News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

GDC

#2010
Point proven....eu spun hai să facem SF cum trebuie la amândouă și vedem după aia ce facem prioritar și dacă facem FP sau HP și răspunsul primit e "huo, A8 FP mănâncă tot bugetul intergalactic pe o mie de ani". Oameni buni, momentan avem pe Tg. Mureș - Tg. Neamţ o revizuire care va da hârtie igienică și pe A13 un SF + PT care va da același lucru, din același motiv: valoarea licitată e mult sub o valoare realistă. Și mai dureros e că pe DN2-Letcani avem un PPP care nu pot decât să mă rog să pice (adică mă rog să se piardă încă un an cel puțin, cam ăsta e nivelul absurdului la care s-a ajuns).  Fiindcă dacă se face vom îngropa o căruță de bani pe un tronson pe care n-o să circule nimeni dacă e taxat. Tot pe DN28 se vor înghesui și va fi cel puțin același măcel.
Repet hai să ne indignăm când auzim aberații gen PPP sau valori nerealiste la SF, hai să luptăm să se facă serios amândouă SF și mai apoi începem să și construim (un lot aici, unul acolo, unde e mai util, că e imposibil cap coadă de la început). Oricum nici A13, nici A8, chiar și HP nu se pot face nici una în mai puțin de 10 ani (ca să nu zic mai mult) chiar dacă ar merge totul strună. Așa că să lăsăm prostii de genul dăm toți banii pe A8 în 7 ani, că nici dacă am vrea, nu am putea.
@ValiCatargiu: sumele pentru un SF corect nu sunt totuși chiar de speriat așa că merită să le facem pe amândouă. Și mai apoi construcția etapizată: pe A13 poate un tunel HP pe la Oituz și ceva în zona Măgurilor pentru început, pe A8 ceva similar și în timp dezvoltăm în funcție de nevoile de trafic. Unii pe forum spun că nu avem nevoie de trecere FP a munților către Moldova și au dreptate pentru următorii ani, dar tot timpul mi se pare o idee bună să gândim temeinic de la început și nu să ne trezim peste 50 de ani că trebuie un drum nou de la 0.

DoctorT

#2011
A zis vreun oficial vreodata de ce vor PPP pe Pascani-Iasi in loc de discount de 75% de la UE?  E chiar asa pe fata ca vor sa fure fara sa ii verifice cei de la UE?

zuma80

Cand ai doua autostrazi A1 si A3, majore, A1 preia Dobrogea, Muntenia + judetele tranzitate pana la Arad, iar A3 care acelasi lucru pentru jumatatea nordica a tarii si se opreste la Tg Mures cu continuare absolut logica peste munti spre Iasi, dar ai aici "persoane" care insista ca mai bine mai avem o autostrada care se descarca tot in A1, imi pun si eu intrebari despre sustinatorii acestei variante (dupa principiul lui Quest).
PS Nu suntem in stare sa facem o trecere de 30 de ani peste munti, dar pe aici se sustin doua treceri pentru Moldova, unde se stie ca Rusia nu vrea niciuna.
Dpmdv ordinea pentru trecutul muntilor este A1, A8, A6.
Pentru A6!

alecu26

Singurul motiv real pentru PPP este imposibilitatea dovedita de a gestiona proiecte complexe. Genul...hai sa dam totul la privat. Daca se poate si expropieri...si mediu...si riscul de traffic...si finantarea si tot.
Dar vestea buna e ca nu se va semna niciodata nimic in aceste conditii. Daca chiar si negocierea unica cu niste chinezo turci nu a functionat...nu stiu ce altceva ar functiona?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

__dir

^ De asta e nevoie de o restructurare a companiei.

dr4qul4

Logic ar fi sa facem autostrazi acolo unde avem trafic. Nu acolo unde credeti voi ca va fi. Si acum, exceptand zonele unde avem ceva mai mult decat hartie igienica, avem trafic (care depaseste capacitatea unui DN) doar pe:
Bacau-Iasi (si va mai creste dupa ce vor fi gata portiuni din A7)
Pitesti-Slatina
Sibiu-Brasov-Sf Gheorghe-Bacau
Comarnic-Brasov
Probabil multi vreti o autostrada cap-coada, dar realitatea e ca nu se fac autostrazi de peste 100 de km, ci bucatele de 20-30 de km, in zonele care au nevoie urgenta de upgrade, iar mai apoi se unesc aceste bucatele.
Cu 500 de km nu rezolvi nimic pe Tg Mures-A7, in schimb se vor simti din plin pe A13.
Cat timp insistati pentru o autostrada cap-coada de 300 de km, prin cel mai dificil relief de pana acum, bucata Tg Frumos-Letcani ramane sugrumata, iar DN-urile din zona A8 primesc doar peticiri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

#2016
@ dr4cula: tocmai asta e chestia, multi nu insistă pentru autostradă cap coadă A8, ci doar un SF care poate să spună cât costă de fapt, unde facem HP și unde începem. Dar de fiecare dată se trezesc alergicii: "aoleu se duc toți banii fiindcă facem A8 tot FP în mai puțin de 10 ani"

PS: bănuiesc că vrei să spui 50 de km și da, eu sunt pentru soluții punctuale, dar integrate într-un plan coerent astfel încât dacă se va vedea nevoia de mai mult cândva să știm ce și unde

dr4qul4

Pai de bine de rau exista un SF pt A8 care spune cam pe unde trebuie sa mearga (nu prea imi convine ca ocoleste Piatra Neamt, dar nu e mereu cum vrem).
Insa eu nu am vazut pe nimeni sa spuna haideti sa incepem cu cei 40-50 de km de la Letcani la Tg Frumos si mai vedem dupa ce facem cu restul. Ba din contra, s-a facut lobby pt zona montana si zona care chiar conteaza a ajuns sa fie trecuta intr-un PPP dubios.
Vreau sa-i vad pe cei care tipa dupa A8 ca spun clar: Acum avem nevoie de un nou SF pt bucata A7-Letcani ca sa-i dam drumul mai repede si dupa aceea vedem ce facem cu restul.
Nu e normal sa mergem cu un singur SF de 300 de km, pe principiul totul sau nimic, pentru ca ne vom alege cu nimic.
Si avem exemplu chiar aici la noi: cum ar fi fost sa avem un singur SF pe A1 de la Pitesti la Timisoara? Si sa nu dam drumul la nici un lot pana nu e gata acel SF?
Tg Frumos se va transforma intr-un nou Sebes.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pest1969

Un SF si PT corect facute pt Ungheni-Pascani- Tg Neamt si apoi realizat pe etape sectoare gen Centura Targu Frumos nu e o idee rea. Exact cum e cu A7 vs centura Bacau. Daca mai faci ceva similar pt Buzau si Focsani, deja e un mare pas inainte.
Iar in viitor unesti aceste loturi.

dr4qul4

#2019
eu l-as sparge in 4 bucati chiar si SF-ul (tot cam asa a fost si pe A1). Si va spun si de ce:
- loturile montane sunt strans legate intre ele. Nu le poti desparti.  corepondent pt A1 = PiSi 1-2-3-4.
- Tg Neamt - A7, depinde putin de SF-ul montan. Nu foarte mult ca traseu, cat ca trafic. Practic acest lot trebuie facut in acelasi timp cu primele loturi montane (sau primele upgradeuri de drumuri actuale) - corespondent A1 = PiSI5
- Letcani  - Ungheni este un lot la fel de greu. Pe langa tunelurile necesare la nord de Iasi, mai avem nevoie si de discutii cu R Moldova privind podul. Plus un AM complex. Corespondent A1 = Lugoj-Deva
- in schimb Letcani - A7 este lotul clar pentru toata lumea. trebuie sa inceapa undeva la vest de Iasi si trebuie sa se termine in A7 (care va avea SF pana ar termina astia cu licitatia). Corespondent A1= Orastie-Sibiu.

ma simt nevoit sa ma repet: va puteti imagina cum ar fi fost sa nu incepem constructia Orastie-Sibiu decat atunci cand am fi avut SF gata pe Pitesti-Sibiu?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovideatza

#2020
@dr4qul4
Ce propui am sustinut si eu cateva zeci de pagini mai in urma.

DN2<->Iasi Vest (Letcani) nu are nimic de a face cu A8. Poate fi foarte bine A71 denumit, oricum ar fi, e un proiect independent. Ar trebui complet scos din A8 si gandit de sine statator. Cred ca ar merge mult mai repede singur, AM, etc..E sectorul de care era nevoie acum 5-6 ani sa fie inceput.

E mai mult A7 decat A8.

Poate fi A7 Ploiesti-Iasi, iar din nodul din zona Motca/Pascani/etc sa plece DX/HP spre Suceava si DX/HP ce o fi spre Tg Mures. Cam asa vad ca va iesi peste ceva numar de ani.


GDC

@dr4cula: referitor la SF-ul existent știm cu toții că e aproape nul. Dacă e să vorbim de lucruri care nu ne convin, mie nu-mi convine că traseul s-a ales pe criteriul "cel mai mic număr de km de tunel".

@ovideatza: DN2- Iași nu are logică să-l faci separat fiindcă într-un viitor, dacă nu se aliniază stelele și continui A8 exact de unde se termină ipotetica A71 a ta, vei avea o porțiune de A7 cu trafic atât N-S cât și E-V doar din cauză că n-am gândit-o cum trebuie de la început.

Întreb și eu, există o posibilitate să forţăm autoritățile să recunoască faptul că au hârtie igienică și să facem un SF cum trebuie, cu un traseu cum trebuie? De fapt aici e pasul esențial, să știm traseul, că altfel nu știi să faci SF și PT până la intersecția cu A7 din simplul motiv că nu știm unde e intersecția.

Concluzia mea: traseul trebuie știut pe toată lungimea pentru a putea apoi vedea care e oportunitatea de a face un segment sau altul (pe partea montană, evident în primă fază HP, segmente punctuale care să aducă beneficiu maxim). Nu cred că se oripilează cineva de banii dați pe un studiu de traseu cum trebuie. Segmentul de la Leţcani până la un potențial A7 sau până la DN2 trebuia într-adevăr făcut de măcar acum cinci ani. E clar sper pentru toată lumea că e prioritar.

dr4qul4

prin concluzia ta ai ingropat A8. Sper ca realizezi ca, si daca se incepe maine pt un nou SF pe toata lungimea, acel SF va fi gata in cel putin 10 ani!!!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Europiu

Mie toată argumentația lui dr4qul4, inclusiv cu spargerea pe bucăți, mi se pare solidă. Cu observația că ai nevoie, totuși, de the big picture, adică să știi în linii mari de unde pleci și pe unde vrei să ajungi acolo unde vrei să ajungi.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

GDC

@dr4cula: dacă prin cererea unui studiu care să spună pe unde treci pe tot traseul, studiu și nu construcție imediată, tu consideri că îngrop proiectul, înseamnă că revenim la discuția "eu nu vreau A8 deloc, eu vreau doar A13". Credeam că o atitudine constructivă ar ajuta deblocarea situației, dar ne lovim iar de ambiții. Te rog înțelege că și dacă pornesc A8 montan peste 20 de ani, tot e bine să știu de acum de unde îl pornesc, ca să știu unde termin bucata dinspre Iași. E ce i-am scris și lui ovideatza. La A1 traseul se știa cât de cât, se știa că vrem să traversăm munţii pe la Sibiu. Aici la A8 știi tu sigur că traversarea pe la Tg. Neamţ e cea mai bună? Știind într-adevăr că plec de la Iași și vreau să ajung la Tg. Mureș.

@Europiu: mă bucur că ești de acord cu ideea de "the big picture". Din păcate eu nu știu cum se poate obține asta decât prin SF. Dacă se poate prin ceva mai puțin de atât, rog colegii mai cu experiență să intervină în discuție, poate găsim o concluzie constructivă. Deși consider că un studiu de 50 milioane de euro finanțaţi predominant de UE nu e un capăt de ţară, sunt dispus să accept în mod logic și ceva mai ieftin, dar care să ne spună în mod corect pe unde trecem.