News:

.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SPECTR-2

@ghrt,
Păi PMB chiar a solicitat cifră de afaceri, dar Astra a fentat-o, băgându-se în asociere cu CRRC.
@cezar-mario2012,
Cred că ai vrut să spui "pe lună". Dacă e să ne luăm după graficul nou de livrare de la Oradea, media pentru un singur contract vine de 1-2 tramvaie pe lună, deci chiar mai puțin decât ai spus tu. Doar că aceste cifre sunt valabile strict pentru fabrica de la Arad. Pune la socoteală și hala de la URAC, unde sigur o să fie minim 2-3 tramvaie pe lună, din 2 motive:
1. Se pot concentra doar pe contractul de la București aici, implicit capacitatea de producție poate crește sau măcar să rămână constantă.
2. Astra trebuie să livreze 4 tramvaie pe lună, conform graficului PMB, așadar vor trebui să compenseze cumva cele 1-2 tramvaie produse lunar la Arad.
Conchid prin a spune că am încredere în Astra că vor reuși să livreze tramvaiele la timp, dacă vor câștiga.

voicul

Adica in 2 ani si ceva ar reusi sa liverze comanda. Asta pentru cel mai bun caz.

Mie imi pare cam mult, dar as tine cu ei, ca am stat deja 100 de ani fara tramvaie noi.

dr4qul4

Dar oferta Astra nu a cazut la evaluarea tehnica?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

razvan96

Nu, Astra a avut oferta conforma.

SPECTR-2

La licitația pentru cele 100 de tramvaie de 36m (contractate de PMB) termenul limită al evaluărilor s-a prelungit de la 15.12.2019 la 15.06.2020.
La licitația pentru cele 100 de tramvaie de 18m (contractate de STB) avem 2 ofertanți:
1. ELECTROPUTERE VFU PAȘCANI (cu RELOC în calitate de terț)
2. Asocierea ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI - ATELIERELE CFR GRIVIȚA - CRRC QINGDAO SIFANG.

voicul

Astea sunt alte 100 de tramvaie fata de cele de mai sus? Sunt dimensiuni diferite?

Niste info va rog ca m-am pierdut in licitatii.  :lol:

SPECTR-2

Da, sunt alte tramvaie, luate de STB astfel: 40 obligatorii și 60 suplimentare; dimensiunile diferă față de cele luate de PMB (unde făcuse Astra contestație), la fel și fondurile: cele lungi sunt pe fonduri europene, iar cele scurte pe fonduri bugetare.

voicul

Deci teoretic Astra are sanse sa castige contracte pentru 200 de tramvaie in B?
Deja mi se pare cam mult fata de ce ar putea duce.

Sa vedem pana la urma ce iese, ca teoretic tre sa livreze 200, dar pana acum are 0 de trimis la B.  :lol:

SPECTR-2

Astra are, totuși, Atelierele Grivița alături, ceea ce înseamnă că-și vor putea asambla tramvaiele acolo, deci nu prea avem de ce să ne îngrijorăm. E ciudat, însă, de ce apare și aici CRRC. Nu cred că au venit doar pentru aerul condiționat (la cifra de afaceri nu mai erau condiții).
Ciudățenia de aici mi se pare VFU, din 2 motive:
1. Ei nu produc tramvaie, ci modernizează. Cel mult produc componente de tramvaie. Nu apare niciun model produs de la 0 la ei pe site.
2. În 2017, Astra a semnat un protocol de colaborare cu VFU și Atelierele Grivița pentru o potențială licitație la București. De ce oare a ofertat VFU de capul lui acum, fără să fie inclus și el în asociere? O fi având ceva legătură cu scandalul în instanță asupra prețului Armoniilor dintre VFU și Primăria Timișoara, în urma căruia a câștigat primăria acum 2 săptămâni?

Hef

So, nu vom avea tramvaie noi in Bucuresti in urmatorii doi ani. Asa ca nu vom avea nici reabilitari de cale de rulare, pentru tramvaiele actuale merg si pe OR.
Si, pentru ca totusi vor veni tramvaie in trei - patru ani, nu le mai intretinem nici pe cele pe care le avem, astfel, cand vor veni tramvaiele noi vom fi tot in deficit de tramvaie.


ghrt

Dacă se insistă cu tramvaiele noi, şina va fi tot asta veche OR, chiar ceva mai uzată, deoarece durează mult schimbarea căii de rulare indiferent de sistem. A durat mult şi pe linia 41, şi bd Timişoara sau Colentina.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Recapitulare: in decembrie 2019 CNSC a admis contestatia Astra pentru licitatia de 100 de tramvaie facuta de PMB si a dispus reevaluarea ofertelor.

PMB a contestat decizia CNSC la CAB.

Club Feroviar:
QuotePrimăria Municipiului București, condusă de Gabriela Firea, a făcut o plângere la Curtea de Apel București împotriva Deciziei CNSC de la licitația pentru tramvaie. Practic, Municipalitatea cere să se modifice decizia CNSC, în sensul respingerii contestației formulate de Astra Vagoane Călători Arad, ca fiind neîntemeiată. Mai mult, în plângerea depusă la instanță, PMB dă practic vina pe CNSC pentru poluarea din București.

Municipalitatea se plânge de starea proastă în care se află în momentul de față tramvaiele care circulă pe șinele Bucureștiului.

"(...) învederăm instanței faptul că starea tehnică actuală a tramvaielor care circulă în Municipiul București este foarte precară și din punct de vedere tehnic, gradul de uzură este avansat, iar interesul public impune ca termenele de livrare să fie cât mai scurte având în vedere gradul de aglomerație existent în București", se arată în plângerea depusă la instanță.

Lucru care nu poate fi contestat de nimeni, dar pe de altă parte PMB ar fi putut să dea curs Deciziei CNSC și astfel licitația s-ar fi soluționat mult mai rapid decât în cazul unui proces în instanță. În plus, așa cum vom vedea în cele ce urmează, Primăria Capitalei se erijează practic în avocat al turcilor de la Durmazlar, în condițiile în care aceștia nu au scos nicio vorbă despre Decizia amintită a CNSC.

Calitatea aerului, asigurată doar de turci?
Revenind la motivele invocate de oamenii Gabrielei Firea pentru a introduce această acțiune în instanță și a solicita soluționarea ei cu celeritate, se aduce în discuție calitatea aerului din București. "De asemenea, menționăm faptul că obiectivul principal al procedurii de achiziție este reprezentat de reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat la nivelul Municipiului București. (...) În acest sens, învederăm faptul că deja este declanșată o procedură de infringment de către Comisie (Comisia Europeană – n.red.) privitoare la gradul ridicat al noxelor care este de natură a afecta grav sănătatea cetățenilor, astfel că finalizarea proiectului cât mai repede și la timp se impune", se arată în plângerea PMB.

De parcă dacă Primăria ar cumpăra tramvaie turcești ele ar fi mai puțin poluante decât cele produse la Arad. Unde mai pui că, nu mai departe de joi seara, primarul general Gabriela Firea spunea că în București este poluare din cauza faptului că nu a putut prelua de la Ministerul Transporturilor Centura Capitalei și Metrorex.

Licitația pentru tramvaie se putea finaliza mai repede dacă PMB nu făcea plângere în instanță
Municipalitatea mai notează și faptul că, prin achiziționarea celor 100 de tramvaie care vor circula pe opt linii, se urmărește creșterea atractivității și eficienței transportului public de călători și, implicit, reducerea numărului bucureștenilor care aleg să se deplaseze cu mașinile personale. În plus, Primăria Capitalei aduce în discuție faptul că proiectul de achiziție este finanțat prin Programul Operațional Regional și că întârzierea procedurii de atribuire poate duce la pierderea banilor europeni.

Nimic mai adevărat, însă și acest risc putea fi eliminat dacă Municipalitatea nu ataca în instanță Decizia CNSC și trecea la reevaluarea ofertei depuse de Durmazlar. Nimeni nu o obliga să introducă acțiune în instanță și nimeni nu putea să o sancționeze dacă nu făcea acest lucru.

Municipalitatea, avocatul din oficiu al turcilor de la Durmazlar la licitația pentru tramvaie
Revenind la fondul plângerii, Primăria Municipiului București ea se constituie, așa cum spuneam mai sus, într-un adevărat avocat al companiei turcești. Vom trece cu vederea greșelile de redactare din plângerea depusă de Municipalitate – de exemplu, nu mai departe de pagina 3 a documentului apare "Astra București", când este clar pentru toată lumea că Astra Vagoane Călători are sediul în Arad.

În cele ce urmează, vom prezenta cum se încrâncenează Primăria Capitalei să atribuie licitația pentru cele 100 de tramvaie turcilor de la Durmazlar, contestând Decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor comunicată la data de 13 decembrie 2019.

Oamenii Gabrielei Firea spun că RINA e omologul AFER
Să le luăm pe rând. În Decizia amintită, CNSC se îndoiește de calitatea RINA Services SpA din Italia de a fi autoritate competentă de omologare/certificare în domeniul feroviar. "Consiliul nu a putut identifica faptul că acest organism eliberarează și certificate de omologare în domeniul feroviar, o astfel de dovadă nefiind făcută de ofertant sau de autoritatea contractantă", se arată în documentul din decembrie. Trebuie menționat faptul că la serviciile RINA au apelat turcii de la Durmazlar.

"În acest sens, subscrisa a transmis către CNSC dosarul achiziției, în care este cuprinsă și adresa AFER nr. 1000/101/05.05.2009, în care este confirmat în mod clar faptul că RINA SpA este organism de omologare similar AFER din statele membre UE", se arată în plângerea Municipalității. În concluzie, reprezentanții PMB cer înlăturarea acestui motiv reținut de CNSC.

Apoi, Primăria acuză CNSC de nepricepere și spune că face confuzie între două tipuri de omologări ale vehiculelor: "Consiliul a făcut o gravă confuzie a celor două tipuri de omologare (...) CNSC a confundat cele două tipuri de omologări, apreciind că tramvaiul final livrat ar trebui să fie absolut identic cu cel inițial omologat, dar nu doar cele două oferte nu ar putea respecta acest aspect, ci niciun alt ofertant nu ar fi putut".

Greu de crezut că CNSC a făcut atât de multe confuzii. Dar asta o va stabili instanța
Cea mai dură concluzie a CNSC se referea la graficul de livrare, care nu a fost depus de Durmazlar odată cu oferta, ci abia atunci când i s-au cerut clarificări: "(...) completarea, prin intermediul clarificărilor, a unui factor de evaluare punctat cu 8 puncte și care a avantajat în mod evident ofertanta câștigătoare, determinând modificarea clasamentului, este de neacceptat, singura măsură care putea fi aplicată fiind cea a respingerii ofertei (sublin. ns.), care este o măsură proporțională. Regimul factorilor de evaluare este unul strict, tocmai datorită importanței lor în stabilirea ofertei câștigătoare, astfel că nu pot fi permise derogări care au ca efect denaturarea rezultatului procedurii".

Acum, Primăria Capitalei susține că nu este adevărat. "(...) ofertantul Durmazlar a prezentat în oferta inițială Declarația privind îndeplinirea în totalitate a clauzelor contractuale, inclusiv graficul de livrare anexă a acestuia. De asemenea, Durmazlar a prezentat prin documentul depus în SICAP – parte din oferta inițială – asumarea faptului că va livra un număr de 55 de tramvaie în primul an după omologarea capului de serie (subliniere TibiV) ".

În consecință, PMB contrazice CNSC și spune că ofertantul (în speță turcii de la Durmazlar) nu a modificat oferta inițială, ci a oferit doar clarificări la angajamentul făcut prin ofertă de a livra 55 de tramvaie în primul an. Greu de crezut că cei de la CNSC au făcut atâtea confuzii și erori, însă asta va stabili instanța, dacă plângerea Primăriei va fi admisă spre judecare.

Oficialii PMB și-au făcut un "plan B" în cazul în care contestația Astra la licitația pentru tramvaie nu este respinsă
La concluzii, Municipalitatea cere modificarea deciziei CNSC, în sensul respingerii contestației formulate de Astra Vagoane Călători SA ca fiind neîntemeiată. Oficialii PMB și-au făcut și un "plan B" pentru situația în care această cerere va fi respinsă. "În subsidiar, modificarea Deciziei CNSC nr. 2253/C9/2442 din 11.12.2019 în sensul obligării la reevaluarea ambelor oferte, cu indicarea în mod clar și precis a limitelor reevaluării, respectiv identitatea ofertelor care fac obiectul reevaluării, etapa/etapele procedurii de atribuire vizată/vizate de reevaluare și măsurile concrete pe care le va adopta autoritatea contractantă în cadrul reevaluării".

O solicitare în acest sens mai fusese făcută de PMB și la CNSC, care i-a răspuns că trebuie reevaluată doar oferta Durmazlar, dat fiind faptul că cea a Astra Vagoane Călători nu a fost contestată de nimeni.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)



Barcelo

Cunoscutul fabricant de tramvaie Durmazlar se face de Turkish Delight   :rofl:  :

QuoteHa ! Uite pentru cine lupta Firea !!! Si dai si lupta ! Chiar daca pute rau ! Cum ar fi sa umplem Bucurestiul de...tramvaie Durmazlar ! :eek: Mare constructor,mari caractere !

    Primul tramvai pe care au reusit in sfarsit sa-l exporte "marele" constructor Durmazlar ...a deraiat in teste. 🤣

    Deja primaria orasului Olsztyn incepe sa fie incoltita de intrebari privind aceasta achizitie "exotica" . Traducerea este Google Translate (sorry!)

        Conform contractului, valoarea totală a obiectului contractului, astfel cum este specificat la §2, este de 206.189.793,43 milioane USD PLN. Vă rugăm să furnizați, printre altele program detaliat (cu date) pentru primele și ulterior tramvaiele. Este adevărat ce scrie presa, adică o modificare a prețurilor și a termenelor. Care este adevărul despre testul brusc întrerupt și chiar abia început de testare a primului tramvai livrat, care, după cum știm cu toții, a deraiat.

   http://www.debata.olsztyn.pl/wiadomoci/olsztyn/7249-wiedza-nt-budowy-kolejnych-linii-tramwajowych-w-olsztynie-reglamentowana-najnowsze-slajd-kafelek.html

https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=14&t=3904&p=356368#p356368

https://www.skyscrapercity.com/threads/public-transport-in-bucharest.637447/page-359