Magistrala M500 | Ploiesti-Bacau-Suceava-Vicsani

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:58:11 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Platforma in terminologie feroviara inseamna fundatia de sub prisma caii. Deci e vorba de demolare si reconstructie totala.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vice33

#91
Comunicat de Presă CFR Infrastructură:
COMUNICAT DE PRESĂ

CFR SA a lansat licitaţiile pentru studiile de fezabilitate necesare modernizării liniei CF Ploiești Triaj - Focșani - Roman - Iași - Frontieră
 
Bucureşti, 1 august 2019
 
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţiile pentru realizarea studiilor de fezabilitate necesare modernizării liniei de cale ferată Ploiești Triaj - Focșani - Roman - Iași - Frontieră (406 km), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h și viteza maximă proiectată de circulație cu 200 km/h, conform parametrilor tehnici prevăzuţi de standardele şi cadrul legislativ şi de reglementare naţional şi european.
 
Procedurile de licitație pentru realizarea studiilor de fezabilitate este organizată pe 3 tronsoane:
 
Ploiești Triaj - Focșani (143 km)
Valoare estimată: 19.827.586,35 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)
 
Focșani - Roman (147 km)
Valoare estimată: 20.382.204,15 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)
 
Roman - Iaşi - Frontieră (116 km)
Valoare estimată: 19.411.623 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)
 
Studiile de fezabilitate, în valoare totală estimată de 59,6 milioane RON, vor respecta actele normative şi reglementările specifice infrastructurii feroviare, construcții, aplicabile, în vigoare, în vederea prezentării unui proiect ˮmaturˮ, care să corespundă celei mai eficiente soluții din punct de vedere tehnico - economic, pentru care să se aprobe asigurarea sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României, inclusiv pentru modernizarea staţiilor de cale ferată.

Menționăm faptul că linia de cale ferată Ploiești Triaj - Focșani - Roman - Iași - Frontieră (406 km), situată pe ruta Coridorului IX de transport, este o linie importantă a rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul țării noastre și asigură legătura Coridorului Rhin - Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din Sud - Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din Nord - Estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).

cristi5

Viteza maxima proiectata 200 si viteza trenurilor de calatori 160... Deci geometrie de 200 (ca nu e greu) dar echipamente (catenara, platforme, treceri la nivel) de 160... Pentru urcarea de la 160 la 200 mai facem un proiect de cateva decenii si stranepotii nostri vor merge cu 200.

Xenos

Și eu sper că deși au identificat - așa se pare din caietul de sarcini - zone în care terasamentul este slăbit (infiltrații de apă etc.) nu vor găsi de cuviință să refacă platforma în integralitate, și acolo unde nu sunt probleme - că doar n-or fi peste tot! Ar fi bine să lase autorilor studiului de fezabilitate această libertate de apreciere. Nu cred că CFR își permite să se repete pe M 500 dezastrul de pe M 200/300.


razvan96

Quote from: razvan96 on June 29, 2019, 07:53:04 AM
Astazi s-a lasant licitatia [CN1012497] - Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj - Focșani" – Studiu de Fezabilitate
S-a anulat.S-au gandit astazi ca 23 de luni e o perioada cam lunga, asa ca vor sa reduca durata contractului la 14 luni.Doar ca nu puteau publica astazi o erata, fiind chiar in ziua depunerii ofertelor, asa ca au anulat licitatia asta si se va relua.

Earthchild

Bineinteles ca nu raspunde nimeni pentru stabilirea termenului initial de 23 de luni. L-a introdus automat softul, in urma unor calcule bazate pe niste parametri obscuri...

razvan96

Acum avem si SF-ul pentru Pascani-Darmanesti in licitatie.

Studiu de fezabilitate -,, Reabilitarea liniei de cale ferata Pascani-Darmanesti"

Valoare estimata:9.833.922 RON

Termen de depunere a ofertelor:18.09.2019

Durata contract:19 luni

NGC

Astazi a fost relansata licitatia [CN1014346] "Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj - Focșani" – Studiu de Fezabilitate".

Valoare estimata: 19,827,586.35 RON fara TVA

Durata contractului: 14 luni

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 26.09.2019

tom_sawyer

^ cu se impaca licitatia de mai sus cu asta, aflata deja in deliberare:

[CN1009495] - Studiu de Fezabilitate pentru ˮLucrări de reparații/ modernizări ale liniilor de cale ferată (București-Brașov, Timișoara-Arad, București-Buzău, București-Craiova, Pașcani-Iași,București-Pitești), pentru asigurarea unei viteze sporite și creșterea calității serviciilor de transport

alecu26

@frunzaverde mai ales....sunt fezabile aceste lansari de proiecte? Par bani aruncati pe fereastra. Pentru moment. Avand in vedere timpii de implementare a proiectelor daca acum se lanseaza licitatia pentru SF...in vreo 20 de ani vom poate si executia gata. Din ce fonduri se va plati atunci atunci lucrarea? Impresia mea ca proiectarea a luat-o mult prea mult in fata executiei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rota

Drumul cu trenul București-Suceava va dura cinci ore de la 15 octombrie

Călătoria cu trenul București-Suceava va dura cinci ore începând cu data de 15 octombrie, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Constantin Axinia. Scurtarea semnificativă a duratei călătoriei se va datora finalizării unor lucrări la infrastructură.

Sunt mai multe puncte în care la momentul actual se lucrează la înlocuirea schimbătoarelor de cale (macazuri), pentru ridicarea restricțiilor de viteză.

Săptămâna aceasta se lucrează la Râmnicu Sărat, unde trebuie înlocuit un macaz, săptămâna viitoare la Gugești (două macazuri) și cealaltă (23 – 28 septembrie) la Cotești (un schimbător de cale). Lucrările continuă în perioada 30 septembrie – 5 octombrie la Mărășești (o traversare dublă joncțiune – TDJ) și apoi la Buzău (două macazuri și o TDJ).

Sursa

frunzaverde

Axinia pe ce lume traieste? Cum ar putea sa ajunga in 5 ore trenul in condtiiile in care in livret avem 35 (trei zeci si cinci) de minute de restrictie prinse pe Suceava - Bucuresti si 29 (doua zeci si noua) de minute de restrictie pe retur si cea mai rapida trasa face 6h20 pe mers? Mie imi ies 5h45 in cel mai bun caz, cu cel mai rapid tren...

Se pot scoate 5h, problema este ca intre Ploiesti Sud si Adjud se circula cu 80 km/h, mai lent decat in 1939, cand se mergea cu 100 km/h, si mai lent ca in 2000 cand se mergea cu 120 km/h. Acolo linia e praf, terasamentul e praf (a fost rupt la inundatii in 2005 si niciodata reparat). Cateva macazuri nu rezolva nimic - trebuie RK pe Adjud - Focsani, ca sa nu mai scrie rusions 80 km/h pe noi, ci 120 la loc... Mai mult, sina Azovstal de la Suceava la Adjud si-a cam trait tonajul... Asa ca si 120-ul de la Adjud la Suceava, una din putinele segmente de linii nerusinoase ramase in Romania sa dispara. Nu m-ar mira ca in scurt timp 120-ul ala sa devina 120* si apoi 80-70-50... La fel ca pe Cluj - Dej sau Bistrita - Dej sau Buzau - Faurei sau Faurei - Braila - Galati. Si 6h30 sa devina 8h-9h... La fel cum 2h au devenit 3h pe Bucuresti - Craiova...

Jurnalistii lui peste ar trebui sa-si faca datoria - la asemenea ineptii sa reactioneze instant cu - asa ceva nu se poate, dl. Ministru - nu iese nici macar matematica elementara.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

razvan96

"Reabilitarea liniei de cale ferata Focsani - Roman" - Studiu de Fezabilitate

Nu e mare inghesuiala, 3 oferte:

1.VIO-TOP
2.CONSIS PROIECT
2.Asocierea ISPCF-TPF Inginerie

Licitatia a pornit initial cu durata contractului la 23 de luni, au trimis o erata pentru a o modifica la 14 luni.

Ionut

DOCUMENT Călătoria cu trenul București-Suceava, mai scurtă cu o oră de la începutul lui octombrie



Călătoria cu trenul București-Suceava va fi mai scurtă cu o oră începând din prima parte a lunii octombrie, după cum reiese dintr-un document obținut în exclusivitate de Club Feroviar. Ulterior, distanța dintre cele două orașe va fi străbătută în doar cinci ore. Propunerea de trasă întocmită de CFR SA indică o durată a călătoriei pe ruta București Nord – Suceava Burdujeni de cinci ore și 30 de minute pentru trenul InterRegio 1755, care va pleca din Gara de Nord la ora 17,00 și va sosi la destinație la 22,30, după ce va străbate ce 447 km. În prezent, același tren pleacă din București Nord tot la 17,00, dar la Suceava ajunge la 23,24, după șase ore și 24 de minute (cel mai rapid tren de-a lungul zilei). "Vom introduce un tren de probă pe ruta București – Suceava, pentru a vedea cum se circulă cu viteză sporită. Apoi, din prima parte a lunii octombrie vom modifica mersul tuturor trenurilor de pe Magistrala 500, în sensul scărtării timpilor de parcurs", au declarat pentru Club Feroviar surse din conducerea CFR Călători.

Reducerea timpilor de parcurs este posibilă ca urmare a finalizării unor lucrări pentru ridicarea restricțiilor de viteză din anumite zone. Încă mai sunt șantiere deschise la Gugești, Buzău, Cotești și Râmnicu Sărat. După finalizarea lucrărilor și pe aceste șantiere timpul de mers București – Suceava va fi de numai cinci ore. Termenul estimat pentru reducerea duratei călătoriei la cinci ore este 15 octombrie, iar noul mers al trenurilor, care va intra în vigoare la mijlocul lunii decembrie, va "oficializa" acest lucru.

ClubFeroviar.ro

frunzaverde

Vezi ca se vorbeste mai sus despre exact acelasi "document".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!