Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

pasadia

@ Ionut: si chiar crezi ca nu te-a auzit nimeni? Ovideaza s-a dus sa pozeze pe acele dealuri, au fost si atunci o multime de comentarii, etc... In puii mei, pana si ideea pusa de mine mai sus dateaza tot de atunci, chit ca am "mentionat-o" voalat:

"Traficul ala aglomerat din Iasi e in mare parte al Iasi-ului, cu origine si destinatie intr-un cerc cu raza de 15 km in jurul Podului Rosu. Si nu vad cum ar rezolva ceva A8-ul in sensul asta. Cine are treaba intre Iulius Mall si zona fabricii Antibiotice tot prin Iasi va merge. Din Bucium in Copou tot prin Iasi vei merge. La fel din Valea Adanca spre aeroport. "

Intre timp am capatat curaj in privinta ideilor nebune datorita lui cristi si am studiat tunelurile de autostrada de sub Stockholm datorita lui frunzaverde (cand el spunea ca Suedia are o problema in faptul ca a construit A pe sub oras, cu tot cu noduri, dar nu a construit autostrada completa din Stockholm pana in Gotemborg). Asa ca am pus acest desen pentru a va arata ca poate exista si alte soluti. Inclusiv aceea de a NU construi A8 full-profile pe o mare bucata din ea, dar A CONSTRUI aceasta bucata subterana pe sub Iasi cu 2 noduri subterane (in zona Garii si, probabil, in zona de capat estic a Bd. Indepedentei) plus 2 legaturi dinspre capete (unul spre aeroport, altul spre Delphi/centura).

horatiu.cosma

^
Atâta timp cât nu avem nici măcar lansată procedura pentru acord de mediu, nu putem spune că facem tunel fiindcă nu se poate cu debleu. Ar fi neprofesionist. Nu știu să existe ceva NO GO pe acolo. Dacă pe PiSi se poate intra puțin prin Parcul Național Cozia și SCI Frumoasa, atunci nu cred că la nord de Iași nu se poate.

esendy


Ionut

In nebunia de stiri generata de anuntul lui teodorovici, pe News.ro s-a dat totusi un articol cu scrisoarea pentru Iohannis legata de A8.

Ionut

In dimineata asta de la 09:00 intru live la EcoFM Rep. Moldova. Din ce-am inteles discutam despre A8, autostrazi si ce-a facut API prin Romania cu monitorizarea. O sa fie o discutie de vreo 20 de minute cred. O sa fim live pe Facebook, din ce-am inteles. Pe la 09:05. :)

Ionut

I-am "virusat" si pe fratii de peste Prut. Ma bucur ca au inceput sa se organizeze dupa ce i-am pistonat de vreo 2-3 ori si le-am explicat ce am facut noi in RO si ce ar fi bine sa faca si ei. Vedem cat ii tin balamalele.






IDEP Moldova

Astăzi a fost o zi importantă pentru perspectiva de construcție a autostrăzii Chișinău-Ungheni. Împreună cu vicepreședinții raioanelor Ungheni, Strașeni și Călărași, mandatați de președinții raioanelor, pe unde ar urma posibil să treacă autostrada dorită am manifestat interesul sincer, deschis, apolitic și cert! TREBUIE! Întrebarea este doar cum?

Am stabilit în cadrul conferinței din 7 decembrie interesul tuturor părților implicate. Scopul Conferinței din data de 7 decembrie a fost să stabilim interesul tuturor părților implicate în rezultatul Îmbunătățirii conexiunii rutiere a RM la rețeaua internațională de transport și IMPACTUL pozitiv durabil asupra sistemului regional economic, ecologic, social, cultural, turism, educație, astăzi a fost să îl confirmăm!

Vom depune efort în perioada exact următoare să aducem acest subiect în discuții, dezbateri și polemici pentru a fi analizate toate pro și contra, iar ulterior având un anumit răspuns din partea societății să ne adresăm autorităților publice, organizațiilor de susținere tehnică din țară și din afară, misiunilor diplomatice și organismelor financiare internaționale pentru suport.

Noi, grupul celor 7 ONG-uri apolitice aducem sincere mulțumiri președinților și vicepreședinților celor 3 raioane Ungheni, Călărași și Strășeni, care au susținut necondiționat inițiativa spre binele oamenilor. Totodată, pentru a constitui un parteneriat de durată a fost semnat un Memorandum de Înțelegere între cele 3 raioane pentru inițierea măsurilor în vederea promovării acestui obiectiv important, fiind contrasemnat totodată și de promotorii acestui proiect, cele 7 ONG-uri IDEP Moldova, EcoContact, EcoBiotica, Asociația Patronală a Industriei Turismului, Media Grup Meridian, Renașterea Rurală, Asociația de Dezvoltare a Turismului.

tom_sawyer

#1716
Declaraţii susţinute de premierul Viorica Dăncilă la începutul ședinței de guvern

QuoteSunt finalizate studiile de fundamentare pentru autostrada Târgu Neamț- Iași și pentru amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație, proiecte deja puse în consultare publică și pe care urmează să le discutăm într-o ședință ulterioară.
gov.ro

http://www.cnp.ro/ro/transparenta_decizionala

Hotarare privind aprobarea Studiului de fundamentare pentru Autostrada Târgu Neamt - Iasi
Publicat la data 20.12.2018, aflat în dezbatere pâna la data de 30.12.2018

Propunerile, sugestiile si opiniile cu privire la acest proiect pot fi transmise la adresa de e-mail prognoza@cnp.ro, prognoza_cnp@yahoo.com în termen de 10 zile calendaristice de la data publicarii pe site.
Persoana de contact: Ion Ghizdeanu, Presedinte Comisia Nationala de Strategie si Prognoza

Nota de fundamentare: http://www.cnp.ro/user/repository/transparenta_decizionala/Nota_fundamentare_Autostrada_Targu_Neamt_Iasi.pdf

Studiu de fundamentare: http://www.cnp.ro/user/repository/transparenta_decizionala/Studiu_fundamentare_Autostrada_Targu_Neamt_Iasi.pdf

ovideatza

#1717
La treaba cu tunelul prin mijlocul orasului, desi interesanta, nu stiu daca sa imi vina sa rad sau sa plang.

Sunt de aprox 15 ani in Iasi, si de atunci s-au facut 2 "gropi" de 300-400m:
- un pasaj pietonal pe Anastasie Panu, in fata la fosta "Hala Centrala"-> intarzieri de ani de zile, au gasit vestigii si au "incremenit"
- Pasajul M. Eminescu ( in Fundatie, la baza Copoului) ->intarziat, CCCF Constructor, au gasit ruine si au hotarat pana la urma ca e "beci", noroc ca a fost pe fonduri europene si au amanat moartea constructorului pana asocierea a reusit sa termine proiectului.

Independentei din cate am inteles e construit peste fosta zona de case, e plin de ruine.

Ar fi interesant, dar la halul in care se proiecteaza local absolut toate lucrarile publice la acest moment mi se pare imposibil.

Dupa cum am mai zis, A8 nu va ajuta prea mult orasul in sine, pentru ca nu are conexiune catre Vaslui si Albita. In schimb va ajuta posibil acces :

- dinspre Valea Lupului, poate si Miroslava (unele dintre noile dormitoare) spre Copou
- acces spre aeroport, care e clar in expansiune si atrage calatori din toata regiunea
- viitorul SRU, care probabil se va face tot cam odata cu A8...fara A8 nord va fi izolat, accesul fiind mai greu decat se ajunge acum in principalele spitale din oras

Eu am propus A8 zona Letcani - Iasi Nord(intersectia cu Dn24/Dn24C) a se face, lasand restul+podul pe mai tarziu.
Un half-profile strict pe acest segment ar fi ok. E necesar sa se faca, e de importanta regionala.

Loc pe nord inca exista pt autostrada, sudul orasului e mult mai dezvoltat. Peste 10-20 ani lucrurile posibil sa stea altfel, asa ca exproprierile vor fi mult mai costisitoare. De aceea e indicat sa se dea drumul la PT/ AM apoi exproprieri.

Pentru oras - avem nevoie de centura adevarata pe sud, in conditiile in care nici macar pt acel "bulevard" cu rol de centura nu se mai scoate la licitatie de CNAIR si e o mare vrajeala, tot din frica de a face un tunel...


Ca un rezumat eu as face:
- A8 pe nord - treaba CNAIR
- solutia lui Pasadia - treaba primariei, ca aia ajuta orasul. Nu as vrea tot traficul si poluarea adusa in centru in cazul in care ar fi acelasi lucru cu A8, e suficient ca am "depasit" Bucurestiul in unele statistici privind poluarea. "Centura" actuala trece efectiv prin oras
- centura pe sud - aici tot treaba CNAIR ar trebui sa fie, ca pana la urma traficul regional nu cade in sarcina orasului.

pasadia

Totusi, eu imi imaginez tunelul ca fiind unul forat, la o cota de 20-30 de metri sub nivelul natural. Adica pe undeva pe unde nu mai ai nici arheologie (nici nu ai avea cum sa o faci) si nici utilitati.
Nu cred ca e potrivit sa il compari cu niste simple pasaje subterane construire mai ales prin cut&cover in preajma unor intersectii pline de retele.

GrmmrNzi

#1719
Dar de ce propui (chiar și ca "faza a doua") patru noduri în 6 km, dintre care două "ascensoare" din subteran direct în mijlocul orașului? Cele două noduri de la capete + străpungeri ar trebui să ajungă.

Altfel, subscriu și eu, e o propunere "disruptiv" de logică.

ghrt

Ideea pare interesantă şi ar merita studiată printr-un SF.
Cont (aproape) inactiv.

alecu26

Ce e trist la Iasi ca dupa acea centura sifilitica pe un sfert de cadran nu s-a mai miscat nimic. Si aia a fost facuta din ce am înțeles parte din ceva negocieri Tiron - Berceanu. Si mai trist este ca proiectul exista.
Deci...pe langa aceste proiecte, actualizate la realitatea de azi si tendintele de dezvoltare se mai pot face ceva penetrari expres din zona viitoarei A8 spre oras.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ovideatza

#1722
Acea centura este buna, dar nu functioneaza deloc ca si centura.
Tronsonul urmator proiectat ar aduce traficul inapoi prin oras. Proiectul in cauza oricum trebuie facut, dar cred ca ar fi fost mai mult de competenta municipiului.

De asemenea, ce s-a facut la Iasi invita traficul in oras:
- reabilitare intrare dinspre Letcani->pasaj subteran M. Eminescu->reabilitare Independetei->etc
- transformare Splai Drept din exclusiv tramvai in cale auto
- se vor 2 pasaje supraterane in Podu Ros paralele cu raul

Se repeta greselile clasice de atragere trafic in oras.

Ca sa vedem cat de bine sunt gandite lucrurile, nodul  DN28 cu drumul de legatura este decalat fata de nodul (giratia) cu VO actuala. Nici macar atat nu s-a putut sincroniza la proiectarea celor 2 lucrari...In loc sa avem un singur nod adevarat care sa rezolve tot, vom avea probabil 2 giratorii care vor fragmenta circulatia.

Penetrari spre A8 din oras mai putin in afara DN-urilor care exista deja si care pleaca din oras. Nu prea ai pe unde, orasul e dezvoltat in general in partea de sud, problemele majore de trafic sunt pe relatia:
- sud oras (CUG, Nicolina, Miroslava, Valea Adanca, Lunca Cetatuii - cartiere noi cu mii de masini) spre Centru/ Palas/ Copou, trecand toti prin Podu Ros
- Valea Lupului ->Copou/Centru/toate directiile, pt ca pe langa fluxul "dormitor"->"loc de munca" se adauga zilnic toti cei care lucreaza regional, distributie reprezentanti, etc, care se intorc la 16.30-17.00 si fac zilnic coada pe 2 benzi de la Antibiotice pana la rond Era, apoi mai departe creeaza ambuteiaje  pe Pacurari/ Canta pana in zona Garii.

horatiu.cosma

#1723
Observații studiul de fundamentare pentru Tg. Neamț - Iași:


- 1,2 miliarde de euro cu TVA, 4 ani proiectare și execuție, 68 de km, 26 de ani întreținere și operare. Partenerul public poate să contribuie cu maxim 25% din valoarea totală a investiției. Taxe maximale pe 100 km sunt ca la CoBra (6,3 euro mașini mici; 8,8; 12,6). Plată anuală de disponibilitate pe perioada de operare de maxim 61 de milioane de euro. Primă de succes/amendă pentru terminarea în avans/întârziere de 80 de milioane de euro pe an. RIR-ul (rata de rentabilitate a investiției) e aproape 10% (limita e la 5%).

- la pagina 8 e un print screen cu o linie tremurândă trasă pe google maps (probabil în paint). Traseul din paint nu are nicio legătură cu cel din SF 2010, care e la nord de DN 28.

- la paginile 52-54 se prezintă principalele modificări față de SF 2010. Se pare că seamănă totuși proiectul cu SF-ul din 2010, e doar o modificare de poziție a nodului la Tg. Frumos, renunțarea la un nod rutier în zona Lețcani și continuarea autostrăzii pe traseul drumului de legătură cu Iașiul (autostrada nu mai virează spre nord ca să evite Iașiul, pare că merge tot înainte până unde se conectează cu DN 28, care se lărgește până la șoseaua de centură Iași).

- am zis că nu mă leg de limbajul de lemn, dar deja mă calcă pe nervi. Apare obsesiv următoarea expresie: "se datoreaza primordial lipsei la implementare a Autostrazii Tg Mures Tg Neamt si in egala masura a impunerii unor coeficienti de evolutie a traficului, mult  redusi, de catre consultanti externi si prin Master Plan aparut in 2016". Te doare mintea... Și mai sunt o grămadă, dar să rămânem la subiect.

- de pe la pagina 95 începe un copy-paste din SF. Au uitat să modifice descrierea din SF la nodurile rutiere modificate mai la începutul documentului sau la drumul de legătură dintre autostradă și Iași.

- au uitat să șteargă descrierea spațiului de servicii de tip S3 (ăla de care vă povesteam că e mare, cu motel, mall, service auto etc), care e prevăzut în continuarea proiectului de PPP, undeva în nordul Iașiului. Proiectul PPP se termină după Lețcani.

- Despre singurul tunel din SF care e în proiectul PPP (restul sunt după Lețcani spre Ungheni), care e înainte de Tg. Frumos spre Tg. Neamț, pe sub DN 28A (1,35 km) se spune așa: "Se  poate adopta inclusiv solutia fara tunel atat timp cat corespunde exigentelor de proiectare minim impuse si isi asuma riscurile aferente." sau "Se  poate  opta  pentru  solutia  de  tuneluri  acolo  unde  exista  solutie  fara  tunel in conditiile respectarii  cerintelor si exigentelor date de reglementarile tehnice in vigoare (ata romanesti cat si europene)." Altfel spus, totul se negociază  :D.

- "Solutiile tehnice precizate in studiul de fezabilitate pot fi optimizate prin viitorul Proiect Tehnic in conformitate cu legislatia si reglementarile tehnice in vigoare (romanesti si europene)." Care studiu de fezabilitate? Ăla nepus la dispoziție  :lol:? Și aici, pe aceeași idee, totul se negociază, nu știm ce facem nici când e semnat contractul. Vom ști abia după ce se aprobă PT-ul. O să vedeți mai jos că de fapt privatul trebuie să facă și SF-ul, deci e un dezastru complet.

- "construirea a 61 de km de autostrada+7 km de autostrada ăntre bretelele nodurilor DN28 si Km 61+000". Face palm.

- "Cu privire la potențiala finanțare a proiectului în cadrul POIM 2014-2020  sau în cadrul altor programe cu finanțare comunitară, contextul actual este că proiectul in alta varianta decat PPP nu este unul generator de venituri  financiare. Rezultatele analizei financiare  arată faptul că nu exista rentabilitatea financiară a capitalului total in varianta fara PPP. Având în vedere indicatorii financiari de mai jos, indicatori stabiliți de-a lungul timpului, proiectul ar fi eligibil în cadrul axei de finanțare AFERENTE Autostrazi situate pe reţeaua TEN-T centrală (TEN-T core), dar contractarea în cadrul acestui obiectiv este deja depașită." Gata, am trimis aplicații de finanțare pentru CraPi, M6, A0 Sud, Brăila, Km614-Simeria, A10 etc, deci banii europeni sunt ca și luați, nu mai sunt alții, nici acum, nici niciodată și pentru Tg. Neamț - Iași. Nicio șansă ca Astaldi, Aktor, Ticaret-Alsim Alarko să capoteze, totul e roz. Ăștia trăiesc în realități paralele rău de tot.

- În continuare aceeași argumentație ca la PPP Comarnic-Brașov cum că nu e rentabil din fonduri europene, că sunt doar două variante, bugetul de stat (nu e bun, deficit) și magia de PPP, finanțat din Fondul Suveran de Investiții.

- Pur și simplu nu mă pot abține, sorry: "De asemnea, avand in vedere deficitul bugetar care este afectat de platile de disponibilitate, conform Ordonanţei de urgenţă nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat." sau "Despre diferentele dintre procedura de achizitie clasica si PPP, si alegerea variantei cele mai bine argumentate tehnico-economic se face mult mai realist in momentul in care cele doua chiar pot fi alternative una celeilalte." sau "intarzierile la implementare a investitiilor conduc la un număr suplimentar de investitii care trebuiesc realizate cu respectarea unei programari care au avut la baza o bugetare care nu implica aceste intarzaieri". sau "efectul pozitiv la implementare este demonstrat atat prin  MPGT, unde avem si o prioritizare, cat si prin Studii de Fezabilitate neexistin  practic riscul unei abordari haotice pentru ca exista o prioritizare".

- "posibilitatea ca aceaste alternative, respectiv alegerea uneia sau a alteia, sa existe in adevaratul sens al cuvintului este foarte mica. Ne aflam mai degraba in fata unui Fapt Implinit".

- Cei care au scris documentul cred în continuare după toate dezastrele pe FIDIC Galben că e foarte bun față de FIDIC Roșu, că se sare o etapă de licitație.

- Foarte interesante paginile 129-132, ca să vedem cum gândește statul. Privatul e rău, ne ia claimuri, ne pune la muncă, riscurile sunt la noi, intrăm pe deficit, întreținerea e proastă că nu sunt bani, se ajunge la rezilieri că proiectul care stă la baza licitației e prost. În schimb PPP-ul e magic, constructorii iau toate riscurile, fac proiect, construcție, operare, noi nu mai avem nici de făcut decât să dăm cu biciul pe ei. Cât de îngustă e viziunea încât să se gândească că magia asta chiar funcționează? Chiar dacă autostrada se face cu fonduri preponderent private, la un moment dat încep să curgă banii de la buget și atunci o să usture.

- Matricea de riscuri se va discuta la dialogul competitiv  :lol:. Totul e negociabil.

- Citiți paginile 171-172, sunt savuroase. Pun câteva fraze. "Având în vedere modificările efectuate în vederea optimizării aliniamentului și a soluțiilor tehnice față de cele existente în studiul de fezabilitate, este necesară efectuarea unor studii de teren corespunzatoare pe noul aliniament pentru a se putea ajusta prețul construcției autostrăzii, stabilit pe baza condițiilor geotehnice determinate prin investigații de specialitate care urmează a fi efectuate pe amplasament." Deci după semnarea contractului se merge în teren, se fac studii de teren amănunțite și apoi se reglează prețul  :lol: :lol: :lol:. Wai wai. Exact la fel e și în studiul de fundamentare pentru CoBra. Bechtel style. Începi cu 2 miliarde de euro și ajungi la 10 pe parcurs.

- "Actualizarea reprezintă un proces matematic, nefiind supusă negocierii părților, și se realizează  prin  aplicarea  prețurilor  unitare din oferta finală aferente condițiilor de teren determinate (dificile, medii și ușoare) în funcție de ponderea acestora." Deci ofertantul va avea vreo 50 de prețuri unitare pentru diferite tipuri de lucrări super generice, după care cantitățile efective vor fi stabilite ulterior. Dacă în așa-zisul SF e nevoie de 10 tone de beton și ofertantul știe că dacă dă 2 lei la x-ulescu va accepta o optimizare prin care să fie nevoie doar de 2 tone de beton, va pune un preț unitar mic aici și va plusa la pământ, că acolo va fi nevoie de mai mult. Atâta timp cât nu ai proiect și totul se poate negocia ulterior, totul ține de cine dă mai mai mult în afara contractului.

- "La momentul încheierii contractului de PPP, partenerul privat va avea asigurată finanțare privată pentru realizarea activităților din perioada preliminară. Având în vedere noul aliniament și noua soluție tehnică rezultate în urma etapei de dialog și investigațiile de  teren realizate în perioada preliminară, un preţ fix ferm al construcției va fi stabilit în urma mecanismului de ajustare pe baza acestora la sfârșitul acestei perioade, pentru aceasta urmând să fie obținută finanțarea din partea finanțatorilor. Aşadar, cronologic, activitățile având ca scop direct obținerea finanțării urmează a fi realizate în interiorul perioadei preliminare după realizarea investigațiilor de teren menționate anterior  și  vor  avea  ca  scop  finanțarea  prețului  construcției  rezultat  în  urma  aplicării algoritmului de ajustare." Deci un fel de ordin de începere (finanțare aprobată) pentru investigațiile de teren inițiale care să stabilească traseu/soluție finală (și-au dat seama că nicio instituție financiară normală la cap nu finanțează un proiect de care nu se știe nimic) și apoi finanțarea pentru construcție. Deci, nu știm nimic, selectăm pe cineva și îi dăm contractul de PPP pe baza a ce știm (adică nimic), mergem cu el de mânuță să aflăm ce e acolo, batem proiectul și prețul în cuie și mergem la bancă să îi dea banii privatului pentru construcție.

- "În măsura în care plata de disponibilitate ar crește în urma perioadei  preliminare, partenerul public are dreptul de a înceta contractul de PPP". Deci dacă după investigațiile de teren ne dăm seama că nu se poate face contractul în banii oferiți, pa pa.

- "Cuantumul efectiv al plății de disponibilitate achitate de autoritatea contractantă va fi redus față de valoarea ajustată și definitivată conform celor de mai sus după cum urmează:
a) plata de disponibilitate achitată de către autoritatea publică partenerului privat se va diminua cu valoarea încasărilor acestuia din taxa de utilizare a autostrăzii;
b) plata de disponibilitate achitată de către autoritatea publică partenerului privat se va diminua cu 60% din valoarea încasărilor acestuia din utilizarea infrastructurii secundare;
c) plata de disponibilitate achitată de către autoritatea publică partenerului privat se va diminua  în  cazul  aplicării  de  deduceri pentru  nerespectarea  standardelor  de performanță/indisponibilitate." Adică din cele 61 de milioane de euro (maxim) pentru plata de disponibilitate se va scădea taxa din trafic și alte venituri. Păi la un calcul simplu 61 de milioane ori 26 de ani = 1586 de milioane euro (din care se scade traficul și alte venituri). Costul autostrăzii ăsteia de 68 de km e undeva la 6-7 sute de milioane de euro (varianta clasică). Vancouver a prezentat un calcul pe undeva pe forum cu PPP = 400% din clasic, adică vreo 2,5-3 miliarde de euro în 26 de ani (cu dobânzi și tot tacâmul). Întrebare retorică: ajung 1,58 miliarde (din care se vor scădea ceva sute de milioane pentru taxa detrafic) pentru SF, PT, AM, avize, autorizații, construcție, întreținere, operare?

- "Riscul cu traficul se poate traduce însă, fie în plăţi de disponibilitate, fie în prelungirea duratei contractului în cazul în care, la finele celor 30 de ani, partenerul privat nu a obţinut, din cauza traficului mai mic, profitul scontat." Vezi să nu, o să stea privatul 100 de ani până își recuperează investiția  :lol:.

- "Studiul de Fezabilitate se va finaliza o data cu Obtinerea Acordului de Mediu. Asadar va exista un Deviz numai dupa finalizarea  Studiului de Fezabilitate, la fel si HG privind aprobarea indicatorilor tehnico – economici". Deci câștigătorul în 4 ani trebuie să facă SF, AM, PT, avize, autorizații, construcție. Dacă nu, e penalizat cu 80 de milioane de euro pe an. Vezi să nu.

În SF-ul descărcat de Cristi5 nu apare volumul de studii geotehnice. Ar trebui să cerem pe 544 (Ionuț) aceste studii geotehnice, să vedem dacă într-adevăr s-au făcut și cum s-au făcut. Trebuie menționat în solicitare că acest proiect nu face obiectul vreunei proceduri de licitație/achiziție în cadrul CNAIR, e plătit SF-ul de CNAIR din bani publici, deci recepționat, deci nu au nici cel mai mic motiv să nu ni-l ofere. Sigur vor găsi ei ceva, dar măcar să le facem viața mai grea încercând să găsească niște motive de refuz.

GrmmrNzi

#1724
^
Vă dați seama că agramații din spatele acestor capodopere sunt cei care vor trebuie să negocieze cu privații.

Quote
posibilitatea ca aceaste alternative, respectiv alegerea uneia sau a alteia, sa existe in adevaratul sens al cuvintului este foarte mica. Ne aflam mai degraba in fata unui Fapt Implinit.
Glorie Faptului Împlinit, Aleluia!

PS: "respectul" pe care îl arată limbii române este evident din lipsa diacriticilor.