Drumul Expres DEx Focșani-Brăila

Started by rota, February 20, 2019, 10:37:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

Cam asa vad eu A13/DX13/DX spre Braila utilizand harta frumoasa a colegului Vancouver :)
(punctat modificarea mea la A13)




Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

Nu reusesc sa gasesc nici un comunicat de presa insa in prezent, pe harta interactiva apare listat:

CONTRACT SEMNAT IN DATA DE 19.06.2020.
ORDINUL DE INCEPERE A ACTIVITATII DE PROIECTARE A FOST EMIS IN DATA DE 27.07.2020

Daca e adevarat, termenul de 24 de luni a inceput sa se scurga

kek4la

Articol de azi din presa vranceana:
https://www.jurnaldevrancea.ro/foto-patru-posibile-variante-pentru-traseul-drumului-expres-focsani-braila-vom-avea-asigurata-finantarea-din-fonduri-europene-spune-ministrul-ion-stefan/

Trecand peste politic, se vorbeste despre patru variante de traseu. Apare si o harta in poze, doar ca nu se vede prea bine, este disponibila public undeva?
In plus, s-a ridicat si problema unei legaturi cu centura Galatiului (banuiesc ca cea recent licitata, care se va termina in DN25)?
A fost cineva de pe forum prezent la aceste discutii (sau cunoaste vreo vrabuita ceva)? Exista posibilitate ca API sau alte organizatii sa participe la aceste discutii in general? Banuiesc ca ele fac parte din parcursul SFului.

pelan87

Mai jos o poza la rezolutie mai buna cu variantele de traseu.

Una din variante pleaca fix din varful cocoasei.


paullie

Ma baieti când o mai trece Covid asta zic sa iesim la o deomonstratie si sa cerem 2 lucruri:

1. DX Braila - Focsani sa dispara si sa fie inlocuit de Galati - Tecuci - Tisita
2. A7 sa treaca undeva la 10-11 km Est de Focsani.

Feri

Galati - Tecuci ar fi optim chiar daca probabil un pic mai scump de realizat. Din pacate se dovedeste slab de tot pr-ul politic local din Galati...
Deci cred tardiva dezbaterea, mai ales ca lucrurile par sa avanseze rapid si sigur cu sf-urile pe dx-urile in zona asta.

Macar sa-l scoata undeva intre Braila si Galati (varianta albastra pe harta) si nu in zona de vest a Brailei (varianta rosie - daca aproximez bine pe harta/poza).

Feri

#36
Se pare ca m-am inselat si toate variantele dau in vestul Brailei...
O poza mai buna:

sursa:https://www.vrancea24.ro/drumul-expres-focsani-braila-un-nou-pas-inainte/

raulbogdan23

Exista vreun impediment in a nu studia varianta rosie + albastru?

Cel putin de pe harta de mai sus nu imi dau seama daca ar trece peste ceva lacuri/dealuri.

danpandrea

Variantele propuse, așezate peste harta API:



Feri

Pun si aici ca probabil aceasta va fi varianta de traseu
Quote
O harta mai buna de la semnarea BrGl.
Ar parea ca DXBrGl va da in DXPod care mai departe continua pana in dn2B/actuala centura a Br.



(sursa https://www.faramogul.ro/semnare-centura-mare-galati-drumuri-express-port-multimodal-ii/)

vancouver

Doamne ce lipsa de viziune, ce aberatie de gandire. Desi sunt puse toate aceste proiecte zonale pe aceeasi plansa, corelarea intre ele e zero. Nu pot sa cred! Iar cele 2 cu adevarat mari probleme ale zonei nu se rezolva: centura Braila care este jalnica si depasita si care va primi inca si mai mult trafic, si DN25 Galati-Tecuci, care e Valea Plangerii si un chin, cu 60% din traseul prin localitate (deci teoretic cu 50 km/h). Zero, virgula zero. Rezolvam probleme punctuale (podul, centura Galati) sau rezolvam probleme inexistente (DX Braila-Focsani) si la urma o sa avem de facut alte investitii ca sa deblocam blocajele astfel create. Bai frate te uiti la Oradea, la Satu Mare, la Cluj, la Timisoara. Se discuta variante serioase, corelate, logice... Si vii si vezi plânsu asta de plansa.... :bash:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Feri

Total de-acord, lipsa teribila de viziune per ansamblu.  :headbash:

Au contat mult probabil lobby-ul intereselor locale si un heirupism la nivel central de a face ceva orice cat mai ieftin si relativ repede in zona (exemplu si noua centura Galati doar la 2 benzi).

Posibil parte din problema la nivel local este ca Braila tine de DRDP Constanta iar Galati de DRDP Iasi si ca ele au lucrat mai mult separat/cu viteze si interese diferite, ca de obicei. DRDP Iasi si factorii de influenta din zona de acolo au fost mult mai ocupati, pe buna dreptate, cu deblocarea si rectificarea prioritatii proiectelor A7/A8 deci inevitabil s-a pierdut din atentia pentru Galati. In schimb cei de la Braila (unde e si sediul ADR SudEst) s-au miscat mai bine si mai repde. Constanta fiind conectata deja pe cea mai importanta directie, au canalizat toate eforturile pe Braila si au avut succes. Probabil se va lansa un nou proiect, de altfel total justificat, de centura DX pentru Braila in viitor care sa conecteze tot. Sigur asta nu va scuza deloc CNAIR/Ministerul pentru lipsa de coordonare generala a ceea ce se intampla acum.

Pacat de banii investiti prost si ratarea sansei de a face ceva cu adevarat util pentru dezvoltarea armonioasa a regiunii pe termen lung. Vorba aia, la omul sarac nici boii nu trag.

dr4qul4

Sunt 4 proiecte in 15 km pentru ca sunt 2 centuri la Galati. Daca punem si cele 2 DX-uri spre A7, ajungem la 6. Investitii enorme in zona si nici un fel de corelare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

Nici mie nu mi se pare in regula sa amestece traficul de tranzit a doua DX-uri cu traficul local pe centura de 1+1+giratorii a Brailei. Cel putin DXBB ar merita sa inceapa direct din giratoriul in care se termina drumul de legatura cu podul Braila, pe un traseu diferit de centura Brailei.
Daca se insista totusi pe centura Brailei, nodurile de pe centura aia mi se par prea multe si prea apropiate! As uni DXFB cu DN23 intre centura si Muchea (~10km) si DXBB cu DN2B intre centura si iesirea din LacuSarat (~6km, iar cu un mic bypass la Silistraru s-ar putea folosi traseul DN2B pana aproape de Oprisenesti, ~30km, dupa aceea se indesesc comunele); uni = largi DN-ul existent la 2+2 si boteza DX.
In alta ordine de idei, mi se pare o risipa de km sa vii cu DXFB pana in centura Brailei:
- ar putea fi adus la NV de Baldovinesti; de pe pod Braila pana la DX nu s-ar traversa decat Baldovinesti, sau
- ar putea fi prelungita VO Galati la Traian cu un pod peste Siret si de acolo la Focsani; de pe podul Braila s-ar folosi DX Braila-Galati, apoi traversa Movileni, Sendreni si Traian (cu ocazia asta largit DN la 2+2), dupa care urca pe nodul VO Galati de la Traian.