News:

.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Că-i mai scurt nu-l face mult mai ieftin. Grosul de echipamente scumpe tot pe acolo e... Tocmai de aceea licitația era absurdă.

Oricum, bănuiesc că ne e clară rezolvarea, fiind confirmat drept model din Rusia

Cred că putem parca amintirea acelor tramvaie precum am făcut cu suta de troleibuze noi de acum 2 ani.

survola

Nu e chiar absurdă, fiindcă nu pe toate liniile avem nevoie de capacitate atât de mare.

Sorinus

Pe Soseaua Chitilei, frecventa e problema, nu capacitatea.

AndreiB

Tramvaiul e mod de transport mai scump cu capacitate mare. Daca nu e nevoie de atata capacitate as sugera ca ori trebuie regandita linia, ori inlocuita cu autobuz.

Tramvaiul cu capacitate de autobuz e worst of both worlds.

cezar-mario2012

Primul tramvai Astra pentru București pleacă pe 30 mai din fabrica de la Arad



,,Pleacă din fabrică pe 30 mai. Fiind un transport agabaritic, nu știm exact când ajunge, dar îi vom anunța la timp", au răspuns reprezentanții Astra Vagoane Călători la solicitarea ECONOMICA.NET.Rămâne de văzut când va sosi în Capitală, dar mai ales când va fi introdus în circulație
Luni, primarul general al Bucureștiului, Nicușor Dan, a declarat din nou, că luna viitoare, în iunie, va ajunge primul tramvai de 36 de metri făcut de Astra Arad și care va circula pe linia 41. Iar din iulie, în fiecare lună vor ajunge în Capitală câte patru noi tramvaie. Pentru prima linie, traseul 41, e nevoie de modernizarea rapidă a 14 peroane care sunt prea scurte pentru tramvaiele fabricate la Arad.

Edilul – șef a mai spus că în şedinţa din 2 iunie a Consiliului General al Capitalei urmează să fie aprobate documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru 14 peroane de câte 40 de metri. Acestea vor fi realizate de către Trustul de Clădiri Metropolitane pe linia 41, unde vor circula tramvaiele livrate de
 Astra Arad. Şapte peroane similare urmează să fie amenajate şi pe alte linii de tramvai.
Așadar, rămâne de văzut când va fi rezolvată și problema lungimii peroanelor, semnalată de ECONOMICA.NET încă de anul trecut.Amintim că, după mai multe luni de tergiversări, contractul pentru livrarea a 100 de tramvaie noi în Capitală a fost semnat pe 11 mai 2021, pentru suma de 840,88 milioane de lei.

Tramvaiele noi vor circula pe 8 linii
,,Cele 100 de tramvaie vor intra în traseu începând cu anul 2022 și vor putea fi folosite de bucureșteni pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55", a declarat Adrian Criț, director general Societatea de Transport București, cu ocazia semnării contractului pentru mult-așteptata achiziție.
Economica.net

Sorinus

Linia 32 e modernizata complet? Nu e aia din Rahova?

AndreiB

Da, dar are nevoie de un pic de mentenanta.

frunzaverde

32 a fost reconstruita in 2003-2004 total - prima jumatate (Piata Unirii - Viilor/Trafic Greu) cu dale de beton cu sine inglobate (tehnologia folosita pe Dinicu Golescu), a doua jumatate cu terasament pe prisma de piatra sparta. Linia e 100% praf si pulbere: a trecut mult tonaj pe ea (tramvai la 2-3 minute). Mai mult, pe segmentul de dale, linia a fost folosita decenii la rand ca banda de circulatie pentru masini, cu rezultate vizibile, mai ales in zone de macaz unde macazurile au fost acoperite cu asfalt. Pe segmentul de terasament, totul trebuie refacut, un cretin a decis sa colmateze intentionat terasamentul cu gazon - rezultatul este ca terasamentul e practic distrus, si ca sa-l refaci trebui sa scoti mizeria si faci ciuruire si buraj mecanizat. Lucrarile nu-s asa grele, dar un buraj mecanizat, schimbat sina in zonele uzate (ca mai are 20-25 de ani tonaj sina aia) tot ia o luna de inchidere...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Duta C

Asa este ,linia 32 este praf si pulbere....e rupta unde sunt dalele in multe locuri sudata si iar rupta , iar unde este iarba e serpuita ca vai de ea ...praf si pulbere!!

Sorinus

Am vazut ca in general, pe vremuri se preferau dalele de beton, iar la reconstructie s-a incastrat sina in asfalt. Totusi, asfaltul ala cedeaza in zona sinei, mai ales daca trec si masini (pe Mihai Bravu sau Chitilei, arata chiar urat). E vre-un motiv pentru care s-a renuntat la dale in favoarea asfaltului (in afara de comoditate ptr masini si estetica? ).

punktnet

Cred ca tehnologia presupune asfalt peste acele dale de beton, nu prea ai cum sa pui asemenea tonaj direct pe asfalt.
Just kidding.

AndreiB

Cred ca cel mai bine e greentrack cu separare completa de orice trafic auto.

oc7avian

E un singur strat de asfalt peste fundația de beton. Linia e încastrată în beton.

E un avantaj major dacă mergem pe soluția asta: avem culoar unic ce poate fi folosit și de autobuze, și de autospecialele de intervenție. Problema e distanța dintre linii, pentru că la peroane comune (pe ambele părți) nu încap 2 autobuze și se așteaptă reciproc

AndreiB

Totusi unele bulevarde sunt enorme - e spatiu si de tramvai si de benzi de autobuze - trebuie doar ingustate benzile auto si renuntat la parcarea pe banda I.

oc7avian

Da, dar prefer oricând peron comun. Pentru că având biletul comun des nu mai depindem de linie, ci de primul sosit. Iar dacă tot avem banda aia pentru transport public...

Mai bine când îngustez bulevardul fac pistă de biciclete, trotuare mult mai largi (cu spații de terasă etc), spații verzi și alveole pentru aprovizionare/staționare temporară (Uber, taxi, oprit la farmacie etc.)