News:

.

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Autobuzele se intorc in aceeasi baza. Sa faca STB 5 - 6 statii CNG pentru ele nu ar fi asa un cost. Mai mult: exista posibilitatea ca statiile sa fie facute de altii atata timp cat STB cumpara de la ei o anumita cantitate.

Apare si la noi (cu foarte mult greu) o retea de CNG pentru masini.

punmeister

#316
@stevethegreat

Avantajul la un hibrid paralel cum e Citaro Hybrid este ca nu vei avea povara bateriilor dupa ce ies din garantie cum ar fi fost in cazul hibridelor serie.

frunzaverde

Quote from: stevethegreat on May 09, 2019, 10:39:30 AM
- nu exista momentan autobuze cu motoare pe benzina sau benzina-hybrid

Exista o gramada de autobuze pe benzina. O mare parte din flota de autobuze scolare americane e pe benzina. Motoarele pe benzina sunt, la puterile necesare pentru autobuze, mult mai putin eficiente. In trafic urban, consumul unui autobuz pe benzina este cu 50%-100% mai mare fata de cel al unuia pe motorina, iar fiabilitatea este mult, mult mai proasta. Deci in nici un caz nu vorbim de 5 litri de motorina vs. 5 litri de benzina, ci vs. 7 litri de benzina.

De asta nu se folosesc decat la activitati speciale - in SUA sunt populare la autobuze scolare pentru ca se pot alimenta cu usurinta (accesul la Diesel e restrans, mai ales in comunitati suburbane, departe de autostrazi si zone cu TIR), se pot intretine usor (personal specializat Diesel exista pe o scara mult mai redusa in Europa) si fac ture relativ scurte, fiind active in general nu mai mult de 2-3 ore pe zi, 5 zile pe saptamana.

Quote from: stevethegreat on May 09, 2019, 10:39:30 AM
- toate autobuzele hybrid oferite de marii producatori sunt de fapt mild-hybrid + diesel

Exista pe piata produse plug-in. De exemplu Volvo 7900 Electric Hybrid e un vehicul hibrid: https://www.volvobuses.co.uk/en-gb/our-offering/buses/volvo-7900-electric-hybrid.html. Aproape 70% din parcursul normal se face electric, poate pleca si circula electric. Scania urmeaza sa lanseze ceva in scurta vreme.

Chestia e ca in trafic urban e relativ usor sa instalezi statii de incarcare rapida, si autonomia pentru un full-electric e de obicei suficienta. Asa ca poti trece direct de la Diesel la Full electric.

Quote from: stevethegreat on May 09, 2019, 10:39:30 AM
Ar mai exista varianta gaz (CNG) dar in Romania nu exista statii de incarcare (in Europa e plin de autoturisme/autobuze pe CNG)

Romania a construit infrastructura pentru GPL, nu pentru CNG.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

^^^

Mercedes Citaro Hybrid selectat Bus of The Year 2019 este singura oferta a licitației pentru 130 autobuze hibride din București



Primăria Capitalei a anunțat încheierea perioadei de depunere a ofertelor pentru cele 130 de autobuze hibride pe care le achiziționează, singura ofertă fiind a Mercedes Benz, care produce modelul Citaro Hybrid, ce a fost selectat Bus of The Year 2019. Primăria Capitalei a lansat în luna martie licitația pentru ,,Achizitionarea a 130 autobuze hibride noi, din gama 12 m (12000±350mm), cu tracţiune hibrida, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea, cu trei uşi şi aer condiţionat în salonul de călători", cu o valoare estimată la 195 milioane lei. Termenul de livrare este de 19 luni de la semnarea contractului, proiectul fiind finanțat din de la Administrația Fondului de mediu.

Noile autobuze vor avea o garanție totală de 240.000 km sau minim 4 ani, și garanție extinsă cu alți 4 ani, sau până la 480.000 km. Ca termen de livrare, în primul an vor fi livrate 58 de autobuze, urmate de alte 72 în al doilea an al contractului.

Mobilitate.eu

razvan96

Quote from: razvan96 on March 19, 2019, 10:10:36 AM
Anunt de participare: [CN1009989] - Achizitionarea a 100 autobuze electrice
Valoare estimata:219.571.200 RON
Termen de depunere a ofertelor:27.05.2019
Durata contract:20 de luni
Criterii de evaluare:Pret (60%), Componenta tehnica (40%)

Au ofertat:
Bozankaya-Sileo
New Kopel Romania(importatorii israelieni ai autobuzelor BYD)


Ionut

Imi spuneti si mie de ce se depun la licitatiile astea 1-2-3 oferte din care una din Turcia si una din China?

Ionut

Cele 100 de electrice sunt pentru liniile:

300, 330 şi 335
173, 311, 336, 381 şi 601
137 şi 138
312, 313, 368 şi 385

razvan96

^^

Pretul de 2,2 milioane/autobuz+statie de incarcare lenta nu e foarte atractiv, chiar daca e vorba de o comanda mare.Dintre cei care aveau un produs care corespundea caietului de sarcini, Solaris nu se putea incadra la pret, VDL si Mercedes cu atat mai putin.La SOR probabil a fost problema cu CS, nu cred ca aveau probleme sa se incadreze in buget.

punmeister

SOR-ul are trepte in spate, iar PMB cere 100% LF fara trepte.

voicul

Am citit pe undeva ca majoritatea autobuzelor Otokar au ajuns in B. E corecta informatia? Parca zicea ca mai sunt vreo ... maxim 50 de ajuns.

miihaiii

Quote from: razvan96 on May 08, 2019, 11:44:05 AM
^

Intentia ar fi sa se utilizeze pe:105, 123, 131, 178, 301, 304, 133, 205, 605.
Se stie cand le va achizitiona si bagate pe trasee?

razvan96

^Hibridele pot fi livrate foarte repede, incepand de anul asta, doar sa se semneze contractul.Inca e in evaluare financiara.

SPECTR-2

Gata, Mercedes a fost declarat câștigător la licitația pentru 130 de autobuze hibride!  :D :D :D
Sursa: pagina de Facebook a Gabrielei Firea:
Quote#130autobuzehibrid #Mercedes
130 de noi autobuze, de tip hibrid, pentru un transport public mai confortabil, modern și mai puțin poluant în București! A fost finalizată achiziţia derulată de Primăria Capitalei.

Câştigătorul licitaţiei este Mercedes – Benz, iar tipul autobuzului care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid.

Alături de cele 400 de autobuze Euro 6, achiziţionate anul trecut, autobuzele hibrid cumpărate acum cu finanțare nerambursabilă vor contribui la îmbunatăţirea transportului public în Capitală, la înnoirea parcului de mijloace de transport public, dar şi la diminuarea poluării generate de traficul urban.

Este o îmbunătățire semnificativă, după ce, timp de 12 ani, nu a mai fost achiziționat nici măcar un autovehicul pentru transportul public. Parcul auto al Societății de Transport București este înnoit astfel cu 530 de mijloace noi de transport, ultramoderne, care oferă bucureștenilor cele mai bune condiții de tranport în comun.

Mai avem în curs de atribuire contractele pentru alte 300 de noi mijloace de transport: 100 de tramvaie, 100 de troleibuze şi 100 de autobuze electrice – care se află, în acest moment, în diverse etape de evaluare și pentru care o parte din finanțare este asigurată din fonduri nerambursabile.

Câştigătorul licitaţiei este Mercedes – Benz, iar tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania. Autobuzul a primit premiul "Bus of the year 2019", acordat în cadrul evenimentului IAA 2018. Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA.

Potrivit contractului, livrarea se va face începând cu luna mai a anului viitor şi se va întinde pe o perioadă de 8 luni, după cum urmează: primul autobuz va fi livrat în luna mai 2020 pentru omologare, iar ulterior, timp de 6 luni, vor fi livrate câte 20 de autobuze lunar. Ultimele 9 bucăţi vor fi recepţionate în ianuarie 2021.

Garanția de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani şi 480.000 de km, garanție de tip Full Warranty.
Finanțarea provine de la Administrația Fondului pentru Mediu, în cadrul "Programului privind îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane".

Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanțare a fost semnat în decembrie.

Detalii tehnice:
Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, laţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).

Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a autobuzului către Societatea de Transport București.

Asemenea compartimentului călătorilor, o atenție specială a fost acordată și postului de conducere al șoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generație care îi cresc siguranța și confortul, îi reduc sursele de stres sau oboseală.

Tehnologia hibrid:
Sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluție sustenabilă, economică și fiabilă, astfel necesitând o mentenanță similară autobuzelor convenționale.

Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic și transmisia automată, să funcționeze atât ca agregat de antrenare a roților cât și ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mișcare a autovehiculului.

Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenționale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din stațiile S.T.B. cât și de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise cât și a consumului de carburant.

În scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, au fost adăugate atât un sistem de virare tip ,,Intelligent eco steering", care spre deosebire de un sistem de virare clasic folosește energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziția volanului, precum și o punte motoare construită din materiale ușoare, silențioasă, cu zgomot de rulare redus, ce folosește pentru lubrifiere un mix de ulei mineral și sintetic pentru o mentenanță cât mai redusă.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

razvan96

^

Nu exista, Mercedes erau singurii participanti.