Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

1 miliarde de euro e estimarea SF-ului din 2010 cu 10 km de tunel pentru full profile, 40 de km in total de la Ungheni la Letcani. Eu zic sa asteptam un SF pe bune, dupa aia mai discutam cifre.

ovideatza

#2161
Intai luati  punct cu punct argumentele mele contra si aratati ca se pot atenua/ anula.

A sapa 5-10 ani orasul e dintr-un film horror.

Mi se pare ca vorbiti aici ca 3-4 doctori in fata unui pacient care dezbat cum sa il taie in mai multe locuri simultan ca sa scurteze programul de lucru, netinand cont de chinurile prin care ar putea trece acesta.

Pe Nord daca se face SF+PT cum trebuie din alea 7 tuneluri cred ca se taie in carne vie.

Postul lui horatiu.cosma cam sintetizeaza tot ce e impotriva unei asemenea idei de tunel prin mijloc.
Daca vreti sa comparati costuri, comparati:

1. cost A8 Nord dupa reproiectare + cost drum de legatura cu DN28 cel putin (Tomesti-Albita) - (ca din DN28 va exista o legatura semiurbana cu DN24 pe Bucium).
vs
2. cost compus din :
       + tunel
       + drum de legatura spre Nord spre locatia Podului
       + drum de legatura spre Aeroport si SRU (poate fi acelasi de mai sus, poate nu)
       + cost centura pe Nord ca va trebui si aia + pe sud
       + costurile din tranzitarea de catre toate ambulantele si cei care vin la aeroport catre Est si apoi urcarea inapoi spre Nord, in loc sa mearga pe A8 Nord direct
       + costurile poluarii aduse in oras
       + costurile deranjului pe vreo 10 ani in oras

Cred ca in termeni de ACB sigur 1<2. (ma refer cu tot cu externalitati). E mult mai facil sa optimizezi A8 Nord decat sa distrugi orasul cu o sapatura care sa il imparta in 2.

Mai bine va canalizati energia pt a studia relieful de pe A8 Nord si a propune solutii de optimizare.


horatiu.cosma

Eu am facut o analiza pe SF-ul din 2010 parca anul trecut si am pus-o aici, am zis de atunci că cea mai mare parte a tunelurilor pot fi evitate/scurtate foarte usor.

GDC

#2163
Ce mult s-a scris în mai puțin de o zi. Se vede că nu mai e activitate pe șantiere.

Inițial soluția lui @vancouver sau cea a lui @pasadia mi s-a parut interesantă, până mi-a adus aminte @ovideatza că mai e și un aeroport ce trebuie conectat, un spital regional la fel.

@vancouver: din păcate acel nod în oraș va genera ambuteiaje fiindcă e fix cum spui tu că ar fi prost: nodul e între zona Podul de Piatră și zona Podul Roș, unde avem două ronduri imense ce inevitabil vor fragmenta traficul.

Revenind la centură: cum a zis și @Fred acolo avem dealuri ce trebuie traversate perpendicular și deși nu sunt mari, au pante mărișoare. Acum probabil că SF-ul anterior a fost făcut în scârbă și a ieșit mai mult tunel decât trebuie, dar tuneluri vor trebui fiindcă debleu de 40 m va fi inestetic, neprietenos cu mediul și nu va ţine fiindcă solul e prost. Ar fi ceva mai trist ca Aciliu.

O soluţie simplă la km de tuneluri ar fi să aducem autostrada un pic mai aproape de Iași, cam pe la sud de Vânători. Mai puțini km de autostradă, mai puțini km de tuneluri prin niște dealuri care taie perpendicular autostrada.

vancouver

Nu rupe nici o sapatura orasul in doua. Prin locul ala acum e deja o gaura de 5-6 metri adancime, adica raul Bahlui. Nu trebuie inchis nimic pe margine, doar eliminate parcarile de pe partea cu raul, ca acolo sa poata veni camioanele de aprovizionare santier, pompele de beton, etc... Iar camioanele de santier vor circula pe sub podurile transversale existente.

Deci gandeste-te ovideatza, santierul NU va afecta orasul. Nici traficul, nici arterele. Cel mult poate va trebui inchis un pod sau altul pe o perioada de cateva luni, ca sa se repozitioneze pilele sau sa se intareasca.

Legat de poluare, nu contest ca va fi, dar: unde mai stiu sa existe pasaje, la suprafata nu pare sa fie nici o poluare venind din pasaj. In plus exista filtre. In plus poluarea mare din oras se datoreaza mersului cu viteza mica, in prima si a doua treapta de viteza. Mai ales pornitului la semafor. Asta pe autostrada nu exista. In parcarile de langa autostrazi in Germania sau Romania eu nu am simtit nici o poluare. Daca parcarea e in padure, e aer de padure. Nu exista comparatie cu poluare din oras, care chiar se simte. Eu zic ca subiectul poluarii e mult exagerat, adica poluarea datorata vehiculelor oricum existente in oras e de sute de ori mai mare.


Bun, in final nu insist cu varianta asta, daca se gaseste una in afara orasului la un cost echilibrat. Adica 20-30% peste costul prin oras e inca OK. Dar nu 500%...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@nodul din oras care va genera ambuteiaj:

OK, daca va fi asa, se poate renunta la acel nod. Avem atunci doar 2 noduri la capete, unul in est si unul in vest.

In varianta cu centura la distanta de oras oricum nu ar fi mai apropiate nodurile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovideatza

#2166
Tine cont si de zgomot. Vuiet continuu printre blocuri inghesuite.

Una e Germania unde exista probabil ceva distante, alta e ca la noi cu blocuri inghesuite excesiv sa mai bagi printre ele o sursa de poluare fonica+noxe. (ma refer ca din tunel tot vei avea evacuare, o fi prin filtre, dar va iesi si zgomot si noxe din ele, ca nu purifici 100%, ceea ce adaugat pe langa alte surse nu ajuta, si ca e mai bine sa evitam daca totusi putem). Iar blocuri vor fi si in lungul actualei zone industriale in viitor, PUZ-urile curg garla la Iasi.

In conditiile in care noi ne luptam local ca centrul orasului sa devina pietonal, ne dam cu capul de pereti ca legislatia prevede locuri de parcare la cladiri de birouri in centru desi ar trebui sa fie 0 locuri de parcare pt a nu atrage trafic, aceasta propunere contravine oricarei orientari spre mobilitate pietonala si limitare folosire auto in zonele urbane.

Plus contrareactia mea vine si din disperarea la care am ajuns in ultimii ani cu degradarea circulatiei auto in Iasi + cresterea enorma a poluarii + lipsa oricarei sanse de a scoate traficul greu din oras.

vancouver

Nu inteleg unde sunt blocurile alea inghesuite. Te-ai uitat pe traseul propus de mine?

Sunt 4,5 km in tunel pe sub Bahlui si pe sub Bd. Tutora, din tunel nu iese nici un sunet. In afara de asta mai sunt 4,0 km peste Calea Chisinaului, pe estacada, acolo e zona industriala, nici un bloc de locuinte. Si oricum se vor monta panouri fonice.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDC

Hai să ajungem la o concluzie: @ovideatza argumentele tale cu aeroportul și spitalul regional cred că sunt suficiente și pentru @vancouver să renunțe la B2R de Iași dacă varianta de centură ar avea niște costuri rezonabile (aprox 300 mil de euro). Părerea multora de aici e că un SF cum trebuie pe partea nordică va ajunge cam tot pe la suma asta drept cost de construcție.

Acum dacă vreţi hai să mai vedem o dată cum se pot optimiza costurile pe nord. @horatiu poate sper să scoată la nevoie și analiza lui de acum un an și plecăm de acolo.

vancouver

In primul rand eu nu am nici o treaba in Iasi, nu am fost in viata mea acolo si o sa vin poate doar o data ca turist. Deci pentru mine discutia se rezuma la a face lucrurile cat mai ieftin si mai bine pentru ieseni. Deci clar renunt la orice varianta prin centru, daca pe langa e mai ieftin.


De ce este o nebunie sa construiesti in mod normal prin oras?
Din cauza exproprierilor fabulos de scumpe. Ori (din pacate sa zicem asa) propunerea cu tunel pe sub Bahlui si pasaj suprateran prin zona industriala NU necesita exproprieri. Deci culmea, vor fi mai scumpe exproprierile pe o centura prin nord decat prin oras.

Acum, hai sa iau la cunostinta criticile si sa mai optimizez varianta prin oras:

1. Ce ziceti daca in loc de nod rutier, in centru se fac numai bretelele de IESIRE din oras spre autostrada?

2. Pentru a reduce lungimea viaductului peste Calea Chisinaului exista o varianta de iesire peste o cale ferata industriala dezafectata si mai departe langa manunchiul de cai ferate industriale. Astfel viaductul va avea numai 2,0-2,1 km in loc de 3,5-3,6 in prima varianta. Dupa aceea autostrada coboara la sol spre est.

Ambele masuri reduc costul cu circa 35 milioane euro. Raman 165 milioane, fara canalizare apa Bahlui si refacere peisagistica dupa acoperirea tunelului.

Iata si plansa. Click pentru mai mare:


@ovideatza: in imaginea de mai sus este cuprinsa toata zona in care va exista o minima poluare fonica. In rest e tunel.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDC

@ vancouver: sună mai bine, cel puțin pentru mine, dar nu rezolvă cele 2 mari probleme menționate mai sus: legătura cu Aeroportul și cu viitorul spital regional de urgenţă, care va fi un pic mai la vest de aeroport.

vancouver

Am spus de la inceput asta: e un dezavantaj al variantei mele. In varianta "pasadia" si deranjul din oras e complet rezolvat si legatura cu aeroportul. Creste pretul si timpul de lucru si scade un pic siguranta in tunelul lung de 6km.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDC

@vancouver: uite cam aici va fi spitalul regional:
https://maps.app.goo.gl/yN2VXVHeK988uSdy6
Din ce știu idea e să se facă o conectare cu DN24. Din punctul ăsta de vedere autostradă poate fi doar la nord de Iași, cu nod pe DN24. Ambulanţa trebuie să ajungă repede la spital și gândirea era autostradă --> DN24 --> spital, fără a străbate jumătate de oră orașul fiindcă fiecare minut contează. Ăsta cred că e cel mai puternic argument pentru autostrada la nord. Desigur dacă nu se alegea locația spitalului pe baza unui SF de autostradă făcut în ideea "oricum nu se face" mai era poate loc de discuție, dar acum e cam târziu din punctul ăsta de vedere.

ovideatza

#2173
Apreciez incercarea de a gandi out of the box.

Astept insa sa avem un SF pe Nord actualizat.

Din lista mea au ramas "nerezolvate" 1 si 2 partial si cam 3,4,5,6,8,9 integral.

vancouver

Am analizat un pic mai atent varianta "pasadia". Si aici se pot face optimizari. De ex. se pot identifica puncte sau zona din tunelul de 6-6,2 km pe care sa se poata lucra deschis. O astfel zona ar putea fi la Parcul Tg. Cucu. Acolo sunt ca. 150m pe care s-ar putea lucra deschis, ca la metrou, echivalentul unei statii. Si e cam pe la mijlocul tunelului. Si atunci nu mai este un tunel forat de 6km ci sunt 2 de cate 3 km, ceea ce e alta viata. De asemenea traseul poate fi facut de asa natura incat sa treaca pe sub strada Vasile Lupu, din care se poate inchide un sector de 300-400m gen ca acum in Bucuresti pe Bd. Decebal. Raman atunci 3 segmente de tunel forat, unul de 3km, unul de 1,5km si unul de 1,0 km.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.