News:

.

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

CGMB a luat decizia oficiala ieri, dar primul autobuz a ajuns la Tulcea de luni...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#78
^^^
In conditiile in care RATB are sub jumatate din parcul de autobuze necesar, o donatie nu mi se pare cea mai buna idee.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

S-a trecut la "Evaluarea ofertelor" pentru autobuze....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

În Bucureşti se circulă ca-n Istanbul, dar modernizarea RATB e blocată în comisii

Potrivit datelor TomTom Traffic Index, instrument prin care este analizat traficul din 390 de oraşe, timpul pierdut în trafic de bucureşteni ajunge la 218 ore, echivalentul a 27 de zile de muncă. Între timp, modernizarea RATB este blocată în fel şi fel de comisii şi proceduri de achiziţii. În aprilie, 2015, Primăria Bucureştiului anunţa că vrea să cumpere 100 de autobuze electrice, iar în decembrie, 2016 era anunţată aprobarea achiziţiei a 400 de autobuze noi. Niciun autobuz nou, electric sau tradiţional, nu a intrat pe străzile Bucureştiului.

,,Comisia organizată de PMB (Primăria Muni­cipiului Bucureşti), la care participă şi specialiştii în domeniu de la RATB, a primit până în prezent patru oferte, care se află în analiză", răspund reprezentanţii Regiei în legătură cu stadiul achiziţiei celor 400 de autobuze noi promise încă din iarna lui 2016. Pentru o parte din autobuzele electrice, documentaţia este pregătită, pentru restul se fac studii de fezabilitate. RATB se uită şi la autobuzele cu gaz natural comprimat, dar până la luarea unei decizii s-a instituit o comisie pentru elaborarea unui caiet de sarcini.

ZF

nirolf

Apropos de Istanbul. Luați cu lămâie:

O firma din Turcia va furniza cele 400 de autobuze noi pentru Bucuresti. Firma face parte dintr-un holding care detine si Arctic Gaesti
QuotePrimaria Capitalei a anuntat castigatorul licitatiei pentru furnizarea celor 400 de autobuze noi: Asocierea OTOKAR EUROPE si OTOKAR Automotive, a anuntat luni primarul general al Capitalei, Gabriela Firea. Valoarea contractului este de circa 100 milioane euro. Urmeaza o perioada in care agentii economici pot contesta rezultatul licitatiei.

OTOKAR EUROPE si OTOKAR Automotive sunt companii turcesti care fac parte din conglomeratul de firme Koç Holding, cel mai mare conglomerat industrial din Turcia. Koç Holding detine si producatorul de electrocasnice Arctic Gaesti. Fabrica unde sunt produsele autobuzele OTOKAR este amplasata in orasul Sakarya.

Sorinus

""Initial, contractul a fost estimat la circa 510,5 milioane de lei, fara TVA, pentru o perioda de 4 ani si vizeaza achizitia a 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri cu o capacitate minima de 96 de calatori, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri si o capacitate minima de 70 de calatori, precum si 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri, cu o capacitate minima de 135 de calatori.""

Deci avem 50 scurte (gen alea isuzu sub-urbane) si 30 cu burduf?

voicul

Stau sa ma intreb unde se aplica legea care spune ca 30% din autotrisme trebuie sa fie hibride si electrice?

Desigur e primul pas din planul de mobilitate urbana, dar:
Daca se cumpara 400 autobuze si se retrag 500 (din care oricum 450 nu mai mergeau) ... nu prea vad un pas inainte SI tot aglomerat va fii la orele de varf.

dr4qul4

12 m http://www.otokar.ro/autobuze/autobuze-urbane/kent-lf/
10 m http://www.otokar.ro/autobuze/autobuze-urbane/doruk-le/
18 m https://www.otokar.com/en-us/products/Pages/kent-c-articulated.aspx

Eu tot mai sper ca urmatoarea licitatie sa fie pentru 10-20 autobuze pe gpl sau electrice+diesel. Fabricile din Romania nu pot produce mai multe autobuze, astfel ca la o licitatie de 400 sunt excluse in mod automat.
In Romania avem Euro Bus Diamond (sau BMC) si probabil ca si Roman Brasov se paote baga la o licitatie mica.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adi

acum depinde de fiabilitate autobuzelor.. cat vor tine.

ati vazut undeva sa se achizitioneze impreuna cu un plan de mentenanta de 3-5 ani?

voicul

La juma de pret?

Autobuzele lu' Firea sunt mult mai ieftine pe ALIBABA.com, noi!

https://www.alibaba.com/product-detail/City-bus-Otokar-Kent-LF_50014139083.html

Autobuzele fantomă achiziţionate de Gabi Firea pentru bucureşteni par a fi coborât din surprizele de la imitaţiile de gumă turbo. În afară de faptul că nu a auzit nici dracu de producătorul Otokar, acesta lansând primul autobuz de 12 m în 2010, Primăria Bucureşti e dispusă să achiziţioneze 400 de astfel de tigăi la preţul de 250.000 eu/buc. Acelaşi model, e disponibil pe alibaba.com cu doar 140.000 eu, dealer auto fiind o firmă din Egipt şi nu asocierea OTOKAR EUROPE si OTOKAR Locomotive, asociere ce pare a fi făcută pe vapor dacă e să ne luăm după site-ul lor. Parcă îi şi văd pe mecanicii RATB-ului venind de la Otokar din turcia cu portbagajul plin de chiuloase, doar doar s-o potrivi vreuna la unul din motoarele calate în lejerul trafic bucureştean.

https://elenacondurache.press/autobuzele-lu-firea-sunt-mult-mai-ieftine-pe-alibaba-com-noi/

TibiV

https://www.agerpres.ro/administratie/2018/02/20/precizari-pmb-licitatia-privind-achizitionarea-de-autobuze-s-a-derulat-respectand-principiile-transparentei--58795

Quote
Precizări PMB: Licitaţia privind achiziţionarea de autobuze s-a derulat respectând principiile transparenţei

Licitaţia privind achiziţionarea de autobuze, organizată de Municipalitate, s-a derulat respectând principiile transparenţei şi având toate avizele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), precizează marţi Primăria Capitalei într-un comunicat transmis AGERPRES.
Precizările vin în urma informaţiilor potrivit cărora Bucureştiul achiziţionează autobuze mai scumpe decât Cluj-Napoca.

"Informaţiile diseminate în mediul online, care compara, in mod eronat, preturile autobuzelor ce vor fi achizitionate de catre municipalitatea Bucurestiului cu cele care trebuiau achizitionate de catre compania de transport public Cluj-Napoca sunt complet false si urmaresc minimalizarea unui proiect de mare anvergura, vital pentru bucuresteni. 
In primul rand, persoanele care fac referire la licitatia respectiva nu stiu sau ignora deliberat un aspect esential si anume ca aceasta a fost anulata, in consecinta orice comparatie intre cele doua licitatii este neavenita si lipsita de fundament.
https://www.jurnaluldinardeal.ro/clujul-nu-va-mai-cumpara-cele-50-de-autobuze-mercedes-licitatia-a-fost-anulata/

Mai mult decat atat, in cazul Bucurestiului vorbim de trei tipuri de autobuze: 30 de autobuze de 18 metri, 50 autobuze de 10 metri (destinate traseelor de noapte si rutelor care includ zone cu carosabil mai ingust) si 329 de autobuze de 12 metri, astfel ca, pretul comunicat, adica 250.000 euro per bucata, reprezinta un pret mediu, acesta variind in functie de dimensiunile acestora.
Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea  o garantie de opt ani, in acest interval, manopera completa, inclusiv reviziile, intrand in sarcina furnizorului. Mai mult decat atat, in primii 4 ani, mijloacele de transport in comun vor avea o garantie extinsa, adica inclusiv in ceea priveste consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manopera de revizie tehnica, intretinere etc).
Totodata, autobuzele vor fi dotate cu echipamente eclectronice pentru control si monitorizare, care includ numarerea calatorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea si monitorizarea conditiilor de microclimat in interior, A/C si incalzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare calatori, cu display, care ofera informatii asupra traseului, reclame, informatii turistice etc.
Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afisaj in exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informatii de interes public, fara sa afecteze aspectul si integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantarile existente in prezent.
Mijloacele de transport public prezinta imbunatatiri IT care realizeaza monitorizarea tuturor echipamenteleor din punctul de vedere al diagnozei si autodiagnozei, oferind informatii esentiale atat pentru conducatorul auto cat si pentru cei care realizeaza mentenanta acestora.
Pentru corecta informare a opiniei publice, subliniem faptul ca licitatia organizata de municipalitatea Bucurestiului  s-a derulat respectand princiipiile transparentei si avand toate avizele ANAP.

Serviciul pentru Relatia cu Mass-Media
20 februarie 2018
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#88
Quote from: voicul
În afară de faptul că nu a auzit nici dracu de producătorul Otokar

Am auzit eu. Si oricine care stie oricat de putin despre industria asta. Sau despre industria militara.

Otokar face autobuze de cand lumea. Si mai face si o gramada de alte "dispozitive" gen transportoare blindate, masini armate, chiar si tancuri. Echipamente cu care armata turca se prezinta in conditii onorabile la razboi (Turcia e in conflict armat constant din anii '80 pana azi).

Quote from: voicul
acesta lansând primul autobuz de 12 m în 2010

Corectez eu:

acesta lansând primul autobuz de 12 m în 2010 1963. Asamblat sub licenta Magirus-Deutz. Productia proprie (cu design propriu) au inceput-o la sfarsitul anilor '70, extinzand-o masiv in anii '80. Nu e o firma noua. Comanda nici macar nu e prima din UE - sunt folosite produsele lor de companii de transport public din Malta pana in Germania.

Iar afirmatia cu "facut pe vapor" si "sacosa cu chiuloase" e un pic ridicola - o treime din flota de autobuze din Istanbul e Otokar, fiind modelul cu ponderea cea mai mare din parc. Si au mai comandat cateva sute de bucati completare, asa ca presupun ca lor le merge bine. Sunt o firma mare, cu produse absolut decente. Mistocareala ieftina, fara pic de informare, scrisa de autorul/autoarea articolului e bataie de joc.

Acum sa vedem cat a fost pretul final (e vorba si de ceva articulate acolo, probabil si ceva contract de service). E posibil sa fie o spaguta in joc, bineinteles, caz in care la puscarie. Dar macar nu s-au cumparat cine-stie-ce petarde, gen MAZ-uri.

P.P.S. Nu as avea mare incredere intr-o firma egipteana care vinde un autobuz la pret cu 15-20% sub pretul de lista... Pe Alibaba.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Pe langa autobuze,, in licitatie au mai intrat si :
- 4 ani totul gratis (inclusiv revizii gratuite)
- plus alti 4 ani de garantie si manopera pentru orice defectiune
- sisteme auxiliare (afisaje, validatoare bilete, ac, comunicatii)

La traficul din Bucuresti, nu se baga nimeni sa ofere 8 ani de garantie la pretul de lista al autobuzului.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist