Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

MVA si IpA8 sunt all in pt A8. Si asta este cea mai mare greseala pentru ca ne raman doar 2 solutii: ori facem autostrada de 8 mld Euro, ori nu facem nimic.
Si e mult mai simplu sa nu se faca nimic.
Eu chiar nu inteleg de ce nu se mentioneaza avantajele de a se incepe cu half profile pe zonele montane, atat pt A8 cat si pt A13.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

Acum sa fiu devil's advocate: cand UE urla la noi ca suntem prosti, ca ne da bani gratis 85% din cat e nevoie ca sa facem autostrada cum vrem noi, doar sa o facem dracu odata, noi stam si ne cacam pe noi ca stii, poate e prea scumpa, poate n-are trafic, poate nu e bine pe aici, poate e mai bine pi colo, poate...

Avem in acest moment alta alternativa la A8 care are macar un minim de documentatie? NU.

Daca UE tot plateste 85%, prosti am fi sa nu o facem full profile. Altfel diferenta de bani o vom pierde definitiv, pentru ca nu sunt alte proiecte pentru care s-ar putea folosi.

pasadia

Argumentatia asta am auzit-o si la M6. Ce conteaza ca e nevoie de alte magistrale de metrou, facem M6 caci e singurul proiect matur!

Poate ar trebui totusi sa depasim faza asta. Nu de alta dar si A0 sau A12 sunt la acelasi stadiu sau chiar mai in fata - deci bani ai pe ce sa cheltui.

dr4qul4

Pai si A8 ce are?
Un studiu de fazabilitate dupa care s-a ales traseul cu cele mai putine tunele? Si care spune ca ne costa vreo 8 mld de euro?
Sa mai spun ca tunelele sunt mai pe langa Iasi, nu la munte? Daca AM a cerut tunele si ecoducte pe LD, aici va cere mega tunele.
Si asta cu UE ne da 85% e fumata rau. UE ne da pana la 85% din cheltuielile eligibile. Adica daca primim 75% e bine. Si la 75% tot trebuie sa punem  2 mld de Euro.
Treziti-va odata. Nu suntem in stare sa facem o autostrada de cativa zeci de km in zona de deal si voi visati cai verzi pe pereti.
Totul sau nimic = nimic
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

@pasadia, pai stai putin, A0 este deja in licitatii, la fel si DX12, A8 nu este. Mai sunt A7 si cateva bucati pe A1 si A3, in rest nimic. Diferenta fata de M6 este ca M6 aduce fix 0 beneficiu, insa A8 ar fi foarte utila pentru Moldova.

@dr4qul4, da, 85% din cheltuielile eligibile, care sunt culmea, chiar alea mari. O sa punem 2 miliarde in 10-15 ani, adica 200 milioane pe an sau mai putin. Iar daca iti amintesti, pe A8 era un contract revizuire a SF-ului activ. Bun, rau, e un punct de plecare. N-am zis sa trimitem utilajele in teren pe baza lui.

Iar legat ca nu suntem in stare sa facem o autostrada de zativa zeci de km la deal, asta nu e din lipsa de bani sau capacitate, ci din proaste pregatire. Crezi ca daca se face half-profile prost pregatit va fi vreo diferenta? Daca bagi excavatorul intr-un versant de nisip o sa pice indiferent ca pe hartie trebuia sa treaca pe acolo o platforma de 23m sau una de 5m. Vezi pe A1, a pus cristi5 o poza din SF la dealu' faimos, s-au facut foraje in campie, la deal nu. Deh... poate acolo la campie era riscul mai mare sa alunece iarba.

istvan78

...si sperietoare asta cu 8 miliarde...

1) 8 miliarde, o pruna! Nici dac-o faci sa nu atinga pamantul de la Ungheni pana la Ungheni ( :p ) nu costa atat. Un SF facut cum se cade ar arata asta.
2) Pe cati ani se impart acei bani? Ca nici daca totul merge struna nu-i fezabil sa o terminam mai rapid de 15 ani. Doar studiile necesita 2 ani, din cauza forajelor in zone inaccesibile, unde trebuie sa tragi drumuri de acces noi, si a volumului mare de documentatie, toate trabuie si revizuita de CNAIR. Cati oameni exista in Romania sa lucre la asta? Apoi proiectarea, alti 2 ani. Si constructia: si sa ai bani fara limita, n-ai de unde mobiliza oamenii si utilajele sa termini mai repede de 10 ani toata lucrarea.

Dar noi stam incremeniti de groaza ca o sa coste 8 miliarde si u mai putem face nici un cotet in afara de asta.
Nicioadata pana acum n-am fost in stare ca cheltuim banii disponibili, asta e limitarea: capacitatea noastra de lucru, la nivel national, cu toate aspectele (organizare, studii, proiectare, constructie, materiale), nu banii.
Stam, si nici nu ne apucam de treaba, de teama costurilor.  :(

Ionut

Apropo de 8 miliarde, va aduc aminte de niste cifre. De exemplu ca intre Tg Neamt si Ungheni (granita) sunt 8 tuneluri, din care 7 sunt intre Letcani si Ungheni, adica pe varianta de ocolire Iasi. Avem aproape 13 km de tunel prin delusoare si doar 7,5 km de tunel in zona cea mai grea, de munte, intre Ditrau si Tg Neamt. Asta zice multe, multe, multe despre cat de bine e facut acel SF.

Quote from: Ionut on September 05, 2017, 05:03:12 PM
Va pun mai jos mai multe detalii interesante din SF 2010.
Este incredibil ce cifre are autostrada asta...

INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI
(SF 2010, CIFRE CUMULATE)


Cost: 2,028 + 3,982 + 2,801 = 8,811 miliarde euro (TVA inclus)
Lungime: 92,126 + 118,8 + 100,140 = 311,066 km
Noduri rutiere: 4 + 4 + 5 = 13 buc
Poduri, pasaje, viaducte: 123 buc/26 km +  222 buc/39 km + 85 buc/20 km = 430 buc/85 km
^ sunt incluse toate podurile pe/peste autostrada, relocarile, bretelele din noduri
Tuneluri: 5 buc/1,480 km + 32 buc/7,495 km + 8 buc/12,904 km = 45 buc/21,88 km

Nu e o greseala. 45 de tuneluri de aproape 22 km in total.

Ionut

Astăzi ducem autostrada la Președintele Iohannis. :)

Ionut

Primirea de către Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a unei delegații formate din reprezentanți ai asociațiilor ,,Moldova Vrea Autostradă", ,,Împreună pentru A8" și ,,Pro Infrastructura"

25 Octombrie 2018

Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a primit joi, 25 octombrie a.c., la Palatul Cotroceni, o delegație formată din reprezentanți ai asociațiilor ,,Moldova Vrea Autostradă", ,,Împreună pentru A8" și ,,Pro Infrastructura".

În cadrul întâlnirii a fost abordată situația actuală a proiectului Autostrăzii Târgu Mureș–Iași–Ungheni, analizându-se posibile soluții pentru deblocarea acestuia. Președintele României a reiterat susținerea pentru acest proiect, precizând că este nevoie de responsabilitate și de asumarea unor termene clare de către Guvern în vederea realizării acestei investiții, care reprezintă o prioritate națională.

De asemenea, Președintele Klaus Iohannis a evidențiat că, în pofida susținerii constante din partea Comisiei Europene și a disponibilității fondurilor europene necesare, nu există voință la nivel guvernamental pentru materializarea proiectului. Guvernul României a dovedit lipsă totală de implicare și viziune în privința acestei investiții, ca și a tuturor celorlalte mari proiecte de infrastructură. Referitor la realizarea tronsonului de autostradă Iași–Târgu Neamț prin parteneriat public-privat, Președintele României a precizat că decizia este criticabilă atât la nivelul Comisiei Europene, cât și la nivelul altor structuri de specialitate de la nivel european, pentru că dovedește o deprioritizare a investiției.

Președintele Klaus Iohannis și-a manifestat aprecierea față de eforturile celor trei asociații pentru susținerea construcției Autostrăzii Târgu Mureș-Iași-Ungheni și a subliniat importanța implicării societății civile în a-i determina pe cei responsabili să acționeze pentru concretizarea acestor proiecte esențiale dezvoltării țării noastre. Președintele României i-a încurajat pe reprezentanții celor trei asociații să continue, cu aceeași determinare, acțiunile în sprijinul dezvoltării infrastructurii Moldovei, asigurându-i de întreaga sa susținere.

La rândul lor, reprezentanții celor trei asociații au reclamat dezinteresul autorităților în ceea ce privește construirea autostrăzii și au reliefat efectele negative pe care lipsa Autostrăzii Târgu Mureș–Iași–Ungheni le are asupra Regiunii Nord-Est: migrația masivă a forței de muncă, diminuarea competitivității și a nivelului investițiilor. Realizarea autostrăzii ar contribui semnificativ la reducerea decalajelor dintre regiunile țării, atragerea de investiții străine directe, crearea de conexiuni rapide și de noi locuri de muncă.

Reprezentanții celor trei asociații i-au înmânat Președintelui României un memoriu cu privire la autostrăzile Moldovei, document care cuprinde parcursul acțiunilor societății civile, corespondența cu autoritățile responsabile, dar și aspecte de ordin istoric, tehnic, economic, geostrategic și social.

Administratia Prezidentiala

Ionut

API pe Facebook - este inutil sa va mai zic ca este nevoie de un mic share :)

Astăzi, alături de Impreuna pentru A8 și Moldova vrea autostrada, Asociația Pro Infrastructură a fost primită oficial la Cotroceni de Președintele Klaus Iohannis.

Societatea civilă, unită prin cele trei organizații, a dus la cel mai înalt nivel un mesaj simplu: Moldova nu mai are răbdare și nu mai acceptă izolarea economică și socială și cere, răspicat, construirea prin fonduri europene a Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași.

Președintele României a reiterat susținerea pentru acest proiect, precizând că este nevoie de responsabilitate și de asumarea unor termene clare de către Guvern.

Referitor la realizarea tronsonului dintre Iași și Târgu Neamț prin parteneriat public-privat, domnul Iohannis a declarat că decizia este criticabilă atât în Comisia Europeană, cât și la nivelul altor structuri europene de specialitate deoarece dovedește o deprioritizare a investiției. Puteți citi întreg comunicatul Administrației Prezidențiale aici: http://bit.ly/2ENiCAX.

Apreciem deschiderea, încurajările și sprijinul Președintelui Iohannis pentru cauza noastră, cât și asigurările domniei sale că, ori de câte ori va avea ocazia, va promova în spațiul public importanța construirii unei infrastructuri de transport moderne care stă la baza dezvoltării acestei națiuni.

Vom continua, împreună cu partenerii noștri moldoveni, să monitorizăm toate proiectele majore de infrastructură rutieră din Moldova. La fel ca și până acum, vom fi neobosiți în misiunea noastră de a vă aduce analize pertinente ale tuturor acțiunilor, deciziilor și tergiversărilor din Guvern, Ministerul Transporturilor și CNAIR.

#AutostradaA8 #ProMoldova #ProInfrastructură





Suntem cu ochii pe voi! :)
(Stiu ei care.)

thinker

Felicitari pentru demers tuturor! 

Si nu ma refer doar la evenimentul de azi, toti de pe forum stim cate eforturi a trebuit sa se faca in timp pana acum.
Si cate vor mai trebui pana cand se va incepe constructia acestei autostrazi si a altora la fel de necesare.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Earthchild

Felicitari. Mai sus de atat nici nu puteati ajunge.

nicolaem

pacat ca la Guvern unde se ia decizia nu va primeste nimeni si vom ramane cu poza. Azi Valcov spunea inclusiv de spitalele regionale ca mai bine se fac in PPP ca ar fi mai ieftine decat cu bani de la ue.
mici sanse sa vedem pasi pe A8, dar trecand peste realitatea trista a zilelor noastra, demersul si popularizarea proiectului merita felicitarile tuturor.

prd.marius

Quote from: nicolaem on October 25, 2018, 06:20:53 PM
pacat ca la Guvern unde se ia decizia nu va primeste nimeni si vom ramane cu poza.
Chiar pot sa zic (parere personala) ca o sa faca si in ciuda sa arate ca ei nu fac cum vrea "statul paralel", "#rezist" si alte mizerii pe care le scot pe gura.

Pe de alta parte, mare realizare. Chapeau!

Ionut

Eh, ajungem si pe la Guvern. La asta si/sau la viitorul. :) Nu stiu de ce, dar am prins un pic de energie dupa vizita de la Cotroceni de azi. Poate doar ca stiu mai bine acum ca mai avem un aliat confirmat oficial. Unul care nu poate face la modul concret prea multe. Dar nici API nu poate, la modul concret, sa faca prea multe. Si uite ca mai face, din cand in cand, cate ceva.

Meritul pentru vizita asta este 99,9% al moldovenilor (IPA8 si MVA).