Material rulant: discutii diverse si proiecte

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:23:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ioandorin


frunzaverde

#77
Quote from: istvan78 on February 16, 2016, 02:22:51 PM
E CFR?  ???

Da. Este un automotor seria 77-0900 (fosta serie 900), cunoscut si sub denumirea de "Malaxa pe 2 osii", fiind generatia a V-a de automotoare Malaxa, si prima generatie de serie.

Sunt construite intre 1935 si 1942, cu cateva asamblate dupa 1945. Adica au 70-80 ani vechime in trafic. Viteza maxima este de 70 km/h. Au fost remotorizate de cel putin doua ori, acum mergand cu motoare Volvo. Interioarele lor au fost schimbate de cel putin doua ori, acum avand interioare de tramvai (scaune de plastic). Sunt multe chestii care le tradeaza varsta - geamuri ghilotina care se ascund in cutie (sistem abandonat dupa al doilea razboi mondial din cauza complexitatii), usi glisante si alte chestii interesante.

Dupa mine, si astea si seriile 700/1000 isi au locul exclusiv la muzeu (eventual ca trenuri de protocol pentru seria 1000), nu in trafic curent. Mi se pare o mare tampenie decizia de a le moderniza; acum au si calculator de bord, desi toata mecanica este din 1935, viteza maxima este cat este si zgaltaie ca dracu inclusiv pe linie modernizata...

Seria 700/1000 as vrea sa vad unul restaurat asa cum a iesit din uzinele Malaxa. Cu aer conditionat, cu fotolii luxoase de plus. Bucuresti - Buzau in 1 ora si 20, Bucuresti - Galati in 2 ore si 59, Bucuresti - Constanta in 2 ore si 41 de minute. In 1939. Ma intreb daca si-atunci ramaneau fara freon in instalatia de climatizare si uitau sa-l schimbe cu lunile ca astazi...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


frunzaverde

Quote from: cristi5 on March 05, 2016, 04:24:30 PM
Arad in anii '60
https://www.facebook.com/276924052463097/videos/582182005270632/

Impresionant filmul - nu prea avem imagini in culori cu "aburi" la CFR. Ma intreb cine le-a facut, pentru ca in perioada camerele in culori si filmele nu erau usor disponibile.

Sunt sigur insa ca nu e vorba de anii '60 ci mai degraba de inceputul anilor '70: in primul cadru avem vagoane 21-47 (sau bouvagoane), primele au intrat in uz in iarna lui 1969. Gara Arad a fost electrificata in toamna lui 1975, deci probabil filmul e din 1970-1974.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#80
Merci pt datare :)  Poti sa-l intrebi pe proprietarul contului "Satele din Romania" de unde are filmul. Are o groaza de material de calitate foarte buna, in multe domenii
https://www.facebook.com/276924052463097/

A prezentat filmul pe mai multe bucati, cam asa:

Bucuresti (specifica 1970)
https://www.facebook.com/276924052463097/videos/569474663208033/

Cluj (desi gara de la inceput seamana cu Ciucea)
https://www.facebook.com/276924052463097/videos/572815549540611/

Trenuri pe linie ingusta:
https://www.facebook.com/276924052463097/videos/575212259300940/

Oradea:
https://www.facebook.com/276924052463097/videos/579727762182723/

Arad:
https://www.facebook.com/276924052463097/videos/582182005270632/




Io

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

alecu26

poate nu e cel mai bun loc aici, dar nici la Timisoara nu am gasit un loc bun. Unde s-ar incadra cel mai bine Ionut?

http://www.railwaygazette.com/news/urban/single-view/view/astra-develops-autentic-low-floor-tram.html
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Nu prea avem thread pentru tramvaie. :) Merge aici deocamdata.

myid




QuoteLocomotiva GM 1385 a avut parte de RR(reparatie cu ridicarea locomotivei de pe boghiuri) conform contractului cadru semnat de CFR in colaborare cu Reloc SA Craiova. Contractul se desfasoara pe o perioada de 48 de luni si include toate locomotivele GM in afara de GM 834 si GM 1000, care nu mai pot fi repuse in circulatie.

Sursa : Facebook - Jurnal Feroviar

Intrebarea mea, cate GM sunt acum in circulatie ?

TibiV

#88
Alstom Coradia Polyvalent a sosit ieri in Bucuresti...

http://www.youtube.com/v/ivMHTm_t4Tk

http://www.youtube.com/v/AIdrkA15L4k
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Ce bine arata dupa o revizie serioasa...

https://www.facebook.com/JurnalFeroviar/posts/1751303428478685
Quote
Dragi prieteni feroviari si nu numai, astazi va prezint automotoarele Siemens SR 20 D cu seriile 2114 si 2018 care apartin de Depoul Bucuresti Calatori. Sunt automotoarele cu numarul 24 si 25 cu revizia R8 efectuata la Electroputere VFU Pascani.
O mai mare placere sa vezi astfel de automotoare cum se prezinta din punct de vedere tehnic si estetic. Impecabil e putin spus, cei de la Pascani si-au respectat din nou standardul.
Din pacate 2018 a 'reusit' sa se lase vandalizat la exterior de niste copii fara nici un tel real in viata. Cei de la Depoul BC lucreaza deja la indepartarea desenelor dar era mult mai simplu si fara batai de cap, contractarea unei firme de paza serioase care in caz de nevoie sa rupa oasele celor prinsi asupra faptului implinit...







Mama proștilor este mereu gravidă... :)