Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

cristi5

#1605
Quote from: vancouver on November 20, 2018, 01:23:56 PM
Sa nu facem confuzie intre a sustine A8 full si a sustine A8 full complet si imediat si prioritar. Eu cel putin sustin A8 full, dar evident NU IMEDIAT, NU PRIORITAR si nu neaparat peste tot full din prima clipa.

Si eu la fel. Dar pentru mine e urmatorul proiect pe fonduri EU dupa PiSi din motive strategice.

5 ani pregatire si eliberat spatiu bugetar pt PiSi.

HP inceput peste 5 ani, terminat in 5-10-15, depinde de zona. Cost 2-3 miliarde.

FP cand si unde cere traficul.

Cu alte cuvinte cred ca acceptarea HP in societate/politic poate grabi proiectul A8 cu cel putin un deceniu, daca nu mai mult.

mihaionescu

Quote from: Ionut on November 20, 2018, 03:22:48 PM
Prioritar pe A8 este sectorul Targu Neamt (in special Pascani)-Iasi. Dar fix acesta este 100% ingropat in acest moment. Asta e problema. Si de-asta oamenii s-au saturat. Sunt ani de zile pierduti, timp in care nu s-a facut nimic pentru A8. Nimic. Si mi se pare firesc ca oamenii sa se revolte. Eu sunt unul dintre ei. Din pacate prea putini inteleg lucrul asta, dincolo de toate discutiile HP/FP, A8 vs A13 etc etc.

Acea portiune cred ca poate fi licitata odata cu A7 asa cum s-a facut si cu A6 spre Lugoj. Nu cred ca portiunea acea este greu si dificil de facut si licitat.

alin2pas

Cele mai mari șanse le va avea dacă va fi scoasă la licitație separat, pentru că este o porțiune de autostradă care este necesară, indiferent că se va face mai întâi A8 Tg-Mureș - Tg-Neamț - Pașcani, A13 sau A7. Condiționarea acestei porțiuni de un alt traseu e ca și cum ai fi condiționat A3 București - Ploiești de Brașov - Borș.

horatiu.cosma

^^
Mihaionescu, A7 când se va licita va fi FIDIC Roșu, doar execuție, SF-ul și PT-ul fiind realizate la momentul respectiv. Tg. Neamț - Iași nu are nici măcar un SF licitabil, darămite PT. În plus, sectorul respectiv e în aer, la Comisia de Prognoză, pentru PPP, deci nu se întrevede la orizont nici măcar licitația pentru revizuire SF și eventual PT. În plus, A6 s-a licitat la pachet cu A1 sub forma unui cârlig de 10 km care să lege A1 de Lugoj. Nu cred că putem numi 100 de km de autostradă un "cârlig" care ar trebui atașat unui alt proiect. Eu înțeleg că a venit vremea rea și nu prea mai avem imagini de pe șantiere la care să ne uităm, dar haideți să încercăm să gândim puțin înainte să umplem forumul de idei crețe.

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

Asadar, suntem totii de acord ca trebuie sa:
- ingropam urgent PPP
- licitam SF pt A7-Iasi Vest pe fonduri europene
- licitam SF-uile pentru restul loturilor (SF pt FP dar cu posibilitatea construirii HP pe 13m latime)
- Licitam constructia pt A7-Iasi Vest
- incepem sa facem poze :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

AFC

^+1 si de la mine. Enuntul de mai sus poate fi catalogat drept rezolutie finala in opinia mea. Asta daca ne dorim sa si incepem ceva fezabil din toate punctele de vedere si sa nu mai apara tot felul de ineptii in spatiul public ce alimenteaza discursul politic mincinos si ticalos.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Europiu

OK. Face Ionut un poll sa votam rezolutia? Voturile (da/nu) sa fie date pe fiecare punct enuntat de dr4qul4, cu amendamentul lui Horatiu.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut

Pai facem poll ca sa votam ce anume, mai exact? :) Ca lucrurile sunt clare. Evident ca trebuie sa se actualizeze SF-urile pentru toate cele 3 tronsoane. Si evident ca trebuie inceputa constructia acolo unde doare cel mai tare, unde e cel mai usor de construit si unde e si cel mai ieftin, culmea! Nu e nevoie de niciun sondaj... cred ca (aproape) toti suntem de acord cu asta...

ovideatza

La ce ne trebuie pool cand nimeni nu cred ca e impotriva?  :)

La 3-4 pagini de forum se ajunge la acelasi lucru. :) Spunem cativa acelasi lucru, apoi pagina urmatoare se ia de la capat pana se demonstreaza din nou.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=19.msg221196#msg221196 
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=19.msg221273#msg221273


PS: pentru partea cu "ingropatul" meriti ++++  :D

Europiu

Exact asta aveam in minte :). Cumva sa se puna punct discutie care, intre timp, a devenit sterila. Rezumatul celor 10-15 pagini din urma (nu 3-4).
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut

O sa vedeti, in curand, tot mai multa presiune si din partea asta. Va fi un argument folosit din ce in ce mai mult.




Premierul R. Moldova: Ne dorim ca unirea cu România să se producă prin interconectarea infrastructurii

Republica Moldova doreşte să aibă o infrastructură comună cu cea a României în mai multe domenii, a declarat Pavel Filip, premierul R. Moldova, la finalul unei şedinţe comune cu Executivul din România. "Avem un proiect frumos, denumit simbolic 'Autostrada Unirii. Vorbesc despre autostrada Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni", a mai spus Pavel Filip, enumerând mai multe proiecte comune cu România.

Adevarul

adiarc

deocamdata e doar bla-bla-bla.....R.Moldova este momentan fara nici un cent din fonduri europene dupa ce acestea au fost taiate din cauza numeroaselor hemoragii de bani din buget ( cel mai celebru - disparitia miliardului ).

Desi sunt etape birocratice care dureaza mult si trebuie începute cu mult timp inaintea intrarii efective  in teren,Rep.Moldova trebuie sa se concentreze sa reintre pe un drum al normalității ( de altfel la fel ca Romania care merge pe aratura cu pedala de accelerație jos ).

Acest demers politicianist are aceasi valoare ca suspendarea tarifelor de roaming intre cele 2 tari de 1 dec....adica valoare zero intr-o era in care toti cei aflati in tari diferite folosesc diverse aplicatii gratuite pt a vorbi sau a initia apeluri video.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

#1619
Stie cineva mai precis stadiul podului de la Ungheni-Prut? Parca se terminase studiul de (pre)fezabilitate? Si trebuia aprobat in CTE? Nu mai stiu exact...

LE: mi-am amintit ca am trimis o petitie la MT, la care am primit raspuns in ianuarie 2018:





Powered by API/PUM imgur uploader

Deci s-a aprobat HG pentru indicatorii tehnico-economici? Sau nu se mai emite nicio HG, dat fiind ca vor PPP?