Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

Ionut


Ionut


Ionut

Studiul geotehnic.





In paginile 9-16 se detaliaza cerintele referitoare la studiul geotehnic.

Ionut

Studiul geotehnic in zona de tunel.




Ionut


Ionut

Lucrari de drum. Viteza proiectare 120 km/h.



Structuri.





Ionut

Impactul asupra mediului.






Se continua, pe paginile 38-42, cu detalii despre SEA, SEICA, RIM, schimbari climatice, plan de management de mediu.

Ionut

Se cere si revizuirea/actualizarea ACB (Analiza Cost Beneficiu).


Ionut

Proiectantul trebuie sa obtina si acordurile/avizele.



Ionut

Si, in cele din urma, sunt si 4 luni in care proiectantul trebuie sa dea consultanta CNAIR pentru depunerea cererii de finantare si pentru pregatirea documentatiei de atribuire contract lucrari (proiectare si executie, cel mai probabil).



Atat din caietul de sarcini. Ma uit si pe harti si le pun. Rabdare.

horatiu.cosma

În 2014 când au scos la licitație revizuirile de SF valorile estimate pentru cele două tronsoane scoase acum la licitație erau 33+43=63 de milioane. Acum brusc și dintr-o dată estimarea e de 30 de milioane.

Și câștigătorii vor trebui să facă absolut tot: topo, geologie, geotehnică, hidro, arheo, proiectare, acord de mediu, asistență pentru beneficiar. Nicio șansă în banii ăștia. Exact la fel a fost pe PiSi. A făcut Spea-Technic cu chiu cu vai capetele și s-au terminat banii. Garantez că nu o să vedem foreză în vârful munților, eventual de la Tg.Mureș la Praid și de la Bucin la Ditrău.

Viteză de proiectare de 120 de km, traseul bătut în cuie cel din 2011 (mai bine zis maculatura din 2011). Ăștia nu se învață minte, ne-am răcit gura dejaba de 3 ani, exact la fel vor să facă, că poate iese altceva...

Niciun cuvânt despre half profile, construcție etapizată, soluții care să crească raportul beneficiu/cost.

E o mizerie de documentație făcută de ochii lumii (adică ai API și ai moldovenilor).

NGC

^^^

Quote from: NGC on February 05, 2019, 09:24:58 PM
In ce data va fi mitingul? Sa stiu si eu daca apuc sa pun paie pe foc. :p

No bine ca s-a bagat Horatiu acum si a scris el despre valorile licitatiilor din 2014 anulate in 2015! :p
Si eu acum ce paie sa mai pun pe foc? Sau sa dau eventual apa la moara? :lol:

Exact cum zicea si el, astia de la CNAIR au facut documentatie mai mult de ochii lumii. Practic duc lumea cu zaharelu. Tocmai de aia trebuie intensificata presiunea. ;)

Cine le scrie o "felicitare" si cere explicatii despre cum au estimat ei valoarea acum?

horatiu.cosma

Dacă ai tot amânat, ți-am luat eu ideea  :lol:.

NGC

Mai are omul si alta treaba decat sa stea toata ziua pe forum. :p

Ionut

#1769
API pe Facebook - dati un share!

Ieri, 05.02.2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos în sfârșit la licitație completarea studiului de fezabilitate (SF) al Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Târgu Neamț.

Proiectantul va avea la dispoziție maxim 30 milioane lei și 14 luni pentru actualizarea SF și alte 4 de asistență tehnică oferită CNAIR în pregătirea documentației de lucrări. Pe forum găsiți caietul de sarcini, planșe și dezbateri: http://bit.ly/2TxCBGH.

Din păcate nu este o veste bună, prețul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparând cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 milioane lei atunci față de doar 30 milioane acum pentru 210 km. Există riscul major să se facă rabat de la calitate sau, așa cum s-a întâmplat la revizuirea SF pe A1 Sibiu-Pitești, să se livreze doar o parte din servicii și apoi să se rezilieze contractul!

Mai mult, viteza de proiectare în zona de munte este 120 km/h, rezultând soluții tehnice extrem de costisitoare. Cerem insistent optimizări de traseu și structuri, cât și implementarea etapizată (semi-profil). Fără aceste măsuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă!


Istoria Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași este una halucinantă, populată cu prea mulți ageamii incompetenți cu ambiții prostești care fug de răspundere, toți perindați la conducerea CNAIR și MT.

În 2010-2011 s-au realizat studiile de fezabilitate pe cele trei secțiuni ale autostrăzii (311 km), dar au fost făcute pe bani foarte, foarte puțini și pe repede-înainte. Rezultatul? Imposibilitatea de a fi folosite pentru licitația de lucrări.

CNAIR a hotărât (corect) să le actualizeze, însă din trei licitații pornite în iunie 2014, doar una a fost finalizată: cea aferentă tronsonului Târgu Mureș-Ditrău, contractul fiind semnat cu Search Corporation în mai 2015.

Numai că în 19.01.2018 CNAIR a reziliat contractul, deși nu era necesar sau oportun. Noi am fost singurii care am explicat, cu documente, prostia și nemernicia deciziei (vezi aici: http://bit.ly/2GqjIBZ).

Lupta este lungă și grea. Sectorul Pașcani-Iași este îngropat la Comisia de Prognoză, iar segmentele Târgu Neamț-Pașcani și Iași-Ungheni nu mai apar nici măcar în declarații!