Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

GDC

@Ionut: știu că ai spus în repetate rânduri că traseul actual se intersectează cu traseele de urși, drept consecință nu prea vom pupa AM în forma actuală a SF. Nu știu să fi văzut în schimb pe unde anume trec traseele alea, îmi cer scuze dacă am omis vreun mesaj pe forum în care era această informație.

Dorința mea ar fi să încercăm ce ați făcut voi la Holdea, pe scară mai largă. Să venim în întâmpinarea autorităților cu soluții bune care să fie luate în considerare de cineva responsabil. Din punctul meu de vedere soluțiile trebuie să înceapă încă de la stadiul de traseu.

Ionut

Cel putin pentru sectorul Tg Mures-Ditrau se stiu foarte bine traseele ursilor, vizuini etc. Problema e ca nu e vorba doar de ursi. Vezi aici.

GDC

Bun, acuma avem nevoie de cineva care să poată spună ce înseamnă datele alea, cineva de la organizațiile de mediu. Eu uitându-mă aș putea spune că facem traseul de la Tg. Mureș spre Ibănești și apoi Ditrău cu câteva tuneluri foarte scurte care să permită permeabilitatea mamiferelor mari (vad niște culoare relativ subțiri pe hărțile cu deplasări în zonele respective). Desigur nu mă pricep la zoologie: dacă pe acolo trece un urs, pe acolo trec toți sau de câte date am nevoie ca să spun că pot face un culoar? Deocamdată văd câte un urs cu trasee diferite. Trec măcar doi pe același culoar? Dacă da, ajunge să spunem că pe acolo trec mai toți?

Era vorba de niște documente suplimentare care erau în lucru (se vede pe un slide). Avem ceva nou?

horatiu.cosma

#2043
Mă uit în caietul de sarcini al licitației pentru revizuire SF Autostrada Iași-Ungheni și văd că scrie la responsabilitățile prestatorului:

- evaluarea impactului asupra mediului pe autostrada Tg.Neamț-Ungheni
- deviz general pe tronsonul Iasi-Ungheni si pe autostrada Tg. Neamt-Iasi-Ungheni
- analiza cost-beneficiu si modelul financiar pe autostrada Tg.Neamt-Iasi-Ungheni
- asistenta beneficiarului in sustinerea aplicatiei de finantare pe autostrada Tg.Neamt-Iasi-Ungheni

Ori au uitat să șteargă din prostie/lene "Tg.Neamț", ori prin treaba asta aflăm indirect că se pune cruce PPP-ului.

Ce nu îmi e clar (și nu e deloc specificat în caietul de sarcini) unde mai exact începe revizuirea asta de SF. "Iași" poate însemna orice punct în zona aia, mai ales că, înțeleg de la NGC, CNAIR vrea să scoată PT+execuție Autostrada Lețcani-Vânători (care mă gândesc că e partea vestică a Autostrăzii Lețcani(Iași)-Ungheni).

ValiCatargiu

Cand se referă la Iași cred că e vorba de Valea Lupului din valea Bahluiului.

pasadia

@ieseni: ar ajuta cu ceva daca s-ar face cu prioritate acel tronson menționat de Horațiu, intre Vânători (DN24C) Valea Lupului (DN24)? Senzația mea e că nu avea mult trafic, nici de tranzit, nici local, dar poate știți voi mai bine.

ovideatza

#2046
Ajuta:
- SRU
- acces aeroport
- iesirea spre Vest din oras din cartierele nordice


Este crucial pentru Spitalul Regional de Urgente (SRU).

Acesta va fi pozitionat in Nord, pe dealul dintre drumul spre aeroport si iesirea spre Sculeni ( CA Rosetti).

Exista si acum drumuri, dar fie accesul se va face prin oras, fie pe tot felul de DJ/DN intr-o stare nu tocmai buna.

Ori asa ceva e complet inadecvat. Posibil sa avem pe partea de cerere de finantare o situatie ca la podul de pa Braila. Nu ai acces adevat si "trafic", in cazul acesta mijloacele de a aduce pacientii in conditii normale din zona de Vest/Nord/Sud a Moldovei (mai putin Vaslui) catre spital in conditii decente. Atunci de ce sa te finantam?

Legat de Aeroport, avand in vedere avantul ultimilor ani pe trafic, o cale de acces pt traficul regional e absolut urgenta. Momentan cei care vin din alte judete siroiesc prin oras, pe stradute inguste printre case, de 1 banda/ sens. Daca l-ati vazut pe Papa, ei cam aia e situatia. Noroc ca a venit Papa si s-a asfaltat partea mai rea din drumul de acces spre aeroport, pacat ca nu a trecut si pe la blocul meu poate ma alegeam cu aranjarea zonei din jurul blocului

In alta ordine de idei, ar ajuta orasul, decongestionand din cartierele de nord si legaturile dintre ele. Mai ales accesul catre Letcani, pt ca zilnic se fac cozi pana la Antibiotice, si toti trec prin Pacurari. Cu A8 Nord Iasi cam tot ce vine din Tatarasi/ Copou/ Breazu ar alege alte rute de iesire spre vest.

Exista si o presiune imobiliara asupra traficului imensa momentan, in Copou la iesire se construiesc blocuri si au spatiu foarte mare de continuare a acestor proiecte, in Breazu e plin de case, ori toti ar avea alte rute de acces.

Orasul Iasi e primul sau al doilea din tara la capitolul poluare, sursa blamata fiind traficul si constructiile in stil haotic. Sunt rute pe care faci in ora de varf 1,5 ore, nu te-ai astepta la asta la Iasi, unde acum 6-7 ani era super lejer.

Raspunsul e da, ar ajuta:
- trafic regional, tranzit : SRU si Aeroport
- local orasul, servind ca si centura (desi aici pe zona de Sud situatia e cel putin la el de critica).

Dar interesul general ar fi tot Letcani->DN2. Asta e prioritar, daca e de ales intre cele 2. Singura "buba" aici mare e SRU. Orasul ar trebui sa se descurce cumva, dar SRU e pt toata Moldova.

NGC

^^^^ In cazul de fata, prin "Iasi" se intelege Letcani. Mai degraba au "uitat" sa stearga Targu Neamt din CS, dar asta vom vedea cel mai probabil la clarificari.


alecu26

Zona intre Targu Frumos si Iasi ar fi prioritara. Mai exact nodul de la Targu Frumos adica nod cu DN 28B pana la nodul de la Vulturi...cu DN 24. Existand si nodul intermediar de la Letcani, evident ca se pot face si variante la ce am scris mai sus. Doar un tronson DN 28B-DN28 (Letcani) e cvasiinutil, mutand coloanele de traffic si blocajele la Letcani.

DN 28 pe acea zona are unul din cele mai mari valori de traffic din tara, si asta de foarte foarte multi ani. Aici un by pass Targu Frumos Iasi ar fi trebuit facut inca de pe vremurile By Pass Pitesti, By Pass Sibiu, By Pass Deva Orastie.

PS: pentru un oras asa de mare, pare destul de prost gandita autostrada si configuratia nodurilor in zona Iasi. Traficul spre granita scade enorm, si asta nu doar in acest caz. Pe langa autostrada, daca ramane asa...ar trebuii gandite ceva penetrari inspre oras....drumuri expres, pasaje denivelate...etc.

PS2: centura la nivel de DN a orasului Iasi este un alt exemplu cu cata indiferenta poate fi tratat un oras atat de mare. S-a facut un sfert (un cadran) din ea...care in actuala configuratia leaga nimic de nimic si traficul e ca atare. Si vestea proasta e ca nu exista nici un fel de tentative de a licita, construii ceva din ea....Macar daca am vedea chinurile facerii...asa cum vedem la centura Suceava, centura Tecuci, centura Tg Mures...sau pana mai recent Centura Bacau. Nimic, nada, zero...parca nu ar exista proiecte si SF uri platite deja pe bani frumosi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

@ovideata: dar dinspre aeroport spre Vanatori tot cam prin oraș mergi, nu?

Am fost și eu de vreo 2-3 ori prin dealurile alea. Sincer îmi pare ciudat cum orașul se extinde așa, în sus pe deal ( la nord și sud) în vreme ce valea bahluiuluie practic neconstruita. Eu in continuare cred că mai logica ar fi o opțiune prin tunel, pe sub oraș.

ovideatza

#2050
@alecu26

Te inseli legat de centura sud. Din pacate intr-un mod nu placut. Este licitata continuarea, dar trece fix prin oras, printre blocuri, folosind un bulevard actual si intratea in oras dinspre Ciurea, intrare care e blocata si genereaza dimineata cele mai lungi cozi si ambuteiaje. Asa ca bataia de joc continua. Doar schimbam bulevardele din oras tranzitate, atat, nimic altceva.

Tocami ca SF-ul pt aceasta lucrare e cea mai mare prostie posibila, si se merge mai departe pe el. Tot ce e in el ar trebui realizat, dar in opinia mea de catre oras, pt trafic local, iar centura sud sa fie dusa mult mai larg, bineinteles cu alte costuri pt ca avem dealuri si asta ne sperie orice proiectant, CNAIR si care o mai fi implicat.

^^pasadia

Da, te intorci in oras si apoi iesi pe CA Rosetti spre  Vanatori (DN24).

Teoretic, fix intre cele 2 drumuri va fi SRU si va exista un drum de legatura peste acel drum care le desparte, si probabil ar trebui sa fie si o legatura intre aeroport si A8Nord.

Mai exista ceva planuri de a muta aeroportul pe cealalata parte a pistei, noi terminale, sute de mil de euro, care ar crea posibilitatea probabil unei alte legaturi la viitoarea A8. Dar acele planuri sunt fantasme locale.

Cam A8 centura + SRU + drum de acces + Aeroport sunt strans legate functional intre ele. Iar CNAIR+MS+CJ+Primarie momentan la Iasi reprezinta reteta dezastrului, in loc sa conlucreze nu stiu cum sa se impunga mai tare.

Legat de Bahlui, albia sa era inundabila, drept pt care pe vechiul exercitiu a fost un proiect pe Mediu pt regularizare. Din pacate zona dintre cartierele Galata+Dacia si pana la rond Uricani e inaccesibila in lipsa definitivarii proiectului centurii (cu legaturi spre oras) + proiectele podurilor (minim 2 mai sunt prevazute, 1 fiind in lucru) + realizatea retelei stradal (de care nu se aude nimic).

alecu26

Putem vedea un traseu la acea centura? Vreo plansa? Dupa cum o descrii nu pare a fi in curtea CNAIR...ci probabil ceva la nivel de primari Iasi sau maxim CJ.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


ovideatza

#2053
Ms Horatiu pt link.
Este "centura urbana", licitata de CNAIR, pe bulevardele orasului. In plus in presa locala exista contre Primarie-CNAIR legat de predarea strazilor in cauza, care ar fi trebuit sa fie libere (utilitati relocate), iar Primaria spune pe scurt ca e discutie veche de 10 ani si ca nu i-a crezut nimeni ca sa se apuce de lucrari fara rost. Dar asta e deja offtopic.

Parerea mea in continuare e ca segmentul Motca - Letcani este prioritar, (capacitate depasita a Dn-ului="Drumul Mortii" se numeste) dupa care urmeaza segmentul de centura Nord, pana la conexiunea cu  podul peste Prut. Iasi-Valea Lupului si cat de curand pana la Letcani va trebui modificat in a fi bulevard, nu DN, cu reducerea corespunzatoare a vitezei de deplasare si semaforizare, pt ca mor oameni acum pe trecerile de pietoni.

alecu26

Deci centura asta sud...nu se leaga de cealalta bucata? Scuze...dar dincolo nu am gasit nimic clar. Si mai ales linkurile sunt expirate. Poate face cineva un bine si pune plabse mai generale.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).