News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Nu devine parcul STB un pic cam prea variat sa-l poata gestiona? Autobuze clasice (doua firme), autobuze hibride, autobuze electrice, trolee (probabil cele vechi vor fi casate).

Nu mai vorbim de cate tipuri de tramvaie opereaza si vor opera.

frunzaverde

Nu cred, totusi vorbim de parcuri mari (100-1000 de bucati) din fiecare tip de vehicul.

In plus, ma gandesc la situatia de la sfarsitul anilor '90 cand RATB avea autobuze DAC, Saviem, Ikarus, Rocar DeSimon si DAF in diverse cantitati, troleibuze DAC, Rocar, Saurer (convertite artizanal din autobuze) si Ikarus, tramvaie de toate felurile (Tatra, V3A, EP, rable nemtesti importate la mana a 2-a). Plus tot felul de prototipuri si vehicule unicat.

De altfel, in Europa e destul de normal ca fiecare lot mare de vehicule noi sa vina de la alt producator - conditiile de licitatie sunt dure.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

punmeister

Cel putin acum nu o sa fie probleme avand in vedere ca hibridele si electricele vor veni cu 8 ani full-warranty ca la Otokar.

Ionut

Societatea de Transport Bucureşti vrea să cumpere piese de schimb pentru autobuzele Mercedes Benz Citaro în valoare de peste 5,2 milioane euro

Societatea de Transport Bucureşti (STB) vrea să achiziţioneze piese de schimb pentru autobuzele Mercedes-Benz Citaro, în valoare de 24,92 milioane lei (5,24 milioane euro), fără TVA, potrivit unui anunţ publicat sâmbătă pe platforma online de achiziţii publice SICAP. Astfel, licitaţia vizează achiziţia de "piese de schimb si materiale auto pentru întreţinere şi reparaţii autobuze Mercedes Benz CITARO O530 Euro 3 şi Euro 4", potrivit anunţului. Cuantumul garanţiei de bună execuţie este de 10% din valoarea contractului subsecvent, fără TVA, valoarea totală a achiziţiei fiind estimată la 24,92 milioane lei (5,24 milioane euro), fără TVA. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 24 mai.

Circa 1.000 de autobuze Mercedes Benz Citaro au fost livrate STB (fosta RATB) în perioada 2006-2009.

News.ro

Cristi N

Din ce inteleg de la electrici la conducerea diviziei transport autobuze a venit un fost sef de autobaza, omul ar fi promis ca se va zbate sa nu mai fie probleme cu piesele de schimb. link

punmeister

Quote from: voicul on March 13, 2019, 06:21:00 PM
Primăria Capitalei vrea să cumpere autobuze hibrid, în valoare de 41 milioane de euro

Parcul auto al Societăţii de Transport Bucureşti se înverzeşte. Primăria Capitalei vrea să cumpere la licitaţie 130 de autobuze hibrid, în valoare de 41 de milioane de euro.

Noile autovehicule vor fi folosite pe nouă trasee. Potrivit anunţului publicat astăzi, autobuzele vor fi dotate cu aer condiţionat şi vor avea podeaua coborâtă pe toată lungimea. Câştigătorul licitaţiei va trebui să asigure service-ul maşinilor, inclusiv piese de schimb, pe toată perioada de garanţie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 7 mai.

În ceea ce priveşte criteriile de atribuire, componenta financiară va reprezenta 60%, iar cea tehnică 40%, urmând să fie luate în calcul aspecte precum puterea specifică instalată a grupului electric, raportul dintre masa utilă şi masa proprie, consumul mediu de carburant, suprafaţa vitrată, nivelul de zgomot măsurat în exterior şi în interior, confortul termic al pasagerilor, capacitatea de transport.

Ofertantul va trebui să prezinte lista principalelor livrări de produse efectuate în ultimii trei ani, din care să rezulte că a furnizat produse similare cu cele care fac obiectul achiziţiei la nivelul unuia sau mai multor contracte în valoare cumulată de minim 39.000.000 lei.

Consiliul General al Capitalei a aprobat pe 18 octombrie 2018 asigurarea unei contribuţii de 85 de milioane de lei, reprezentând cofinanţarea pentru achiziţionarea a 100 de troleibuze şi 130 de autobuze hibride în cadrul Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, finanţat din Fondul de Mediu.

Proiectul ar urma să aibă o valoare totală de 487,8 de milioane de lei (inclusiv TVA).

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/primaria-capitalei-vrea-sa-cumpere-autobuze-hibrid-in-valoare-de-41-milioane-de-euro-1097393
Mercedes-Benz este unicul ofertant  :banana: :banana: :banana:

Ionut

Ar fi culmea sa le descalifice oferta. :lol: S-a mai întâmplat și la alte licitații. Dar sa speram ca e OK. Păcat ca subt doar 130 de bucăți. Bune și alea...

AndreiB

Pe ce rute vor sa le foloseasca?

razvan96

^

Intentia ar fi sa se utilizeze pe:105, 123, 131, 178, 301, 304, 133, 205, 605.

voicul

Intre timp tot vin autobuze Otokar: am vazut deja pe linia lui 331 si am impresia ca deja nu mai circula nici un Mercedes pe linia lui 330.

AndreiB

Eu cred ca dupa unificarea tarifara avem nevoie de o regandire de la zero a retelei de transport, cu concentrarea pe rute de mass transit (tramvai rapid, metrou & tren) si rute de autobuz feeder, cu conexiuni bine gandite si semnalizate.

stevethegreat

asa zisele autobuze hybrid de la Mercedes sunt de fapt Citaro diesel euro 6 mild hybrid (nu pot merge electric nici macar 1 metru).
eu credeam ca hybrid inseamna benzina+electric (cu posibilitatea ca la plecare sa mearga 100% electric - vezi tehnologia hybrid de pe masinile Toyota, bazata pe motoare pe benzina).
e apa de ploaie - in Vest nu se mai cumpara in orase autobuze diesel, noi luam in continuare (cu sutele chiar)
intre diesel euro 6 si mild hybrid disel euro 6 exista o diferenta de consum de maxim 8% (reucerea de noxe tot cam pe acolo)
mai multe detalii aici https://www.busandcoachbuyer.com/mercedes-benz-citaro-hybrid/

voicul

#312
Vai ... ce jenant!

Hybrid inseamna ca are si motor electric. Intradevar majoritatea sunt benzina + electric, dar Peugeot 508 si 3008 au fost diesel + electric.

Cost 270.000 euro (pretul din link-ul de mai sus) ... Mai bine luam un Otokar cu mentenanta de 8 ani la 238.000!!!

L.E. Oare care este consumul la autobuz?
Adica daca cu mily hybrid Mercedes are un consum de 10l (exemplu) si full diesel EURO6 Otokar (sau altele) are 9.8l la 100, nu stiu, mie nu mi se pare ca este o afacere "eco".

l3x

Strict referitor la consumurile estimate mai sus, este mai benefic pentru ecosistem din toate punctele de vedere sa arzi 10l de benzina decat 9.8l de motorina.
Cat despre povestea asta cu tehnologia mild-hybrid incadrata ca "autovehicul hibrid", e intr-adevar jenant. Sper sa nu fie asa. Cunoaste cineva detalii din caietul de sarcini? Poate sunt descalificati...

stevethegreat

am facut un research si am aflat ca
- nu exista momentan autobuze cu motoare pe benzina sau benzina-hybrid
- toate autobuzele hybrid oferite de marii producatori sunt de fapt mild-hybrid + diesel
Ar mai exista varianta gaz (CNG) dar in Romania nu exista statii de incarcare (in Europa e plin de autoturisme/autobuze pe CNG)