News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Magistrala M500 | Ploiesti-Bacau-Suceava-Vicsani

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:58:11 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BogdanPetrini

Am realizat în urmă cu o lună, mai exact pe 14 August un video scurt în zona podului dintre Ploiești Triaj și Ploiești Sud. Cunoscând ritmul lucrărilor, nu cred că au avansat cu mult de atunci.



De asemenea, iată cum arată acum trasa lui IR 1755.


AlexxC

-12 min obtinute din scurtarea timpilor de stationare in gari
-7 min pe Bucuresti-Ploiesti
-9 min pe Ploiesti-Buzau
-6 min pe Buzau-Focsani
-5 min pe Focsani-Marasesti-----pana aici sunt cam 30 minute ce se pot taia si peuntru trenurile spre Iasi via Tecuci
-5 min pe Maraseti-Adjud
-5 min pe Adjud-Bacau(33min/57,3km ...timp identic cu Buc N-Ploiesti Triaj pe linie modernizata)
-1 min pe Bacau-Roman
-2 min pe Roman-Pascani
-2 min pe Pascani-Suceava
Total: -54 min,nicidecum o ora;
Concluzie: economie 42minute obtinute din ridicare restrictii + 12 minute din stationari(efort zero)


frunzaverde

Se discuta deja de doua pagini. Concluzia este ca... trasa e facuta imposibil de respectat - mai degraba ca gest electoral decat ca realitate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

BogdanPetrini

În după-amiaza aceasta CFR Călători și CFR Infrastructură m-au făcut să reanalizez puțin scepticismul din postarea mea anterioară. Am avut de făcut un drum până la București unde am mers cu IR 1752 din Ploiești Sud.

La intrarea în Ploiești Sud dinspre Buzău părea că încă se mai lucrează. Se vedeau niște veste din depărtare, iar trenul care în mod normal intra la linia 3 (directa pe firul 2), a intrat la linia 4 (directa pe firul 1), iar până la București am avut următorul avans, cu Transmontana 001 la tracțiune:

-2 minute la Brazi
-4 minute la Periș
-5 minute la Buftea
-8 minute la Chitila
-11 minute la București Nord

Am plecat la 14:51 și am sosit la 15:36 (oprit roata și coborât din tren), față de 15:47, deci am reușit să ajung în 45 de minute, cam cât se făcea în 2017 înainte de lucrările la pod, trenul fiind trasat cu 120km/h între Brazi și București Nord. Între Ploiești Sud și Ploiești Triaj linia părea mai lină de la ultimul meu drum acum 2 săptămâni, nu mai trosnea la fiecare îmbinare și nici n-am mai avut frica de deraiere obișnuită pe macazele din Triaj, dar în continuare se circulă cu viteză foarte redusă pe bucata aceasta.

cristi5

Haha, in loc sa faca A7, pt care nu mai au timp pana la alegeri, fac o trasa care costa zero lei si se face in 15 min pe un colt de masa.

Altii macar s-au chinuit sa puna o bordura, o piatra de temelie...

razvan96

#111
De fapt, au reusit macar sa scoata restrictiile de pe 500 ;).Din ce vad, pe cele care mai sunt ori se lucreaza (sunt in lista cu santiere a CFR), ori sunt doar pentru trenuri cu 2 locomotive cuplate.Chiar eu am spus ca e foarte probabil ca in 95% din cazuri trenul asta va avea intarziere, dar nu poti spune ca nu s-a facut nimic.Ca as fi vrut sa se fi facut nimicul asta si acum 5-10 ani.Se si vede pe parcursul actual al trenurilor ca sunt destule care ajung mai devreme chiar si cu 5-6 minute in statii precum Focsani, Marasesti, Buzau, Ramnicu Sarat, Mizil, unde acum 5-6 luni erai sigur ca vezi intarziere in dreptul trenului.

Evident, ar fi de preferat un RK pe Ploiesti-Adjud, dar asta cand o sa avem planuri multianuale de investitii, adica nu foarte curand.Plus ca nu face nimeni RK pe o linie unde vrea reconstructie in 10 ani.Momentan, mi se pare ca s-a facut tot ce s-a putut pe 500.Macar daca ar face acelasi lucru pe 100, unde vad ca au inceput, ca a ajuns sa stea trenul 15 minute la Videle din cauza ca ajunge prea devreme in gara, si 300.

cristi5

E si mai haios. Dupa ce termina de scos restrictiile demoleaza linia si o reconstruiesc total. Tocmai se liciteaza SFurile pt reconstructie totala.

razvan96

Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră – Studiu de Fezabilitate

Ofertanti:
1.BAICONS IMPEX
2.I.S.P.C.F

BogdanPetrini

#114
Într-o știre postată aseară într-un alt topic, directorul CFR Infrastructură declara că speră să termine (el personal, nu "să fie terminat") podul de la Ploiești până la finalul lunii.
De dimineață am avut drum cu trenul de la Ploiești Sud și am putut să observ progresul. Din filmare se vede că dacă se vrea se poate (să se găsească bani, să se grăbească ritmul lucrărilor, etc), după ce acest proiect a fost întârziat 1 an.

Câteva comentarii pe baza filmării:
- În zona Cap Y Ploiești Sud lucrau câteva echipe la înlocuit traverse
- S-a refăcut terasamentul înainte și după pod și s-a așternut piatra spartă
- S-au (re)montat stâlpii și suporții pentru catenară
- A FOST INSTALAT TĂBLIERUL PODULUI (cel puțin pe firul 1)

Pare că această lucrare a intrat în linie dreaptă. Dacă până la finalul lunii nu e gata, atunci sigur de la noul mers circulația se va muta înapoi pe firele de călători, terminând calvarul de 2 ani și jumătate de expediat trenuri de călători pe fire de marfă.


www.youtube.com/watch?v=pp_Xn5RYOnU

Un videoclip similar realizat în August pentru comparație:

www.youtube.com/watch?v=EOWh5cBqfCw

NGC

#115
"Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj - Focșani" – Studiu de Fezabilitate"

Ofertantii:

1. CONSIS PROIECT S.R.L.
2. Asocierea SC I.S.P.C.F. SA & TPF INGINERIE SRL

Aici este vorba despre prima licitatie, cea "anulata". Cu ghilimele pentru ca avem si aici o problema. O sa dezvolt subiectul zilele viitoare.

NGC

"Studiu de fezabilitate -,, Reabilitarea liniei de cale ferata Pascani-Darmanesti""

Ofertantii:

1. BAICONS IMPEX S.R.L.
2. CONSIS PROIECT S.R.L.
3. Asocierea TPF INGINERIE SRL - SC I.S.P.C.F. SA


carutasul

Am făcut ieri un drum până la Ploiești și înapoi mai mult ca să vadă copiii cum e cu trenul, pretextul a fost  Muzeul Ceasului . S-a nimerit ca ambele curse să fie trenuri de Suceava. Am rămas impresionat că trenul a ajuns din Suceava fără nici un minut de întârziere. Tot e ceva...

rota

"Cu privire la finanțarea liniei de cale ferată Suceava-București, vă informăm că la această dată nu sunt depuse cereri de finanțare pentru sectoarele de cale ferată aferente tronsonului Suceava-București. Au fost eliberate de Organismul Intermediar de Transport avize de principiu pentru fundamentarea finanțării proiectelor aferente cadrului financiar 2014-2020, respectiv pentru studiile de fezabilitate Pașcani-Dărmănești, Dărmănești-Vișcani, Roman-Iași, Focșani-Roman, Ploiești Triaj-Focșani", a mai menționat Boloș.
Hotnews
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Bacauanul1971

CFR Infrastructură a atribuit Institutului de Studii şi Proiectări Căi Ferate (ISPCF SA) contractul pentru reabilitarea liniei de cale ferată Focşani – Adjud – Bacău – Roman.

Valoarea acestuia este de 19,26 milioane de lei, fără TVA. CFR SA a lansat acest contract la licitaţie în august 2019, cu o valoare estimată la 20,38 milioane de lei. Până la termenul limită din 10 septembrie 2019,
administratorul infrastructurii feroviare a României a primit trei oferte pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar reabilitării tronsonului Focşani – Roman.
Pe 27 februarie 2020 a atribuit acest contract ISPCF, potrivit anunţului publicat în platforma de achiziţii publice SICAP pe 28 februarie.

Finanţarea pentru acest contract va fi asigurată din fonduri europene, prin programe din Fondul de Coeziune (FC).
Proiectul este prevăzut în Master Planul General de Transport al României, Anexa 10.35 – ,,Surse de finanțare pentru infrastructura feroviară 2020-2030″. 
Conform caietului de sarcini, linia Focșani – Adjud – Bacău- Roman, are lungimea de 147 km și este prevăzut pentru modernizare în vederea reducerii timpilor de parcurs, creșterii siguranței și a vitezei.
Trenurile de călători vor circula cu 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h. În prezent timpul de parcurs este de 2 ore și 10 minute, pe linie dublă electrificată.
Modernizarea vizează corelarea proiectului cu standardele TSI, în special cele legate de sarcina pe osie, lungimea liniilor din stații și facilitățile pentru persoanele cu mobilitate redusă.
Podurile și podețele vor fi refăcute iar linia va fi echipată cu sisteme de semnalizare ERTMS/ETCS Nivel 2.

sursa: https://zdbc.ro/incepe-modernizarea-liniei-de-cale-ferata-focsani-adjud-bacau-roman-valoarea-lucrarilor-ajunge-la-20-de-milioane-de-lei/