News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

^
In Malta nu au cumparat articulate; in Bucuresti da - un articulat este in principiu dublul pretului unui vehicul scurt.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

In Cluj nu s-a cumparat niciun Mercedes, postez aici ce am postat si pe topicul Clujului:

Licitatia privind achizitionarea noilor autobuze simple a fost anulata prin hotarare definitiva a instantei inca din 11 septembrie 2017! Niciun autobuz NU a fost livrat! In acest moment in SEAP si licitatia pentru cele 15 articulate apare ca fiind anulata!

Compania locala de transport public a reluat licitatia, care este in acest moment in desfasurare, si pentru care perioada de evaluare a ofertelor a fost prelungita pana pe 4 aprilie 2018!

Iata care sunt cele 3 companii care au depus oferte la Cluj-Napoca:

1. SC BMC TRUCK & BUS S.A. cu sediul in soseaua Bucuresti, nr. 24, Sat Ciorogarla, Comuna Ciorogarla, jud. Ilfov, cod postal 077055, tel. 0213503671, CU TERT SUSTINATOR: SC JT GRUP OIL SRL cu sediul in str. M10, nr. 0-A, Zona A, Navodari, jud Constanta.

2. KARSAN OTOMOTIV SANAYII VE TICARET A.Ş, cu sediul in Hasanağa Organize Sanayi Bölgesi, Sanayi Caddesi 16225 Nilüfer / BURSATurcia, CU SUBCONTRACTANT: SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL, cu sediul in Ciolpani, sos.Bucuresti-Ploiesti, nr.110, judetul Ilfov, Romania.

3. SC MERCEDES-BENZ ROMANIA SRL, cu sediul in sos. Bucuresti-Nord, nr. 15-23, cladirea Henley, jud Ilfov.

Harry

Pe langa Bulgaria si Malta, autobuze Otokar pot fi gasite in:  Franta, Marea Britanie, Irlanda, Germania, Italia, Cehia, Austria, Croatia, Slovenia, Lituania, Estonia, Letonia, Belgia, Portugalia, Spania, Grecia, Polonia s.a.

---
PS Care e problema cu MAZ-urile? Mi se par bune la pretul pe care il au. Cele din primul lot achizitionat in Ct acum aproape 20 de ani isi fac treaba bine merci. Iar cele din loturile luate in urma cu aproape 10 ani arata foarte bine ca design si ca functionalitate merg la fel de bine.

dumbravaandrei

Cred ca problema cu MAZ-urile revine din lista de dotari (cum au venit ele ca si pachet) si din norma de poluare. MA3 nu produce Euro 6. Defapt ca si motorizare ei folosesc generatii mai vechi de motoare Mercedes-Benz - OM 906 (da, MA3-urile au motorizare Mercedes-Benz). Seria respectiva de motoare, daca nu ma insel duce maxim euro 4.
Ceea ce face cam imposibila achizitia lor in RO la ora actuala.
Da, cat am stat in Iasi am circulat mult cu MA3, nu sunt autobuze rele, cu franele au cam exagerat la seria aia de autobuze (in mare parte frana era de tipul on/off. Daca avea autobuzul 50km/h si punea soferul o frana, zbura lumea prin autobuz)

Harry

#109
Din 2016 produc si Euro 6, chiar au livrat autobuze catre orase din Germania


voicul

Test făcut de germani pe autobuzul cumpărat de Firea: sub "graniţa magică" la consum

Două reviste germane specializate pe autobuze şi autocare au testat Otokar Kent C Euro 6, cumpărat de Primăria Capitalei pentru înlocuirea parcului auto de transport public actual, format din autobuze Mercedes Citaro. Concluziile germanilor au fost favorabile maşinii turceşti.

În general, Otokar Kent C (principala parte a comenzii Primăriei Bucureşti - n.r.) reprezintă calitate pentru operator şi confort pentru pasageri", este concluzia unui test făcut cu autobuzul turcesc de revista germană de specialitate eurobus.de.

"Cu un mix format din raport calitate preţ, un concept de interior inteligent, şi tehnologie şi service solide, turcii se vor băga în viitor între producătorii consacraţi de autobuze", scriau germanii de la Eurobus în 2015, după ce au testat Kent C.

Germanii au făcut un test de 58 de kilometri în condiţii de trafic urban şi suburban în Bonn, cu 99 de stopuri, autobuzul fiind încărcat cu saci de nisip puşi pe scaune şi "în picioare", până la 75% din capacitatea de transport. Kent are un mod economic de operare, prin care renunţă la o parte din putere pentru consum şi uzură mai mici. Acesta a fost folosit de echipa de test.

Rezultatul în ce priveşte consumul i-a impresionat. Au scos o medie de 39,66 litri la suta de kilometri, sub "graniţa magică" de 40 de litri, la o viteză medie de 19 km/h.

A apărut însă o problemă în rampe. Zona de test a cuprins şi drum montan, unde autobuzul n-a mai dat randament în modul eco, fiind mai încet cu 5 km/h decât celelalte autobuze testate de revistă, la un consum de 52 de litri, ceea ce i-a făcut pe jurnalişti să scrie că Otokar Kent C ar fi recomandat numai oraşelor de şes, fără rampe pronunţate.

Germanii apreciază că finisajele sunt bune şi nimic n-a scârţâit în timpul testului. Le-a atras atenţia suspensia independentă care "îşi face treaba perfect".

Despre fiabilitate, germanii spun că entităţile care operează modelul de mai mulţi ani nu au avut probleme cu el, iar frecvenţa reparaţiilor şi anvergura lor "nu s-au făcut remarcate". Totodată au apreciat rapiditatea cu care vin piesele de schimb de la producător.

Preţul autobuzului de test, fără service, alte accesorii şi taxe: 185.000 euro

Studiul 2 pe http://www.economica.net/test-germania-otokar-autobuz-bucuresti-turcia-firea_150538.html#ixzz58It9MQDE

rizzuh

Deci autobuzele nu sunt rele, iar nici pretul nu este rau, venind cu 4 ani totul inclus si inca 4 ani garantie. Sa fie primul lucru bun facut de Duamna? O:-)

Harry

ca sa intram intr-o nota de umor trist: Nothing beats the power of MAZ








dr4qul4

economica?  Ar fi bun articolul original.
Desi nu cred ca oferta celor de la Mercedes a fost inferioara ca si cost. Probabil ei stiau ce inseamna 4+4 ani de garantie in Bucuresti  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@TibiV, nu stiu germana, asa ca nu-mi pot da seama daca e reclama platita sau test pe bune. Oricum, par a fi mai bune decat suna (suna a "un fel de autobuze turcesti")
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Nici eu nu prea "bunghesc" germana de loc...
Dar in al doilea link (busplaner.de) se vad usor "+"urile si "-"urile...
O poza face cat 1000 de cuvinte nemtesti...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Goldmund

#117
@TibiV

In textul german este vorba despre micile modificari aduse autobuzului euro VI fata de EuroV, primul fiind cu 300kg mai greu decat cel vechi, de aceea spatiul pt. calatori este mai redus cu sase calatori in noul autobuz de 12 m lungime, care cu greu(chinuit e cuvantul german, daca nu ma insel) ar face fata celor 99 de calatori anuntati care ar avea loc...In rest bordul autobuzului este "criticat" de germani ca fiind un  design vechi, pedala de "frana" ar trebui sa fie mai ergonomica(citeste mai lata, cred), iar motorul este putin "lenes", in rest in articol numai de bine...Daca acelasi autobuz ar fi prezentat de bulgari sau romani, sunt aproape sigur ca germanii ar fi criticat mai mult...

voicul

Dar noile autobuze au start-stop pe ele?

TibiV

Fara suparare...
Dar fix in functia "start-stop" sta eficienta transportului in comun din cea mai mare retea de transport public din tara ?!...

Nu ar fi cazul sa ne intrebam de ce zeci de km de retea de tramvai sunt in paragina, fara nici o sansa de reabilitare ?!....

S-a desfiintat linia 5 (Aeroport Baneasa-Unirii) doar ca sa putem da in functiune Pantelimon-Unirii,  caci pur si simplu RATB nu are suficiente bidirectionale...
In locul tramvaielor au bagat o linie de autobuz (605)

Iar in timpul asta nu au nici un plan serios de a reabilita linia de tramvai 5 pe Barbu Vacarescu.

O gandire de un "BLOND ABSOLUT"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)