News:

.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

@panzer și cei fără F.



"Primul tramvai pleacă spre B."

panzer

#301
Abia acum am observat ce inseamna 36m. V3A-urile pe care le avem acum sunt de 27m. Inteleg de ce s-au chinuit sa mareasca refugiile pe linia lui 41. Silly me.  :-[

b1

După 48 de ani de exploatare STB SA începe retragerea definitivă a tramvaielor Tatra din traseu

Cu prototipul adus în luna octombrie 1973, introducerea în traseu cu călători în prima parte a anului 1974 odată cu începerea livrării seriei de 130 vagoane, tramaiele Tatra sunt ultimele tramvaie noi aduse din import în București. După acestea transportul fiind bazat pe construcția și modernizarea diferitelor versiuni de tramvaie V3A, V2A și Bucur la uzinele RATB/STB URAC și secundar în anii 90 pe serii de tramvaie second hand care au circulat o perioadă scurtă în oraș.

Tramvaiele Tatra T4R au circulat în mare parte din timp pe traseele depoului Militari de unde au fost exploatate permanent, cu excepția unei scurte perioade cât acesta a fost modernizat, la livrarea vagoanelor acesta fiind special adaptat pentru ele. Tramvaiele au circulat mare parte până la începutul anilor 2010, când a fost casată o serie de 36 de vagoane, în timp ce alte 14 au fost modernizate în cadrul proiectului Bucur 1, la care s-a renunțat din cauza costurilor ridicate și a rezultatelor nesatisfăcătoare, mai ales că vagoanele nu aveau podea coborâtă și se bazau tot pe boghiul de tramvai Tatra, pentru care se găsesc greu componente mecanice. După anii 2010 până în toamna anului 2017 au circulat constant aproximativ 65 de vagoane, atât în formă solo cât și în formă de cuplu, rămase doar pe linia 25 în acest format. Ulterior din cauza unui incendiu și a unor probleme tehnice datorate vechimii, s-a decis retragerea din circulație a majorității tramvaielor Tatra T4R, fiind rămase active în jur de 26 de vagoane, care circulă și în prezent.

Recent, STB SA a decis începerea procedurii de vânzare în vederea casării a unui nou lot de 46 de vagoane, majoritatea din lotul retras din circulație în anul 2017. De asemenea, din cauza opririi achizițiilor de piese și a pregătirilor pentru livrarea noilor tramvaie Imperio, actualele tramvaie aflate în circulație vor fi retrase treptat, pe măsură ce se defectează în special cu componente mecanice care nu se mai găsesc, iar retragerea totală din circulație va avea loc până în iarna acestui an. Depoul Militari va primi tramvaie de la depourile Alexandria și Dudești, dar și 24 de tramvaie Astra Imperio pentru liniile 25 și 10, conform planurilor, linia 25 urmând să primească tramvaie noi chiar de la finalul acestui an.

În prezent mai sunt menținute în circulație 23 de tramvaie pe liniile 8, 19 și 47.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Telvanni

#303
Astazi l-am surprins pe 091 iesind la probe din Uzinele STB, Lizeanu.
Imi place ca au ales o coloristica asemanatoare cu cele care vor ajunge din Arad.






tom_sawyer

Segmentul din mijloc are podea coborâtă? Nu trebuia trasată dunga albă astfel încât să marcheze cumva chestia asta?

Telvanni

Din poze nu pare sa fie podea coborata, sunt trepte.
Ce nu-mi dau seama este daca are sau nu aer conditionat. :o

SPECTR-2

091 nu are nici podea coborâtă, nici AC. STB a anunțat ieri că următoarele 93-uri care ies de la RK vor avea PPC la mijloc, cu validator pentru plata cu cardul bancar (Kapsch) pus în zona cu podea joasă.

b1

După terminarea tuturor testelor, va circula pe linia 25.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Telvanni

Eu nu reusesc sa pricep de ce nu le pune AC... :(

survola

^^^ In tot estul Europei circulă o grămadă de vagoane Tatra. Oare ei cum mai găsesc piese?

oc7avian

@survola E o diferență masivă între mentenanța practicată afară (împreună cu furnizorul) versul mentenanța practicată la noi (URAC). Practic, aproape ai reconstrui tramvaiul care, apropo, e foarte vechi la noi.

@Telvanni E aproape imposibil să pui AC. Doar la CH-PPC-uri s-a reușit upgrade-ul. Mai avem pe Bucur LF, care a venit cu ele din fabrică

Pe CH-PPC-uri au pus pe plafon 2 + 1 + 2 module de aprox 100kg fiecare. CH-urile au avut loc pe acoperiș și în primul segment. CA-PPC-urile nu au, pentru că e altă electronică. Idem V3A-93-urile (în curs de conversie în PPC-uri). Deci ai putea pune doar pe segmentul din mijloc ori ultimul. Pe lângă instalația rezultată mult mai complicată, e posibil să nu țină plafonul (vorbim de aprox. 500kg de instalație)

Pentru a clarifica, adaug niște poze preluate de pe Metrou Ușor

CH-PPC cu AC pasageri + vatman:


CA-PPC cu AC vatman (a se observa cât spațiu e ocupat pe acoperiș, față de CH-PPC):


V3A-93:



Powered by API/PUM imgur uploader

b1

Diversitate de culori. Nu te plictisești niciodată :lol: :


By Ed4014.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Noul tramvai V3A-93 #091 în prima zi de exploatare pe linia 25:
By Mihai2013 (YT)
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

TibiV

#313
Primarul general a "uitat" de contractul cu Electroputere VFU Pașcani

Primarul general a menționat că primul tramvai produs de Astra Vagoane Călători Arad va sosi în luna iunie, iar ulterior ritmul de livrare va fi de patru tramvaie pe lună.

El spune însă că nu este suficient pentru necesitățile Capitalei. ,,Acum, potrivit acestui contract, vor veni 100 de tramvaie, însă noi avem nevoie de cel puțin 300. Pentru restul de 200 de tramvaie am avea nevoie de 500-600 milioane de euro, pentru care nu am identificat încă o sursă de finanțare", a spus Nicușor Dan.

Edilul a "uitat" însă să pomenească de contractul pe care STB este obligată de Justiție să-l semneze pentru achiziția tramvaielor produse de Electroputere VFU Pașcani.
https://clubferoviar.ro/nicusor-dan-investitiile-primariei-capitalei/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Ce dialog al surzilor.

La autostrazi au introdus o clauza, chiar si cu contract semnat tot pot sa anuleze.
La Bucuresti esti obligat sa platesti doar pt ca au participat la licitatie?

Apoi sumele: 40 tramvaie de 18m = 307.600.000 RON fara TVA ~ 61.5 mil € fara TVA.
7.96 mil lei pentru jumatate de tramvai? Nu e cam scump si d'aia nu se gasesc bani?

Ca referinta cele de la Arad costa 8.4 mil lei + tva/bucata.