Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 8 Guests are viewing this topic.

voicul

Cam fortat exemplul
Pentru ca vine Tesla in RO (tot e la moda) si zice: tocmai in Moldova investeam ... da n-am!

Ford nu imi aduc aminte sa fi zis la guvern:
- Ne trebuie DX. Nu vrem noi fitze, gen autostrada.

Ii faci SF, PT si exproprieri ca autostrada (nu cred ca sunt asa mari diferente de costuri). Vezi cat si cum faci dupa, in functie de buget.

R.Moldova ... la ce sa facem autostrazi, daca astia din RO, care sunt si in UE, nu fac A8, ci DX8.
Totusi sa ne uitam ce bine "sta" R.Molodova, fara pic de autostrazi.

dr4qul4

Eu incep sa cred ca se doreste A8 doar ca sa ajunga mai repede acasa oamenii plecati la munca in afara. Adica doar pt 2-3 saptamani pe an.
Dupa ce ca aceasta A8 va ocoli Bacaul si Piatra Neamt, voi vreti sa mai ocoleasca si Clujul?
In privinta drumurilor din Ucraina....unii cred ca acolo e salbaticie. Daca nu ar fi vamile, s-ar face 19h de la Iasi la Hamburg. Acum. Pentru ca drumurile lor sunt drepte, nu trec muntii, si mai au si centuri la localitati.
Chiar si cu A8 si cu A3, nu stiu daca se poate scoate un timp mai bun. Si oricum, pana atunci mai fac si ucrainienii cate ceva.
De la Odesa la Hamburg faci acum 21h40, pentru ca, va vine sau nu sa cretei, au si ei autostrazi. Din alea rusesti, pe care mergi zeci de km pana la prima curba.
Asa ca nu va trece niciodata traficul dinspre Ucraina spre Germania/Olanda, prin Romania.

Si inca o veste proasta pentru voi: chiar daca se face autostrada, 2x2, tot va avea zeci de km cu limita de viteza sub 100. De fapt pe la 80k/h.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#1292
@voicul
Deci cum, faci SF si apoi contract(e) design&build pe PT pentru full si executie pt half? Ce rost are? Daca a doua cale se executa peste 20 de ani, pierzi 20 de ani de progres tehnologic. Mai bine o proiectezi atunci la detaliu tehnic AC.

Nu ca nu s-ar pierde deja la noi... PiSi 1 si 5 cu O600 obliga proiectantul sa urmeze niste solutii din secolul trecut (SF IPTANA)

tom_sawyer

Quote from: vancouver on October 27, 2018, 03:14:37 PM
Nu sunt de acord. Varianta pe care o tot laudati aici, drum semi-express, 2+1 etc.. care ar costa vreo 3-4 miliarde, tot este fabulos de scumpa. Este peste costurile Sibiu-Pitesti, e o nebunie.

Sa zicem ca un 2+1 de 14m latime ar costa 4 miliarde. Autostrada full-profile cat ar fi? 6, 8 miliarde?

Dar daca nu ai suficient trafic, chiar daca ziceti sa nu judecam A8 prin prisma traficului, de ce sa faci o autostrada lata? De ce sa cheltui in plus 2, 4 miliarde? Daca ai putine vehicule care vor circula pe traseul in discutie, nu ajung acestea la destinatie la fel de repede si pe un drum mai ingust?

@voicul: nici Moldova noastra, nici Rep. Moldova nu genereaza suficiente vehicule ca sa justifice autostrada, nici la noi, nici peste Prut. Si nici nu vor genera, traficul din alte tari nu va trece pe traseul propus pentru A8 (cum e cazul celorlalte autostrazi din Romania, A1, A3)

dumbravaandrei

#1294
Pana sa vedem ce facem (2+1, DX, A), mai intai trebuie sa deblocam licitatiile pentru refacerea studiilor de fezabilitate.
Clar ca trebuie sa organizam o licitatie pentru SF+DTAC, pe modelul A7.
Dar leprele astea de la guvernare, nu aloca un sfant. Si mai mult decat faptul ca nu aloca niciun sfant, mai si lanseaza campanii de intoxicare gen A13 inlocuieste A8 sau mai stiu eu ce alte tampenii gen PPP sau A3.
Ca o sa fie 2+1, DX, A asta poate rezulta doar dintr-un studiu serios pentru care noi nu am alocat mai nimic pana acum (ok.. contractele pre-2010 au fost dedicatie de la partid - celalalt partid - treaba DNA-ului sa il descurce, nici macar maculatura nu poate fi numit rezultatul acelor licitatii).

Ca ne trebuie o solutie mai de secol XXI de traversat orientalii si in special care sa asigure o conexiune directa intre Cluj-Napoca-Iasi-Chisinau - e deja determinat, de asta si icnelile CE si a altor organisme...

Nu trebuie sa intram cu buldozerul in A8 in urmatorii 5 ani. Ne trebuie doar bani de studii serioase si specialisti in CNAIR, MT si Guvern care sa poata gira si coordona un astfel de proiect.

carutasul

Quote from: dr4qul4 on October 27, 2018, 06:52:53 PM

Si inca o veste proasta pentru voi: chiar daca se face autostrada, 2x2, tot va avea zeci de km cu limita de viteza sub 100. De fapt pe la 80k/h.

Acum waze îmi arată pe distanța Tg Mures-Tg Neamț 4h 20 min, pe 250km . 80 km/h pe toată distanța ar duce timpul la 3h , deja ar fi un câștig substanțial ( nu mai vorbesc de condițiile de siguranță ). 130 km/h ar însemna 2 ore. Probabil nici nu e nevoie de mai mult. Presupun că realizarea secțiunii montane, cumva half profile, doar unul din tuburile de tunel etc ar rezolva problema destul de bine pe un termen nedefinit. Evident că trebuie să ai proiectul complet ca să știi UNDE să faci tunelele și șoseaua.... Iar autostradă, cum s-a și zis, probabil în zona Iași, nu știu cum e traficul acum.... eventual de la Tg Mureș prelungită cât se poate fără efort deosebit (până la poalele munților0

cristi5

#1296
Am zis mai sus de ce nu cred ca are rost SF+DTAC (tehnologia poate evolua mult intre o cale si cealalta). Plus ca e zona de munte, apar multe surprize. Cand vedem cat dureaza o reproiectare (si aprobarea, si claim-ul) pe Sighisoara -Simeria... Sigur, presupunand un SF serios, cu studii geotehnice in zonele greu accesibile si nu doar in capete de tunel.

De fapt eu cred ca e nevoie de un SF sau chair SPF foarte deschis care sa aleaga o strategie si sa propuna un traseu (full profile cu posibilitate de injumatatire) pe acea strategie.

dumbravaandrei

SF, SF+DTAC, ambele se fac pe bani si trebuie alocare bugetara in acest sens. Pana acum ne-am blocat in acest punct.

Goldmund

Quote from: dr4qul4 on October 27, 2018, 06:52:53 PM
Eu incep sa cred ca se doreste A8 doar ca sa ajunga mai repede acasa oamenii plecati la munca in afara. Adica doar pt 2-3 saptamani pe an.
..........

Am o colega la servici in Stuttgart care mi-a tot povestit ca ea se duce acasa(in Chemnitz) odata la doua saptamani la sfarsit de saptamana(pleaca vinerea, duminica seara e in Stuttgart) cu masina si mi-a explicat ca autostrazile pana acolo sunt arhipline vineri seara(din Hessen, Baden-Württemberg si Bayern - cele mai bogate landuri din Germania), iar la intors duminica sunt la fel de aglomerte. Tinand cont ca in Moldova nu prea sunt locuri de munca, iar in Transilvania este lipsa de locuri de munca..., normal ca Moldovei ii trebuie A8. Dar noi stim ca acest aspect este doar unul din o suta de avantaje care le-ar aduce o autostrada care ar uni cele trei mari regiuni ale tarii

cezar-mario2012

 Economic și financiar A8 este o postie. A8 va ajuta industria din Moldova și va crea locuri de muncă. Oare ? Și voi credeți ca asistați sociali sau cei care au rude în străinătate (adică lucrează pe acolo) se vor buluci la fabrica X de făcut ,,boscheți" pe salariu minim pe economie? Singura dată când A8 va fi plina va fi când moldoveni vor veni acasă în concediu, și asta acum. peste 10-20 de ani nu vor mai veni acasă, că nu vor mai avea la cine să vină.
Reta natalități este în scădere, populația Românie este în scădere, datorită emigrări masive. La Kaufland în București se caută oameni, salariul este de 2050 lei net. Nu vine nimeni. 
  A8 este doar o ambiție prosteasca și politicianistă. IT-stul din Iași va lua avionul să ajungă în occident și  nu mașina. Pentru turism este necesară autostrada sau drumuri decente între București și Moldova sau Iași și zonele turistice. A7 este stric necesar pentru Moldova. Turistic Moldova este interesantă doar în zona de nord (de la Neanț pana la Suceava) și poate fi deservita de aeroportul din Iași. Nu o să vină buluc occidentali pe A8, turistul din ziua de azi este comod. Iau avionul pană la destinația aleasă și apoi închiriază mașini, pentru individual, iar pentru cel organizat avion+autocar. 

carutasul

Păi cred că propozițiile astea cu caracter general s-ar putea aplica la orice regiune a Europei mai rămasă în urmă, dar asta nu înseamnă că sunt și 100% adevărate. Normal că doar autostrada nu ridică o zonă, dar un transport mai bun ajută fără nici un dubiu și industria și turismul. Dacă vor veni moldovenii să muncească pe salariul minim sau nu ( și cât va fi salariul minim atunci) asta rămâne de văzut. Eu zic că unii vor veni, pentru că și prin Europa tot pe salariul minim lucrează, iar acasă mai "bagă" și o mică agricultură de subzistență și ies tot pe acolo. Sigur că niște politici economice mai juste i-ar aduce înapoi pe mai mulți. Pe de altă parte, mai e și treaba celor de la Iași să facă în așa fel încât să nu avem doar industrie pe salariul minim... iar lucrurile, încet-încet, se mișcă.  Nu se schimbă nimic în 5 ani, dar în 20.....  Fă o comparație cu România din 1998 și o să înțelegi ce zic.  Prin '90 mă uitam la reportaje la TV5 cu satele din Grecia, era cam același peisaj pe care îl vedem acum la noi, acum nu mai e așa. Nu văzuși că avem cea mai mare producție de cucuruz din Europa? Aia pe ce o transportăm s-o vindem? :)

Bogdan_Cluj

Legat de discutia cu potentialul economic daca este legata cu un drum rapid/autostrada:
Cateva informatii ca sa vedeti cat de mult conteaza o autostrada (mai corect o intersectie de doua autostrazi) dpdv economic:
https://ziarulunirea.ro/daimler-a-dat-lovitura-in-alba-nemtii-au-ridicat-exporturile-judetului-cu-85-intr-un-an-496385/?fbclid=IwAR14KjKkigqq7dF7Y-aAWFdsvzzy2c-b2d7DuPRAhh4Lm5pl4HmVLSv5prE

Sebes (intersectia A1 cu A10) nu mai are forta de munca, si cam la fel si prin Cugir, Alba si restul oraselor si comunelor din zona.

Aici va puteti juca cu datele de exporturi per judete si sa vedeti care au exporturi si care nu au (selectati Exporturi): http://statisticiromania.ro/statistici-judetene

cezar-mario2012

 Pentru Moldova se pot face lucruri mari rapide și mai ușoare decât A8. O modernizare a drumurilor E58 și E574 la nivel de 2+1 alternativ, centuri și modificări sau îmbunatățiri de traseu.   

TibiV

Quote from: cezar-mario2012 on October 27, 2018, 09:23:32 PM
Economic și financiar A8 este o postie. A8 va ajuta industria din Moldova și va crea locuri de muncă. Oare ?
....

@cezar-mario2012,
de obicei nu dau dislike-uri, si de regula ai luat multi de "+1" de la mine, dar de data asta ai -1.
Ca sa nu te intrebi cine te-a "taxat"...

Pe logica enuntata de tine, in Moldova nu mai avem decat +50 si "under 18".
Poate este greu de crezut, dar (inca) nu s-a ajuns acolo.
Daca se va ajunge acolo, propun sa dam toata Moldova (de la Milcov incolo), gratis, fratelui mai mare de la rasarit...
Poate ii gaseste rusul o intrebuintare, caci vad ca pe noi ne doare fix in zona dorsala... :(

TRIST, oameni buni...
TRISTA abordare...

(Dislikes... come to me !....)

OVER and OUT...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1304
Nu, e clar ca trebuie facut ceva, dar trebuie intai largit orizontul politicului, ca autostrada  full nu merge. Trebuie sa inteleaga half-profile, "quick" gains cu tuneluri si zone de depasire pe DN existent etc. Si bagati intr-un conclav transpartinic pusi sa aleaga o strategie. Apoi urmarit ca indiferent cine e la guvernare, se tin de strategie 10-20 de ani pana la ultima lopata. Asta cred ca e rolul API, MVA, IA8...