Drumul Expres DEx Focșani-Brăila

Started by rota, February 20, 2019, 10:37:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Nu o sa aibe niciodata Focsani - Braila MZA de 6000-9000. Daca ei pentru aceasta estimare se bazeaza pe MZA-ul de pe Galati-Tecuci-Marasesti, care si el este sub 8000, atunci sunt intr-o crunta greseala. 90% din traficul Galati-Tecuci este un trafic local sau maxim regional, dar care are treaba fie in Tecuci, fie in localitatile de pe parcurs.

MZA Focsani - Braila va fi la nivel de 2000, poate 3000. Si acest 3000 numai multumita unor varfuri din sezonul estival - dar chiar daca 500.000 de masini (inseamna cam 1,5 milioane oameni) din Moldova pleaca la mare pe aici, acestea trec o singura data pe an, deci pot creste MZA-ul cu aprox. 1000 sau 1500, dar atat. In restul zilelor o sa fie 1000-2000 veh/zi si cu cresterea din perioada de concedii cu greu se va depasi MZA 3000.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Feri

#91
Eu cred mai degraba ca vor pastra cat mai mult din variantele studiate deja, mai ales ca sunt ceva mai avansati cu SF-ul Focsani-Braila deja in AMC2 parca.

Pe harta cu variantele pusa anterior de colegul danpandrea, nu m-ar mira sa iasa ceva aproximativ de genul acesta:
(cu negru am adaugat eu si spre Focsani/Buzau ar continua pe variantele studiate; posibil in plus de ce-i pe harta capatul din Braila sa se modifice pentru a se lega direct la pod cum ar fi si normal)



sau asa



Powered by API/PUM imgur uploader

(editat mai vizibil)

vancouver

Linia dreapta pod Braila - Rm. Sarat e singura care merita. Cea mai scurta, cea mai ieftina. Pe relatia Braila-Buzau nu e absolut nici un ocol iar pe relatia Focsani-Braila e un ocol f. mic. Un singur DX, cost la jumatate sau chiar sub jumatate. Si nu DX, ci autostrada.



Intr-un viitor mai indepartat DN25 Galati - Tecuci, care este crunt si va ramane asa indiferent ce se face pe la Focsani sau Braila, trebuie dublat de un DX sanatos:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#93
Cu cât mai mult din traseu va fi comun, cu atât mai repede se va construi ceva. Mai puține licitații/loturi de pregătit, mai puține exproprieri, mai puțină birocrație.
Mai multe șanse de a se califica pentru fonduri europene. Probabil PNRR și viitorul exercițiu financiar vor fi cam ultimele "trenuri" în materie de finanțare consistentă pentru drumuri.

NicolaeG

#94
Eu as propune o singura autostrada care sa plece din Râmnicu Sărat către Brăila. Cred ca ar fi suficient pentru traficul Moldova - Mare și Ardeal - Delta. Plus ca sunt costuri mult mai mici.

naivu

#95
Pe pag1 https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1871.msg257755#msg257755 propunerea @aqualung, traseu comun spre RmSarat pana la traversarea Buzaului; frumos argumentata!

jaston

#96
Cu mentiunea ca nodul DX ului (care vine de la BZ si VN sa fie pe la mijlocul DX BR-GL) ca sa nu se aglomereze intersectia cu drumul catre pod si centura Brailei.


Rodeo

Am sa copiez si aici ceea ce am scris acum un an si zece zile pe Skyscrapercity:

"Chiar nu e asa. Daca luam de baza traseele aproximative din master-plan, avem asa:

1. DX Braila-Buzau, 99km, zone cu potential de revitalizare Ianca si Faurei.
2. DX Braila-Focsani, 75km, fara zone cu potential de revitalizare.
3. DX Braila-Ramnicu Sarat, 65km, zona cu potential revitalizare Ramnicu Sarat. Pe A7 de la Ramnicu Sarat la Buzau ar fi cam 30km, de la Ramnicu Sarat la Focsani cam 35km. Deci drumul pana la Buzau ar fi comparabil, cel pana la Focsani cu 25km mai lung. Insa economia de a construi chiar si 65km de autostrada fata de 175 de drum expres cred ca e clara.
Alte argumente:
4. directia acestui DX (sau A) ar fi aproape perfect E-V intre podul Braila si A7, traseu nou prin zona usor de construit, fara localitati importante de ocolit, lucrari de arta rezonabile spre minime.
5. Nu dubleaza trasee existente, DN22 face o curba importanta spre sud. Ambele DX proiectate spre Buzau si Focsani practic merg paralel cu DN2B respectiv DN23 si preiau toate ocolirile acestora.
6. Toate 3 variantele nu au potential de defluire importanta pe parcurs. Doar in punctele de conexiune cu A7.
7. Varianta Braila-Buzau ar produce un culoar aproape rectiliniu pe ruta Braila-Buzau-Ploiesti. Dar in km si timp de parcurgere ar fi acelasi lucru, datorita distantei identice prin Ramnicu Sarat sau prin Faurei.
8. Varianta Braila-Focsani ar putea promova pentru traficul dinspre Tulcea + Braila + Galati traversarea Carpatilor pe ruta Focsani-Odorheiul Secuiesc. Dar e un drum extrem de virajat cu o viteza medie scazuta si nu as crede ca mai mult de jumatate din autoturismele cu destinatie intracarpatica sa o ia pe aici, mai ales dupa constructia unor traversari de mare viteza alternative (CoBra, BcBra, TgNeamtTgMures). Traficul greu va ocoli aceasta ruta indiferent de conditii.
9. Este evident ca transformarea Buzaului si a Focsaniului in noduri pentru reteaua de transport rutier modern o sa aiba impact pozitiv asupra activitatii economice in acele zone. Dar Buzaul are deja activitate industriala sustinuta, Focsaniul medie. In acelasi timp in Ramnicu Sarat activitatile industriale s-au restrans la un minim istoric si migratia fortei de munca e la cote maxime. Transformarea in nod rutier ar fi o sansa pentru valorificarea bazinului de forta de munca, repartitia mai omogena a unitatilor economice in teritoriu, revitalizare urbana. Toate acestea economisind in acelasi timp bani din costurile directe de constructie, bani cu care se pot construi peste 100km de DX la campie in alta parte unde sunt proiecte fara finantare, multiplicand astfel impactul sumei respective.

Eu asa am judecat. Poate gresesc, va rog sa ma corectati."

naivu

Tocmai am ascultat interviul lui Catalin Drula la EuropaFM si ministrul transporturilor e cam de aceeasi parere cu tine si incearca sa o dreaga, dar sa vedem ce poate sa mai faca!

Kimi

Decat doua DXuri care fac acelasi lucru mai bine s-ar folosi fondurile pentru continuarea catre Tulcea. Totusi delta e un obiectiv turistic important.

Anul trecut am facut un drum Constanta - nordul Moldovei si GPSul m-a bagat prin tot felul de drumuri si sate uitate de lume. Culmea ca m-a scos fix la... Ramnicu Sarat.  O:-)

Oare un DX Ramnicu Sarat - Braila - Tulcea nu e comparabil ca si costuri cu cele doua DXuri propuse? Practic ar pune inclusiv bazele drumului decent care sa lege Moldova de litoral, nu ce e acum.

dr4qul4

ideal era BZ-BR si Tisita-Tecuci-Galati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

^
Iar de la Tecuci sa plece spre Albita pe viitor un alt DX pentru a face legatura Bucuresti - Chisinau... (Cel care acum cred ca este in SF)...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dr4qul4

Nici macar nu ai avea nevoie. Continuarea spre Albita ar putea fi facuta ulterior, cand se va continua si spre Slobozia si se va face si pod la Calarasi.
Dar ar avea imediat utilitate, drumurile actuale putand prelua destul trafic.
Dar e prea tarziu acum. SIngura sansa este sa se faca un triunghi intre DX Buzau-Focsani si Braila. Si asta doar pentru ca avem acelasi proiectant care face SF-urile. Dar si asa e greu. Sunt deja variante in studiu, si probabil doar astea vor ramane.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

slartibartfast

Y-ul la care mă gândeam eu era puțin mai la sud de ce propune @qionescu1, dar ideea e aceeași.

Silviu_Focșani

Salut!
Am văzut tot felul de comentarii in legătură cu acest DX Focșani-Braila!
In primul rând, acest drum leagă direct Ardealul de Dobrogea!
Pentru voi poate părea ceva nesemnificativ, însă acest DN2D TG Secuiesc-Focsani este intens circulat, la fel și porțiunea Focșani-Braila!
Din punct de vedere turistic, concediile la mare incep de la jumătatea lui mai și se termină  in septembrie, iar sezonul in Deltă incepe din Aprilie și se termină în Octombrie!
De ce să nu avem ruta asta de legătură Tg Secuiesc-Focsani-Braila-Tulcea?
Îmi pare rău dacă deranjez, dar unele păreri îmi par subiective, sau cel puțin că unele persoane nu cunosc zona și doar își dau cu părerea că nu ne trebuie un DX din Focșani spre Brăila!
Chiar ne trebuie domnilor, și va fi!
Sper să avem o susținere cât mai mare, fiindcă acest  DX este cel mai ușor de realizat, cu un impact uriaș pentru toate zonele, chiar și pentru Rm Sărat care este la 40km de Focșani!