Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 6 Guests are viewing this topic.

pasadia

#1650
Deci pe A13, Brasov - Bacau nu exista nici o discutie, nici o sansa de licitatie pentru SF.
Pe A8, TgM - TgNT anunta completarea SF-ului, asa cum a cerut de altfel toata lumea.

Si totusi vestea e proasta pentru A8? Cum?

tom_sawyer

Vezi pe threadul A13, pasadia. Vor sa scoata la licitatite SF+proiectare si pe A13. Iar apoi cica in functie concluziile desprinse din SF-uri vor prioritiza unul din cele 2 proiecte.
Dpmdv asta inseamna moartea unuia dintre ele, ca ambele nu vad sa se poata face, in contextul resurselor de care dispune Romania.

pasadia

Eu sper sa le faca pe amandoua, dar pe nici unul ca autoatrada full, dintr-un capat in altul. Deh, preferinte...

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Mai exista PISI si A3 inainte, deci se va alege intre astea 2 si sa speram ca din toate 4 incep macar 1.  >:(

mihaionescu

Si A7 care si ala e destul de important.

tom_sawyer

De podul de la Ungheni peste Prut s-a discutat ieri?

Ionut

Nu, de podul de la Ungheni n-am mai apucat sa discutam nimic.

ovideatza

Cred ca e ok sa includem in discutie si rezumatul MVA privind subiectul A8 ieri:

"Concluziile 1 în urma intalnirii:
1. Autostrada A8 este doar o "linie pe harta" conform unui specialist din panel.
2.Autostrada A8 nu mai este o prioritate în POIM 2014 2020.
2. Autostrada A8 apare pe harta MT în POIM 2021-2027 ca o "alternativa de conectivitate" la A13.
3. Autostrada A13 Sibiu - Brașov este fazata și propusa și bugetata pe POIM 2014 - 2020 +POIM 2.
3. Autostrada Sibiu-Brașov apare pe POIM 2 2021 - 2027 ca deja construita  în operare deși nu avem nici măcar SF.
4. Pe POIM II 2021 - 2027 Autostrada A8 nu apare. AUTOSTRADA A8 ESTE ISTORIE.
4. Autostrada Brașov - Bacău apare ca proiect pe POIM II.

Concluzii 2: astăzi am aflat ce intuim deja:analiza făcută de BEI PASSA A FOST PARAVANUL PENTRU A JUSTIFICA AUTOSTRADA A13 și a o include în POIM și implicit de a elimina A8 din POIM.
La intervențiile și discuțiile repetate ale MVA și API ni se spunea ca de fapt "doar testam alternativele" și nu e nimic bătut în cuie.
O fărâmă de speranța este promisiunea CNAIR ca la finele anului 2018/inceput 2019 se lansează pe SICAP CdS pt Completare Sf la A8. Momentan documentația este în atenția ANAP.

Concluzie 3 :informatiile comunicate oral erau total diferite fata de informațiile comunicate de desene/planuri/hărți."

Eu ii cred in stare sa lanseze o licitatie de proiectare pe care apoi sa o taraganeze, anuleze, suspende contractul dupa semnare, etc..Doar ca sa zica "noi am vrut dar nu a iesit".

stefan_cel_mic

Am si eu o propunere de modificare a legii de construire A8: parteneriatul public privat sa fie o optiune doar daca portiunea respectiva nu e eligibila de a primi fonduri UE. E o modificare simpla si normala care ar evita posibile nemultumiri si blocari, si sper ca va fi sustinuta pe acest forum.

Ionut

Va pun ce am primit ieri de la intalnirea Grupului de Lucru Rutier din cadrul SCS-Transport (din CM POIM). Este vorba de analiza de optiuni A8 vs A13 si anexa (cu traseele). Este ceva in plus fata de ce v-am dat acum ceva vreme pe surse.

tonică

ce sa mai incolo si incoace, e clar ca A13 este favorita si este cea mai lesne cale de trecut muntii. S-o facem! Gata, maine e licitatia?
Bucovina sa-si puna pofta in cui, poate alta data, nu intra in calcule. Iar de la brasov suntem sfatuiti sa luam trenul ( caci cu avionul e mai greu, inca se cacaie la un aerodrom acolo..) caci autostrada canci. Dar ce conteaza asta, cu trecutul muntilor avem noi baiul, in rest am umplut campiile de autostrazi :)

ghrt

^^ Frumoasă analiză, păcat că pleci spre Iaşi dar ajungi la Bacău.
Cont (aproape) inactiv.

stefan_cel_mic

In studiile presentate de Ionut lipseste impactul economic, social si strategic pentru Moldova cat si impactul politic pentru RM (care e considerabil). O autostrada se construieste pentru aceste aspecte, nu pentru ca e mai ieftina sau mai scumpa. E greu de ghicit de ce a aparut discutia cu alternativele dupa aprobarea legii A8. E ciudat ca studiile prezinta numai partea montana, cu tot cu profilul demografic care include Bacaul pentru A13. A8 ajunge pana la Prut de fapt, si serveste atat Iasul cat si RM. Eu cred ca smecheria aste are de a face cu planuitele tunuri PPP P A3 P+lus A13.

alecu26

Cam asta e si feelingul meu. Ideea de Bv Bacau a aparut cand a fost facut masterplanul care aducea toata romania prin Brașov...doar doar va deveni atractiva. Nici pana in ziua de azi pt Bv Bacau nu exista nimic...nici SPF..nici nimic. Chiar si acel plan a lui Iptana din anii 60 nu a pomenit de asa ceva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).