News:

.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Cred ca depinde de linie - pe o linie cu frecventa 41 (standardul la care ar trebui sa tintim imho), e relativ impractic culoarul comun cu autobuzele - mai ales problema cu gabaritul.

As sugera chiar ca pe anumite linii autobuzele dubleaza tramvaiul datorita sistemului vechi de tarifare - cam toata reteaua ar trebui regandita imho.

medicul de garda

Problema cu gabaritul pe linia de tramvai impartita cu autobuzele se poate rezolva foarte simplu la toate contractele de acum incolo. Pur si simplu cresti distanta dintre firele de tramvai. Problem solved. Vorbim de 50cm maxim, nu e un capat de tara. Problema e ca asta necesita modificare de normative, si sa pui functionarii de stat din PMB sa faca o asemenea masura cand leafa merge oricum e ca si cum i-ai injura de mama.  >:(
Trust me, I'm an east-european doctor!

Sorinus

Autobuzele alea grele cam distrug asfaltul pe liniile de tramvai, probabil aderenta asfalt/beton/metal nu-i cea mai buna. Cum am zis mai sus, se vede foarte urat.

oc7avian

Primul Astra pentru București e jumi-juma pe 2 trailere, în drum spre București.

b1

Și video (cam slabă calitatea imaginii, dar merge):
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

cezar-mario2012

In drum spre noua casă...


...ajuns la București


b1

Ajuns la București:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Lyvyoo

Poze detaliate cu noul tramvai. Abia din acel cadru comparativ cu tramvaiul vechi albastru mi-am dat seama cu adevarat ce lung este cel de la Arad:
https://mobilitate.eu/prezentare-tramvaiul-astra-imperio/?fbclid=IwAR0xAaOJSgOdP1ZQhbOHJqIxM23XPlNq7Eus2H3BeerfHEKyrPvNx1E-zts

contador

Quote from: Lyvyoo on June 02, 2022, 02:02:43 PMce lung este cel de la Arad

Fix cum ar trebui sa fie tramvaiele. :D

Din pacate, alte orase au facut licitatii pentru tramvaie de 18m, practic niste autobuze pe sine.

dargauda

Astra Imperio Metropolitan pentru București 02 .06. 2022.


b1

Nicușor Dan : primele tramvaie noi de la Astra Arad circulă din septembrie/Primăria trebuie să lungească până la 40 de metri peroanele de pe linia 41

Primele tramvaie cumpărate de la Astra Arad nu vor circula în această vară, ci de-abia la toamnă, în septembrie după ce Primăria Generală modifică peroanele de pe linia 41, a explicat joi, Primarul General Nicușor Dan, la prezentarea prototipului pe care Astra l-a livrat în urmă cu două zile. Dincolo de perioada de omologare la RAR și de teste în trafic, 14 peroane de pe linia 41, una dintre cele mai aglomerate din București au o lungime de 30-35 de metri, iar obligația prin contractul de finanțare este ca peroanele să fie de cel puțin 40 de metri lungime, a precizat Nicușor Dan : ,,Urma ca primul tramvai să vină în septembrie, suntem deci cu două luni în avans și conform contractului o să vină patru pe lună. Vreau să vă spun că în București din 1989 până azi s-au cumpărat doar 17 tramvaie noi, asta este tot ce am putut să facem. Banii europeni au venit cu niște obligații, ca pe fiecare dintre liniile pe care vor circula să fie peroane de 40 de metri. Azi, în Consiliul General am aprobat indicatorii pentru modificarea peroanelor"

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km, din care doar secţiunea de 1,1 km de pe fostul bulevard Vasile Milea ( n.r Doina Cornea și Paul Teodorescu conform noilor denumiri) încă nu este modernizată, fiind în șantier. Liniile de tramvai 1 şi 10 sunt printre cele mai aglomerate trasee din Bucureşti, cu 50.813 călători pe zi, respectiv 51.026 călători, potrivit statisticilor PMB.

Cele 100 de tramvaie noi, din gama de 36 de metri, vor avea podeaua complet coborâtă, minim 5 uşi duble și vor fi dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. De asemenea, s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puțin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, să aibă nivel de zgomot redus și echipamente pentru validarea cardurilor. Pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală şi se vor amenaja 2 locuri speciale.De asemenea, prin instalaţia IT care va echipa tramvaiele se vor oferi informații (audio-video) pentru călători, va exista o instalație de supraveghere video, precum și wi-fi. Va exista și posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat călătorilor atunci când nu este utilizat.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Xed

Spuneti-mi si mie, va rog frumos, nu se stia de la bun inceput ca aceste tramvaie vor ajunge pe linia lui 41 si ca trebuie refacute toate peroanele de pe traseu?

Nu pot sa spun ca m-a pasionat acest thread dar am ramas socat ca in ziua in care se trambiteaza cu "uitati ce tramvai mare si frumos avem" aflam ca nu il putem pune pe traseu din cauza peroanelor. Iar ne-am cramponat in datoriile lui Firea? Iar ne-a luat prin surprindere nu stiu ce aspect?  :|

panzer

Nu inteleg de ce te miri? Nu iti mai aduci aminte de luatul la pila a peronului de la Piata Romana?

In cazul asta insa proiectul chiar a fost facut din timp. Am avut si un coleg (acum banat) care a lucrat la proiect. Doar ca s-a pierdut la implementare.

Si daca vrei sa pui intrebari nu de 41 trebuie sa te legi, acolo e doar o intarziere. Ia cauta proiectul pentru linia 32? Sau pentru inelul median?
La 41 sunt mici probleme la peroane, celelalte nici liniile nu sunt gata. Abia acum s-a votat sa se inceapa.

Si abia atunci o sa vedem problemele: liniile slabe si fara mentenanta vor strica trenurile => mumu garantie, etc.

Eu am doar impresia ca astia nici nu se asteptau sa vina tramvaiele! Acum ca matematicianul chiar vrea tramvaie au inceput toti sa intre in fibrilatii. Adica cei foarte putini specialisti care au scapat de macelul lui Insulina. Ca pe domnisoarele inginer cu 5 ani la Master nu le deranjeaza.

oc7avian

Și dacă peroanele erau gata, tramvaiul tot nu circula de mâine. Scrie și în articolul de mai sus de ce.

Peroanele nu le poți pregăti înainte de rezultatul licitației dacă vrei să se potrivească la fix (nici prea departe, nici lovite). Pentru că s-a cerut interval de lățime, iar și în funcție de cum sunt boghiurile afli cum se comportă tramvaiul la curbe (gabaritul necesar)

Cred că ar fi putut după finalizarea licitației, dar mna. S-ar fi bazat tot pe simulări, care nu-mi par imposibile

Dacă tot nu s-a făcut nimic de ani buni de când se știa că vin tramvaie care nu mai sunt V3A&derivate, au preferat să aștepte să aibă un boghiu purtător pe care să-l poarte pe traseu. Așa garantat fac lucrările bine din prima.

În trecut nu doar la metrou au fost probleme cu peroanele, ci și la tramvaie (Bucur LF)

cezar-mario2012

#344
O prezentare de la Astra a tramvaiului și procesul de producție al tramvaielor (prezentare mai veche, dar publicată de curând fără modelul pentru București):