Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

razvan96

#1995
Nu am zis ca sunt de acord sau ceva.Asta inteleg ei prin importanta strategica sau cum e sintagma aia.Si ma refeream doar la Iasi-Targu Neamt oricum, adica partea de care se vorbea ca se face in PPP.

alecu26

Pai cam asta am vrut sa zic si eu...care o fi logica bagarii prin CSAT? Csat are tiparnita proprie de bani? Se ordona mobilizare generala si iesim toti cu lopata pe santier?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Prioritate ar trebui să fie Letcani-DN2. Pe POIM. Am mai explicat. Pe forum. Prin mass media. Cine sa ma asculte...

__dir

Urmeaza sa zica ca fac A8 pe Luna. Cine ii mai crede pe oligofrenii astia din MT/companie?
N-au facut nimic pentru A8/alternative, din contra au amanat pe cat posibil inceperea oricarei lucrari.

cove_adrian

@razvan96  "...Fara revizuire de SF, ceea ce moldovenii nu vor pentru ca ei considera SF-ul ceva inutil si facut ca sa fie, e oricum o prostie."

Puteti fi mai concret in legatura cu "moldovenii"? Pozitia MVA (Moldova) Vrea Autostrada este una articulata, logica si tehnica. Fara un Studiu de Fezabilitate finantat corespunzator A8 este doar o hartie. Ne-am exprimat in repetate randuri in legatura cu asta prin diferite canele media.
Se pare ca la sud de Milcov nu se aude. Consider remarca usor deplasata!
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

cove_adrian


Punctul de vedere al asociatiilor "Moldova Vrea Autostrada", "Miscarea pentru Dezvoltarea Moldovei" si "Impreuna pentru A8" vis-a-vis de intalnirea de astazi, 16.08.2019 cu Guvernul Romaniei.

"Asociațiile civice au ridicat problema sumelor insuficiente pentru revizuirea, pentru completarea studiilor de fezabilitate. Cel mai flagrant exemplu este legat de cei 200 de km între Târgu Neamț și Târgu Mureș, unde pentru completarea SF-ului s-au prevăzut doar 17.580.000 de lei. Ministrul Transporturilor susține că suma alocată aceasta va rămâne. În schimb, asociațiile civice sunt îngrijorate în legătură cu nivelul calitativ al studiului de fezabilitate făcut cu bani atât de puțini comparativ cu lungimea și complexitatea acestui segment (zonă preponderent montană).

Încă o dată, asociațiile civice și-au exprimat îngrijorarea în legătură cu oportunitatea realizării tronsonului Iași-Târgu Neamț al A8 în Parteneriat Public-Privat. Având în vedere istoricul acestei metode în România, există mari șanse ca PPP-ul să eșueze și în acest caz. Prim-ministrul Viorica Dăncilă a susținut că dacă PPP-ul eșuează în cazul tronsonului Iași-Târgu Neamț, se va merge pe soluția alocării de fonduri de la bugetul de stat și pentru acest tronson.

Asociațiile au propus o soluție de deblocare a subproiectului Podul de la Ungheni, ,,ținut în loc" din motive de mediu, respectiv mutarea amplasamentului. Ministerul Transporturilor se opune acestei soluții, care este cea mai simplă variantă de deblocare a subproiectului."

Comunicatul complet: https://www.docdroid.net/2E1glfZ/comunicat-intalnire-la-iasi-premier-dancila-16aug2019.pdf
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

Quest

Cove, AlexAllex si toti moldovenii care luptati ptr A8 (noi din alte regiuni ale Romaniei va sintem alaturi), cred ca intr-un fel sau altul va trebui sa dobinditi expertiza certa si detaliata de evaluare in materie de bugete necesare ptr actualizarea unui SF ptr o autostrada de munte.
O spun ptr ca o subdimensionare notorie a bugetului duce automat la blocarea proiectului DUPA licitatia de lucrari, cind Constructorul se confrunta cu crudul adevar al situatiei din teren, care dupa multa tevatura il face sa renunte la proiect...
Sa aveti mereu in vedere ca dincolo de declaratii publice, exista forte care isi doresc depopularea Moldovei, prin lipsa dezvoltarii, deci saracire, iar compromiterea unui proiect vital precum A8 se afla pe agenda de etapa a acestor forte.
Common sense will get you far !

adiarc

e f.f.f.f important sa se insiste pe aceasta etapa a SF-ului....după cum vedem peste tot de la un SF prost pleaca toate bubele....nu exista scurtaturi  si un SF prost e o ocazie excelenta de a intarzia 5-10 ani un proiect sau al  face prost pt totdeauna......un santier etern ca OS3
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

Daca tot vrem 2 autostrazi care sa treaca muntii spre Moldova, nu inteleg de ce se insista in continuare pentru A8 completa.

Avem pe de o parte A13 care e cu un pas birocratic in fata (adica s-a scos la licitatie inclusiv proiectarea). Deci oricum va fi finalizata mai repede decat orice segment montan al A8.
Iar in momentul in care avem A13, ar fi absurd ca construiesti A8 pentru ca lasi descoperite judetele Suceava si Botosani.

Daca vrem o a doua trecere montana, avand A13 gata, atunci e logic ca aceasta ar trebui sa fie pe traseul nordic, Falticeni/Suceava - Vatra Dornei - Bistrita. Cum prevedea si studiul IPTANA din anii 60'.

Parerea mea e ca cei de la asociatiile din Iasi care insista in continuare pentru A8 complet fac mai mult rau decat bine. Nu va inteleg, sperati cumva sa se blocheze/anuleze proiectul A13? Ar trebui sa fiti mai realisti si sa insistati doar pentru segmentul Iasi-Pascani, care e comun tuturor variantelor de legatura Iasi-Occident si oricum e cel mai aglomerat ca trafic.

ValiCatargiu

Eu sunt din Botoșani iar de câțiva ani citesc postările voastre. Nu am să încep să ma bag în seamă cu zone care nu le cunosc foarte bine. Pentru a întelege din prima necesitatea autostrăzii Iași - Tg Mureș atașez o poză (copyright wordbank) cu densitatea populație în România. Investitorii caută aceste zone pentru a dezvolta afaceri, apoi dacă avem o viziune mai largă și acceptăm că Moldova și Ucraina aleg vectorul European această autostradă va lega uriașul port Odesa cu hub-urile Budapesta sau Belgrad (vezi proiectul Timișoara - Belgrad). Nu degeaba ministrul Nazare s-a luptat și a reușit să introducă acest proiect pe coridorul principal european T-ten.
Despre varianta Bacau - Brașov e mai mult o viziune limitată a unora, sau poate o nouă petardă pentru a amâna proiectul principal , proiectul leagă mai degrabă orașe decât regiuni.
Vorbind despre ultima petardă, anume autostrada nordului. E clar, fiind din Botoșani ar trebui să mă agit să susțin proiectul. Nu o fac din următoarele considerente: 1. Relieful e mult mai dificil decât Iași - Tg Mureș, tronson mai lung prin munți iar văile montane sunt mai adânci, cu multe localități. 2. pasul Prislop sau Tihuța sunt printre cele mai capricioase treceri montane din România. 2. Ce anume leagă? Suceava de Baia Mare?  ???
Concluzia mea: A8 e prima soluție . (punct)





Powered by API/PUM imgur uploader
Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

dr4qul4

"Uriasul port Odesa" ?!  Altul care a chiulit de la geografie.
In primul rand e mai mic decat Constanta.
In al doilea rand e izolat. Atat prin apropierea de Crimeea, unde se gaseste flota rusa  cat mai ales faptul ca in drumul spre vest ar trebui sa treaca prin Transnistria.
Iar in al 3-lea rand, autostrazile le facem pentru Romania, adica pentru a lega orasele noastre intre ele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

Iar ma simt nevoit să intervin. Autostrăzile le facem să legăm orașele sau regiunile între ele. Atunci de ce vrem să legăm Iașiul doar pe ocolite? Hai să trecem puțin peste dorințele noastre personale și  să alegem o cale constructivă. În primul rând avem nevoie de un SF de calitate la amândouă variantele de trecut munţii A8 și A13. Fumigena cu Autostradă Nordului permiteți-mi să n-o iau în seamă. După ce avem SF cum trebuie putem decide, FP, HP, una întâi sau cealaltă. Dar vă rog să lăsăm ura asta pentru A8 deoparte. Până una alta e singura cu finanțare europeană considerabilă. Încep să cred că din forţele de care vorbea Quest avem membri și pe forum, că altfel nu înțeleg de ce la fiecare post în care cineva interesat sa fie un SF cum trebuie pentru A8 se trezește cineva să critice că se vrea A8 FP. Noi abia vorbim de SF....come on...

razvan96

O dam pe lacrimogene mai nou?Ura?Ce ura?Sa fim seriosi, cand s-a lansat licitatia pentru SF+PT pe A13 trei sferturi din membri erau in doliu.Si nu pentru ca era ridicol de mic pretul estimat sa iasa ceva bun...

Iar despre finantarea UE, mesajul asta mi se pare foarte sugestiv.Cu mentiunea ca eu sunt mai pesimist si nu cred ca A8 completa FP ar manca doar alocarea pe rutier pe 10 ani, ci pe vreo 14 sau chiar mai mult daca sunt adevarate vestile ca alocarea va scadea pe urmatoarele bugete multianuale.Lasand la o parte ca nu am nicio siguranta ca am fi in stare sa o construim efectiv in 14 ani, parem prea incapabili.

E incredibil ca noi suntem ultimii rupti in fund dar pare ca suntem in cautarea celei mai scumpe variante de a trece Orientalii.Nu conteaza ca asta ar insemna resurse 0 pentru orice alt proiect nou care poate ar ajuta la fel de mult sau mai mult chiar Moldova.Ni se tot serveste povestea cu "o sa vina investitorii" la fel cum ni s-a zis ca salariile crescute in constructii o sa ii aduca pe romani acasa, si de bine de rau ideea asta chiar ar fi avut ceva sens si tot nu a functionat chiar cum era asteptat.Enunturile astea simple (si simpliste) sunt formulate asa tocmai pentru a nu da nastere la intrebari mai incomode.Doar ca aici vorbim de miliarde de euro in momentul in care noi chiar avem cea mai mare nevoie de ei, sa ducem reteaua de la 850 de km cat sper sa fie intr-o saptamana pana la 2200.Cand nu o sa vina investitorii aia, ma refer in industrie ca in servicii deja Iasi-ul atrage si va atrage in continuare, cine isi va asuma anii pierduti si proiectele ratate ca sa avem "Autostrada Unirii"?Cumva aceeasi oameni care isi asuma ca am pierdut 14 ani pe CF sa mergem cu 160 km/h de la Arad la Frontiera si cu 100 intre Bucuresti si Craiova acolo unde acum 25 de ani se mergea cu 140?Pacat, ca sunt cam invizibili.

*Ca sa fie clar, mesajul asta nu se refera la partea din A8 situata la est de DN2, tronson care este evident necesar.


M-Power

@razvan96... "E incredibil ca noi suntem ultimii rupti in fund dar..." In aceasta idee... eu unul n-am sesizat ca tu sa fi sarit in sus "de fund" plin de indignare pe aici pe forum, atunci cand s-a hotarat ca intr-una din zonele cele mai defavorizate ale tarii, tronsonul Tg.Neamt-Iasi sa fie construit in PPP cu taxa.

ValiCatargiu

#2009
@dr4qul4

Hai ca te lamuresc acum:
1. Odesa e un oraș port de peste 1000000 de locuitori. Cam de 4 ori cat Constanta. Crimeea a fost luată de ruși iar portul Mariupol este blocat de recentul pod de la Kerch. Asadar o tara cu o populatie de 3 ori mai numeroasa ca Romania are doar un singur port principal, anume Odesa. Ucrainienii apeleaza mai mult la transpoturile rutiere spre Europa din cauza diferentelor de ecartament la liniile lor ferate. In 2017 am facut inconjurul marii Negre...pe bicicletă. Am fost o saptamană chiar și in Crimeea. Ai dreptate portul Constanța e unul din cele mai mari porturi, problema e sistemul netransparent de operate a acestui port care face ca porturile bulgaresti să fie mai rentabile pentru armatori (asta e un subiect off topic).
2. Conflictul transistrean nu afectează major firmele din stânga Nistrului. Prin acordul european de liber schimb, toată republica Moldova poate beneficia de piața europeană comună. Cunosc și Transnistria și Odesa bine. Există nu una, ci două vămi la granița directă cu Ucraina care evită Transnistria si merg direct la Odesa port.
3. Tg Mures - Ungheni e finanțabilă în proporție de 75 % din fonduri europene. Europenii au o viziune mai largă și ceea ce am explicat la punctele 1 si 2 e oarecum și viziunea lor pragmatică. Bacau - Brasov e pe bugetul de stat, clar nerentabil momentan :(  Poate fi construita in viitor dar după A8. Decât să subfinanțăm două studii, mai bine facem unul pe suma corecta, anume A8.
A8 a fost de la bun început apoi au apărut din gura unor ministrii obscuri sau patrioti locali, A13 acum autostrada nordului...ce mai...oameni care au chiulit de la orele de geografie. 8)