Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

cristi5

#1425
Interviul lui cutter rezumat de VictorC. "Compromisuri si solutii inteligente" primesc spatiul cuvenit.

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22797843-autostrada-a8-mure-cum-putea-realiza-trebui-cut-nainte-a13-solu-inteligente-putea-dea-costul-explica-iile-unui-deputat-din-opozi.htm

Quote
Autostrada A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni este esențială pentru Moldova, trebuie începută cât mai repede pe fonduri europene, iar analiza pentru o alternativă pe care o face Ministerul Transporturilor folosește date eronate ca să scoată autostrada A13 în față, susține deputatul USR, Cătălin Drulă, în cadrul unui interviu Live HotNews.ro. Deputatul USR, membru în comisia de Transporturi din Camera Deputaților și fost activist în domeniul infrastructurii, susține că pentru A8 este necesar realizarea unui studiu în care să se identifice acele compromisuri și soluții inteligente în zonele dificile, astfel încât costul proiectului să scadă. 

cristi5

#1426
Quote from: alin2pas on November 06, 2018, 11:08:06 AM
Altitudinea maximă ar fi undeva în jur de 900 m. Oricum, iarna e o provocare chiar și în zonele de câmpie (sau mai ales aceste zone  :D ). În fiecare iarnă au fost perioade în care A2 și drumurile naționale din Bărăgan au fost închise din cauza zăpezii, dar de câte ori a fost închis drumul E81 pe dealul Feleacului? Foarte rar au fost probleme.

Feleacul e la 720m, nu la 900+. Joseni (unde A8 traverseaza Muresul) e polul frigului in Romania.

Vorbim de polei, si accidente iarna, e nevoie neaparat de separare de sens (!) si banda de urgenta. Decat 1+1 cu banda de urgenta/acostament, mai bine 2+1 (pt ca partea de 1 are spatiu de urgenta). Tunelurile ar fi 1+1, ideal cu separare de sens, noroc ca acolo nu se face asa mult polei.

Cat despre alt. 900, sunt sceptic, dar nu am la indemana schita de SF TgM-Ditrau existenta (indicatorii tehnico-economici sigur sunt mai sus pe topic), probabil sunt acolo lungimi de tunel. Oricum, in zona trecerii Mures-Tarnava (link) un tunel la 900m ar avea peste 12 km. Pentru a masura, putem lua ca reper doua capete de drum local, ambele pe la 950m, distanta intre ele este de 11,2 km. Din pacate Google maps nu mai arata relieful (Terrain, cu curbe de nivel), dar se vede pe harta proiectelor. In partea de vest al traversarii se vede ca se termina un drum pe la 950m in dreapta sus, il luam ca reper.


In partea de est a traversarii, acelasi lucru, un capat de drum in mijloc jos pe la 950m, il luam ca reper:


distanta dintre cele doua capete de drum la 950m este 11,2 km.


Urcarea tunelului la 1000m ar scurta tunelul cu cam 1km lungime. La 1050  lungimea tunelului ar scadea mult, pe la 6km. La 1100m, ar fi vreo 2km.

Poate traseul este sau va fi cu totul altul, dar cam asta vad eu cu traseul de pe OSM. Odata ce stii vaile prin care va trece, cam stii lungimile de tunel la diferite altitudini.

Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Camera Deputataților a adoptat pe articole luni proiectul ce prevede realizarea autostrăzii Târgu Mureș - Iași si maine se da votul final.

Daca iese la calcul guvernul va fi fortat sa faca A8.

GDPR

@voicul, ai vazut ce amendament a fost introdus in proiectul de lege?

Text initial: Art. 2 Obiectivul de investiții Autostrada Unirii se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație din credite externe și din fonduri europene disponibile în cadrul exercițiului financiar multianual 2014- 2020.

Amendament admis:  Art. 2 Obiectivul de investiții Autostrada Unirii se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor din credite externe și din fonduri europene nerambursabile și/sau prin parteneriat public/privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanțare comunicat de Ministerul Transporturilor.

voicul

#1430
Recunosc ca nu m-am uitat, pentru acelasi motiv pentru care nu am pus un articol intreg despre tema asta si am dat un brief:
NU cred ca se va face ceva! (ceva in teren, nu din pix si din hartii)

Si daca zici ca e lege si trebuie facut, atunci sa ne amintim de master plan care ... e prezent si el.

E doar ceva care o sa se intample maine ... si mai vedem ce iese in final.

GDPR

Pai de ce crezi ca au inclus PPP-ul? Tocmai, ca sa nu se faca nimic.

horatiu.cosma

Păi hai să abrogăm toate legile, și așa nu se respectă.

alin2pas

Quote from: cristi5 on November 06, 2018, 12:44:03 PM
Cat despre alt. 900, sunt sceptic, dar nu am la indemana schita de SF TgM-Ditrau existenta (indicatorii tehnico-economici sigur sunt mai sus pe topic), probabil sunt acolo lungimi de tunel.
E foarte greu să-ți dai seama de altitudinea exactă a unei zone. Eu am comparat harta proiectelor de infrastructură cu terenul de pe Google Maps, dar nici în vizualizarea teren altitudinea nu e foarte exactă, iar autostrada nu e obligatoriu să fie construită prin punctele cele mai de jos ale văilor prin care trece. Din câte mi-am dat seama, în zona montană va avea o lungime considerabilă la altitudini peste 800 m și în funcție de optimizarea traseului poate ajunge și la 1000 -1100 m. Nu e o altitudine deosebit de mare (de exemplu în Austria sunt autostrăzi la altitudini mai mari), dar, după cum spui, poleiul poate crea probleme. Viscolul e puțin probabil să creeze probleme, dar pot apare probleme de altă natură, gen avalanșe. Din acest motiv, la proiectare și construcție nu trebuie să primeze variantele cele mai ieftine, ci unele cu riscuri și costuri mai scăzute în exploatare. Cât despre dealul Feleacului, acolo problema nu e altitudinea, ci pantele lungi cu înclinare mare, unde vara distrugi mașina dacă cobori fără frână de motor, iar iarna se dă la greu cu sare pentru a nu se forma polei. Realizarea autostrăzii half-profile în primă fază cred că se poate face pe sistemul 2+1 cu parapet median, similar propunerilor pentru DN1 de pe topicul https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.0 , iar la întreținere, avem în Europa destule exemple, numai să vrem să le urmăm. Cât despre riscul de accidente, acesta este mult mai mare pe drumurile existente între Ardeal și Moldova, fără parapeți mediani (chiar și fără parapeți pe margine în unele zone) și cu înclinare mult mai mare decât cea permisă pentru o autostradă, fie ea și montană.

Bogdan_Cluj

#1434
Se pare ca a trecut de Camera Deputatilor (for decizional din ce inteleg), citat de pe pagina FB a unui deputat:

"Legea pentru Autostrada Ungheni Iasi-Tg Mureș, A8 a trecut cu 261 de voturi pentru!
Acum avem pârghii importante pentru că această autostradă sa prindă viață!"

LE: si din presa: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22800220-legea-pentru-autostrada-unirii-fost-adoptat-parlament-prevede-textul-pentru-autostrada-a8-mure.htm

cristi5

#1435
SFul care s-a vrut revizuit prin anuntul SEAP 151189/2014 pentru lucrari de "Revizuire SF autostrada Ditrau-TgNeamt"

http://pum.project-online.se/doclic/ditrau-tgNeamt/

O sa incerc sa extrag si Tg-mures - Ditrau si TgNeamt - Iasi -Ungheni

Ionut

Pe la 14:20 live pe Digi24 despre A8.

Ionut

Cum a fost? S-a uitat cineva? S-a și întrerupt legătura, sunt intr-o zona cu semnal prost. Of. Sabotaj! :lol:

Am dat sincron pe telefon despre A8 și pentru Stirile Pro TV. Sa fie gălăgie mare și să se ia deciziile care trebuie macar acum, după atât de mulți ani de tergiversări...

tonică

Multam Cataline si echipei tale pentru efort si pentru reusita!!!

voicul

Da a trecut legea !!!  :2c:

E o struta camila, cu bani de la UE, bugetul de stat PPP. Ploua pur si simplu cu bani pentru acest proiect.
De aceea si termenul (super pesimist probabil) ca se face doar in 4 ani !!!

Daca vrei sa citesti despre proiect intr-o varianta light, cu funda si reusite:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/parlamentul-a-votat-pentru-autostrada-a8-a-unirii-1028071