News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Si cu ocazia asta se pot modifica anumite trasee de tramvai unde este cazul.

TibiV

Quote from: Cristi N on November 07, 2019, 10:07:22 AM
Plus cerinta ca tramvaiele sa circule si pe liniile cu sina Otelul Rosu, nu vad ce producator serios si-ar asuma asemenea lucru.
Un producator care isi asuma asa ceva nu mai este un producator serios....
Este doar unul care merge la bacsis, pesches, ciubuc... Si alte sinonime din DEX.

Nu uitati ca un tramvai nici macar nu este neaparat nevoie sa isi faca cursele regulate pe OR.
Este suficient sa aiba accesul/retragerea pe OR, si in 3-4 luni sa alege cu roti patrate/octogonale/pentagonale... Orice poligon doriti voi... :(
Dupa care va distruge si sina normala (ne-OR) pe care isi face traseul normal...
Bucurestenii care cunosc traseele, ganditi-va la tramvaie noi la Depoul Dudesti... Legaturi exclusiv pe OR....
In cat timp vor capata roti ca un IMBUS? Un Imbus foarte mare, este drept... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

^Buna ideea sa se schimbe toata sina OR, dar cu 0 sanse sa se repare si 20% in urmatorii 2 ani.
Pe hartie deja probabil s-a schimbat tot. Din vorbe deja 50% e gata. In teren ... bate vantu.

voicul

Surpinzator dar duamna a spus clar cum au castigat turcii: nu aveti voie sa stiti!


Firea secretizează achiziția publică de 180 de milioane de euro pentru tramvaie pe care au câștigat-o turcii de la Durmazlar!
Citeşte întreaga ştire: Firea secretizează achiziția publică de 180 de milioane de euro pentru tramvaie pe care au câștigat-o turcii de la Durmazlar! - VIDEO

https://www.libertatea.ro/stiri/firea-secretizeaza-achizitia-publica-de-180-de-milioane-de-euro-pentru-tramvaie-2793396

SPECTR-2

Numai bine că a depus Astra contestație, chiar în ultima zi în care se puteau depune:
QuoteTramvaie noi în Bucureşti: Astra Vagoane Călători contestă câştigarea licitaţiei de către turcii de la Durmazlar Astra Vagoane Călători a depus joi contestaţie împotriva rezultatului licitaţiei pentru 100 de tramvaie noi la Bucureşti, câştigată de turcii de la Durmazlar. Întârzie astfel sosirea noilor tramvaie în Capitală.
Producătorul de material rulant de la Arad şi-a înregistrat contestaţia la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) pe 14 noiembrie (foto jos).

În funcţie de perioada soluţionării contestaţiei se prelungeşte şi termenul sosirii noilor tramvaie la Bucureşti.

Amintim că la licitaţia pentru cele 100 de tramvaie noi, Primăria Capitalei a declarat câştigătoare oferta turcilor de la Durmazlar, care s-a situat pe primul loc cu un punctaj de 99,61 puncte.

După câştigarea licitaţiei de către producătorul din Turcia a urmat un scandal mediatic, în care Primăria Capitalei a fost acuzată de secretizarea licitaţiei. În replică, Durmazlar a anunţat că a depus 171 de documente în cadrul licitaţiei, iar unele dintre ele conţin secret de proprietate intelectuală sau de companie, clasificate drept "confidenţiale". Producătorul din Turcia a precizat că poate produce 200 de tramvaie pe an şi are capacitatea de a livra produsele în termenul specificat.

Şi Primăria Capitalei a contrazis informaţiile potrivit cărora edilul general, Gabriela Firea, ar secretiza achiziţia publică a tramvaielor. Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, nu Primăria Capitalei decide secretizarea sau declararea ca fiind confidenţială a documentaţiilor, ci fiecare operator în parte, în conformitate cu prevederile legii. Mai mult, Astra Vagoane, la rândul ei, a declarat ca fiind confidenţială o parte a ofertei.

Pe lângă cele 100 de tramvaie de 36 de metri lungime cumpărate de Primăria Capitalei, Societatea de Transport Bucureşti (STB) mai cumpără 40 de tramvaie noi de 18 metri lungime.

Licitaţii pentru tramvaie au fost organizate în ultimii doi ani în mai multe oraşe din ţară, Astra Vagoane Călători câştigând contracte în cele mai multe dintre ele: Cluj – Napoca, Oradea, Galaţi şi Arad. Din informaţiile ECONOMICA.NET, producătorul din Arad nu mai poate livra însă până la finele anului primele tramvaie din licitaţiile câştigate deja.

SPECTR-2

La licitația organizată de STB pentru cele 40+60 tramvaie noi de 18m, termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit de la 2.12.2019 la 13.12.2019.

voicul

Niste balci intereseaza pe cineva?

Ca să dea turcilor contractul cu tramvaie de 160 de milioane de euro, Primăria București a ignorat 6 nereguli sesizate de Agenția Națională pentru Achiziții Publice! - VIDEO


https://www.libertatea.ro/stiri/ce-a-facut-primaria-capitalei-ca-sa-dea-turcilor-contractul-cu-tramvaie-2816885?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=Tolontan&fbclid=IwAR01EbKlFVaeTwyes2ocAdrixNVTpIlvco7om1LZAJSXUhje860K8kLj-Rs

Cristi N

Daca-i bal atunci bal sa fie: Link

Primăria condusă de Gabriela Firea a reacționat. PMB spune că "respinge ferm acuzațiile și insinuările" și că "va acționa în judecată cotidianul", referindu-se la Libertatea. Anul acesta, Gabriela Firea și Florin Pandele au pierdut în primă instanță un alt proces cu Libertatea, legat de situația din spitalele bucureștene.
Citeşte întreaga ştire: Primarul Firea amenință că dă Libertatea în judecată și susține că documentele achiziției publice de 100 de tramvaie sunt secrete!

SPECTR-2

Avem și soluția pe scurt a CNSC la contestația Astrei: "Admite contestația în parte și dispune remedierea". Să vedem când apare decizia completă în format PDF. Numărul dosarului: 2442.

voicul

Dar Astra, daca castiga, poate sa livreze comanda intr-un timp decent?

mihaimai

Libertatea zice ca stie mai multe despre decizie.
https://www.libertatea.ro/stiri/primaria-capitalei-a-pierdut-contestatia-in-licitatia-celor-100-de-tramvaie-2830669
https://www.libertatea.ro/stiri/cum-a-descoperit-cnsc-ca-primaria-lui-firea-i-a-favorizat-pe-turci-2831657
Quote
"Calculul punctajului a fost viciat". Cum a aranjat primăria lui Firea licitația celor 100 de tramvaie să câștige turcii cu un punct distanță, în loc să-i bată Astra la șapte puncte

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor arată că Primăria a acceptat depunerea unor acte după termen de către Durmazlar! Numai de la această încălcare, în loc să câștige turcii cu un punct în față, 99-98, ar fi câștigat Astra cu 7 puncte, scor 98-91

La fix un an și o lună de la demararea licitației de cumpărarea a 100 de tramvaie noi pentru București, Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) obligă Primăria București să reevalueze corect ofertele depuse de Durmazlar și Astra Arad.

Decizia CNSC arată cum a privilegiat primăria compania din Bursa, același oraș de unde vine și Otokar, cei care au fost preferați firmei Mercedes pentru autobuze.

În licitația de autobuze, în ciuda protestelor nemților, câștigători au rămas turcii. Acum, anunțul de declarare a câștigătorilor a fost anulat de către CNSC.

Din documentele consultate de către Libertatea rezultă că CNSC a constatat că firma Durmazlar a fost favorizată în timpul evaluării tehnice a ofertelor, primind puncte nemeritate și care i-au adus un avantaj determinant în câștigarea licitației.
Concret, oferta depusă de Durmazlar și Astra trebuia să conțină și un grafic de livrări a tramvaielor în primul an și un angajament ferm. Acest capitol reprezinta factor de evaluare de 8 puncte din 100.

La acest capitol, turcii au primit maximum de puncte, 8, totalizând la final 99,61, în timp ce Astra a adunat în total 98,37. Consiliul a remarcat importanța acestui factor, care avea cea mai mare pondere în evaluare, de 8%. Ceilalți factori erau cotați cu Consiliul a remarcat importanța acestui factor, care avea cea mai mare pondere în evaluare, de 8%. Ceilalți factori erau cotați cu 2%, 3% sau 4%.

Quote from: Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor
Avantajul adus câștigătoarei este evident ținând seama de faptul că în situația în care s-ar acorda punctaj 0 ofertei Dumazlar Makina pentru factorul de evaluare în discuție, ca urmare a lipsei din ofertă a informațiilor ce urmau a fi punctate, clasamentul se modifică, oferta Durmazlar Makine obține 91,61 puncte și oferta Astra Vagoane Arad obține 98,37
Cu alte cuvinte, în loc să câștige turcii cu un punct în față, 99-98, dacă Primăria nu ar fi acceptat depunerea unor acte după termen, ar câștigat Astra cu 98-91

SPECTR-2

Păi a apărut vineri decizia în detaliu, în format PDF. Număr decizie: 2253.

cezar-mario2012

 Acum să fim serioși câte tramvaie poate face astra e an ? Doua - trei, deci 100 în câți ani ? Modelul Astra este destul de vechi, parcă are cam 20 de ani... polonezii au ajuns departe, iar Astra a bătut pasul pe loc.

ghrt

Dacă problema era incapacitatea de a livra numărul de tramvaie cerute, cei de la PMB puteau solicita cifră de afaceri sau număr de tramvaie livrate.
Mie mi se pare cam aiurea exact contrariul: că se licitează întotdeauna numere mari: 500+500 pe timpul lui Videanu, 400 acum la Fiirea, în loc de a face o programare de bun simţ gen 100-150 de autobuze anual, 20 de tramvaie anual etc.
Cont (aproape) inactiv.

alex8

Este de preferat sa ai o gama unitară,  ca să ai o mentenanță ușoară.
În plus durează de când faci documentele si până semnezi contractul destul de mult. Cea mai simplă variantă pentru livrare anuală, faci acord cadru si il gândești pe maxim 5 ani pentru livrare.