Drumul Expres DEx Focșani-Brăila

Started by rota, February 20, 2019, 10:37:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

@raulbogdan23 , din câte am urmărit CJ Brăila a dorit conectarea zonei Făurei - Ianca, care este principala zonă demografică din județ după Brăila, la DEx-ul de Buzău.

26ld

^Da, de aia nu o sa fie nod rutier la Ianca, ca s-a dorit conectarea lor.

tom_sawyer

#197
Quote from: raulbogdan23 on January 12, 2024, 06:17:58 PMNu inteleg de ce nu s-a pastrat idea de Y propusa cu o partea comuna pentru Focsani si Buzau pana in zona Ramnicelu si de acolo desprindere spre Focsani si Buzau.

Din cauza vanității politicienilor locali:

Quote from: tom_sawyer on October 30, 2021, 08:37:38 PMO să pun o declarație politică a președintelui CJ Brăila


Feri

La Ianca este ciudata lipsa nodului într-adevăr, dar este posibil să fie adaugat ulterior.

Ce este sigur este că au vrut să evite pe cât posibil ariile protejate după cum a sesizat și colegul @danpandrea
Quote from: danpandrea on December 18, 2023, 01:19:01 PM@dr4qul4, uite de ce n-a trecut pe la sud de Spătaru:




Whyse1

Actualizare CESTRIN:
QuoteIN DATA DE 10.11.2023 A FOST TRANSMIS CATRE CNAIR SA. STUDIUL DE FEZABILITATE REVIZIA 1.
IN DATA DE 13.11.2023 UIP 2 IMPLEMENTARE SF/PT A INTRAT IN POSESIA DOCUMENTATIEI.
IN DATA DE 29.11.2023 AU FOST EMISE OBSERVATIILE ASUPRA DOCUMENTATIEI.
IN DATA DE 20.12.2023, PRESTATORUL A ÎNAINTAT STUDIUL GEOTEHNIC REVIZIA 2.
IN DATA DE 22.12.2023, PRESTATORUL A ÎNAINTAT REVIZIA 2 A STUDIULUI DE FEZABILITATE.

tom_sawyer

#200
Dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului și a studiului de evaluare adecvată va avea loc la:

    Municipiul Brăila, jud. Brăila, locaţia/adresa – Sediul primăriei, Str. Piața Independenței nr. 1, tel. 0239 694 947, în data de 06.03.2024, începând cu orele 1400;
    Municipiul Focșani, jud. Vrancea, locaţia/adresa – Sediul primăriei, Bd. Dimitrie Cantemir, nr. 1 bis, tel: 0237 236 000, în data 07.03.2024, începând cu orele 1000.

Publicul interesat poate transmite în scris comentarii/opinii/observaţii privind documentele menţionate la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului - Agenția Națională pentru Protecția Mediului din Splaiul Independentei, nr. 294, Sector 6, Bucureşti sau la adresele de e-mail office@anpm.ro, autorizari@anpm.ro până la data de 05.03.2024.

cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/anunt-public-43

Feri

QuoteDezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului și a studiului de evaluare adecvată va avea loc astfel:

Municipiul Brăila, jud. Brăila, locaţia/adresa – Sediul primăriei, Str. Piața Independenței nr. 1, tel. 0239 694 947, în data de 06.03.2024, începând cu orele 1400;
Municipiul Focșani, jud. Vrancea, locaţia/adresa – Sediul primăriei, Bd. Dimitrie Cantemir, nr. 1 bis, tel: 0237 236 000, în data 07.03.2024, începând cu orele 1000.

Sursa ANPM


horatiu.cosma

O să le lanseze pe toate cu clauză suspensivă legată de sursa de finanțare (pe care nu o au). Iar după alegeri o să anuleze licitațiile. Focșani - Brăila nu e pe fonduri europene și acel miliard de euro pe bugetul de stat nu există nici azi nici în viitorul apropiat.

Bachus01

Cu o planificare atenta se pot scoate in licitații (in general ma refer) cate 1 lot in fiecare punctual pe mai multe A/DX . Decat sa lansezi integral Buzău- Focsani mai bine lansezi anul acesta un lot (la Brăila sau Focsani, după o analiza) , capetele din DX11 (loturi mai mici) , lotul de la Miercurea Nirajului spre Sovata , Craiova - Filiasi. 

Exemple pur ipotetice. Dar dacă ai resurse putine , mai bine lansezi doar loturi win win peste tot. Anul urmator, la fel cate un lot pe fiecare  . Este frustrant sa lansezi DX11 in totalitate 2 miliarde euro , si sa lasi blocajul din jurul Craiovei,  etc

tom_sawyer

#205
Scriu aici pentru că o să aibă o influență asupra finanțării proiectului, în opinia mea - UE nu va finanța două drumuri paralele la 4 benzi:
președintele CJ Galați spune că a lansat de vreo 2 luni licitația pentru lărgirea la 4 benzi a DN25 Galați-Hanu Conachi, cu finanțare asigurată prin PT, dar ANAP tot cere clarificări (deci procedura nu apare pe SEAP).

min. 30:40 (contextul discuției e despre VO Galați)
https://www.facebook.com/watch/?v=3288741354763618

CDV07

Quote from: tom_sawyer on February 08, 2024, 11:22:19 PMUE nu va finanța două drumuri paralele la 4 benzi
Nu știu dacă este chiar aceeași situație, dar, între Craiova și Filiași, DN6 este în prezent la 4 benzi, iar acum s-a avizat la CNAIR și autostrada Craiova-Filiași, parte din DEx Craiova-Târgu-Jiu. Deci, la prima vedere s-ar părea că se poate. Acum, depinde și de nivelul de trafic sau alți factori, dar în principiu și în Oltenia va fi un sector cu "4 benzi pe sens" în total.

IonutPad

@tom_sawyer Foarte bine, dacă nu va fi finanțat va dispărea ca proiect cu timpul, cum s-a întâmplat cu A3 Brașov-Sighișoara via Rupea. Și vor rămâne mai mulți bani pentru alte proiecte mai importante.

Whyse1

Actualizare CESTRIN:
QuoteIN DATA DE 12.01.2024, BENEFICIARUL A RESPINS DOCUMENTATIA STUDIU DE FEZABILITATE REVIZIA 2.
IN DATA DE 10.01.2024, A FOST PRIMIT AUDITUL DE SIGURANTA RUTIERA - STADIUL 1, FIIND INAINTAT CATRE PRESTATOR IN DATA DE 11.01 PENTRU IMPLEMENTAREA RECOMANDARILOR IN CADRUL DOCUMENTATIEI STUDIULUI DE FEZABILITATE.
IN DATA DE 22.01.2024 A FOST INAINTATA ADRESA CU PRIVIRE LA SOLICITAREA ANPM PENTRU STABILIREA DEZBATERILOR PUBLICE SI INFORMAREA PUBLICULUI.
AU FOST PUBLICATE ANUNTURILE IN DATA DE 25.01.2024 PENTRU DEZBATERILE PUBLICE (ANALIZA RIM, EA).

FlorinR

QuoteConstrucția Drumului expres Focșani - Brăila a trecut de etapa avizului de mediu. Joi, la Primăria Focșani, a avut loc dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului pe care îl vor avea atât lucrările de construcție cât și drumul expres. La dezbateri a fost prezent primarul Focșaniului, Cristi Misăilă, participând reprezentanții Agenției de Protecția Mediului Vrancea, SGA, CNAIR și cei ai firmei care a realizat studiile de specialitate. ,,Mă bucur că am fost gazdă, astăzi, dezbaterii publice a raportului privind impactul asupra mediului a construcției Drumului expres Focșani - Brăila. Construirea acestui drum expres este foarte importantă pentru dezvoltarea economică a municipiului Focșani, a județului Vrancea, deoarece vom avea asigurată o legătură directă cu podul nou construit la Brăila", a spus primarul Cristi Misăilă.

Principalele întrebări al reprezentanților APM Vrancea au vizat modul în care va fi realizată groapa de împrumut de la Măicănești, care va avea o suprafață de peste 60 hectare. Este o preocupare a celor de la Mediu deoarece până acum nu a fost o groapă de asemenea dimensiuni la nivelul județului Vrancea. Preocuparea majoră a vizat modul în care va fi gestionată zona respectivă după finalizarea lucrărilor. Conform studiilor, terenul unde va fi groapa ar trebui readus la o stare similară cu cea inițială

O altă problemă ridicată au fost zonele cu popândăi unde s-a făcut recomandarea ca plasele de protecție să fie cu ochiuri mai mici în partea de jos, pentru a preveni situațiile în care animalele să ajungă pe carosabil.

În prezentarea făcută joi se arată că drumul expres va începe din estul Focșaniului, pe un teren care aparține comunei Slobozia Ciorăști, unde va fi amenajat un nod rutier de mare viteză prin care va fi asigurată conexiunea cu Autostrada A7 Buzău – Focșani. Traseul drumului va urma comunele Milcov, Gologanu, Vulturu, Măicănești. Pe teritoriul județului Vrancea vor fi două noduri rutiere, la Milcov și Măicănești. Traseul drumului va avea o lungime de 73+524 km.

Calculele arată că noul drum expres va scurta timpul mediu de deplasare pe relația Focșani – Brăila, de la 1h 17 min în scenariul fără proiect, la 59 min, în scenariul cu proiect. Astfel, pentru fiecare călătorie se vor economisi 18 minute. Viteza medie de circulație va crește de la 70 km/h la 95 km/h în urma implementării proiectului. De altfel, viteza de proiectare a drumului va fi de 120 km/h.

Întregul traseu a fost împӑrţit în 3 loturi, organizate astfel:  Lot 1 (Km 0+000 – Km 28+200) care începe de la  Nodul Rutier Focșani la autostrada A7 (zona km 0+000) și se termină la nodul rutier Măicănești (DN23) (zona km 26+060); Lot 2 (Km 28+200 – Km 65+800) pornește de la o încărcare/descărcare temporară din/în DJ204B, DN23B prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 27+440) și se termină la o încărcare/descărcare temporară din/în DJ255A prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 65+440); Lot 3 (Km 65+800 – Km 73+524) începe de la Nodul Rutier Siliștea la DJ221C (zona km 68+260) și se termină în nodul rutier Brăila la DX Buzău-Brăila (zona km 73+524).

După etapa evaluării impactului asupra mediului urmează aprobarea indicatorilor tehnico economici și organizarea licitației pentru proiectare și execuția lucrărilor. Termenul estimat pentru realizarea investiție este de 36 luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor.


https://www.monitoruldevrancea.ro/2024/03/08/drumul-expres-focsani-braila-preocupari-privind-o-uriasa-groapa-de-imprumut-la-maicanesti-si-zonele-cu-popandai/