Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

esti mult prea optimist. Si daca s-ar  lansa licitatia pt revizuirea SF-ului peste 5 ani, tot ar fi un termen mult prea optimist. Pune 1 an pt evaluarea ofertelor si inca 1 pentru contestatii, apoi 2 pt realizare. si am ajuns a 9 ani.

Hai sa te intreb altfel, cat a durat actualizarea SF-ului pe PiSi? Inca se chinuie cu el si nu aveau nici un mort de ingropat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

Poate sunt optimist cu timpii estimaţi. Dar asta vine din speranța că din 2021 nu va mai fi cum a fost la PiSi.

Dar dacă vrei hai să mergem pe varianta ta: 9 ani. Va fi la fel ca până acum. În cazul ăsta crezi că se pornește spre execuție Bacău-Pașcani din A7 și Tg.Frumos-Pașcani mai devreme de 10 ani? Am spus mai sus ce tronsoane vor avea probabil prioritate, majoritatea chiar pe bună dreptate.

Dar din nou, hai să discutăm despre cum facem conexiunea abia după ce discutăm dacă trebuie traseu nou pe partea muntoasă. Sunt perfect de acord ca Leţcani-A7 să fie considerat separat până atunci.

ovideatza

#2087
@gdc, 2 posturi mai sus:

Punctul 1 si punctul 3 ale tale se contraZic. Ori dCa actualizezi SF+PT, dupa aia nu mai modifici din nou daca iti iese altceva.

Si da, ar fi grav ca 2-3 ani tot traficul se se descarce cum am zis: "Si tot traficul ar face A8->DN28B->intersectie cu DN24->dupa aia pe E583 spre Roman sau pe DN28A spre Motca".

Probabil sectorul Tg Frumos-Letcani nu ar fi folosit prea mult. S-ar intampla ca la A3 B-Ploiesti vs DN2. Si zona de aici e denumita "Drumul Mortii". A ce suna 2-3 ani in plus pt un risc de ambuteiaj putin probabil? A Morti.

Legat de concurenta pe bani cucelellate proiecte: A8 este cu un pas in urma celor enuntate de tine. Nu se va face concomitent. Cand se va licita reactualizare SF(+sper eu si elaborare PT), la A7 de ex se va licita constructie iar A0 va fi in teren la executie si tot asa. Si in plus ce ar trebui sa facem cu A8? Sa astept sa se termine PiSi A3 A7 de construit? Murim  toti pe aici...


Iar conditia legata de A7 nu e sa fie gata in teren. Ci sa fie gata SF+PT. Adica documentatia care e deja contractata, acum in lucru. Odata ce o ai(teoretic peste 1 an si ceva) poti proiecta A8 fara probleme.

Eu am o dorinta: sa se anuleze ppp-ul actual si sa vina careva competent la CNAIR sa isi asume:
- fie liciteaza reactualizare SF+elaborare PTh astfel incat sa se poata proiecta cum trebuie traseul, licitand ulterior doar executia
- fie liciteaza direct PT+executie, DAR avand curaj in pix astfel incat la PT chiar sa poata optimiza traseul si solutiile, chiar daca inseamna revizuiri de avize/acorduri/exproprieri si bani suplimentari la constructor. Daca nu isi pot asuma un design&build corect mai bine fac prima varianta, separat SF+PT de executie.

GDC

@ovideatza: nu se contrazic deloc, doar că poate nu m-am făcut înțeles.
1)lansezi licitație de SF+PT pentru A7-Leţcani
2)lansezi SF la rest, cu prioritate traseu până în zona Gheorgheni.
3) cel mai sănătos acum că m-am gândit mai bine cred că ar fi o clauză în 1 care spune că dacă se obține alt traseu prin munte să se facă o adiţionare de 10-15% care să refacă traseul pe ultimii km spre A7. Altfel licitație nouă pe ultimii km de refăcut traseul.

Și condiția e ca A7 e să fie gata în teren când e gata A8 pe acolo. Altfel legi A8 la nimic. Și eu aici am dubii că A7 acolo va fi prioritizat. Și legat de cum ar veni traficul: nu tot traficul spre și din Iași e dinspre și spre Bacău. Și chiar și pentru ăla se găsesc soluții cum ar fi un ciot de centură din DN28 până în DN28A.

Dar din nou, investiți mult efort în a mă contrazice pe ceva secundar ideii mele inițiale: hai să vedem ce șanse are traseul actual montan și dacă este altul mai bun. Apoi ne putem gândi și cum facem conexiunea. Aș vrea să ajungem noi în momentul în care știm sigur cum facem prin munte, avem deja lansată execuția pentru Leţcani-Tg.Frumos și trebuie să luăm decizia de restul până în A7.

Până atunci total de acord că trebuie prioritizat Leţcani-A7 (să vedem pe unde trece A7). Hai să trecem peste punctul ăsta și să ne gândim ce putem face ca traseul prin munte să aibă vreo șansă peste ceva ani când vom avea deja restul. Eu cred că trebuie reanalizat traseul cu date de mediu. Are cineva așa ceva? Eventual și pe partea spre Moldova și cu o concluzie pe care s-o înțeleagă și cineva care nu e expert de mediu. Ceva de genul: pe aici e asta, nu putem avea autostradă, pe aici e asta, avem nevoie de asta și asta, pe aici nu e nimic, faceți cum vreți.

mirceaeliade

#2089
Cred ca tehnic asta face parte din A8.  CNAIR modifica banii SF pentru podul de la Ungheni. Valoare: 950.452 RON, 85% fonduri UE.  Anterior cred ca era cu 75% fonduri UE.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/elaborare-studiu-de-fezabilitate-pentru-pod-peste-0

NGC

"Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate si elaborare Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor (P.A.C) pentru tronsonul de autostrada Iasi – Ungheni, inclusiv realizarea conexiunii la podul peste raul Prut"

Quote from: NGC on September 21, 2019, 11:31:48 AM
Quote from: NGC on September 20, 2019, 07:25:38 PM
E o coada asa de lunga la clarificari la alte licitatii de nu i se vede capatul. Unele sunt suspendate de mai bine de o luna.

[...]

La data suspendarii am pus ultimul termen pentru depunerea ofertelor, desi parca unele din ele au fost suspendate si cu 1-2 zile inainte.

Quote from: tom_sawyer on August 13, 2019, 11:17:01 PM
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 25.09.2019

Maine e termenul pentru depunerea ofertelor, dar parca pentru a imi da dreptate cu ce ziceam mai sus, au suspendat licitatia inca de azi.

cove_adrian

S-a reluat/ "desuspendat" licitatia "Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate si elaborare Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor (P.A.C) pentru tronsonul de autostrada Iasi – Ungheni, inclusiv realizarea conexiunii la podul peste raul Prut".
Data limita (a depunerii ofertelor): 07.10.2019

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

GDC

Ei dacă s-a reluat asta e bine. Vom fi în continuare izolați de Europa, dar izolați împreună.

În altă ordine de idei:
@API: știu că aveți alte tronsoane ce vă dau momentan mari dureri de cap, dar puteți întreba pe cei de la Milvus (parcă așa se numea organizația aia de mediu) dacă au ceva documente finale cu studiul ăla pe partea din Ardeal?
@MVA: vreți vă rog să vedeți dacă o organizație similară din Moldova vrea să facă sau chiar a făcut un studiu similar?

Ionut

Ce documente finale ai vrea de la Milvus? :)

GDC

La un moment dat ai pus niște slide-uri de la o prezentare de-a lor. Ultimul conținea referiri la "manuscripts in work". Ceva sectiune de recomandări și model de sustenabilitate pentru bârloguri. Eventual poate rogi pe cineva de acolo să mai tragă un ochi pe forum și să ne mai lămurească din când în când pe vreun subiect de mediu.

andrei.obreja

La Adunarea Regionala de Nord-Est a PNL, asteptandu-l pe Klaus Iohannis. Am auzit de la ei ceva in genul" poate o sa fim vazuti de Ciurea."



Powered by API/PUM imgur uploader

NGC

"Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate si elaborare Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor (P.A.C) pentru tronsonul de autostrada Iasi – Ungheni, inclusiv realizarea conexiunii la podul peste raul Prut"

Nici o graba, licitatia e suspendata din nou.

NGC

Licitatia e din nou activa si noul termen pentru depunerea ofertelor este 28.10.2019.

marco_ms

Pentru ca intreba cineva mai sus despre ce spun cei de la Milvus am gasit azi un articol in presa locala: "Actualul plan tehnic al autostrăzii Târgu – Mureș – Iași, neprietenos cu oamenii și natura"
https://www.punctul.ro/actualul-plan-tehnic-al-autostrazii-targu-mures-iasi-neprietenos-cu-oamenii-si-natura/

ovideatza

^^Legat de licitatia de mai sus, pe SICAP nu apare nimic ca s-ar fi prelungit. Nici clarificari (adica raspunsuri), nici nimic. Sa intelegem o noua prelungire?