News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Magistrala M500 | Ploiesti-Bacau-Suceava-Vicsani

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:58:11 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Mi se pare necesar sa se inceapa cu Ploiesti - Focsani, unde linia e varza. Dupa Focsani se circula destul de ok.

Sorinus

Ma gandeam eu asa, de ce nu se face un RK la M500 pe Ploiesti-Buzau? E cea mai varza parte din M500, ar ajuta si Galati-ul si Tecuci Barlad-ul mai departe, nu mai zic de M500 efectiv, si totusi acolo cred ca VS e 80km/h....cu restrictii severe pe la Valea Calugareasca.

Asteapta coridoreala de pe lumea cealalta?

Xenos

Evident ar trebui facut asa si ingropat planul megalomanic de miliarde pe care nu ni le mai da nimeni.

AndreiB

Datorita coridorelii...

Ar trebui un RK a la QW pe toate magistralele, cateva proiecte punctuale de sporiri viteza si ERTMS ca contract cadru national si atat.

Dar obsesia coridorelii strikes again.

tom_sawyer

[CN1060894] Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani - Frontieră" – Etapa 1, Electrificare

Data publicare: 20.10.2023
Autoritate contractanta: Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA

27.12.2023: Aceasta procedura a fost anulata automat deoarece la data limita de depunere a ofertelor nici unul din ofertantii inscrisi nu a criptat oferta financiara/sau nu a raspuns la toti factorii de evaluare electronici, dupa caz


tom_sawyer

[CN1065945] Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani - Frontieră" – Etapa 1, Electrificare

Data publicare: 04.03.2024
Autoritate contractanta: Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA

În ETAPA 1 sunt prevăzute lucrări de electrificare a liniei de cale normală pe o lungime de 30,313 km, între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492), lucrări la liniile CF, lucrări la podul de la km 0+522 din stația Dornești și se vor reloca/subtraversa utilitățile care interferează cu proiectul de electrificare.

Valoarea Estimată Totală a contractului (inclusiv servicii/lucrări similare) este intervalul 167.017.787,67 - 200.421.345,20 Lei, fără TVA

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 15.04.2024

Konter

#202
3 ani termen  :lol: .cel putin 7 o sa fie

"Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a dat miercuri seara undă verde pentru modernizarea căii ferate Focșani-Roman de pe Magistrala 500. Investiția se va ridica cu totul la 2,2 miliarde de euro, din care lucrările de construcții-montaj propriu-zise reprezintă 1,8 miliarde de euro. Adică un cost unitar de 12,25 milioane de euro/km.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost publicat proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani – Roman", lucrare de utilitate publică de interes național.

Tronsonul ce urmează a fi modernizat pentru circulația cu viteza maximă de 160 km/oră traversează trei județe (Vrancea, Bacău și Neamț) și este administrat de două regionale de căi ferate (Galați si Iași. "granița" fiind la halta Adjudu Vechi). Lungimea totală existentă a tronsonului de cale ferată este de 147,7 km, iar linia este dublă, electrificată și dotată cu instalații BLA (în linie curentă) și CED și CE  (în stații).

Pe traseul feroviar sunt în exploatare șase staţii şi opt halte de mişcare.
Trebuie menționat faptul că stația Focșani, punctul de început al proiectului, a fost modernizată încă de pe vremea când ministru al Transporturilor era Miron Mitrea. Aici s-au construit primele europeroane din România
În cadrul proiectului sunt propuse următoarele lucrări:

Lucrări de infrastructură și suprastructură linii c.f.;
Consolidări de terasamente și lucrări de scurgere a apelor;
Treceri la nivel: modernizarea trecerilor la nivel cu dale elastice; 10 treceri la nivel se desființează;
Poduri, podeţe: înlocuirea sau reabilitarea lucrărilor de artă existente, respectiv lucrări de artă noi pe variante de traseu: 130 de lucrări;
Pasaje superioare: două pasaje noi în amplasament existent, două se repară și cinci rămân ca în situația actuală;
Un pasaj superior nou ca urmare a desființării trecerii la nivel de la km 342+700;
Apărări de maluri: în zona lucrărilor de artă s-au prevăzut amenajări locale ale albiei, protecție a albiilor, praguri de fund și lucrări de amenajare locală a albiei pe noul amplasament al lucrărilor de artă de pe variante;
Peroane: Lungime de 200 m în staţiile intermediare şi 150 m în punctele de oprire; lăţime 6,00 m pentru peronele intermediare și respectiv 3,00 m pentru cele laterale, cu înălţimea +0,55 faţă de nivelul superior al șinei (NSS); tunel pietonal între peroane pentrru stațiile în care viteza va fi de 160 km/oră;
În stațiile Focșani, Adjud, Mărășești și Bacău lungimea peroanelor va fi cuprinsă între 250-400 m;
Clădiri de călători şi CED: Lucrări de reabilitare clădiri de călători și CED;
Clădiri noi în urma sistematizării stațiilor. Lucrări de demolare a construcțiilor degradate;
Semnalizări şi centralizări feroviare: CE și ERTMS;
Telecomunicaţii feroviare: înlocuirea echipamentelor existente, care au un grad de uzură ridicat, cu echipamente care au tehnologie modernă;
Linia de contact, protecţie instalaţii şi energoalimentare: reabilitare instalații existente prin înlocuirea lor cu instalații noi;
Lucrări de protecția mediului.

Lucrările propriu-zise de modernizare vor costa 1,8 miliarde de euro
Din total, lucrările propriu-zise de construcții-montaj (suma la care ar trebui scoasă la licitație lucrarea) se ridică la valoarea de 9.457.686 mii lei, adică 1,8 miliarde de euro. Făcând calculul, rezultă că prețul unitar al modernizării va fi de aproximativ 12,5 milioane de euro pe kilometru. Investiția este prevăzută a se finaliza în termen de trei ani."

https://clubferoviar.ro/modernizarea-caii-ferate-focsani-roman-2/