Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

ovideatza

@cove_adrian

1. Sa aveti in vedere ca din licitatia actuala, o parte din activitati sunt aferente intregului tronson Tg Neamt-Iasi-Pod Ungheni, respectiv depunerea cererii de finantare pe POIM. Sau cel putin asa pare. (mai degraba pare ca obiectul contractului e scris cu picioarele).
Asta va influenta dorinta de a relicita DN2-Letcani-Vanatori. Daca Cererea de finantare va cuprinde strict partea de pregatire proiect, atunci trebuie tot proiectul in cauza gandit unitar si inscris cum trebuie, adicatelea trebuie hotarat ce se intampla efectiv cu fiecare tronson si inscris in acea Cerere de Finantare care este in sarcina prestatorului, ce tip de procedura urmeaza, daca e doar SF, daca e SF+PTh, etc.

2. Partea buna e ca in obiectul contractului scrie "asistenta....cererilor de finantare", adica mai multe cereri. Probabil careva a gandit de atunci ca A8 poate fi spart in mai multe proiecte, chiar si pe TgNeamt-Iasi-Ungheni.

3.
Quote from: ovideatza on February 05, 2020, 11:25:30 AM
4.2. De unde rezulta in licitatia licittia activa ca sectorul in cauza este Vanatori-Ungheni?  Eu gasesc peste tot Iasi - Ungheni, nu gasesc definitarea pt "Iasi".

Nu luati de buna ce zice CNAIR. Nimic. Eu personal nu am gasit in caietul de sarcini in zilele in care am scris respectivele posturi delimitarea fizica a obiectului licitatiei. Nu am deschis si documentatia tehnica. Ar fi bine sa gasiti efectiv in documentatie, altfel peste 6 luni va veti trezi ca ati lucrat pe o ipoteza gresita plecata de la "inteleptii din CNAIR".

4. Eu personal "as tranti" licitatia actuala de SF+PAC, daca ar fi un nucleu binevoitor la relansare rapida in CNAIR. Cum nu cred ca este, ne vom chinui mai departe. Ar merge anulata si rescrisa, scoase la licitatie cu precizari mai clare si nesuprapuneri de activitati intre tronsoane, cum e acum. Si bineinteles, reactualizare SF+PTh+PAC, nu doar SF+PAC, pe toate tronsoanele.

cove_adrian

Astazi s-a luat o decizie (sper importanta!) pentru A8.

A avut loc o sedinta intre MT, Jaspers si CNAIR.
S-au hotarat urmatoarele:
1. JASPERS va sustine cu suport/consultanta tehnica elaborarea CdS și a cererii de finanțare pt tronsonul Tg. Neamț Dn2/Soci - - Letcani - Iași - Vânători/A8.
2. Se va merge pe Fidic Rosu si vom avea SF+PT(E). O solutie similara cu A7/A13. 
3. Durata de elaborare : 41 luni
4. Pentru Tg. Mureș - Ditrau- Tg Neamț, JASPERS va oferi suport tehnic pentru pregătirea si inaintarea cererii de finanțare (via OIM) fiind deja un proiect aflat în faza de contract revizuire SF.

Provocarea va fi emiterea AM pe tronsonul Vanatori-Letcani-Dn2/Soci-Tg. Neamt. Daca nu se va emite AM pe acest tronson continuu atunci FC via POIM 1+2 nu se vor putea deconta.


http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

ovideatza

#2282
Zi-ne te rog mai multe si mai pe larg, sa intelegem la ce te referi.

Quote1. JASPERS va sustine cu suport/consultanta tehnica elaborarea CdS și a cererii de finanțare pt tronsonul Tg. Neamț Dn2/Soci - - Letcani - Iași - Vânători/A8.
Avem deja o licitatie pt elaborare cerere de finantare pe Tg Neamt-Iasi. Ce mai sustin Jaspers?
Tot in aceeasi licitatie ofertantul se obliga sa faca si asistenta in achizitii.
Asa ca ce fac? Lucreaza "impreuna" sau cum?

Quote2. Se va merge pe Fidic Rosu si vom avea SF+PT(E). O solutie similara cu A7/A13.
Care tronsoane? Iasi-pod avem deja pe Fidic galben, ca e SF+PAC nu ai PT+DDE.

Ori nu ai cum licita efectiv constructie doar in baza PAC. Te face praf un constructor daca nu ai PT+DDE si te apuci sa licitezi doar executie. Iar daca ai PAC facut, scoti AC, licitezi PT+executie=> ai toate sansele sa ai nevoie de revizuiri de AM+AC in urma reproiectarii la faza PT=>interzieri/blocaje/etc.

Se are in vedere sa se faca ulterior o licitatie doar pt PT? Sau cum?


Quote3. Durata de elaborare : 41 luni

La ce? Elaborare SF+PT? pentru care tronsoane?

Quote4. Pentru Tg. Mureș - Ditrau- Tg Neamț, JASPERS va oferi suport tehnic pentru pregătirea si inaintarea cererii de finanțare (via OIM) fiind deja un proiect aflat în faza de contract revizuire SF.

Cerere de finantare ca sa decontam ce, care e obiectul proiectului? Pentru elaborarea SF+PT sa presupun?

QuoteProvocarea va fi emiterea AM pe tronsonul Vanatori-Letcani-Dn2/Soci-Tg. Neamt. Daca nu se va emite AM pe acest tronson continuu atunci FC via POIM 1+2 nu se vor putea deconta

De ce e o provocare? Tot se insista cu tratarea unitara Tg Mures-Ungheni(IS)? Ca problema e la pod, care nu e in tronsonul pe care il spui.
In POIM 1 mai mult de elaborarea documentatiei tehnice nu are ce sa se deconteze, la acest proiect nu ne trebuie AM.

AM trebuie efectiv pt decontarea lucrarilor, in POIM 2.

Si la ce te referi cu "FC"?

Incearca te rog sa ai si un dialog cu noi daca tot postezi pe acest forum...
Ms.

cove_adrian

@ ovideatza
In primul rand imi cer scuze ca am fost extrem de expeditiv dar nu am avut timp fizic sa detaliez.

1. JASPERS va sustine cu suport/consultanta tehnica elaborarea CdS și a cererii de finanțare pt tronsonul Tg. Neamț Dn2/Soci - - Letcani - Iași - Vânători/A8.
Avem deja o licitatie pt elaborare cerere de finantare pe Tg Neamt-Iasi. Ce mai sustin Jaspers?
Tot in aceeasi licitatie ofertantul se obliga sa faca si asistenta in achizitii.
Asa ca ce fac? Lucreaza "impreuna" sau cum?


Am inteles ca JASPERS va sustine CNAIR/MT (OIM) pentru conceperea cererii de finantare.
Si da, lucreaza impreuna cu CNAIR. Ofera consultanta. Nu asta trebuie sa faca Jaspers?

Se va merge pe Fidic Rosu si vom avea SF+PT(E). O solutie similara cu A7/A13. [/quote]
Care tronsoane? Iasi-pod avem deja pe Fidic galben, ca e SF+PAC nu ai PT+DDE.
Ori nu ai cum licita efectiv constructie doar in baza PAC. Te face praf un constructor daca nu ai PT+DDE si te apuci sa licitezi doar executie. Iar daca ai PAC facut, scoti AC, licitezi PT+executie=> ai toate sansele sa ai nevoie de revizuiri de AM+AC in urma reproiectarii la faza PT=>interzieri/blocaje/etc.
Se are in vedere sa se faca ulterior o licitatie doar pt PT? Sau cum?


Se comaseaza tronsonul de 17 km de la Letcani la Vanatori si rezulta un singur tronson mai mare respectiv Vanatori-Letcani-Soci-Tg. Neamt.
Pe acest tronson se va licita revizuire SF+proiect tehnic de executie. Se doreste un tronson mai lung pentru a avea "substanta" si a putea convinge ANPM in vederea obtinerii AM pe un tronson la mare si impactul de mediu cumulat sa fie atins. E o intreaga discutie aici.

Pe relatia Letcani-Ungheni(pod) de fapt sunt/erau 3 obiective:
1. tronsonul Letcani-Vanatori
2. tronsonul Vanatori-Ungheni
3. pod Ungheni
Tronsonul Letcani-Vanatori se uneste cu PPP-ul si cu "restul" de la intersectie DN2/Soci si rezulta un mega-lot Vanatori-Letcani-Soci-Tg. Neamt.
Ca o paranteza anul trecut in CNAIR s-a lucrat la o documentatie pentru licitatie de revizuire SF+PTE insa ANAP a solicitat completari/a respins documentatia pt ca lipsea din documentatie obtinerea Acordului de Mediu.

3. Durata de elaborare : 41 luni

La ce? Elaborare SF+PT? pentru care tronsoane?
41 luni pentru SF+PT pentru Vanatori-Letcani-DN2/Soci-Tg. Neamt.


4. Pentru Tg. Mureș - Ditrau- Tg Neamț, JASPERS va oferi suport tehnic pentru pregătirea si inaintarea cererii de finanțare (via OIM) fiind deja un proiect aflat în faza de contract revizuire SF.
Cerere de finantare ca sa decontam ce, care e obiectul proiectului? Pentru elaborarea SF+PT sa presupun?


Da. Elaborare SF+PTE.

Provocarea va fi emiterea AM pe tronsonul Vanatori-Letcani-Dn2/Soci-Tg. Neamt. Daca nu se va emite AM pe acest tronson continuu atunci FC via POIM 1+2 nu se vor putea deconta[/quote]
De ce e o provocare? Tot se insista cu tratarea unitara Tg Mures-Ungheni(IS)? Ca problema e la pod, care nu e in tronsonul pe care il spui.
In POIM 1 mai mult de elaborarea documentatiei tehnice nu are ce sa se deconteze, la acest proiect nu ne trebuie AM.
AM trebuie efectiv pt decontarea lucrarilor, in POIM 2.
Si la ce te referi cu "FC"?


Asa este. De asta si noi in discutiile cu APM (Iasi) din dec 2019 am explicat ca efectul/impactul de mediu al podului de la Ungheni nu are impact asupra intregii autostrazii A8. Din acest motiv s-a venit cu "spargerea" A8 in tronsoane.
FC- fonduri de coeziune.

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

ovideatza

Ms de raspunsuri.

Deci din ce inteleg pe Tg Neamt-pod Prut vom avea urmatoarele proiecte majore:

1. Tg Neamt - Soci - Letcani - Vanatori
- urmeaza sa se scoata la licitatie reactualizare Sf+elaborare PT.
- se doreste sa se mearga mai departe la executie cu FIDIC Rosu
- Dorinta de decontare pe POIM 1 pentru elaborarea documentatiei
2. Vanatori - Ungheni - conexiune Pod
- in licitatie, evaluare 1 oferta Search primita
- prevede deocamdata SF+PAC. Nu avem in obiectul licitatie PT.
- se stie ce se doreste mai departe cu aceasta licitatie? cum obtinem PT (adica fidic galben/rosu)
- vad aici o problema pt ca include partea de conexiune cu podul, care are locatie incerta si obiectul proiectarii practic e cam in aer pe ultima sectiune.

3. Pod Ungheni
- in plop.

Din ce ai zis pe aici:
QuoteIn acelasi timp mai exista o licitatie ce sta sa intre pe SICAP (se mai astepta OK de la ANAP) pentru revizuire SF pentru Letcani-Vanatori, denumita local "centura la profil de autostrada a Iasului". Va avea descarcare in DN 24 la Vanatori. Insa ANAP nu a dat OK-ul pt ca lipsea AM-ul.
+
QuoteCa o paranteza anul trecut in CNAIR s-a lucrat la o documentatie pentru licitatie de revizuire SF+PTE insa ANAP a solicitat completari/a respins documentatia pt ca lipsea din documentatie obtinerea Acordului de Mediu.

Nu prea inteleg ce le trebuie AM obtinut la ANAP pentru a da drumul la licitatie de revizuire SF+PT?
Poate e vorba ca in obiectul licitatiei nu se prevedea si obtinerea AM?

___________________
Oricum, ca o nota general, pentru sectorul 1 de mai sus, Tg Neamt-Vanatori sper ca in licitatia care se va face se va merge cu SF+PT+PAC+AM. Adica sa avem solutie finala "la cheie".
De asemenea, pe Letcani-Vanatori ar trebui atentia maxima, pt ca traseul din SF-ul existent prevede sperietoarea denumita "tunel".

naivu

Quote3. Durata de elaborare : 41 luni
Adica va lua pana in octombrie 2023 pt revizuire/completare SF+PT, plus inca un an pt licitatie, probabil executia va putea incepe efectiv in primavara 2025.
Nu stiu cum vor intampina iesenii pe cel care le aduce vestea asta  :lol: :lol: :lol:

horatiu.cosma

Atata dureaza o pregatire cap coada serioasa, asa ca nu pot sa o ia altfel decat realitatea. Atata dureaza si celelalte la care termenele sunt puse la misto, dar se fac n aditionale de timp.

rocklee

#2287
Relocarile si descarcarile arheologice în atribuțiile cui intră a constructorului sau cel care a câștigat Sf si proiectarea...

alexV

^^
ca tot veni vorba, am aflat ca la SF-ul unui alt proiect (centura orasului CLuj-Napoca) s-au facut investigatii arheologice in teren, din 200 in 200 metri, cu buldozerul, si s-au identificat site-uri arheologice. acestea nu au fost descarcate de sarcina. treaba asta va fi facuta in viitor, la executie, si probabil va fi sub-contractata unui muzeu.

Deci lucrarile arheologice inseamna de fapt doua lucruri: identificare de site-uri la faza SF, si descarcare de sarcina arheologica la faza de executie.

voicul

DOCUMENTUL care prezintă situația de ACUM a celor mai așteptate autostrăzi din România

Un document de la Minsiterul Transporturilor cu privire la autostrăzile Comarnic-Brașov și Tg. Mureș-Iași-Ungheni va fi prezentat în ședința de Guvern.

https://www.money.ro/documentul-care-prezinta-situatia-de-acum-a-celor-mai-asteptate-autostrazi-din-romania/

NGC

^

In documentul "Notă de informare privind stadiul si perspectivele proiectelor strategice preluate de Ministerul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor de la CNSP potrivit OUG 7/2020" ce poate fi gasit aici, apare fraza asta.

Quote
Având in vedere costurile mari de execuție estimate pentru Sectorul VO Iași Nord (Lețcani – Vânători), de aproximativ 40 mil euro / km precum si lipsa Acordului de Mediu pe aceasta secțiune, se consideră oportună includerea sectorului Lețcani – Vânători (17 km) in cadrul sectorului Târgu Neamț – Iași.

Am zis io ceva acum ceva timp, dar a trecut neobservat. :D

Quote from: NGC on August 20, 2019, 11:40:56 PM
Arunc si eu aici "la intamplare" o suma, dar nu va zic deocamdata despre ce e vorba. :p

3,5 miliarde

naivu

Conform @cove_adrian pregatirea Tg.Neamt-Iasi-VO Nord va dura 41 luni (pana in Octombrie 2023), conform documentului guvernului  pregatirea va fi gata la finele 2022 (iar pe Iasi-Ungheni la final 2021). Exista vreo sansa sa fie cum zice guvernul? Care sunt asteptarile maximale pe care le putem avea in proiectul A8?
Daca am face un exercitiu de imaginatie si am presupune ca de azi si pana pe la finalul lui 2024 am avea cei mai competenti oameni posibil la CNAIR, la MT, la relocari utilitati, etc si ca vom avea si fonduri suficiente pt executia efectiva, in ce stadiu am putea ajunge la final 2024 cu Tg.Mures-Tg.Neamt, Tg.Neamt-Letcani, Iasi bypass, Vanatori-Ungheni, pod Ungheni?

horatiu.cosma

Lansare licitație pentru revizuire SF și PT Tg.Neamț-Vânători anul ăsta, semnare contract la început de 2021, finalizare realistă prin 2023 (mai spre final), licitație execuție, 2024, început lucrări 2025, finalizare 2027+.

cove_adrian

@ ovideatza

Nu prea inteleg ce le trebuie AM obtinut la ANAP pentru a da drumul la licitatie de revizuire SF+PT?
Poate e vorba ca in obiectul licitatiei nu se prevedea si obtinerea AM?


Raspuns:DA.

___________________
Oricum, ca o nota general, pentru sectorul 1 de mai sus, Tg Neamt-Vanatori sper ca in licitatia care se va face se va merge cu SF+PT+PAC+AM. Adica sa avem solutie finala "la cheie".
De asemenea, pe Letcani-Vanatori ar trebui atentia maxima, pt ca traseul din SF-ul existent prevede sperietoarea denumita "tunel".



Asta ne dorim si noi. Sa fie "tot" ramanand ulterior licitatia pentru executie.
In acelasi timp ne dorim ca in cadrul "revizuirii/completarii/actualizarii" SF sa identificam o alta solutie tehnica convenabila care sa elimine aberatia aia cu tunelul.
E nevoie de modificarea traseului si poate un viaduct. Insa ca geograf ma sperie o solutie "Aciliu" in zona Campiei Colinare a Jijiei.
E nevoie de studii geotehnice ca la carte/normativ la rigoarea adecvata (dese si adanci).
E nevoie de corelare cu documentatiile de urbanism (PUG, PUZ), e nevoie de corelare cu proiectele de infrastructura tehnico-edilitara, planurile de investitii etc. etc.
E nevoie de un sef de proiect care sa mearga in teren periodic sa nu mai avem situatii tragico-comice ca la Miercurea Nirajului.
E nevoie de un CNAIR dedicat, consecvent si pro-autostrada A8.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

NGC

"Atribuirea unui contract de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi", în conformitate cu OUG nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat"

Quote from: NGC on May 31, 2019, 11:24:43 AM
Valoare estimata: 4.764.860.100,00 RON fara TVA / 1.001.000.000,00 EURO fara TVA

Durata contractului: 360 luni

Fonduri: Alte fonduri. "Potrivit Studiului de fundamentare, finantarea obiectivului de investitie se va face in proportie de maxim 25% de catre Partenerul public si restul de minim 75% de catre Partenerul privat."

Termen depunere oferte: 03.07.2019

Quote
Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi face parte din Strategia de dezvoltare a Programului Naţional de Autostrăzi, promovat în anul 2001 de către MLPTL şi se încadrează în Planul de Amenajare a Teritoriului Naţional – Secţiunea Căi de Comunicaţie, aprobat prin Legea 71/1995. Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iaşi şi are o lungime de 61 km la care se adaugă 7 km reprezentând bretelele nodurilor DN28 şi Km 61+000, bretele ce vor fi, de asemenea, la profil de autostradă. Lungimea totală a traseului construit la profil de autostradă va fi de 68 km.Autostrada face parte din Coridorul V, ce constitue legătura Moldovei cu Transilvania şi Europa, reprezintă parte din conexiunea est - vest a României şi se racordează la sectoarele de autostradă construite deja, sau aflate în diverse faze de implementare. Astfel, se realizează conexiunea dintre centre economice importante din Moldova (Iaşi, Paşcani, Botoşani, Bacău, Suceava, Piatra Neamţ), cu cele din Transilvania şi mai departe, prin vama Borş, cu reţeaua de autostrăzi din Europa.

Licitatia a fost in sfarsit anulata in aceasta saptamana.