News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Quest

#2130
https://www.g4media.ro/reprezentantii-impreuna-pentru-a8-noii-consilieri-onorifici-ai-ministrul-transporturilor-nu-o-facem-pentru-bani-sau-functii-nu-suntem-remunerati-au-promis-ceva-si-trebuie-sa-demo.html

   

Activiștii care s-au implicat în proiectul "Împreună pentru A8" vor fi numiți, pe rând, consilieri onorifici ai ministrului Transporturilor, Lucian Bode. Primul din acest grup a fost Cătălin Urtoi, vicepreședintele asociației, care va ocupa această funcție pentru următoarele șase luni. Lui Cătălin Urtoi îi va urma Adrian Covasnianu. Grupul activiștilor "Împreună pentru A8" au transmis, duminică seară, un mesaj prin care au dat asigurări că nu sunt interesați de funcții și bani, drept pentru care nici nu vor fi remunerați de stat pentru perioada în care vor ocupa funcțiile onorifice:

"Nu o facem pentru bani, sau functii. O facem pentru Moldova! Activistii pro autostrada A8 din Moldova au fost numiti prin ordinul Ministrului Transporturilor, Consilieri Onorifici, adica fara a fi remunerati pentru munca prestata. Catalin Urtoi, de profesie inginer constructor hidro, de la asociatia "Impreuna Pentru A8" va fi primul consilier al Ministrului Transporturilor pe problema A8, pentru o perioada de sase luni, dupa care va fi inlocuit pentru inca sase luni de catre geograful Adrian Covasnianu, de la asociatia "Moldova Vrea Autostrada"NU vom fi nişte parteneri comozi! Vom fi oneşti, corecţi cu ei, dar nu vom accepta nici un compromis! Au promis ceva şi trebuie să demonstreze că sunt altfel şi că vor să susţină DEZVOLTAREA Moldovei!", este mesajul transmis duminică de reprezentanții Asociației "Împreună pentru A8".
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

Aduci in echipa niste potentiali critici cu credibilitate mare (care nu te mai pot critica), dupa care ii arunci in mocirla din cnair sa iti faca treaba si sa se certe cu imbecilii de acolo care se ocupa teoretic de proiecte. Din punct de vedere politic, un mare plus. Vom vedea daca vor primi si "dintii" cu care sa poata face ceva prin CNAIR, sau va fi doar "tineti dusmanii aproape". Corect ar fi sa isi dea demisia din conducerea asociatiilor. Din pozitia lor ar fi grozav daca ar reusi sa publice rapoartele de progres pe Tg.Mures-Tg.Neamt si pe A7, sa deschida o dezbatere publica pe trasee, pe solutii tehnice etc. Oricum, mult succes.

cove_adrian

Corect!
Eu deja am avut discutii in Consiliul Director si am convenit in contextul asigurarii principiilor statutare de echidistanta, independenta si activitate apolitica sa imi suspend (la data numirii) activitatea din funcția de vicepreședinte și membru al consiliului director al Asociației Moldova Vrea Autostradă.
Referitor la sarcina noastra (civica) imi pun sperante corespunzatoare functiei (onorifice si neremunerate) si imi doresc o colaborare activa inclusiv cu membrii ProInfrastructura care au experiente si expertize complexe. Nu va fi usor insa nici imposibil. In principiu voluntariatul va merge la un alt nivel!
Redau fugitiv cateva informatii de la intalnirea de la MT.
Conform primelor discutii oficiale sunt sperante ca pana la finele anului sa se emita un HG de anulare a fantasmei cu PPP-ul pe Letcani-Soci/intersectie cu DN 2. Zilele astea se lucreaza la fundamentarea ei. Discutiile cu MT/CNAIR ne arata ca exista (inca!) finantare pe POIM 1 pt decontare SF pe tronsonul Tg. Neamt-Tg. Mures. Important e sa finalizeze SF. Insa sincer nu cred ca prin acest contract de 17,58 milioane de lei proiectantul de pe Tg. Neamt-Tg. Mures va efectua cele specificate in CdS la calitatea si rigoarea care sa permite ulterior un proiect tehnic+executie corespunzator. Pentru a se ajunge la un proiect "matur" e nevoie de finantare corespunzatoare si de ce nu de o etapizare/"spargere" a proiectului in licitatii mai mici.
In vara stiam ca Acciona nu depusese niciun raport (intermediar si/sau de progres) ci doar depusese documente pt avans. In decembrie "pe surse" se pare ca ar fi raport de progres depus la CNAIR. Chiar 2. Insa nu este (inca!) activitate in teren. A venit iarna si pana in martie 2020 nu se va misca nimic pe teren. Pacat!
Am dubii ca cele 14 luni din contract vor fi respectate!

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

Ionut

Nu sunt bani suficienti pentru a scoate o documentatie decenta pe Tg Mures-Ditrau-Tg Neamt. Punct. Va iesi o mizerie SAU contractul va fi reziliat dupa ce Acciona livreaza doar o parte din contract (pe modelul Spea-Tecnic de la Sibiu-Pitesti unde, la fel, licitatia a fost scoasa la un cost estimat mult sub ce era nevoie).

survola

Nu trebuie să fie activitate în teren, în termeni stricți.
Am înțeles că se poate face o cartografiere aeriană a culoarului, filmare/ fotografiere obișnuită și/sau de aceea cu laser.

horatiu.cosma

#2135
Da, se poate cartografia din avion (LIDAR) si perioada asta cu putina vegetatie e cea mai propice. Daca trebuie sa vina cu variante de traseu si sa faca analiza multicriteriala, analiza cost beneficiu, astea se pot face foarte bine iarna, ca sunt activitati de birou. Oricum, e 100% ca nu se va face nimic serios pe zona grea de munte. Cea mai buna varianta e sa se ajunga la o reziliere "amiabila" dupa ce termina sectoarele usoare din banii cu care au licitat, inclusiv acord de mediu, studiu geo, SF finalizat. Ulterior relicitat pe bani corecti sectoarele de munte. Asa nu va fi fobia de Curtea de Conturi cu alt SF, vor avea justificarea ca e reziliat pe sectoarele alea.

Quest

Temerea de abordarea pe care o va avea Curtea de Conturi a rezultat de pe urma unei intelegeri cel putin defectuoasa (daca nu chiar primitiva) a ceea ce inseamna in viziunea institutiei imbunatatirea unui SF. Daca CC are o replica de tipul "de ce dati din nou bani pe acelasi subiect" fara sa inteleaga notiunea de extindere a studiului, care va acoperi aspecte ramase nestudiate, atunci inseamna ca e cu atit mai important sa i se taie coltii prin legislatie.
Common sense will get you far !

GDC

#2137
Probabil va muta Ionut discuţia despre A8 din topicul general aici. Subscriu total la ce a scris @horatiu.cosma.

E important să împărțim și partea din Iași în Tg. Neamț-Iași și Iași-Ungheni. Sectorul până la Leţcani nu poate și nici nu are de ce aștepta după rezolvarea problemelor de pe sectorul centura Iași și zona Podului Ungheni.

dr4qul4

Impartirea la Tg Neamt nu prea are rost. Cel mai rapid ar fi ca segmentul sa fie A7-Letcani. Cel mult Motca/Pascani Vest - Letcani, ca sa descarcam si A7 in DN2. Nordul si estul Iasi-ului sunt problematice (rezervatii, tunele cf SF vechi, legatura transfontaliera), iar ocolirea Tg Neamt pe la Nord/sud va fi dictata de tronsonul montan.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Voi stiti ca de fapt Acciona e cam mostenitoarea Inocsa/Aecom in Romania? Adica toata lumea s-a mutat cu surcele si boccele la ei. Sper ca nu vom avea un SF in spiritul celor vechi...in care tot platim si tot ce se schimba si actualizeaza e cartusul.

Un termen de 14 luni e nebunie curata daca se vrea un SF cat de cat OK si mai ales pe o asa distanta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

Dupa ce Acciona va preda semiSF-ul la care lucreaza in prezent, avem sanse sa stim exact unde se va face nodul A8-A7 sau A8-A3? Vom avea un punct de reper in zona Pascani din care sa putem imparti proiectul in A8.Iasi si A8.montan? Sau ne vom trezi ca la Sibiu-Boita unde au inceput lucrarile pe A1 si se pare ca tot nu se stie exact unde se va intepa A13?! 
Un exemplu de "asa da" a fost nodul A1-A6, unde cele trei ramuri ale nodului au fost scoase la licitatie impreuna (Lugoj-Deva 1 + Balint-Centura Lugoj, castigat de Tirrena Scavi).

vancouver

#2141

Costurile estimate de 200 milioane € nu cuprind si cele necesare pentru canalizarea provizorie a Bahluilui prin conducte, pentru refacerea albiei si reamenajarea suprafetei. Aceste costuri nu ma pricep sa le estimez.







Asa arata Calea Chisinaului cam pe unde se poate iesi din subteran. Intre cladiri sunt peste 60m, necesari ar fi cam 45-48 in punctul maxim (iesirea din subteran), apoi cand autostrada ajunge pe estacada poate sa mearga exact peste benzile drumului existent.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDC

#2142
@dr4qul4: prin Tg. Neamț-Iași, atât eu cât și @horatiu.cosma probabil, ne refeream la denumirea din SF-ul actual, unde așa este numită bucata până în DN2. Știi evident că eu sunt un susținător al facerii până maxim în A7, ca mai apoi să se decidă pe unde exact merge tronsonul montan. Mă așteptam să nu ne înfundăm iar în detalii.

Încă aștept să vedem traseul pe A7, ca să ne dăm seama unde se înţeapă A8.

@vancouver: propunere interesantă, însă nu știu dacă nodul ăla de pe Splai nu ar vrea mai mare încurcătură. Asta fiindcă riști ca la anumite ore să ieși din tunel într-un ambuteiaj, care apoi s-ar prelungi până în tunel. Colegii care stau acum în Iași pot judeca mai bine.


pasadia

#2143
Vorba lui horatiu, a inceput discutia mai devreme. Acum un an (fara 10 zile) propuneam asta:

Quote from: pasadia on December 19, 2018, 05:41:41 PM


@vancouver - poti sa imi spui de ce ar fi mai buna varianta ta? Inteleg ca am avea 1,5 km de tunel mai putin, dar impact general mult mai mare asupra orasuluiatat in timpul constructiei cat si dupa aceea, in cursul operarii.

Si daca tot am dat de functia de search, am ajus si la (cred) primul mesaj in care vorbeam de tunel la Iasi dar in care propuneam un cu totul alt traseu pentru o parte din A8 si un alt grafic de implementare.

ovideatza

#2144
@Vancouver (valabil pe intrare si pt pasadia)

Eu, ca locuitor, nu pot fi de acord cu asemenea propunere.

1. M-am saturat de poluare. Vreau sa vad masini departe de oras, nu prin mijlocul lui. Suntem pe locul 1 la poluare din tara, cu depasiri continue de indicatori. Te sufoci pe strada, inclusiv in Copou aerul langa bulevard devine irespirabil. Daca e ceva care m-ar face sa plec maine din oras e poluarea. Pur si simplu simt ca nu am ce respira cand merg pe jos.

2. Punctul de iesire este o aglomeratie semnificativa.
In plus, va deveni curand haos.
In zona este programat Silk District, zona office+rezidential.
Spre Tomesti pe stanga fabricile cad si se vor construi blocuri. Pe dreapta inca nu, dar pe termen mediu si lung urmeaza.
Toata zona isi va schimba caracterul din industrial in rezidential. Fabricile se muta (sau dispar) si sunt inlocuite de blocuri. Dinamica imobiliara e cam de nedescris, poate o criza mai potoleste, dar sigur se va relua in conditiile de fata. Orasul vrea sa creasca si nu prea are unde, iar acea zona e propice, avand 2-3 bulevarde late paralele+linii de tramvai care vor fi reabilitate integral, incep acusi ultimul segment.

Zona e deja aglomerata, cu traficul generat de Tomesti+eGros+Carrefour Felicia. Urmeaza ceva mii de oameni in Silk + alte mii intre acest bulevard si mal drept Bahlui. Sunt ambuteiaje la anumite ore, in rest e "doar" aglomerat.

Mai descarci si o A adica o centura de tranzit in acest bulevard si ne-am scos.

Am vazut ca tu zici de supraetajare bulevard, dar asta nu rezolva inconvenientele de mai sus/ jos.
Plus va fi o suspendata printre blocuri.


3. Nu ai legat Aeroportul la A. Este totusi cel mai mare aeroport din Moldova.

4. Nu ai legat SRU la Autostrada. Se va face pt toata Moldova, e Regional, asa ca are nevoie de acces facil.

5. Nu rezolva deloc lipsa centurii orasului, nu creeaza circulatii sa adune miscarile din toate suburbiile orasului. Mai mult, ii canalizeaza pe toti prin centrul orasului.

6. Zona de intrare va fi probabil in 10-15 ani un nou cartier. La ERA se face Mall of Moldova (acelasi investitor cu Silk District), care va atrage si mai mult rezidential in zona, si posibil sa inceapa si dezvoltari rezidentiale pe aceasta parte a Bahluiului. 1 pod peste Bahlui e gata si vor mai fi 2 pt deschidere oras catre aceasta zona. Daca se tin de treaba, e alta zona unde orasul se poate deschide, pana spre traseul Variantei Ocolitoare existente.
In plus in acea zona se fac Parcuri Industriale. Este deja unul functional in jurul Delphi, iar Miroslava se mai apuca de unul, e autorizat cred. Cam l-ai taia in doua.

8. Ca sa fie ok, intrarea si iesirea ar trebui sa fie mult mai departate, adica tunel mult mai lung. Ai nevoie de bretea spre Nord catre Aeroport si SRU, venind din exteriorul orasului, strazile actuale interioare nu pot suporta.

9. Prin centru a sapa e cam riscant. Pe unde s-a sapat tot s-a dat de diverse vestigii. Probabil un asa santier care sa sape 6-7km ar fi blocat multi ani in descarcari arheologice.

10. Cut&cover ar fi un cosmar. Nu vrem metrou de Drumul Taberei . Si forat ar avea nevoie de puncte de sapare pana la suprafata. Cred ca ar dura si mai mult decat o executie la suprafata a variantei actuale pe Nord.

Din pacate, din "avion" pare interesant dar la sol nu e aplicabil asa ceva, cel putin nu pt a mentine si creste calitatea vietii celor afectati.