezon) pe specii protejate pt ca avem Cotul Bran care e rezervatie naturala conform Legii 5/2000. Daca era doar ROSCI/ROSPA era mai simplu..




http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica