News:

.

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Cristi N

Continua seria autobuzelor care fac buba.

QuotePrizonieri într-unul dintre noile autobuze bucureștene, pe linia 137, astăzi 22 ianuarie in jurul orei 12!!! :(

Primele semne au apărut la semafor in zona Podului Eroilor, total întâmplător odată cu urcarea unei echipe de controlori :) , când s-a oprit motorul. După 3-4 minute de încercări repornește, dar frânele rămân blocate încă vreo 2 minute.

Totul revine la normal dar nu pentru mult timp. In zona Răzoare - Cotroceni, își dă obștescul sfârșit, fără motor, fără curent, fără presiune hidraulică, fără sistemul de deschidere de urgență a ușilor!

Filmarea e pe FB

voicul

Mare minune cu 783 lung si scurt in functie de ora, dar nu se aplica si la 330. Un 330 lung de 18 m, in jur de ora 21, era pe traseu: gol si mega pustiu ca cine sa mearga atat cu STB la ora aia.

Poate regleaza si situatia asta la un moment dat.

Ionut

AGERPRES: Aş vrea să vorbim despre noile autobuze Otokar. Au apărut deja foarte multe probleme deşi sunt de foarte puţin timp în trafic.
Andrei Creci: Probleme tehnice majore nu sunt. Sunt probleme minore care s-au remediat în cel mult 24 de ore.

AGERPRES: Nu par a fi chiar minore...
Andrei Creci: Ba da. Sunt minore, faptul că s-a schimbat sistemul de climatizare şi a fost resetat şi a intrat după aceea în funcţiune în maximum 24 de ore. Noi avem nişte clauze contractuale destul de restrictive pentru partenerii turci. Ei au obligaţia ca în cel mult 24 de ore să le reglementeze. Din toate sesizările care au fost de când au fost puse ele în funcţiune, de la 1 decembrie, şi până în prezent, nimic nu a depăşit acest termen. Dacă ar fi depăşit s-ar fi activat alte clauze din contract care ar fi putut atrage şi alt gen de răspundere, dar nu a fost cazul.

AGERPRES: Ce fel de răspundere?
Andrei Creci: Sunt prevăzute şi penalităţi, poţi să dai şi autobuzul înapoi, poţi să condiţionezi recepţia lui de anumite aspecte legale, dar repet nu a fost cazul până în prezent. Am avut nenumărate discuţii cu partenerii de la Otokar, au dislocat o echipă destul de numeroasă de specialişti din Turcia, pentru că şoferii noştri nu au voie să intervină. Ei au service la Bucureşti şi o echipă mobilă formată pentru început din 15 persoane, care merge din autobază în autobază şi în maximum o oră de când se întâmplă incidentul se duce şi îl repară, îl tractează dacă e cazul. Ştiu, nu este o imagine prea plăcută să vezi un autobuz nou că stă cu lumile stinse, dar repet sunt doar probleme minore din punct de vedere tehnic. Tot ceea ce am achiziţionat noi de-a lungul timpului a avut genul acesta de probleme la început, doar că acum informaţia circulă mult mai repede. Deşi şoferii au fost trainuiţi încă de la început, până se obişnuiesc cu ele....

AGERPRES: Am văzut că inclusiv şoferii se plâng că noile autobuze sunt proaste....
Andrei Creci: Nu ştiu dacă se plâng în mod formal că sunt ele proaste. Nu există un autobuz prost. Uu autobuz nou nu cred că poate fi numit prost. Are nişte disfuncţionalităţi care sunt inerente primei luni şi primului an de funcţionare.

AGERPRES: Firma Otokar a mai vândut autobuze în oraşe din Europa sau numai în România?
Andrei Creci: Ştiu că în ţară mai sunt, dar în ce oraşe ale Europei, nu ştiu să vă spun exact. Dar Otokar este o firmă foarte serioasă care deserveşte şi armata în Turcia, fac tancuri, care de luptă. Nu este o firmă care să dea "kix" cu nişte autobuze în România.

AGERPRES: A fost aleasă această companie pentru că a avut cea mai ieftină ofertă financiară?
Andrei Creci: A fost un caiet de sarcini elaborat de cei mai buni specialişti pe care îi are Bucureştiul, din STB şi din Primărie, de la direcţia de specialitate, care au stabilit nişte criterii de calificare şi nişte criterii tehnice în urma aplicării cărora una din firmele participate a fost desemnată câştigătoare. Nici să se fi vrut nu se putea încheia un alt contract cu o altă firmă din moment ce toate acele condiţii cerute au fost îndeplinite, pe bani mai puţini, dar pe o garanţie mai extinsă. Este vorba de o garanţie importantă, una de opt ani. Maşinile Otokar nu pot fi acuzate că nu sunt de calitate. Repet, sunt nişte defecte care se remediază. Sunt punctuale. E adevărat că sunt deranjante pentru început, pentru că te aştepţi ca orice maşină nouă să meargă brici. Noi am vrut cât mai repede să beneficieze bucureşteanul de aceste maşini. A fost o perioadă rezonabilă în care au făcut obiectul unor teste. Regretăm şi noi aceste inconveniente în trafic.

AGERPRES: Tot legat de contractul cu Otokar aş vrea să vă întreb de ce s-au ales acele autobuze de dimensiuni mai mici cu două uşi, dar care au un mare dezavantaj pe rutele foarte aglomerate?
Andrei Creci: Sunt mai multe motive. Flota noastră de autobuze prevedea până acum doar autobuze clasice, cele de 12 metri, de tipul celor de la Mercedes. Am vrut să avem şi autobuze de 18 metri, pentru că sunt rute mai lungi la care se pretează, cum ar fi ruta până la Aeroportul Otopeni, unde un autobuz de 18 metri poate lua mai mulţi călători în condiţii mult mai bune. Autobuzele cu burduf sunt foarte bune şi foarte utile. Nu ne-am oprit aici şi am luat şi autobuze de 10 metri pentru că sunt trasee în Bucureşti care nu permit intrarea unei maşini nici chiar de 12 metri, dar ne-am gândit şi la înfiinţarea unor trasee aşa numite "The Shuttle Bus", respectiv să legăm Aeroportul Otopeni de marile hoteluri din Bucureşti. Este mult mai estetic să vină un autobuz mai mic, mai cochet care, chiar dacă are dezavantajul că nu are uşă în spate, acolo se pot pune bagajale. Nu este un mare dezavantaj. Până la înfiinţarea acestor curse nu puteam să le ţinem pe dreapta. Poate vom profita acum şi de preşedinţia Consiliului UE pe care o deţine România şi de summiturile care vor fi la Parlament începând cu luna martie şi vom introduce aceste linii, pe care sper că le vom permanentiza.

AGERPRES: Când vor veni şi restul autobuzelor Otokar?
Andrei Creci: Avem deja aproape 100 de autobuze în trafic, iar până la 1 iunie toate cele 400 de autobuze Otokar vor deservi rute din Bucureşti.

AGERPRES: Din autobuzele vechi, Mercedes, câte vor mai rămâne în trafic? Ştiu că durata lor de viaţă a fost depăşită demult...
Andrei Creci: Într-adevăr şi autobuzele Mercedes trebuie înlocuite pe parcurs, sunt acum 860 care circulă şi încă îşi fac treaba. Ne gândim şi la un program buy-back în care să dăm din cele foarte vechi, să mai punem ceva bani şi să luăm altele noi. Forma aceasta de buy-back nu prevede obligativitatea să faci cu furnizorul decât dacă ai fi avut acest lucru în contractul iniţial. Teoretic, oricine poate să le cumpere şi să ofere altele la schimb, cu o diferenţă.

Agerpres

voicul

E bine ca au aparut si pe 335 si pe 330 autobuze de 18m.

Ce cauta pe traseul sambata la ora 16.00 ? (in ideea in care costul pe km este mai mare la cel de 18 fata de cel de 12m).
Singura explicatie: chiar asa mare e deficitul de masini si trebuie sa circule toate. (logic ca e mare daca pui autobuze pana in Sindrilita!)

voicul

Am mers putin pe jos si am avut traseu comun cu 335.
Am dat peste 3 Otokare de 18 m si in rest o rata de cam 2 turcoaz 335, un Mercedes 335.

lucian

Pe N111 avem si otokar de 12 m.

voicul

Oare peste vreo 8 - 10 ani, cand teoretic o sa iasa Otokar-ele din uz, o sa gasesc prin anunturi:

Otokar Kent 12 - DPF OFF!  :lol: ?

voicul

Primăria Capitalei vrea să cumpere autobuze hibrid, în valoare de 41 milioane de euro

Parcul auto al Societăţii de Transport Bucureşti se înverzeşte. Primăria Capitalei vrea să cumpere la licitaţie 130 de autobuze hibrid, în valoare de 41 de milioane de euro.

Noile autovehicule vor fi folosite pe nouă trasee. Potrivit anunţului publicat astăzi, autobuzele vor fi dotate cu aer condiţionat şi vor avea podeaua coborâtă pe toată lungimea. Câştigătorul licitaţiei va trebui să asigure service-ul maşinilor, inclusiv piese de schimb, pe toată perioada de garanţie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 7 mai.

În ceea ce priveşte criteriile de atribuire, componenta financiară va reprezenta 60%, iar cea tehnică 40%, urmând să fie luate în calcul aspecte precum puterea specifică instalată a grupului electric, raportul dintre masa utilă şi masa proprie, consumul mediu de carburant, suprafaţa vitrată, nivelul de zgomot măsurat în exterior şi în interior, confortul termic al pasagerilor, capacitatea de transport.

Ofertantul va trebui să prezinte lista principalelor livrări de produse efectuate în ultimii trei ani, din care să rezulte că a furnizat produse similare cu cele care fac obiectul achiziţiei la nivelul unuia sau mai multor contracte în valoare cumulată de minim 39.000.000 lei.

Consiliul General al Capitalei a aprobat pe 18 octombrie 2018 asigurarea unei contribuţii de 85 de milioane de lei, reprezentând cofinanţarea pentru achiziţionarea a 100 de troleibuze şi 130 de autobuze hibride în cadrul Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, finanţat din Fondul de Mediu.

Proiectul ar urma să aibă o valoare totală de 487,8 de milioane de lei (inclusiv TVA).

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/primaria-capitalei-vrea-sa-cumpere-autobuze-hibrid-in-valoare-de-41-milioane-de-euro-1097393

razvan96

Anunt de participare: [CN1009989] - Achizitionarea a 100 autobuze electrice
Valoare estimata:219.571.200 RON
Termen de depunere a ofertelor:27.05.2019
Durata contract:20 de luni
Criterii de evaluare:Pret (60%), Componenta tehnica (40%)

Ionut

^ Caietul de sarcini (atasat). Scoateti voi care va pricepeti chestii interesante din el.

rizzuh

Am citit in diagonala:

Cel mai important punct este ca cer garantie 4 ani / 240.000 km si garantie extinsa inca 4 ani / 240.000 km, total 8 ani / 480.000 km. Reviziile nu sunt incluse, trebuie sa vina furnizorul cu lista de consumabile necesare pentru cei 8 ani.

Inteleg ca vor sa se poata incarca de pe traseu, de la reteaua de contact a troleului si/sau (?) a tramvaiului, dar nu detaliaza cum.

Mai cer WiFi. Super util cand avem toti 4G cu trafic gramada, hai sa ne inghesuim toti pe un singur abonament 4G.

ionutb

#296
^

WiFi e util pentru turiști (și in general pentru cei non-UE).

rizzuh

Este? Pentru turistii din EEA roaming-ul este gratis, iar pentru cei din fara, o cartela Digi este 4 euro pentru 6 GB trafic, la Vodafone de la 5 la 10 euro ai trafic cu zecile de GB.

Chiar nu vad util WiFi gratuit doar in autobuz. Daca ar fi fost in toate autobuzele, noi si vechi, in toate tramvaiele si in metrou, poate ar avea putin sens.

frunzaverde

^
Turisti care in Bucuresti practic nu exista - Bucurestiul atrage mai putini turisti ca Riga sau Vilnius...

E o tampenie ideea cu WiFi in autobuze - scopul unui autobuz urban local este sa duca mase mari de oameni, in mare parte localnici pe o distanta scurta sau foarte scurta (10-20 de minute). Nu este o cafenea sau o biblioteca, de unde sa lucrezi - WiFi-ul nu aduce nici un avantaj real utilizatorilor de transport in comun, dar costa (intretinere, trafic de date etc.). Efectul va fi ca va merge o luna, dupa care nu va mai merge (asta e experienta mea cu WiFi public in toata lumea; mai degraba nu merge decat merge; inclusiv in Tokyo sau Tallinn, care sunt orase "conectate").

Daca vrei sa te dai pe net in aglomeratie, poti sa-ti folosesti propriul abonament de date.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Primăria Capitalei anunţă achiziţionarea, în curând, a 100 de troleibuze şi 130 de autobuze hibride în valoare totală de 488 de milioane de lei, din care 340 de lei vor fi obţinute din fonduri nerambursabile, precum şi achiziţia a 100 de tramvaie, în valoare de peste 845 milioane lei. De asemenea, vor mai fi achiziţionate 100 de autobuze electrice, în baza a patru proiecte pentru care s-a solicitat finanţare din fonduri europene nerambursabile, anunţă Primăria Capitalei într-un comunicat remis MEDIAFAX.

ZF