News:

.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Asta nu inseamna insa ca rutele alea sunt neatractive si trebuiesc schimbate? Tramvaiul e un mod de capacitate medie si costuri fixe mari. Merita pe coridoare importante, nu rute subeficiente.

cezar-mario2012

Eu am zis că merg și cele noi de la Pașcani. Pe Tatre nu le-aș scoate, dar le-aș moderniza. In Cehia încă circulă destul de multe, dar modernizate tehnic.

TibiV

Și cine ia șpaga la modernizarea Tatrelor?....

Nu, mersi!...
Mai bine cumpărăm pocnitori nou-nouțe, cu șpaga "la pachet"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

E foarte greu sa mai modernizezi Tatrele. Sunt foarte vechi - au peste 45 de ani vechime, timp in care au fost folosite nu pe infrastructura ultra-moderna din Praga (care Praga, si in epoca comunista, avea masini de buraj automat pentru reteaua de tramvai, si folosea aceleasi instructii ca la calea ferata), ci pe tot felul de laminate vai-mama-lor, gen Otelul Rosu, care nu-si tin ecartamentul...

Metalul este obosit, se rup osii in mers din cauza uzurii. Sistemul electric este arhaic si praf, plin de improvizatii (incepute inca in anii '80, cand s-au scos neoanele cehesti si s-au montat becuri de frigider), au luat foc in comanda multipla. Nu mai ai ce sa modernizezi la ele. RATB a incercat cu tot felul de prototipuri de modernizare ("Bucur") acum vreo 20 de ani, n-a mers nimic...

Apropo, cele mai vechi T3-uri modernizate din Praga sunt cu aproape un deceniu mai noi decat cele mai noi din Bucuresti (1983 vs. 1975).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

paulmare

^ ce sa mai modernizezi la ceva vechi de 45 de ani, metalul ala e asa de obosit dupa atata rulat, din astea poti pastra cateva in stare buna pentru evenimente retro cand e cineva dispus sa piarda cateva zile de munca pentru a-l scoate in circulatie cateva ore, ca sa fie in schimb ceva "reliable" sa il poti scoate din depou la lucru la ora 5.30 dimineata si sa stea pe traseu pana la ora 23, nu te poti baza pe asa ceva
si trebuie reciclat, adus la starea lichida, aia vindeca toate bubele ferului

panzer

economedia.ro
Tramvaie noi în București: PMB a plătit avansul de 300 de milioane de lei pentru cele 100 de tramvaie de la Astra Arad / Livrarea primelor tramvaie, programată pentru primăvara anului viitor


QuotePrimăria Capitalei a plătit joi avansul de 30%, reprezentând 300 de milioane de lei, la contractul pentru cele 100 de tramvaie noi de la Astra Arad, livrarea primelor unități fiind așteptată pentru primăvara anului viitor, a anunțat viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu, care răspunde de domeniul transporturilor și infrastructurii.

Anunțul lui Bujduveanu vine, după ce, luni, Consiliul General a respins rectificarea Bugetară, dar Primarul Nicușor Dan a precizat că a găsit o soluție pentru plata avansului către Astra Arad.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării.

Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km, din care doar secţiunea de 1,1 km de pe Vasile Milea încă nu este modernizată, fiind în șantier. Liniile de tramvai 1 şi 10 sunt printre cele mai aglomerate trasee din Bucureşti, cu 50.813 călători pe zi, respectiv 51.026 călători, potrivit statisticilor PMB.

^dupa ce incepe scoala le fac o poza.

PlayStation

De cele 40 de tramvaie de la Electroputere Pascani ce se mai aude?

Duta C

Pai se pare ca vrea nu vrea Nicusor trebuie sa le ia.....dar nu inteleg de ce nu le vrea daca au si tehnologie de ultima ora ca avem numai tigai aum in bucuresti?

lucian

Nu sunt pe fonduri europene si cel mai probabil va vrea sa mai facă o licitație pe fonduri ue pana la final de mandat.

AndreiB

Pentru ca sunt mult prea mici pentru Bucuresti si ergo ineficiente.

oc7avian

STB SA obligată de instanță să cumpere 40 de tramvaie noi de la Electroputere VFU Pașcani (nr. cele de 18m)

Quote
STB SA este obligată de instanță să semneze contractul și să achiziționeze cele 40 de tramvaie noi licitate în 2020. STB SA și Primăria Capitalei au lansat în septembrie 2019 licitația pentru " Tramvaie noi din gama de 18 m cu podea total coborata" , în valoare de 769 milioane de lei. Pe data de 13.12.2019 a fost încheiată perioada de depunere a ofertelor, acestea fiind depuse de Astra Vagoane Arad (în asociere cu CRRC) și Electroputere VFU Pașcani, în final în 2020 contractul fiind atribuit Electroputere VFU Pascani. Tramvaiele la momentul licitației au fost achiziționate pentru înlocuirea vechilor tramvaie Tatra T4R pe liniile cu capacitate redusă de transport.

Totuși, din cauza problemelor bugetare, STB SA a decis să suspende finalizarea procedurii, adică semnarea contractului și achiziția lotului de 40 de tramvaie. A urmat o serie de procese între STB SA și Electroputere VFU Pascani, iar săptămâna aceasta a fost dată soluționarea finală de către Judecătoria Sectorului 1.

Astfel, decizia în ultimul proces, este vorba de o decizie finală, este urmmătoarea:

Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Admite cererea de încuviinţare a executării silite. Încuviinţează executarea silită în temeiul titlului executoriu Decizia nr. 359/C5/75 din data de 19.02.2021 pronunţată de CNSC, definitivă prin Decizia civilă nr. 969/20.04.2021, pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a IX-a de Contencios Administrativ şi Fiscal, pentru obligaţia de a finaliza procedura de atribuire a contractului de achiziţie sectorială, având ca obiect Tramvaie noi din gama 18m cu podea total coborata, la care se adaugă orice accesorii, actualizări ?i cheltuieli de executare silită ar putea rezulta sau calcula în cursul executării silite. Fără cale de atac. Pronunţată azi, 17.02.2022, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei.
Document: Încheiere finală (dezinvestire) 17.02.2022


Contractul prevede ,,Achizitie Tramvaie noi din gama de 18 m cu podea total coborata cu livrarea a 40 buc. tramvai si posibilitatea incheierii unui act aditional de prelungire a valabilitatii maxim pana in 2024 si de suplimentare a cantitatii cu pana la maxim 60 de buc. Valoarea estimata aferenta pentru 40 buc tramvaie este de 307.600.000 RON fara TVA. In cazul suplimentarii cu pana la maxim 60 buc. tramvaie (respectiv cu suma de 461.400.000 RON fara TVA), valoarea estimata maxima totala devine 769.000.000 RON faraTVA."

Noile tramvaie vor avea podeaua total coborâtă și vor fi echipate cu boghiuri pivotante cu osii fixe sau false. Vagoanele vor avea viteza constructivă de 70 km/h și o durată de viață fără reparație generală de 8 ani, cu durata generală de viață de minim 15 ani.

Garanția tramvaielor va fi după cum urmează:
– garanţia funcţionarii ("FULL WARRANTY") fără defectiuni a tramvaiului este de minim 24 de luni sau minim 120.000 km de la data încheierii procesului verbal de recepţie pentru tramvai în ansamblu şi toate componentele acestuia;
– pentru garniturile de frana este de minim 80.000 km;
– pentru patinele pantografului este de minim 30.000 km;
– pentru scule si piese de schimb (lotul de prima dotare) este de 24 de luni de la livrare.

Contractantul se obligă să livreze primul tramvai în termen de maxim 12 luni de la semnarea Contractului. După livrare Contractantul se obligă, în maxim 3 luni, să realizeze omologarea tehnica de tip a tramvaiului cap de serie, la Entitatea Contractantă, pe cheltuiala sa, pe baza standardului de firmă de produs şi a cerinţelor şi reglementărilor legale în vigoare în România la data semnării Contractului.
https://mobilitate.eu/stb-sa-vfu-pascani/

Hef

În afara  de lungime, sunt diferite aceste tramvaie fata de Imperio? Sunt mai fiabile sau mai putin fiabile? Am văzut în secțiunea destinata transportului din Cluj ca cei de acolo se plâng de Imperio ca sunt foarte zgomotoase. Cele din Pașcani cum sunt? Este un deal bun sau rău pentru STB (dincolo de capul ca nu sunt oportune acum (nu sunt bani pentru ele)? Se pot folosi pe șină OR sau vor sta în depouri pana se schima liniile vechi?

În ce orașe mai circula tramvaie construite la Pașcani?

Încerc sa îmi dau seama dacă este "o catastrofa", aceasta decizie a instanței, pentru PMB.


Vlad94

In TM circula tramvaie modernizate de ei alaturi de Astra Arad. Nu ma pot pronunta daca sunt bune sau nu.

frunzaverde

#283
Sunt facute de Pascani, aceiasi producatori care fac catastrofe precum vagoanele 20-68, vagoanele etajate, TE Acvila, rama D1 moldoveneasca etc...

Calitatea produselor feroviare este sub orice critica, catastrofala, de la nivel de proiect pana la nivel de calitatea executiei. Sunt cunoscuti pentru:

- idei proaste : de exemplu, la trenul moldovenesc D1m au decis sa pastreze cutia de viteze mecanica Ganz din anii '60; la TE Acvila, desi au pus tot felul de inovatii scumpe in interior (inclusiv un... bar, la tren de navetisti, sa bei o bere pe drum spre munca), au pastrat boghiurile lente, care limiteaza trenul la 120 km/h caznit...
- lipsa de tehnologie moderna : toate vagoanele lor de calatori au boghiuri de anii '50, apte de 120-140 km/h, care practic nu se mai folosesc nicaieri in Europa...
- calitate incredibil de slaba a executiei : de la materiale foarte proaste si prost alese, ieftine, usor de rupt, inapte de trafic greu, pana la munca in dorul lelii. Au livrat un 20-68 in care usile vagonului inca aveau colantul care protejeaza rama usii in transport... Nu mai zic ca multe de-abia stau in balamale, desi sunt noi...

Nu stiu pe feroviar nimic livrat de Pascani care sa fi fost macar decent. Si cand zic decent, zic minimal, nu produs european demn de 2021, vorbesc de un nivel minimal, deasupra celui de "rebut tehnologic" - nivel la care se afla 26-16-urile sau 20-68-urile.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

E nasol ca aceasta licitatie a fost lansata.
Odata lansata, cu judecati si rasjudecati, acum singurul lucru normal de facut intr-un stat de drept este sa semneze contractul si sa stea geana pe ei la calitate, daca primesc rebuturi neconforme, refuza receptia si declara rezolutiunea. Dar daca sunt conform caietului de sarcini - Firea, parca - asta este, intr-adevar fata de starea parcului actual nu poate fi mai rau.
Esenta ideii mele este insa: traim intr-un stat de drept. Sau cum ar zice John Wick: There are actions - and there are consequences.
La urmatoarea lansare de licitatie ochii beliti ce cer, asta sa invete STB-ul.