Material rulant: discutii diverse si proiecte

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:23:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

E ca la radio Erevan, nu cumpără, ci închiriază:

"CFR Călători își va face o strategie de închiriere de mateial rulant, pe termen scurt, până când ARF-ul va reuși ceva. Există pe site-ul de achiziții publice un anunț de consultare a pieței în care cerem personajelor interesate să ne ajute în creionarea unui caiet de sarcini. Sper că la sfârșitul acestei luni să se încheie consultarea și pe 5 iulie am vrea să publicăm pe SEAP rezultatul acestei consultări", spune Ovidiu Vizante, director general CFR Călători.

Va fi vorba de automotoare diesel și electrice, o condiție va fi ca ele să nu fie mai vechi de 15-20 de ani și este vorba de a le folosi pe minim un an de zile, cu posibilitate de prelungire și va fi vorba de maxim 20 bucăți, dar probabil că vor fi mult mai puține.


hotnews.ro

voicul

Sper ca nu mai e pus si prin alta parte si ca am nimerit topic-ul bun  :)


Drulă: În două luni vor fi cumpărate 20 de trenuri electrice. Excelent ar fi să avem și rame electrice moderne ca în Italia

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat, vineri, că în cel mult două luni vor fi cumpărate 20 de noi trenuri electrice noi, moderne. Acesta a mai spus că vrea să mai achiziționeze 17 trenuri din fonduri europene, precum cele cumpărate recent în Italia.

,,În cel mult două luni vom semna un contract de achiziție pentru 20 de trenuri nou-nouțe, moderne, de ultimă generație, electrice, cu opțiune de a cumpăra încă 17 și eu cred că ar fi o idee absolut excelentă să cumpărăm 37 de trenuri. Iar discutăm de finanțare și mă voi lupta să avem acești bani, în special din fonduri europene. 37 de trenuri, rame electrice, moderne, cu aproximativ 350 de locuri, tocmai și-au cumpărat recent astfel de rame sistemul feroviar din Italia și din alte părți", a spus Cătălin Drulă, citat de Mediafax.

Potrivit acestuia, aceasta este parte din ,,soluția de viitor" și nu cârpeala care se face de zeci de ani, în care sunt reparate locomotive vechi de 40 de ani.

,,Consecința subfinanțării cronice din ultimii ani nu este de ieri sau de azi sau din ultimele trei luni sau din ultimele 6 luni, ci de 30 de ani de zile și nu mă feresc să spun asta și am tot spus-o. Ceea ce trebuie noi să facem este să scoatem acest sistem din groapa în care a fost aruncat.

Asta nu se poate face din gesturi sau din vorbe, ci cu capitalizare masivă a acestor companii și cu bani de investiții. Nu există eficientizare fără investiții.

Eu sunt un liberal și asta este o parte din doctrina liberală. Nu există eficientizare doar din gesturi. A eficientiza costă, fie că e vorba să investești în echipamente care să înlocuiască oameni, fie că e vorba efectiv de capital de lucru: trenuri noi, șine noi ca să fiu specific", a mai spus ministrul Transporturilor.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/drula-in-doua-luni-vor-fi-cumparate-20-de-trenuri-electrice-excelent-ar-fi-sa-avem-si-rame-electrice-moderne-ca-in-italia-1616415

AndreiB

#167
Presupun ca asta inseamna Coradia Stream sau o varianta low cost pentru Coradia Liner, nu? Confortul o sa fie relativ modest (de facto e o rama regionala), dar pe de alta parte daca le folosesc pe un serviciu cadentat B-Bv/Ct nu prea conteaza asta prea mult. Solutia de viitor ar fi fost si locomotive BoBo & vagoane noi, dar asta e.

pasadia

Sau înseamnă că se merge mai departe pe ideea cu trenurile pe hidrogen. Nu de alta dar văd o insistența oarecum suspectă în a împinge această soluție, formulări cu "trenul viitorului" și mult lobby prin presă - https://www.bizbrasov.ro/2021/07/26/francezii-de-la-alstom-dezvolta-un-centru-de-control-al-traficului-feroviar-la-brasov-compania-ar-putea-aduce-trenurile-cu-hidrogen-in-romania/

QuoteCosturile sunt estimate la 11,5 milioane de euro pentru un automotor, iar întregul proiect, inclusiv modernizarea liniei feroviare, are o valoare de 382 milioane de euro, potrivit Programului Național de Redresare și Reziliență.

,,Electrificarea este foarte scumpă, între 1 și 3 milioane euro / km și de cele mai multe ori nu se justifică. Beneficiile tehnologiei cu hidrogen sunt clare: zero emisii, soluție modernă pentru rute neelectrificate relativ scurte, pentru care viteza maximă de 140 km/h este ideală,

Numai citatul asta și mie îmi dă cu virgula - îmi pare în mod clar preferabilă electrificarea decât achiziția automotorului cu hidrogen.

razvan96

Se refera banuiesc la achizitia de rame IR a ARF. Mi se pare totusi foarte optimista predicția ca se va semna in 2 luni, nici nu avem castigatorul Alstom desemnat iar chinezii probabil vor contesta.

Nu va faceti iluzii, putin probabil sa fie normalitatea reprezentată de vreo achiziție directă distinctă pentru CFR Calatori.

florin74

Costul suplimentar pentru electrificare este de 1.2 mil euro..Luam o medie
Proiectul Bucuresti Pitesit prevede reconstructia CF... cred ca undeva la 270 mil euro

Ce vrea sa zica nenea de la Alstom e ca daca faci si electrificarea te mai costa 120 mil euro...Am aproximat.
SI sustine ca e mai Ok sa cumperi de banii astia trenurile pe hidrogen...Parca sunt 10 prevazute.

E un pariu riscant la nivelul UE cu trenurile cu hidrogen... Se baga bani multi in dezvoltarea unei tehnologii sigure si fiabile..Poate fi un pariu castigator pentru Romania, sau poate fi un esec.


nirolf

Ținând cont că acolo avem și marfă trenurile cu hidrogen mi se par o prostie, e nevoie de electrificare. Total neinspirată treaba asta cu trenurile cu hidrogen spre Pitești. Sper să se răzgândească.

Ideea în sine nu e rea, dar spre aeroport ar fi fost mult mai ok, de exemplu - scăpam de duhoarea de diesel de la aeroport și era o imagine bună pentru turiști.

pasadia

Eu am o problema la faza cu trenurile pe hidrogen din cauza proiectului de la Brasov. Adica Pintea a venit la Brasov si le-a sucit mintile lui Allen (primarul USR) si Dragos David (PNL, fost-europarlamentar si sef de vreo 10 ani la agentia Metropolitana Brasov, cea care si-a asumat si dezvoltarea transportului metropolitan in regiune).

Iar acum semnalele sunt ca si ei se gandesc la trenuri pe hidrogen care sa deserveasca posibilelel rute metropolitane, evitand astfel electrificarea unor sectiuni (Brasov - Zarnesti, Brasov - Codlea, Brasov - Intorsura Buzaului). Si da, stiu ca ar fi scumpa electrificarea, dar nici nu mi se pare normal sa risti totul pe un pariu, pe o tehnologie care inca nu a dovedit. Unde mai pui ca daca tot vrei un serviciu metropolitan feroviar oricum ar trebui sa faci lucrari la infrastructura (dublari, gari noi, trecerile la nivel, etc...). Asa ca de ce nu ai electrifica totodata (Brasov - Zarnesti are si marfa, la fel si Codlea, mai ales daca am vorbi vreodata de o reabilitare si electrificare pe BV - SB in intregime...).

Ma rog, revenind - nu inteleg de ce trebuie sa facem pariuri. Hai sa lasam tehnoilogia sa dovedeasca ca merita sa investim in ea si pana atunci sa apelam la solutiile consacrate.

Ionut

Cum adică "hidrogen ca sa evităm electrificarea"? Dar diesel ce are?

Vlad94

CFR Calatori nu detine material rulant din secolul asta (in afara de Desiro) dar se gandeste la avioane din astea. In schimb pompeaza bani in resaparea locomotivelor si vagoanelor vechi de 50 si tine in viata niste automotoare care imediat fac suta de ani. Cine a venit cu prostia asta ar trebui zburat din CFR.

tom_sawyer


pasadia

@Ionut - ideea e ca se doreste introducerea unor rute care sa parcurga zona metropolitana Brasov (gen Predeal - Feldioara, Codlea - Sfantu Gheorghe, Zarnesti - Intorsura Buzaului). Si optim ar fi ca materialul rulant folosit sa fie identic (adica sa nu cumperi si automotor electric si automotor diesel). Asa ca solutia vehiculata e acest automotor alimentat pe baza de hidrogen care sa circule atat pe sectiunile electrificate cat si pe cele neelectrificate.

frunzaverde

Este o tampenie crunta... Hidrogenul lui peste costa de vreo 5 ori cat Dieselul, si de vreo 50 de ori cat curentul electric. Motoarele curente pe hidrogen sunt gandite pentru trenuri de dimensiunea automotoarelor Regiotrans, nicidecum pentru ceva de trafic metropolitan.

Un cretinism bagat pe gat, probabil, de Alstom.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

RaduG

#178
,,După patru ani de muncă, este gata primul tren diesel românesc"

https://www.viata-libera.ro/eveniment/169722-dupa-patru-ani-de-munca-este-gata-primul-tren-diesel-romanesc

QuoteDupă patru ani de muncă, este gata primul tren diesel românesc
Scris de Silviu Anton
Luni, 06 Septembrie 2021 11:00

În județul Iași, la Pașcani, este gata primul tren diesel românesc, iar producătorii așteaptă omologarea lui. La Craiova se fabrică locomotive care vor circula și în Suedia. Iar de la Arad se exportă vagoane moderne până în Brazilia.

Făcut la Electroputere VFU Pașcani, automotorul, este primul tren diesel fabricat în România. Are trei vagoane și s-a lucrat la el vreme de patru ani. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro.

,,Am integrat echipamente atât din străinătate cât și din România, cam 60 la sută sunt echipamente românești", spune Claudiu Hîrbu, director adjunct Electroputere VFU Pașcani.

Din iunie anul trecut, automotorul a trecut cu brio prin teste făcute pe 30 de mii de kilometri în țară, în diverse condiții.

,,A fost testat trenul încărcat cu saci de nisip, că să simulăm călătorii, a fost testat la Vatra Dornei, Pojorâta, pe inelul de încercare la Făurei. Trenul s-a comportat perfect, practic de mâine poate pleca pe traseu", transmite Pavel Dragoș, inginer.

Birocratic, mai trebuie un certificat pentru omologarea prototipului pe piața în România.


Pe sinele din țară, trenul poate circula cu 120 de km/h, dar are capacitatea de a ajunge la 200 de km/h.

,,Este dotat cu 164 de locuri pe scaune, climatizare, fiind realizat și proiectat la nivel de standarde europene, siguranță și Securitate", spune Ștefan Mîndru, Departamentul de marketing.

Trenul se poate transforma, destul de simplu, din automotor diesel într-unul electric.

La Arad, fabrica Astra Vagoane Călători produce opt tipuri de vagoane, de la cele de clasa întâi, până la cele de dormit și restaurant, cu dotări ultramoderne.

,,Sunt vagoane moderne competitive atât din punct de vedere al dotărilor, cât și al prețurilor și concurează cu mari producători de material rulant", spune Gheorghe Sârbu, directorul general adjunct Astra Vagoane Călători.

Deși din 2009, fabrica din Arad însă nu a mai primit nicio comandă din România, a exportat vagoane în Italia, Cehia și Brazilia.

Și locomotivele electrice făcute la societatea Softronic Craiova pleacă în proporție de 70-80 la sută în străinătate. Un contract cu Suedia, de exemplu, presupune livrarea a 100 locomotive electrice, până în 2030.








Powered by API/PUM imgur uploader

AndreiB

De unde capacitatea de a ajunge la 200km/h daca in tara e limitat la 120km/h? Avem sectii mult mai rapide decat asta - e.g. M800. Deci ori e apt de 200km/h, ori nu e. Faptul ca circula in tara sau afara e irelevant.

Alt automotor de jucarie - 164 de locuri. Cam 2 vagoane...