News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Eu am gandit din perspectiva poluarii in primul rand.

Oricum e foarte probabil (daca va exista) ca multi soferi sa il dezactiveze.

tom_sawyer

#121
Mercedes si Karsan au contestat:

http://www.economica.net/mercedes-desfiinteaza-ofertele-turcilor-pentru-cele-400-de-autobuze-noi-in-bucuresti_151269.html

QuoteÎn contestaţia publicată joi, 15 martie, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), Mercedes – Benz România cere Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) să constate că ofertele depuse de către producătorii turci Otokar şi Karsan nu îndeplinesc toate condiţiile din caietul de sarcini.

De asemenea, compania grupului german mai contestă metodologia de calcul la factorul calitate şi susţine că a fost depunctată neîntemeiat la acest capitol.

Mercedes mai acuză Primăria Municipiului Bucureşti de lipsă de transparenţă, întrucât nu i-a prezentat punctajul pentru fiecare subfactor în parte obţinut de către firmele concurente şi nici măcar de către ea însăşi, la factorul calitate.

În ce priveşte oferta turcilor de la Otokar, care a fost declarată câştigătoare, Mercedes susţine că aceasta este inadmisibilă. Astfel, solicită CNSC să constate dacă Asocierea Otokar avea la momentul depunerii ofertei autorizaţia tehnică de la Registrul Auto Român pentru activităţi de reparare şi întreţinere a vehiculelor din categoria de omologare M3, clasa 1, în care se încadrează şi autobuzele noi cerute de Primărie.

Mercedes susţine că service-ul Happy Garage, inclus în oferta Otokar, este autorizat doar pentru autovehiculele din categoria M1 şi N1.

Mai mult, autobuzele Otokar ar avea motoare MAN, iar service-ul Happy Garage nu este autorizat pentru a asigura asistenţă tehnică în perioada de garanţie pentru aceste motoare.

Mercedes se leagă şi de dimensiunea autobuzelor Otokar, despre care spune că sunt mai lungi faţă de dimensiunile stipulate în caietul de sarcini.

În ce priveşte oferta celuilalt producător din Turcia, Karsan, Mercedes susţine că încalcă cerinţa din caietul de sarcini conform căreia toate cele 400 de autobuze trebuie să fie fabricate de acelaşi producător şi sub aceeaşi marcă.

Mai exact, autobuzele de 10 metri ar fi produse în Flumeri, Italia de către Industria Italiana Autobus sub marca Menarinibus, iar cele de 12 metri şi 18 metri ar fi produse în Bursa, Turcia de către Karsan, sub marca Menarinibus sau Karsan.

Mercedes mai spune că oferta Karsan ar fi inadmisibilă şi chiar dacă turcii ar fi preluat recent licenţa pentru producţia de autobuze de 10 metri, întrucât la licitaţia Primăriei Bucureşti nu se admit prototipuri sau serii mici de autobuze.

De asemenea, întrucât service-ul Asocierii Karsan, Anadolu Automobil Rom, se află în Ciolpani, la 40 de kilometri de Bucureşti, rezultă costuri suplimentare de aproape 1,8 milioane de euro doar cu rovinieta, pe care ar trebui să le suporte producătorul turc. Reprezentanţii Mercedes solicită reevaluarea ofertei Karsan din perspectiva acestor costuri suplimentare, apreciind că propunerea financiară a turcilor corelată cu elementele propunerii tehnice ar putea duce la executarea defectuoasă a contractului.

Karsan: În service-ul auto al Otokar nu încape nici măcar un autobuz

Turcii de la Karsan au contestat la rândul lor câştigarea licitaţiei de către turcii de la Otokar. În contestaţia publicată miercuri, aceştia susţin că dimensiunile autobuzelor Otokar sunt mai mari decât cele maxime solicitate de Primărie pentru modelele de 10 şi 18 metri.

De asemenea, şi Karsan susţine că Otokar nu a respectat cerinţa privind autorizarea RAR a service-ului auto pentru autobuze din categoria M3. Mai mult, în atelierul service prezentat de Otokar nu încape nici măcar un autobuz. "Lăţimea uşilor de acces în interiorul clădirii de service este sub 2600 mm, în condiţiile în care lăţimea unui autobuz urban (fără a măsura deschiderea oglinzilor) este de 2550 mm. Prin urmare este imposibilă introducerea autobuzului în interiorul service-ului", se arată în contestaţia Karsan.

Acelaşi document menţionează şi imposibilitatea accesului cu un autobuz de 12 metri din Şoseaua Odăi pe singura uşă de acces a atelierului de service.

Ionut

Sorin Chiriţă, City Manager Bucureşti, Primăria Bucureşti: Toate autobuzele din Capitală vor fi dotate cu aer condiţionat

Toate autobuzele din Capitală vor fi dotate cu aer condiţionat începând din vara acesta, a spus Sorin Chiriţă, City Manager la Primăria Bucureşti, în cadul evenimentului ZF Transport, Logistics&Automotive Summit 2018. În ţările occidentale există timbre de centru sau chiar sectoare în care traficul auto este închis.

Acesta este motivul pentru care am făcut deja licitaţia pentru achiziţionarea a 400 de autobuze euro6, care vor deservi zonele limitrofe ale Capitalei, respectiv judeţul Ilfov, pe rute extinse. Momentan procesul a fost contestat. Am încercat să băgăm în caietul de sarcini al licitaţiei ca anumite produse să fie fabricate în România, dar acest lucru a fost respins de către Agenţia Naţională Pentru Achiziţii Publice (ANAP).

Pentru centrul Capitalei avem finalizat caietul de sarcini pentru licitaţia privind achiziţionarea a 100 de autobuze electrice, 100 de autobuze GNC (gaz natural comprimat) şi 100 de tramvaie.

În plus, pregătim şapte staţii de încărcare pentru maşinile electrice în sectorul 4, iar până la finalul anului avem în plan să dăm în funcţionare 40 de staţii de încărcare.

ZF

Harry

Wtf Sorin Chirita e city manager :O

Ionut

Reprezentanţii Otokar, câştigătorul licitaţiei pentru autobuze în Capitală: Suntem încrezători că CNSC ne va da o soluţie favorabilă, avem cea mai bună ofertă calitate-preţ. Vrem să participăm şi la alte licitaţii în România

Producătorul turc de autobuze Otokar, desemnat câştigătorul licitaţiei pentru cele 400 de autobuze pe care Primăria Capitalei vrea să le cumpere, se arată încrezător în rezultatul contestaţiei şi estimează că autorităţile române vor da o soluţie favorabilă în trei-patru săptămâni. Denis Toublanc, director de marketing al Otokar în Europa, a declarat într-un interviu pentru News.ro că România este o ţară cu potenţial, unde are ca obiectiv să îşi întărească prezenţa şi vrea să participe şi la alte licitaţii organizate de municipalităţi. Compania deja a depus o astfel de ofertă la o licitaţie organizată la Braşov. În prezent, în România circulă 190 de autobuze Otokar, în cadrul unor contracte private, iar cel cu Primăria Bucureşti ar fi primul contract cu o instituţie publică.

"Am fost surprinşi de aceste contestaţii, nu înţelegem de ce au contestat licitaţia, motivele lor sunt nefondate. Suntem însă încrezători că personalul Primăriei, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) şi instanţele de judecată vor lua deciziile în conformitate cu legile şi documentele furnizate, o soluţie corectă, favorabilă nouă. Suntem foarte optimişti că decizia va fi aceeaşi, deoarece este rezultatul unui proces de evaluare lung şi serios. Am trimis mii de pagini de documente tehnice pe tot parcursul procesului. Estimăm că în circa 3-4 săptămâni vor oferi soluţia finală", a declarat într-un interviu pentru News.ro Denis Toublanc, director de marketing al Otokar în Europa.

"Argumentele sunt neîntemeiate şi am fost dezamăgiţi să descoperim în mass-media argumentele lor false, chiar înainte ca rezultatul licitaţiei să ne fie comunicat. În ansamblu, oferta noastră respectă atât cerinţele prevăzute în documentaţia de licitaţie, cât şi necesităţile cetăţenilor Capitalei. Totuşi, nu comentăm dreptul legal al unui ofertant de a contesta un rezultat al licitaţiei, chiar dacă rezultatele nu sunt conforme cu realitatea. Otokar va avea un garaj de service cu sediul în Bucureşti, care poate respecta 100% documentaţia de licitaţie, inclusiv licenţa solicitată de carnetul de licitaţie şi reglementările internaţionale relevante", a precizat Toublanc.

"Practic, fiecare autobuz trebuie să fie disponibil din punct de vedere tehnic cel puţin 347 de zile pe an din 365. Oferta noastră, aşa cum am afirmat, este conformă 100% cu documentaţia de licitaţie şi cu dimensiunile solicitate. Nu ne aşteptăm la surprise din partea autorităţilor române", a punctat reprezentantul Otokar Europe.

"Nu am avut cea mai scumpă ofertă, dar nici cea mai ieftină. Însă din punctul de vedere al raportului calitate-preţ, am avut cea mai bună ofertă. Am livrat 140 de autobuze în Malta, un stat mai mic decât România, şi în multe alte oraşe din Europa de Vest. În prezent, 39.000 de autobuze Otokar circulă în 60 de oraşe din întreaga lume, din care 3.800 în Europa", a adăugat Denis Toublanc.

Primăria Bucureşti a atribuit în februarie firmei Otokar Europe contractul de achiziţie a 400 de autobuze noi pentru Capitală, cu o garanţie de opt ani. Valoarea contractului, dacă va fi semnat, este de 100 de milioane de euro şi include şi partea de servicii. Rezultatul licitaţiei a fost însă contestat de ceilalţi concurenţi, Mercedes - Benz România şi turcii de la Karsan.

News.ro

Ionut

Otokar: Vom livra primele 40 de autobuze la 5 luni după ce semnăm contractul cu Primăria Bucureşti

Producătorul turc de autobuze Otokar, desemnat câştigătorul licitaţiei pentru cele 400 de autobuze pe care Primăria Capitalei vrea să le cumpere, va livra primele 40 de autobuze la cinci luni de la semnarea contractului, dacă CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor) va respinge contestaţiile firmelor care au pierdut licitaţia. Potrivit angajamentului luat de Otokar, restul vehiculelor vor sosi în următoarele 13 luni. Izzet Cokal, director responsabil cu testarea vehiculelor în cadrul fabricii Otokar din Sakarya, Turcia, a declarat că modelele de autobuz care vor circula în Capitală au fost testate în cele mai dificile condiţii şi şi-au demonstrat fiabilitatea în alte oraşe cu infrastructură similară Bucureştiului.

"Fiecare nou model pe care îl introducem pe piaţă este testat non-stop timp de patru luni pe rampe, aici la fabrica din Sakarya, ceea ce echivalează cu 1 milion de km parcurşi. Este testat gol, jumătate plin, plin şi supraîncărcat. Apoi, este testat timp de două luni pe autostradă şi pe drumurile secundare. Fiecare autobuz livrat beneficiază de experienţa pe care o acumulăm în astfel de teste extreme", a arătat Izzet Cokal. În funcţie de cerinţele fiecărui client şi de climă, autobuzele pot fi verificate la temperaturi care coboară până la minus 45 de grade Celsius şi ajung până la plus 60 de grade Celsius.

"Ne-am asumat că timp de opt ani autobuzele Otokar vor sta pe drum în proporţie de 95%. În Istanbul, avem o rată şi mai ridicată, în condiţiile în care avem un parc dublu faţă de cel pe care îl vom avea în Capitală. Dacă totul este în regulă, vom dezvolta service-ul din Bucureşti, în apropierea aeroportului, pentru că piesele pentru partea de mentenanţă vor veni cu avionul", precizează acesta.

Otokar este prezentă în 45 de ţări, în special în Europa, unde cele mai mari pieţe pentru companie sunt Franţa, Italia, Spania şi Belgia, potrivit datelor prezentate de reprezentanţii companiei. Compania este lider de piaţă în Turcia şi anunţă că vrea să fie unul din cei mai mari jucători în Europa. În Istanbul, de exemplu, au câştigat mai multe licitaţii în ultimii ani, ajungând la un total de 900 de autobuze care circulă zilnic pe străzile metropolei de peste 15 milioane de locuitori.

News.ro

dr4qul4

#126
As fi curios cum au cuantificat "calitatea".
QuoteTurcii de la Otokar au fost declaraţi câştigătorii licitaţiei pentru cele 400 de autobuze noi în Bucureşti, deşi nu au avut nici cel mai bun preţ şi nici cel mai mare punctaj la calitate. Am obținut ocumentul care arată ce oferte financiare au avut fiecare dintre cei trei producători rămaşi în cursa pentru contractul de circa 100 milioane de euro, scos la bătaie de municipalitate.


.

Si se pare ca autobuzele de 18m au 18,75 si nu maxim 18,4 ca in caietul de licitatie. Acum nu stiu daca e mai bine sau mai rau ca primim "mai mult". Pana la urma Bucurestiul nu are stradute, dar are masini parcate aiurea.

Sursa


LE. Punctajul pt calitate se gaseste pe pagina 20 a contestatiei depuse la CNSC
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

CNSC a respins contestația Mercedes pentru autobuzele Capitalei

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins marţi, 8 mai, contestaţiile Mercedes şi Karsan la licitaţia Primăriei Bucureşti pentru achiziţia a 400 de autobuze, în urma căreia a fost declarată câştigătoare oferta turcilor de la Otokar, susține Economica.net.  Pentru a își apăra ofertele firmele nemulțumite au încă varianta contestării deciziei CNSC la Curtea de Apel București.

In contestația depusă Mercedes și Karsan au reclamat numeroase nereguli ale ofertei Otokar. Firma turcă Otokar, desemnată câștigătoare de Primăria Capitalei pentru livrarea a 400 de autobuze destinate transportului public, a fost preferată deoarece ar fabrica autobuze mai scumpe, însă mai bune decât cele făcute de nemții de la Mercedes sau de către MAN. Autobuzele turcilor depășeșesc lungimile acceptate, nu respectă normele europene de rezistență la vibrații și nici măcar nu încap în garajul menționat de producătorul turc în ofertă, spun competitorii de la Mercedes.

Digi24

voicul

E final: s-a semnat si vin autobuzele!

Primăria București a semnat contractul pentru achiziția a 400 de autobuze noi - VIDEO

http://stiri.tvr.ro/primaria-bucure--ti-a-semnat-contractul-pentru-achizi--ia-a-400-de-autobuze-noi_832111.html#view

dr4qul4

Adica au facut bine licitatia si evaluarea? Stiu ca nu e la fel de greu ca la autostrazi, dar la cate contestatii justificate (admise de instanta) primeste CNAIR, mi se pare prima realizare din partea PMB.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Pai eu nu cred ca vin 100 de autobuze anu asta ... asa ca o sa facem si o sa dregem. Ceva trebuie sa fie semnat de vine ele.
Nu este daca au facut evaluare si licitatia bine, ci de faptul ca s-a semnat.

TibiV

#131
Se pare ca in TVR parerile sunt impartite asupra obiectului contractului.
TVR 2 crede ca s-au cumparat autobuze.
TVR 1 crede ca s-au cumparat autocare....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Special mi-am zis:
- Lasa ca iau urmatorul autobuz ca are aer conditionat!




Dar autobuzul avea instalatie de aer conditionat!

nirolf

Sunt unele în care el teoretic merge, dar probabil nu au mai văzut "freon" adăugat de acum 10 ani (din fabrică), aerul venit pe găurile de ventilație nu este deloc rece.


tom_sawyer

Primăria Capitalei vrea să achiziționeze 42 de autobuze electrice pe fonduri europene

Primăria Capitalei vrea să achiziționeze 42 de autobuze electrice, banii urmând să vină din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional. Primarul Capitalei, Gabriela Firea,  a convocat miercuri ședință de îndată pentru aprobarea studiului de oportunitate pentru achiziționarea acestora, termenul limită pentru depunerea proiectului pe fonduri europene fiind 21 iunie.

hotnews.ro