News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Nu s-au calificat cele turcesti?   :shocking:
Nu conteaza ca erau scumpe, conteaza ca nu s-au calificat!

Vai, la ce a ajuns lumea asta!

razvan96

Pai de aia au fost exclusi, pretul ofertat era peste valoarea estimata.

Harry

Din luna mai, Primaria Municipiului Bucuresti va receptiona cate 20 de bucati pe luna, pana in luna noiembrie inclusiv, totalizand un numar de 130 de bucati. Primul autobuz va sosi insă la 1 martie si va intra in teste in oras.




rota

#363
super culoare >:( >:(

Primul autobuz hibrid Mercedes a ajuns în Bucureşti

Sursa
https://www.youtube.com/watch?time_continue=35&v=nhZ4XHBJX-A&feature=emb_title
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

voicul

E vorba depre noile Citaro care o sa vina in B.

Domnul Bogdan Aldea, Director de vanzari la Mercedes Benz, a explicat cateva date tehnice :

Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic și transmisia automată, să funcționeze atât ca agregat de antrenare a roților cât și ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mișcare a autovehiculului.

Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenționale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din stațiile S.T.B. cât și de traficul urban aglomerat.

Această calitate duce la o reducere semnificativă a noxelor emise cât și a consumului de carburant.

https://www.money.ro/firea-publica-prima-imagine-cu-autobuzele-nepoluante-care-vor-circula-prin-bucuresti/

Xenos

Dincolo de culoare (probabil "ecologică"  :lol:) sunt atât de bucuros că au revenit Citaro, scăderea de calitate de la Mercedes la Otokar este vizibilă și supărătoare...Un mare progres că în sfârșit (!) s-au luat scaune tapisate, culoare inspirată antijeg, după cum un mare progres este tehnologia hibrid. 130 de autobuze este un număr respectabil, să sperăm că vor urma și altele, eventual electrice.

Harry

Mai multe poze via Gabi Firea











cam naspa combinatia de culori

Ionut

Da, cam naspa, insa este o varianta buna pentru jeg-resistant.

AlexxC

Detalii din brosura existenta pe situl Mercedes:
Hibridul este de fapt un mild hibrid compus din motor diesel clasic Euro6+motor electric 14kw/220Nm racit cu lichid si supercondensatori pentru stocarea energiei electrice.
Pare promitator sistemul acesta cu "supercapacitors" , este un prim pas in directia buna.

voicul

Dupa mine se arunca cu banii aiurea. Un mild hibrid iti salveaza cam 1l la 100 de km la masina mica. Bun si ala, dar PMB are banii sa ia direct electrice si poate amenaja si statii de incarcare pentru ele.
Alte costuri, dar si lipsa costuri dupa ce iei autobuse electrice. Si astea sunt 100% ECO, nu doar mai putin poluante.

Sa nu zic ca daca hibrid Citaro are consum 10 si Otokar termica are consum 9l, la ce ajuta ca primul e hibrid si nu consuma 11 ca un Citaro normal?
(cifre pur intamplatoare sa se inteleaga ce vreau sa zic)

ghrt

Mai e problema furtului de motorină?
Cont (aproape) inactiv.

frunzaverde

@voicul - nu doar ca nu se arunca cu bani degeaba, ci e o miscare desteapta. Economia de combustibil fata de un Citaro normal de aceiasi generatie este de cam 8%, ceea ce la o flota de autobuze este suficient pentru ca investitia sa fie profitabila fata de un autobuz diesel normal. Circulatia urbana, la viteze mici, cu frane dese (stop-and-go) e perfecta pentru sisteme hibride. Sistemul mixt electric-diesel cauzeaza noxe mult mai putine, in plus, facand incadrarea in standarde de poluare Euro VI si superioare mult mai usor.

Un sistem "tot-electric" ar fi mai putin poluant, dar nu complet nepoluant (curentul electric in Romania vine intr-o proportie semnificativa de la termocentrale). Problema este ca infrastructura de incarcare trebuie pregatita, si trebuie facute teste legate de autonomia in practica, si cota de inlocuire diesel:electric (care nu e 1:1). PMB de altfel, are in plan sa cumpere si 100 de bucati electrice - a fost o licitatie, dar anulata, pentru ca in dulcele stil PMB, au pus suma oferita la un nivel nerezonabil.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

Eu nu zic ca nu e bine, ci zic ca se poate si mai bine.
Depinde eu amanat sa imi iau electica, pentru ca ... costuri + stau la bloc, deci nu ar fi asa simplu sa incarc masina (dar asa avea un sistem).
Toate astea la PMB s-ar putea rezolva mai ales ca si Otokarele nu s-au luat cu banii jos, ci se platesc in rate. Deci daca te creditezi, crediteaza-te mai tare si pentru ceva mai bun/eficient.

Problema este ca nu e hybrid ci mild hibrid. Adica eficienta data de motorul electric este DOAR la accelerare! Adica au mai multa putere la acelasi consum, de parca asta trebuie la autobuz: in cat timp ajunge la 100!
Sta autobuzul in statie - poluare. Sta la semafor - poluare. Astea nu ar fi daca macar se lua un hybrid normal (nu stiu ce sau daca exista asa ceva in piata).

alex8

Greșești semnificativ. Cand stă pe loc și pleaca de pe loc atunci intra in functiune motorul electric. Aceste activități generează cea mai mare poluare. Nu are sens ca un motor electric sa ajute la sprinturi la un autobuz.

AlexxC

Motorul electric asista motorul diesel la accelerare cat si la mentinere relanti deci nu polueaza la semafor.Plus ca recupereaza energie pe franare deci economie la discuri si placute si mai putine particule in aer de la placutele de frana.