Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

ovideatza

#2250
Turistii ca turistii, mai grav e ca o sa vrea sa o construiasca ei singuri... deci fara vietnamezi sau moldoveni pe santier.

ghrt

Pe raza comunei Ditrău, autostrada va fi de piatră cubică iar în spaţiul de servicii vor fi o fântână cu cumpănă şi câţiva boscheţi.
Cont (aproape) inactiv.

cove_adrian

Pe 01.02.2020, a avut loc o intalnire tehnica intre membrii societatii civile militante pentru autostrazi in Moldova si expertii cheie in construirea de drumuri si cai ferate. Experientele si expertiza acestora sunt recunoscute la nivel national si international in domeniul vast si provocator al construirii de Drumuri, Poduri si Cai Ferate astfel ca onoarea a fost de partea noastra ca reprezentanti ai societatii civile.
Am dat curs invitatiei colegului Catalin Urtoi atat in calitate de reprezentant al asociatiei civice "Moldova Vrea Autostrada" precum si de viitor consilier onorific al Ministrului Transporturilor.
La dezbatere au fost prezente urmatoarele persoane:
1. Prof. univ. dr. ing. Nicolae BOȚU - specialist în domeniul geotehnic
2. prof. dr. ing. Florin Nistor VARLAM - specialist în construirea de poduri
3. ing. CFDP Ovidiu VĂDEANU - șef de proiect
4. ing. Doru NICOLAE - expert-cheie infrastructură
5. ing. Cătălin URTOI - consilier onorific al Ministrului Transporturilor
6. dr.geogr./subsemnatul - vicepreședinte MVA (viitor consilier onorific al MT)

Precizez faptul ca au fost peste 3 ore de discutii tintite strict pe tematica, problematica si oferirea de solutii si scenarii tehnice pe autostrada A8 Ungheni-Iasi-Tg. Mures. S-a insistat in mod deosebit pe tronsonul Ungheni-Iasi-Tg. Neamt. Discutiile au gravitat in jurul scenariilor/abordarilor cu privire la documentatiile tehnice ce vor fi realizate si lansate in viitorul apropiat. Se testeaza mai multe scenarii astfel ca este necesar a se cunoaste in detaliu problematica (de mediu, geotehnica, hidrologica) precum și provocarile profesionale si administrative ale autoritatilor beneficiare ale acestui proiect de infrastructura majora.

Consider ca aceasta intalnire tehnica poate fi considerata si o prima intrevedere ad-hoc a Unitatii de Management a Proiectului la nivel neoficial. Asociatiile militante pentru A8 (si nu numai) promit mai multe intalniri tehnice in acest sens!

Neoficial putem considera ca la Iasi, capitala istorica a Romaniei, s-a dat startul Diviziei Tehnice din cadrul Unitatii de Implementare si Gestionare a Proiectului autostrazii A8!

info: https://www.facebook.com/covasnianu.adrian/posts/10212143368259268
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

horatiu.cosma

Nicolae Boțu e un personaj de trista amintire, el "s-a ocupat" in prima faza de studiul geo pe Sibiu-Pitesti pana cand a ajuns cutitul la os si de frica iminenta a rezilierii contractului Spea-Tehnic l-a dat afara si a adus pe Geostud care a facut studiul pe secțiunile 1 si 5. Ulterior Boțu a depus plangere penala impotriva Geostud, clasata pentru ca "faptele nu exista". Asa ca eu personal as lua cu multa paine tot ce vine de la acest individ.

alecu26

Botu nu stie cum sa faca sa fie bagat si el in seama. Mai inainte de Sibiu Pitesti aparea prin presa cu declaratii cum ar trebuii facute SF urile. Cum se merge la preturi de dumping si calitate de dumping. A durat doar un pic pana a facut si el acelasi lucru.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ghrt

Cu alte cuvinte nu a fost Divizia Tehnică ci bisericuţa ignorabililor?
Cont (aproape) inactiv.

pasadia

#2256
Tot pune Cătălin Urtoi poze din îmbelșugată sa activitate de consilier / activist exclusivist pe teme de autostrada in Moldova și cea de azi mi s-a părut interesanta. Sunt înșiruite acolo câteva elemente de traseu printre care tunelurile propuse (pe toată lungimea A8). Și îmi par in mod clar mai puține și mai scurte decât cele din SF-ul cunoscut.

Deci avem un nou document / traseu?


horatiu.cosma

Hartia aia mi se pare "maculatura a la CNAIR". Pana la km49 nu e niciun nod rutier? Intre km 180 si 300 nu e niciun tunel, au disparut chiar toate din SF-ul din 2010 ce insumau vreo 8 km de tunel?

pasadia

Asta banuiesc si eu, dar sa-mi permit sa pun sub semnul intrebarii demersurile lor, ditamai consilieri care folosesc asemenea texte? Munciti tovarasi cu spor, exact la fel de prefacut ca si cei dinaintea voastra!

ovideatza

#2259
Eu zic ca pagina aia e doar asa...un "rezumat selectiv" ca si context, nimic mai mult.
Nu prea vad rolul ei, ca nu-s nici ei proiectanti si nu prea asta e scopul muncii lor, ci de a debloca si a impinge proiectul inainte. Asa ca nu as lua ce scrie pe acea foaie prea in serios.
Ma indoiesc ca s-au dus sa discute punctual scoatem tunel X bagam debleu Y in loc cu Ministrul.

Mai de impact as zice ca sunt urmatoarele afirmatii decat o foaie care incepe cu "Date generale".

QuoteIeri (04.02.2020) au avut loc discuții țintite vis-a-vis de tronsonul Iași-Tg. Neamț cu specialiștii din Cnair, domnul ministru Lucian Bode și președintele Comisiei de Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților.
Concluziile zilei de ieri sunt:
1. Caietele de sarcini vor fi elaborate pe contract de Fidic Roșu (Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic) similar cu autostrada A7 Suceava-Ploiești
2. Propunerea documentației de licitație va fi de tipul "Completare Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Autorizare de Construire si Proiect Tehnic de Execuție"
3. S-a propus comasarea tronsoanelor Dn2/Soci - Letcani și Letcani-Vânători urmând ca astăzi în cadrul Cnair sa se definitiveze acest demers
4. Tronsonul Vânători - Ungheni este în licitație și se continuă procedurile administrative. Pentru acest tronson există finanțare asigurată în 2020 în valoare de 9.4 milioane de lei. Această sumă este insuficientă pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție urmând ca la viitoarea rectificare bugetară din 2020 să se aloce fonduri suplimentare.
5. Finanțarea pentru tronsonul DN 2 - Leţcani - Vânători se va discuta astăzi cu specialiști din cadrul Ministerului Transporturilor și Ministerul Fondurilor Europene în vederea depunerii cererii de accesare fonduri europene pe POIM 1 (2014-2020).
Detalii după întâlnirile de astăzi.
6. Tot în întâlnirea de aseară cu ministrul Transporturilor s-a luat decizia de a se redacta scrisoarea de intenție către Jaspers cu privire la finanțarea europeană.
7. În urma discuției de aseară cu Ministrul Transporturilor am fost informați că pentru podul de la Ungheni au fost identificate soluții de deblocare a acestui obiectiv major. Am luat act de aceste soluții pe care şi noi le considerăm fezabile.
Discuțiile vor continua și azi cu specialiștii din Cnair și Ministerul Transporturilor.

Sursa = Facebook Catalin Urtoi.

Acuma intrebari:
1. toate caietele de sarcini? toate sectiunile/ loturile?
3. Asta era despre problema care ni s-a mai spus, ca erau separate presupun. Ar fi practic DN2->DN24 Nord, incluzand Centura de Nord a orasului si conexiunile pentru Aeroport si SRU.
4.

4.1 Licitatia in desfasurare (in evaluare cu 1 oferta - consortiu condus de SEARCH) - are titlul "Contract de Servicii este completarea/rezivuirea Studiului de Fezabilitate si elaborarea Proiectului pentru autorizarea executarii lucrarilor (PAC) pentru tronsonului de autostrada Iasi - Ungheni, inclusiv realizarea conexiunii cu Podul peste raul Prut ". Nu zice si Proiect Tehnic de Executie la care se face referire. PAC nu e tot una cu PTH din ce stiu. Nu ai toate Detaliile de Executie, nu ai in general aceeasi complexitate a documentatie ca la un PTH ca sa poti licita in baza lui.
In fisa de date se mai completeaza cu suport pt documentatie de finantare si altele, dar nu PTH.

4.2. De unde rezulta in licitatia licittia activa ca sectorul in cauza este Vanatori-Ungheni+pod?  Eu gasesc peste tot Iasi - Ungheni, nu gasesc definitarea pt "Iasi".

7. Care-s alea?

horatiu.cosma

A, deci documentul și cu discuția au fost așa, la mișto, au selectat de ici de colo câte ceva să pară că e serios. Pe când atunci treaba serioasă, că era vorba că nu mai putem pierde vremea?

ovideatza

#2261
Nu va luati de mine, asa am zis ca pare. E doar o introducere....cel putin eu asa sper. e pagina 1/7, sper ca pe paginile 6 si 7 sa fie ceva concret.

Mai productiv ar fi sa va axati pe partea a 2-a, postarea cu ce au discutat. Ori nu vad pe acolo scris ca au taiat un tunel, etc.

pasadia

#2262
Deci e savuros, cine s-ar fi gândit că e atât de simplu?

QuoteCătălin Urtoi:

Cu o oră înainte de plecare am reușit să ajung la Jaspers.
[Bla, bla, bla]
Am să vă spun pe scurt ce trebuie făcut procedural pentru a primi finanțare europeană.
Luați notițe domnilor din PSD, deși sper ca moldovenii să nu vă mai voteze!
Iată procedura:
1. Instituția beneficiara a proiectului(CNAIR) face o scrisoare de intenție, în care se stipulează: denumire,[bold] scurt istoric, scurta descriere.[/bold] stadiul actual, impactul asupra comunității, costuri etc
2. Este nominalizată incadrarea proiectului, adică axa, cazul nostru POIM 1.

Observații: După această etapă mi s-a promis că ei ne ajută și putem trimite această scrisoare într-o primă fază informal pentru a ne ajuta să facem cererea corect.

3. Cu această cerere completată de către CNAIR se merge la avizările interne în cadrul Ministerului Transporturilor, după care este trimisă oficial de această dată către Ministerul Fondurilor Europene pentru avizare și încadrarea proiectului în POIM 1.
4. După această etapă MFE trimite cererea oficială de finanțare către Comisia Europeană și Jaspers, la Luxemburg. De aici răspunsul va veni în 5 zile.
Notă: Acest proiect va primi sigur un răspuns pozitiv dacă cererea și documentația sunt întocmite corect.
Mi s-a specificat că este un proiect important, are o maturitate, iar Comisia Europeană cunoaște speta.
Observație finală:
Am vorbit cu Ministrul Transporturilor și cu dl dep Marius Bodea pentru a fi sprijiniți în rezolvarea acestei probleme.
În maxim două săptămâni putem avea răspunsul final al Comisiei!

Concluzie finală:
Am hotărât să mă implic împreună cu Covasnianu Adrian pentru a finaliza acest demers.
Dacă este cazul vom lua noi documentele și le vom duce de la instituție la instituție.

Deci e clar:

- dimineață ne arătase acea scurta descriere
- acum ne spune că era nevoie doar de un curier și el va fi acesta.

Problem solved!

dr4qul4

7 tuneluri: 3 de 300, 1 de 500, 1 de 650 , 1 de 800m si 1 de 1,25 km. In 120km de munti? Eu tot nu inteleg cum ar arata traseul. O fac suspendata deasupra raurilor, demoleaza sute de case si trec cu autostrada prin mijlocul satelor sau se apuca de ras munti in stilul Soimus, doar cu debleuri de 2-3 ori mai mari?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovideatza

#2264
Eu ii apreciez ca spun cam ceea ce fac, asa cum pot.

Nu stiu ce au fumat totusi astazi, dar elaborarea cererii de finantare pt Tg Neamt-Iasi-Ungheni este inclusa in licitatia de revizuire SF+PAC pe Iasi-Ungheni-pod aflata in evaluare.

Tot acolo in sarcina prestatorului cade si obligatia de asistenta achizitii pt lucrari (cred proiectare si executie).

Ca dupa ce ai scris proiectul (adica cererea de finantare + anexe=minim SF+multe altele) poti cere sprijin JASPERS sa mai corectezi din documentatie. Dar nu ai cum sa te astepti ca ei sa iti scrie cererea....doar ca ii rogi frumos. Aia e treaba de consultant. Cererea de finantare se incarca in MySMIS, cf Ghid, etc...e ceva munca la mijloc, nu e doar "de plimbat hartii".

Ar trebui cred sa mai evolueze totusi la capitolul de stapanire a unor termeni tehnici de acest gen cand fac afirmatii publice. Poate sunt ei bine intentionati, dar declaratiile sunt unele ambigue la nivel tehnic.