News:

.

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

 La 4 ani totul gratis (inclusiv revizii gratuite) plus alti 4 ani de garantie si manopera pentru orice defectiune (plus restul de maruntisuri) devine un pret absolut decent...

Eeste evident ca ceea ce vinde Alibaba (cu livrarea in portul Istanbul) este "cash and carry" si fara mentenanta
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

Deci pana la urma licitatia asta nu e chiar reteta pentru dezastru. Multumesc lui frunzaverde, informat si obiectiv ca de obicei.

voicul

#92
Majoritatea masinilor au cam 5 ani garantie (nu cred sa mai existe sub 3 ani).

Deci cand zic cei de la PMB ca au 8 ani garantie ... de fapt negocierea e pentru inca extra 3 - 4 ani de garantie?
Desigur revizii gratuite inseamna ceva pentru ca autobuzele fac km. (depinde ce se include in revizii)
Desigur si 250.000e - 140.000e inseamna 110.000 eur.
Desigur manopera costa dar se observa ca piesele sunt vreo 70% din pretului la service si manopera vreo 30%.
La fel: cu 110.000e se pot face multe (porbabil cumpara un autobuz fabricat in RO nou nout!)

Justificari se gasesc. CNAIR zice ca nu sunt becuri bune pe A10.
NU ca as sugera sa se ia din Egipt, dar 110.000 e totusi diferenta cam mare si daca in Egipt au putut ... noi de ce dam asa mult?

cezar-mario2012

#93
 Mai sunt și taxe vamale, Turcia nefiind în UE, din câte știu parcă sunt la 30%, chiar dacă erau Mercedes tot din Turcia veneau asemenea ca și Citaro, dar acestea nu avut și garanție extinsă iar piesele de schimb erau foarte scumpe și au preferat să le dezmembreze. Totuși ne uitam la un site de genul Alibaba.com pentru comparație ?

Și mai este ceva pe piețele din afara UE nu se ține cont de normele de poluare, deci alte motoare, posibil fără catalizator...

voicul

+1 pentru remarca cu taxele.

Eu stiam ca sunt vreo 20% si daca ar fi 20%, 50.000eur sunt doar taxe de import.
Mult, dar incepe sa aiba sens diferenta de pret.

Dan_s

#95
Intre EU si Turcia exista un tratat de uniune vamala, nu se mai platesc taxe la bunuri industriale importate in EU.

L.E.: Dovada


dr4qul4

#96
@voicul, esti tu sigur ca autobuzul de pe alibaba are ac, sistem de afisaj, sistem de comunicatie si sistem de taxare? NU mai zic de motor. Cel de pe alibaba este euro 5, si din cate stiu, in UE este nevoie de euro 6 (probabil de asta e si la oferta, pentru ca pretul de lista e mai mare).
Oare primaria a cerut si cauciucuri de iarna?
Inainte sa sariti cu acuzatiile, ar trebui sa vedem ce scrie exact caietul de licitatie. Altfel e ca si cum ai compara o masina cheala, cu una full option.
Interesant ar fi motivele pentru care au fost descalificati ceilalti 2 ofertanti, pentru ca e clar ca mercedes-urile au costat mai mult (comunicatul spune ca au ramas doar ei 2 in faza finala).

Si eu sunt pentru autobuze fabricate (de fapt ansamblate) in Romania, dar singura solutie ar fi sa se faca licitatii pentru 20-30 de autobuze. Iar pentru Bucuresti, o asemenea licitatie nu are sens. Daca ne apucam sa facem 20 de licitatii de cate 20 de autobuze, o sa ne trezim cu o flota pestrita, imposibil de gestionat dupa expirarea garantiei.
O varianta ar fi pentru autobuzele electrice, sau pe gaz comprimat. Sper sa nu cumpere in loturi de cate 100. La fel, o varianta ar fi pentru tramvaie, dar nici alea nu se pot cumpara la bucata.

In Malta au dat peste 181.000 pe o bucata, dar fara toate aceste sisteme si probabil fara revizii gratuite:
QuoteThe total cost for the 33 new buses is over €6 million and what remains to be done is the installation of ticket machines, electronic displays and all the adequate signage. A number of checks are being made by both Maltese and Turkish workers to ensure that the buses can be put in rotation as soon as possible.
- surta: www.theindependent.com
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Eu ce zic ca diferenta e cam mare. Deci cred ca se putea obtine un pret mai bun.

Cel de pe Alibaba are "Air Conditioning 39 kW. Heaters in the cabin. The auxiliary heater. Ventilation."
Mai are:
"Audio-video system.
Microphone. Monitor. Camcorders. Electronic scoreboard."
Intravar motor euro 5 - fata de 6. Cat sa fie diferenta 50000 e? 10.000 e?
3 taxatoare cat sa coste 500 e?

Desigur trebuie analizat pe cifre exacte, dar 110.000 e sunt o gramada de bani.

dr4qul4

Esti sigur ca pretul de pe alibaba este cu totul inclus? Sau ca nu e teapa?
Nu de alta, dar sa nu fie ca la ofertele dealerilor: iti prezinta masina cu toate dotarile, dar pretul e " incepand de la".
Mai apoi este problema normativelor europene. Daca autobuzul de pe alibaba nu le indeplineste, poate costa si 10.000 euro, ca tot nu-l cumpara nimeni.
Posibil ca ce vezi tu pe alibaba sa fie lichidari de stoc. Adica autobuzele pe care nu le mai pot vinde in tarile UE. Sau mai rau..nici macar in Egipt. Asa ca incearca sa le vanda la reduceri.
Masinile vandute in India sunt mult mai ieftine ca masinile vandute in UE. Motivul este ca acolo nu au norme de poluare si nu nevoie de airbaguri, ESP, ASR, si multe altele. La exterior par la fel, dar la interior difera considerabil.

Altfel cum iti explici ca maltezii au platit mai mult? Daca te gandesti ca maltezii au platit undeva la 65000-70000 mai putin decat noi, dar fara sistemele auxiliare si fara 4 ani de revizii gratuite, nu mai pare atat de mult.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Ai dreptate cu ce ai punctat.
Poate sa fie la pretul asta pentru 1 sau 10 autobuze maxim.
Desigur venind prin Egipt poate ar primi taxe vamale.

Nu am zis ca asa trebuia facut, doar am remarcat diferenta mare de pret si faptul ca daca ei au putut ... noi?

Mai relevant ar fi comparatia cu Malta.
Instalatiile alea auxilare nu le vad mai mult de 15.000 eur. Deci am fi la minim o diferenta de 50.000 eur.

Sunt curios ce inseamna revizii gratuite? Daca e doar uleiul si filtrele nu e chiar afacere asa mare.

voicul

Bold-ul imi apartine. Intradevar se mai schimba situatia cu noile informatii.

Autobuzele lui Firea sunt "nave SPAȚIALE:" au supraveghere video, pot să numere călătorii, sunt conectate online cu dispeceratul

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a anunțat, ieri, că Bucureștiul va achiziona 400 de autobuze pentru transportul în comun. În mediul online au apărut informații conform cărora Primăria Capitalei preferă să cumpere autobuze mai scumpe din Turcia, în timp ce Primăria Clujului cumpără mai ieftin de la Mercedes.

Primăria Capitalei susține că acest informații sunt false și arată care vor fi dotările autobuzelor, fapt ce justifică prețul mai mare. "Referitor la informaţiile care circulă în mediul online, potrivit cărora Bucureştiul achiziţionează autobuze mai scumpe decât Clujul, Primăria Municipiului Bucureşti face următoarele precizări: Informaţiile diseminate în mediul online, care compara, în mod eronat, preţurile autobuzelor ce vor fi achiziţionate de către municipalitatea Bucureştiului cu cele care trebuiau achiziţionate de către compania de transport public Cluj-Napoca sunt complet false şi urmăresc minimalizarea unui proiect de mare anvergură, vital pentru bucureşteni.

În primul rând, persoanele care fac referire la licitaţia respectivă nu ştiu sau ignora deliberat un aspect esenţial şi anume că aceasta a fost anulată, în consecinţă orice comparaţie între cele două licitaţii este neavenită şi lipsită de fundament.

Mai mult decât atât, în cazul Bucureştiului vorbim de trei tipuri de autobuze: 30 de autobuze de 18 metri, 50 autobuze de 10 metri (destinate traseelor de noapte şi rutelor care includ zone cu carosabil mai îngust) şi 329 de autobuze de 12 metri, astfel că, rreţul comunicat, adică 250.000 euro per bucată, reprezintă un preţ mediu, acesta variind în funcţie de dimensiunile acestora. Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea o garanţie de opt ani, în acest interval, manopera completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului.

Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanţie extinsă, adică inclusiv în ceea priveşte consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manopera de revizie tehnică, întreţinere etc).

Totodată, autobuzele vor fi dotate cu echipamente electronice pentru control şi monitorizare, care includ numărarea călătorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea şi monitorizarea condiţiilor de microclimat în interior, A/ C si încălzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare călători, cu display, care oferă informaţii asupra traseului, reclame, informaţii turistice etc.

Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afişaj în exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informaţii de interes public, fără să afecteze aspectul şi integritatea caroseriei, spre deosebire de colantările existente în prezent. Mijloacele de transport public prezintă îmbunătăţiri IT care realizează monitorizarea tuturor echipamentelor din punctul de vedere al diagnozei şi autodiagnozei, oferind informaţii esenţiale atât pentru conducătorul auto cât şi pentru cei care realizează mentenanţa acestora.

Pentru corectă informare a opiniei publice, subliniem faptul că licitaţia organizată de municipalitatea Bucureştiului s-a derulat respectând principiile transparenţei şi având toate avizele ANAP", arată Primăria Capitalei.

https://www.money.ro/autobuzele-lui-firea-sunt-nave-spatiale-au-supraveghere-video-pot-sa-numere-calatorii-sunt-conectate-online-cu-dispeceratul/

TibiV

#101
Se pare ca nu ai prea citit postarile precedente...
De acum inainte o sa maresc fontul, o sa bolduiesc, poate bag si "cu rosu" ca poate asa postarile vor fi citite...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul


frunzaverde

#103
^
Deci nu este vorba de un contract de garantie ci de un contract de intretinere completa (tip "gold care"). Care pachet e in general super-scump pentru ca vine cu garantii de uptime. Garantia producatorului este, in principiu, "lipseste viciul constructiv pe o perioada X" - ori in cazul asta ei fac reviziile regulate, ei vin cu piesele, ei fac manopera de reparatii etc.. Pretul nu mi se pare absurd in cazul asta, mai ales ca se includ articulate in cerere.

P.S. Doi dintre cei mai mari producatori de autobuze din Europa, MAN si Mercedes Benz, au participat la licitatie, asa ca o sa putem vedea si ofertele lor. Si daca a fost ceva necuser la alegerea Otokar, o sa ii vedem contestand.

Si, bineinteles, vom vedea fiabilitatea vehiculelor; in Istanbul nu au plangeri pana acum.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Goldmund

#104
@dr4qul4

Eu imi explic.

De curand in Malta a fost ucis un ziarist de investigatii, bine cunosct pe insula pentru ca descoperise o coruptie endemica la nivelul guvernului(deja vu?) https://www.rfi.ro/politica-98631-jurnalist-rise-project-guvernul-malta-complice-daphne-galizia-panama-papers
In afara de Bulgaria, Malta ar fi singura tara din UE in acest moment care nu ar trebui sa fie un exemplu pentru noi.