Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 10 Guests are viewing this topic.

ovideatza

#2055
Am pus pe topicul Centurii o imagine, sper sa fie suficient de sugestiva.

Si link daca merge pe google cu traseul in cauza: https://goo.gl/maps/WafcmU9fpS75YQ2U9

Am descarcat din nou documentatia tehnica de pe SICAP la licitatia actuala si nu are nici un plan general de situatie...Nici in clarificare, unde recunosc ca nu au Studiu Topo, Geo, Expertiza Tehnica, Studiu de impact care a stat la baza Aviz Mediu, avizele toate sunt de prin 2010 inclusiv CU expirat, etc... In plus, licitatia/ executia ulterioara are sanse sa fie un esec pt ca relocarea utilitatilor e pe seama Primariei, care Primarie nu pare sa aiba nici o intentie in acest sens.

GDC

Acest proiect de "centură" e o glumă proastă, să te aștepți să duci traficul pe Nicolina și Poitiers în condițiile în care deja cele două bulevarde sunt aglomerate și de multe ori complet sugrumate (să vedeți ce fain e să ieși spre Lunca Cetățuii pe la 5 după amiază).
Proiectul are aceeași problemă a întregii infrastructuri din zona Iași: e gândită "puțin, dar prost".
@ovideatza: Autostrada va ajuta puțin pe nord, dar nici pe departe cât ar trebui. Ca să ajute trebuie făcute întâi investiții de amploare în zonă. De exemplu, autostrada nu va avea nod cu DJ282, și nici nu ar trebui să aibă, așa că ai nevoie de o legătură cum trebuie intre DJ282 și DN24. Și asta cred că ar fi printre lucrurile ușor de făcut. În oraș în sine trebuie schimbate multe lucruri care sunt gândite absolut prost.
În altă ordine de idei, reiterez apelul meu de a ne gândi ce putem face cu A8 astfel încât să aibă sens traseul pe toată lungimea lui și apoi să vedem cum pornim cum trebuie cu prioritate segmentul Leţcani-Pașcani (A7).
Ideea mea e în felul următor: dacă găsim soluții viabile în perioada asta moartă în care CNAIR sau guvernul nu fac pași clari înspre realizarea A8, atunci când va veni la guvernare cineva cu chef de treabă nu va trebui să pierdem timp cu căutarea de soluții. Altfel când avem oameni căutăm soluții și când să le implementăm vin din nou nulităţile.

dimitrie

#2057
Mă iertați de offtopic dar scriu din maximă frustrare.

Este nevoie, extrem de urgent, de făcut ceva între Valea Lupului - Târgu Frumos.

Am condus în seara/noaptea asta spre Iași și pe secțiunea menționată, este o adevărată aventură! Nu degeaba i se mai zice în popor drumul morții.
Trafic infernal, cât vedeam cu ochii în față, în viraje zeci, sute de stopuri roșii, în spate la fel... o mare de faruri.

Zeci de bizoni care te forțează spre acostament, nesimțire curată .. flash-uri de ți se face ziua în mașină și țin foarte aproape, pe acostament groaznic... denivelări, vibrații și te mai surprinde un cap de podeț cu o "chestie" reflectorizantă de-abia o vezi... sau căruță.. nu mai zic de "BT-uri" în special, mă iertați colegii de acolo dar statistică personală, care te surprind cum te depășesc prin dreapta, la viteze mult peste 100.. iar când ești pe jumătate de bandă aka acostament uneori de-abia reușești să revii pe bandă..

Nu mai zic că te iau transpirațiile în curbe la ~ 100 și strângi din buci când vezi ca sunt 4 masini pe aceeași bucata de asfalt, 2 pe sens opus și un bizon în dreapta..

Poliția inexistentă... nu unde este maximă nevoie, sunt ori la cafeluțe la LUKOIL Podu Iloaiei, ori ard fraieri cu 60-70 în oraș pe splaiuri, care au călcat puțin pedala...

Și am gânduri serioase să mă duc la Titi pentru ceva cursuri de conducere defensivă.. nu te ajută skill uri de șofer obișnuit și să îmi planific drumurile în funcție de trafic...
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

alecu26

Si atunci indiferent de gatuirile create...nu ar trebuii urgent favut macar 2+1?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dimitrie

^ Din punctul meu de vedere 2+1 și cu separatoare Jersey pe secțiuni periculoase ar aduce doar la un plus de siguranță.
Dar nu știu cum ar putea fii implementat bine 2+1 pe acest DN... traficul este infernal la început de weekend spre Târgu Frumos și la sfârșit spre Iași.
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

Raducu Popa

Daca nu se iau masuri pe acest tronson in urmatorii ani, va fi macel. Intr-adevar, confirm, politia sta in cateva locuri consacrate: Letcani, Podu Iloaiei, Budai, Razboieni , din cand in cand prin Baltati, Sarca. Sunt cateva neinscriptionate care se mai plimba, dar efect minim. Nr mare de masini , lipsa de educatie a majoritatii (degeaba pui tot felul de semne de circulatie cu buline negre) si a solutiilor va duce la cresterea accidentelor. Dar cine sa gaseasca solutii? Aia platiti pentru asta, au alte prioritati.

GDC

2+1 pe bucata asta trebuie implementat musai cu parapet, altfel ai un haos și mai mare. Oricum traficul aici impune o soluție fără treceri prin localități, cu două benzi pe sens, adică autostradă. Dar până atunci 2+1 poate diminua din senzația că oricând poți ajunge pe lumea cealaltă. Lumea va înjura fiindcă nu înțelege că banda aia e de staționare și mai nou cred că nu înțelege ce periculos e depășitul prin dreapta. Dar măcar va fi mai sigur.

Și totuși reiterez apelul meu de a gândi ceva cu cap pe autostrada asta:
- oricare ar fi traseul montan, segmentul Leţcani-Tg. Frumos rămâne la fel? Hai să vedem cum ne putem apuca de el. Dar asta abia după venirea unora cu chef de muncă pe la Minister, CNAIR etc.
- dacă tot e timp mort, ne putem gândi la ceva pe segmentul înspre Ardeal? Rămâne traseul ăsta, există unul mai bun, mai vedem ce spun și cei de la organizațiile de mediu?

Cei de la Moldova vrea Autostradă și Împreună pentru A8, voi nu vreți să vorbiți cu organizațiile de mediu? Ce date au, ce soluții ar fi pentru afectarea minimală a faunei? Și să pornim totuși o discuție constructivă.

tonică

mie imi pare ca oricare ar fi traseul montan, targu frumos-letcani poate fi separat si lucrat inca de maine la un sf serios, licitat si castigat pana-n decembrie. Sunt aproximativ 43 km prin nordul localitatilor si impartit in 3 loturi cu noduri la tg-frumos ( intersectie cu 28a), podul ilioaiei si letcani ( intersectie cu centura ) ar avea mari sanse, cu o licitatie facuta ca la carte si cu toate info puse la punct, sa fie gata in 2 ani.

ovideatza

#2063
A8 la Letcani nu se leaga direct cu Varianta Ocolire Iasi actuala.
Tare, nu-i asa?
In rondul cu VO avem pe partea de unde ar trebui sa vina drumul de legatura dinspre A8 un mare magazin: BlackSea.

Va fi nod cu DN-ul, apoi din DN mai departe prin minunatul rond catre VO existenta catre sudul orasului.

Pe baza a ce sa licitam Letcani-Tg Frumos sau Motca? pe SF-ul minune care exista acum? Licitam design&build si apoi facem o cruce mare sa vedem unde ne impotmolim.

In alta ordine de idei ma bucur ca ajungeti la aceeasi parere, ca Letcani-Motca (DN2, nu doar Pascani, ca daca o duci la Pascani atunci duci tot traficul prin Pascani si se va descarca spre DN2 prin padure si drum serpuit in DN2) trebuie tratat ca proiect independent si dat drumul cat mai repede.

Adica mai pe scurt ce e acum PPP. Adica exact pe care pierdem momentan vremea de pomana.
Avand in vedere ultimele evolutii politice, presiunea pe A8 si contra-PPP din pacate a scazut, si poate aici asociatiile locale ar trebui sa faca tot ce pot sa readuca subiectul in atentia opiniei publice. Sa terminam odata cu PPP-ul si sa lansam o reactualizare SF+elaborare PT+asistenta tehnica+pregatire licitatie lucrari pe Letcani-Motca.

Asta inseamna cam 2 ani proiectare (2020-2021) cu tot cu licitatia aferenta daca s-ar da drumul maine si ar merge bine.
Apoi inca 1 an pentru licitatie de lucrari. (2022).

Din 2023 s-ar putea lucra. 4-5 ani in ritmul nostru. Ar intra perfect in viitorul exercitiu UE ca si eligibilitate cheltuieli (cheltuieli angajate din 2021).

dr4qul4

Cred ca de vreo 4 ani tot spun ca trebuie rupt segmentul A7 - Letcani de restul A8. Si cand spun rupt, ma refer la refacut SF doar pentru acest tronson.
Ideal era sa se liciteze in acelasi timp cu SF-ul pentru A7...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


GDC

Trecând peste aberațiile cucului, repet ce am spus și eu de câteva ori: dacă tot vrem să refacem SF pe Leţcani-DN2, nu vrem să facem un lucru cu cap să vedem cam pe unde ar continua și mai departe? Bănuiesc că un SPF ar ajunge. Dar ceva mai de bun simț faţă de ceea ce s-a făcut la analiza de traseu precedentă. Timp s-ar pierde puțin spre deloc, iar ca bani sper că nu crede nimeni că din asta am sărăci.
Idea mea e simplă: facem cum trebuie acum ca să nu facem prost mai târziu. Hai să renunțăm la mentalități de genul: "facem acum aici, vedem mai târziu ce facem mai încolo" sau "important e că începem cumva, chiar dacă nu e chiar bun". De ce trebuie să renunțăm la astfel de gândiri? Fiindcă asta e cauza principală pentru care suntem în situația absolut revoltătoare pe A1 LD3. Și doar cu mare noroc de va deschide acolo fără "reparații" inutile și întârzieri enorme.

dr4qul4

Exista un SF care poate tine loc de SPF. In plus, nu vad sa se mai liciteze vreun SPF prea curand. Teoretic au fost inlocuite de MasterPlan.
Asadar, traseul A8 este batut in cuie: Iasi-Pascani-Tg Neamt-Ditrau-Tg Mures
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

Master Planul nu are cum să stabilească exact traseul unei autostrăzi, el stabilește doar culoarele aproximative. Oricum văd că între timp CNAIR se ocupă cu tâmpenii precum Autostrada Nordului.
@dr4qula: chiar crezi că traseul montan actual are vreo șansă să primească AM? Sau facem un tunel continuu de la Tg. Mureș la Tg. Neamţ? Că atunci înțeleg și costurile exorbitante ce se vehiculau.
Avem un SF prost care a ales traseul ca să nu fie multe tuneluri. Dar partea de mediu a fost complet ignorată și ne vom trezi cu tuneluri de n-o să putem duce.
Dacă ne încăpățânăm să rămânem cu un traseu care nu ia în considerare partea de mediu nu batem cuie decât în sicriul părții montane a autostrăzii.

dr4qul4

Nici SPF-ul nu stabileste traseul exact.
In plus, nu vad cum CNAIR ar accepta vreodata sa faca un SPF pentru un proiect pentru care are SF! De fapt, lor le va fi greu si sa se apuce de refacerea SF-ului.
Legat de traseul aproximativ....e deja batut in cuie. Pe acolo va trece, daca va trece. Se vor inmulti tunelele si ecoductele, se vor prelungi viaductele, dar ala va fi traseul.
Eu nu stiu nici macar un caz in care sa se fi schimbat radical traseul unui proiect: OS3 a ramas pe la Aciliu, LD2 si 3 nici macar nu s-au pus in discutie pt a fi mutate pe valea muresului. Bomboana de pe coliva este viaductul Suplacu, ce putea fi evitat cu un mic ocol.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist