Magistrala M500 | Ploiesti-Bacau-Suceava-Vicsani

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:58:11 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Mi se pare necesar sa se inceapa cu Ploiesti - Focsani, unde linia e varza. Dupa Focsani se circula destul de ok.

Sorinus

Ma gandeam eu asa, de ce nu se face un RK la M500 pe Ploiesti-Buzau? E cea mai varza parte din M500, ar ajuta si Galati-ul si Tecuci Barlad-ul mai departe, nu mai zic de M500 efectiv, si totusi acolo cred ca VS e 80km/h....cu restrictii severe pe la Valea Calugareasca.

Asteapta coridoreala de pe lumea cealalta?

Xenos

Evident ar trebui facut asa si ingropat planul megalomanic de miliarde pe care nu ni le mai da nimeni.

AndreiB

Datorita coridorelii...

Ar trebui un RK a la QW pe toate magistralele, cateva proiecte punctuale de sporiri viteza si ERTMS ca contract cadru national si atat.

Dar obsesia coridorelii strikes again.

tom_sawyer

[CN1060894] Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani - Frontieră" – Etapa 1, Electrificare

Data publicare: 20.10.2023
Autoritate contractanta: Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA

27.12.2023: Aceasta procedura a fost anulata automat deoarece la data limita de depunere a ofertelor nici unul din ofertantii inscrisi nu a criptat oferta financiara/sau nu a raspuns la toti factorii de evaluare electronici, dupa caz


tom_sawyer

[CN1065945] Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani - Frontieră" – Etapa 1, Electrificare

Data publicare: 04.03.2024
Autoritate contractanta: Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA

În ETAPA 1 sunt prevăzute lucrări de electrificare a liniei de cale normală pe o lungime de 30,313 km, între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492), lucrări la liniile CF, lucrări la podul de la km 0+522 din stația Dornești și se vor reloca/subtraversa utilitățile care interferează cu proiectul de electrificare.

Valoarea Estimată Totală a contractului (inclusiv servicii/lucrări similare) este intervalul 167.017.787,67 - 200.421.345,20 Lei, fără TVA

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 15.04.2024

Konter

#202
3 ani termen  :lol: .cel putin 7 o sa fie

"Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a dat miercuri seara undă verde pentru modernizarea căii ferate Focșani-Roman de pe Magistrala 500. Investiția se va ridica cu totul la 2,2 miliarde de euro, din care lucrările de construcții-montaj propriu-zise reprezintă 1,8 miliarde de euro. Adică un cost unitar de 12,25 milioane de euro/km.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost publicat proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani – Roman", lucrare de utilitate publică de interes național.

Tronsonul ce urmează a fi modernizat pentru circulația cu viteza maximă de 160 km/oră traversează trei județe (Vrancea, Bacău și Neamț) și este administrat de două regionale de căi ferate (Galați si Iași. "granița" fiind la halta Adjudu Vechi). Lungimea totală existentă a tronsonului de cale ferată este de 147,7 km, iar linia este dublă, electrificată și dotată cu instalații BLA (în linie curentă) și CED și CE  (în stații).

Pe traseul feroviar sunt în exploatare șase staţii şi opt halte de mişcare.
Trebuie menționat faptul că stația Focșani, punctul de început al proiectului, a fost modernizată încă de pe vremea când ministru al Transporturilor era Miron Mitrea. Aici s-au construit primele europeroane din România
În cadrul proiectului sunt propuse următoarele lucrări:

Lucrări de infrastructură și suprastructură linii c.f.;
Consolidări de terasamente și lucrări de scurgere a apelor;
Treceri la nivel: modernizarea trecerilor la nivel cu dale elastice; 10 treceri la nivel se desființează;
Poduri, podeţe: înlocuirea sau reabilitarea lucrărilor de artă existente, respectiv lucrări de artă noi pe variante de traseu: 130 de lucrări;
Pasaje superioare: două pasaje noi în amplasament existent, două se repară și cinci rămân ca în situația actuală;
Un pasaj superior nou ca urmare a desființării trecerii la nivel de la km 342+700;
Apărări de maluri: în zona lucrărilor de artă s-au prevăzut amenajări locale ale albiei, protecție a albiilor, praguri de fund și lucrări de amenajare locală a albiei pe noul amplasament al lucrărilor de artă de pe variante;
Peroane: Lungime de 200 m în staţiile intermediare şi 150 m în punctele de oprire; lăţime 6,00 m pentru peronele intermediare și respectiv 3,00 m pentru cele laterale, cu înălţimea +0,55 faţă de nivelul superior al șinei (NSS); tunel pietonal între peroane pentrru stațiile în care viteza va fi de 160 km/oră;
În stațiile Focșani, Adjud, Mărășești și Bacău lungimea peroanelor va fi cuprinsă între 250-400 m;
Clădiri de călători şi CED: Lucrări de reabilitare clădiri de călători și CED;
Clădiri noi în urma sistematizării stațiilor. Lucrări de demolare a construcțiilor degradate;
Semnalizări şi centralizări feroviare: CE și ERTMS;
Telecomunicaţii feroviare: înlocuirea echipamentelor existente, care au un grad de uzură ridicat, cu echipamente care au tehnologie modernă;
Linia de contact, protecţie instalaţii şi energoalimentare: reabilitare instalații existente prin înlocuirea lor cu instalații noi;
Lucrări de protecția mediului.

Lucrările propriu-zise de modernizare vor costa 1,8 miliarde de euro
Din total, lucrările propriu-zise de construcții-montaj (suma la care ar trebui scoasă la licitație lucrarea) se ridică la valoarea de 9.457.686 mii lei, adică 1,8 miliarde de euro. Făcând calculul, rezultă că prețul unitar al modernizării va fi de aproximativ 12,5 milioane de euro pe kilometru. Investiția este prevăzută a se finaliza în termen de trei ani."

https://clubferoviar.ro/modernizarea-caii-ferate-focsani-roman-2/

Konter

În ciuda valorii mai mari alocate, licitația pentru electrificarea Magistralei 500 până la frontiera cu Ucraina a fost anulată a doua oară.
La începutul lunii martie, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a postat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație ce avea ca obiect "Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii <Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești-Vicșani-Frontieră> – Etapa 1, Electrificare".
Licitația în cauză mai fusese organizată o dată la finele anului trecut, însă a fost anulată în ultimele zile ale anului după ce nicio companie nu a depus oferte. Valoarea estimată a contractului a fost crescută la 200,42 milioane de lei, după ce anterior fusese de 183,71 milioane de lei, fără TVA.

Data limită de depunere a ofertelor a fost 13 mai 2024, însă potrivit anunțului din SEAP și de această dată procedura a fost anulată: "Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nici unul din ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz".
Proiectul "Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești-Vicșani-Frontieră" face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și este propus pentru finanțare în perioada 2021 – 2030

https://clubferoviar.ro/al-doilea-esec-electrificarea-magistralei-500/

Konter

#204
"Proiectul privind modernizarea căii ferate Ploiești-Focșani a primit acord de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM).

Conform planurilor Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, cei peste 142 de kilometri de cale ferată, care traversează intravilanul a 32 de localități din județele Prahova, Buzău și Vrancea, pe traseul existent al liniei duble electrificate, urmează să fie reabilitați într-un termen de 36 de luni."
Sursa


Konter

Nu e foarte mult 1,3 miliarde de euro in conditiile in care nu se dubleaza?

" Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a făcut publici indicatorii pentru modernizarea căii ferate Pașcani-Dărmănești, parte din Magistrala feroviară 500. Lucrarea va costa în total aproape 1,3 miliarde de euro și va dura trei ani.
Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat marți, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani-Dărmănești", lucrare de utilitate publică de interes național.

Linia de cale ferată Pașcani-Dărmănești face parte din rețeaua TEN-T și din Magistrala 500 București Nord-Ploiești Sud-Buzău-Focșani-Mărășești-Adjud-Bacău-Pașcani-Verești-Suceava -Vicșani. Linia are o lungime de 68,8 km și este dublă şi electrificată pe distanţa Pașcani-Suceava Nord (62,74 km, reprezentând 91% din traseu), iar pe tronsonul Suceava Nord-Dărmănești (6,01 km) este linie simplă electrificată.
Viteza maximă pe această linie, conform Livretelor cu mersul trenurilor de călători şi de marfă 2020/2021, este de 71,3 km/oră pentru trenurile de călatori, iar pentru trenurile de marfă este de 15,03 km/oră. În urma modernizării, se urmărește ca viteza maximă de circulație să crească la 120 km/oră pentru trenurile de marfă și 160 km/oră pentru cele de călători.

La execuția lucrărilor se va lua în calcul conformitatea parametrilor constructivi ai peroanelor noi cu normele STI de interoperabilitate, în vederea asigurării facilităților pentru persoanele cu handicap, sarcina pe osie (25 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din stație. Lucrările de artă se vor proiecta având în vedere sarcina pe osie de minimum 25 t și coeficientul de clasificare =1.1

Linia nu va fi dublată pe tronsonul Suceava-Dărmănești
La modernizarea căii ferate Pașcani-Dărmănești, se vor executa următoarele lucrări:
–  Îmbunătățirea geometriei traseului de cale ferată prin mărirea razei curbelor pentru obținerea vitezei maxime de 160 km/oră (dar care în viitor să permită dezvoltare unor viteze de 200 km/oră doar prin modificare rampei supraînălțării acolo unde este cazul) și realizarea lungimilor egale ale curbelor de racordare de la capetele curbei circulare, corespunzătoare vitezei de 200 km/oră;
–    Reabilitarea sau construirea de poduri, podețe și pasaje superioare pe același amplasament sau pe amplasamente noi;
–  Sistematizarea stațiilor și a haltelor de mișcare pentru asigurarea lungimii utile de 750 m la liniile de primire – expediere, pentru amplasarea instrucțională a aparatelor de cale conform nivelului de viteză proiectat și pentru asigurarea distanței dintre linii suficientă pentru amplasarea peroanelor;
–   Reabilitarea punctelor de oprire;
– Reabilitarea trecerilor de nivel și dotarea tuturor trecerilor la nivel cu instalație BAT;
–   Reabilitarea instalațiilor de electrificare în stații la noua configurație a acestora și în linie curentă;
– Reabilitarea instalațiilor de energoalimentare;
– Montarea de încălzitoare de macazuri;
– Amenajări în stațiile și halte de mișcare pentru accesul publicului călător la/de la trenuri și protecția acestuia (peroane late sau normale având înălțimea de +0,55m față de NSS, pasarele pietonale, garduri de protecție etc);
–  Dotarea  celor șapte puncte de secționare cu  instalație de centralizare electronică;
–  Introducerea instalației blocului de linie integrat pe întreaga secție;
–  Introducerea sistemului de siguranță ERTMS – ETCS Nivel 2, inclusiv a sistemului GSM-R.
Sursa

cristi5

@Konter asa cum scrie si in text, linia e fir simplu doar de la Suceava la Darmanesti, 6 km. Restul e dubla

Konter

@cristi5 pai asta era nedumerirea mea, cum n-a mai avut loc o dublare de 6 km la un pret de 1,3 miliarde euro?

cristi5

#208
@Konter Nu se dubleaza nici Darmanesti-Frontiera, care e lot separat. Exista pe serverul cu documentatii un studiu care ajunge la concluzia ca nu e nevoie. Va fi electrificat in schimb (parca)

Sigur, cu putina perspectiva privind trenul metropolitan in Suceava, se putea dubla Suceava-Darmanesti. Dar pt marfa (prioritatea actuala a CFR, si sursa majora de venit) se pare ca nu e nevoie.

Sorinus

Viteza de 160 este pusa in speranta ca vor exista trenuri internationale de pasageri, candva?