Magistrala M500 | Ploiesti-Bacau-Suceava-Vicsani

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:58:11 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#180
@frunzaverde eu vorbeam de peste 120. Posibil ca un RK cu mentinerea VS la 120 ar fi functionat (mai putin la podurile scadente) si chiar va fi QW in partea nordica, in faza 1, exact cum iti doresti tu.

Evident ca sursa mea e in partidul pro-reconstructie si tu esti in partidul RK. Dar la fel de evident partidul-reconstructie nu e format dintr-un singur om (care trebuie musai compromis) ca prea castiga partidul asta AMCuri (fair sau nu, e alta poveste, vezi mai jos).

Si chiar cred ca e bine sa se auda pe forum vocea ambelor partide, ca pana acum s-a auzit doar vocea partidului RK, care in CFR nu prea are influenta (pe finantare EU cel putin), dar uite ca "vin si ei la putere" la nivel local, cu QW si reinnoiri.

Faptul ca am cutezat sa vorbesc cu un om din partidul-reconstructie nu inseamna ca ii sustin, dar fapt este ca ei castiga niste alegeri unde noi nu avem drept de vot. Chiar as vrea sa aud un inginer ceferist din partidul RK cum ar propune viitorul. Mai ales pt viteze peste 120, ca partidul-reconstructie zice ca acolo e un prag.

Si mai zice tabara-reconstructie ca intretinerea caii reconstruite e mai simpla, comparat cu intretinerea caii ne-reconstruite de 140 care era nesustenabila economic si practic. Avem exemplul Buc-Ploiesti-Floresti, linie reconstruita acum aproape 20 de ani. Se circula inca fara probleme cu 140 (da, stiu, au fost restrictii, e si acum una la un aparat de cale in cap Y Peris).

De acord ca AMC poate fi manipulat. Evident, mai ales pe rutier la ordin politic ma astept sa fie sigur manipulat. Dar pe feroviar manipularea nu e politica, ci eventual din interior. E partidul reconstructie mai tare decat partidul RK.

Spre deosebire de alte SFuri, la 500 avem AMCurile. Ca inginer ne-ceferist eu nu am observat nicio problema majora in AMCul discutat mai sus de exemplu. Evident ca se puteau manipula indicii aia sa iasa 200 sau RK, dar aia e o problema cu ideea de AMC mai degraba.

Xenos

frunzaverde zice: 
QuoteSi da, exista zone cu fundatiile afectate. Majoritatea podetelor au nevoie de inlocuire. Podurile au nevoie de reparatii (daramatul unui pod CF pentru a-l reconstrui de la zero e iar poveste CFR, ca le e lene sa faca expertiza si proiect de reparatii... e mai simplu sa cheltui de 3 ori pe un proiect STAS decat sa-ti asumi si sa pui capul la contributie)... Dar de aici pana la mizeria numita "demolare si reconstructie"... e cale lunga.

Dar e simplu : ca sa poti expertiza linia curenta, trebuie vointa si putinta. Cu oameni ca Pintea, care nu cred ca s-au mai suit in vreun tren de prin anii '80... nu exista. Lasa, demolam tot, refacem la un standard un picut mai bun, dureaza 15 ani constructia, se economisesc 4 minute la 300 km, si dupa 10 ani, bagam, cum e acum pe Bucuresti - Constanta si pe Bucuresti - Ploiesti, restrictie dupa restrictie... Ca cu intarzierile curente, ne apropiem iara de 2h25-2h30 pe Bucuresti - Constanta aproape zilnic.

Mi se pare esențial să nu se refacă tot terasamentul otova ci să se expertizeze și să existe o abordare diferențiată pe zone...nu de asta se face SF?

AndreiB

Mie mi se pare ca se pune problema in mod gresit. E irelevant cat de mare e vmax. Ce ar trebui sa tintim ar fi timpi de calatorie si capacitate.

M-as fi asteptat ca o strategie feroviara in Moldova sa tinteasca ceva de genul:

Bucuresti - Iasi / Suceava in 4h
Capacitate marfa de xtph
Capacitate de trenuri suburbane in Bacau, Iasi, Suceava
Etc etc

Si pe urma sa identificam cele mai bune solutii pentru a atinge performanta dorita. Poate solutia mai buna e sa avem 200km/h pe Bucuresti - Buzau (avand in vedere ca avem si 0.5-1tph spre Galati + traficul enorm spre Brasov pana la Ploiesti) si 120km/h pe restul. Demand driven, nu supply driven.

Cel mai important e sa stabilim mersul trenurilor dorit dinainte de a baga lopata in pamant.

razvan96

^Fix asa trebuie gândit. Target de durată a călătoriei, nu target de viteză maximă.


shift2rail

^Moldova vrea si cai ferate? (sau doar autostrazi) daca da, ar trebui sa fie maj vocali.

Din pacate, alocatia financiara europeana 21/27 va fi epuizata de mega-proiectele Predeal-Brasov si Buc-Craiova-Caransebes.

dargauda

Licitațiile pentru modernizarea Magistralelor CFR Ploiești – Focșani – Suceava și Pașcani – Iași – Ungheni vor fi lansate în această toamnă. Studiile de Fezabilitate sunt la 88% – Secretar de stat

Licitațiile pentru modernizarea primelor loturi ale Magistralelor CFR M 500 Ploiești – Focșani – Vicșani (Frontieră Ucraina) și M 600 Pașcani – Iași – Ungheni (Frontieră Republica Moldova) vor fi lansate în această toamnă, anunță Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor responsabil cu domeniul feroviar. Firmele de proiectare ISPCF și TPF Inginerie sunt în faza finală pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate, 88% potrivit raportului oficial CFR Infrastructură, iar în derulare este etapa de obținere a Acordului de Mediu.

Lucrările de modernizare pe cele două magistrale vor fi cele mai importante investiții CFR în regiunea moldavă, văduvită de infrastructură de transport rutier și feroviar, singurul proiect mai important în execuție pentru reparații și creșterea vitezei de circulație fiind contractul semnat cu Ness Proiect pentru lucrări din PNRR tip Quick Wins pe M 600 Tecuci – Iași, segmentul de 42 de kilometri dintre Tutova și Munteni (județul Vaslui). Spre comparație, căile ferate din Transilvania primesc prin PNRR 1,3 miliarde euro pentru M 300 Cluj – Oradea – Frontieră Ungaria, iar în Banat sunt investiții de 27 de miliarde lei, prin PNRR și POT/CEF pe M 100 Craiova – Timișoara – Arad.

Anunțul secretarului de stat Săvoiu: ,,La sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avut loc ședința pentru clarificarea stadiului procedurilor privind obținerea Acordului de Mediu pentru proiectul de modernizare a Liniei de cale ferata Ploiesti Triaj – Focsani – Roman- Pascani -Darmanesti-Suceava Vicsani si sectiunea Pascani-Iasi-Ungheni La ședință am participat împreună cu doamna Mariana Ioniță, secretar general al ministerului, și alături de reprezentanții direcției de transport feroviar din minister, directorii CN CFR SA responsabili pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, proiectanți și reprezentanți ai ANANP și ANPM. După evaluările și analizele de astăzi, speram ca la finele trimestrului al III-lea să avem aprobarea documentațiilor, a indicatorilor tehnico economici și lansarea procedurilor de execuție pentru primele tronsoane. A fost analizat, de asemenea, stadiul procedurii de mediu pentru proiectele de electrificare a liniei Constanța – Mangalia modernizarea liniei de cale ferată București-Roșiori- Craiova".

Magistralele M 500 și M 600

Ploiești Triaj – Focșani 143 kilometri. Studiu de Fezabilitate 88%. Estimat finalizare august 2023.

Focșani – Roman 147 kilometri. Studiu de fezabilitate ianuarie 2023. SF în analiză. procedură obținere Acord Mediu

Roman – Iași – Frontieră 116 kilometri.  Studiu Fezabilitate iunie 2023.

Pașcani – Dărmănești 77 kilometri. Studiu de Fezabilitate estimat iunie 2023.

Dărmănești – Vicșani – Frontieră Ucraina lungime 101 kilometri, Studiu de Fezabilitate Baicons cu termen estimat iunie 2023. Indicatorii au fost aprobați în februarie 2023, iar CFR așteaptă finanțare prin CEF.

Ultimul tronson al Magistralei CFR 500 București – Suceava – Frontieră Ucraina urmează să fie modernizat și electrificat, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pe care Executivul l-a aprobat în ședința de miercuri, 15 februarie- 2023. Tronsonul Dărmănești – Vicșani din județul Suceava are o lungime de 35 de kilometri, iar investiția totală este estimată la 1,8 miliarde lei (360 milioane euro).

Proiectul de modernizare pentru M 500 face parte din MasterPlanul de Transport al României, iar viteza maximă va crește la 120 km/h, pe tronsonul Dornești – Vicșani limita din prezent fiind de 50 km/h. Șina prezintă defecte în special pe suprafața de rulare: știrbituri, bavurări, patinări și desprinderi de material. Există porțiuni de traseu unde șina prezintă uzuri verticale foarte mari. Prisma de piatră spartă, în general, este curată la partea superioară. Starea terasamentului este în general bună, excepție făcând terasamentele semnalate ca puncte periculoase, se arată în Nota de Fundamentare care va ajunge pe masa Guvernului pentru aprobarea investiției. ,,Proiectul ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră" face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) şi este propus pentru finanţare în perioada 2021 – 2030, conform Anexei 10.35 – ,,Surse de finanţare pentru infrastructura feroviară 2020 – 2030". Linia de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră face parte din reţeaua TEN-T Core, şi este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, ce preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina şi face legătura cu Coridorul Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din nord-estul Europei (Republica Moldova, Ucraina).

https://economedia.ro/licitatiile-pentru-modernizarea-magistralelor-cfr-ploiesti-focsani-suceava-si-pascani-iasi-ungheni-vor-fi-lansate-in-aceasta-toamna-studiile-de-fezabilitate-sunt-la-88-secretar-de-stat.html#.ZBWxMHZByM8

cristi5

#187
Am primit o noua versiune (rev 0.1 Octombrie 2022) a SFului Pascani-Iasi frontiera

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Ploiesti-Vicsani-Iasi/Tronsonul%203%20%28Roman-Pascani-Iasi%29/

In "01_Raport livrabil 6.pdf"  e rev. 0.0, se poate compara cu 0.1

N-am avut timp sa compar, poate are cineva timp. Au studiat niste variante grele (vizibile pe harta API) in versiunea 0, poate au mai scos din ele?



shift2rail

^ e bine ca se lucreaza la documentatia tehnica, dar modernizarea m500 e f jos in prioritatile CFR: post-2030 at best, ex financiar post-2037, realist.

motorzbh

Cica e un nou coridor care trece pe aicisea. Deci s-ar putea sa se faca mai repede. O sa fie crima cu circulatia dar totusi aici se pot face 160 usor.

shift2rail

S-a reactivat ex-Coridorul IX de la Baltica la Mediterana?
Ar fi o veste excelenta.


AlexxC

De la Suceava la Adjud inca se merge bine, problema este in jos spre Ploiesti;
Este ok ca se fac toate studiile simultan dar lucrarile de executie ar trebui incepute cu prioritate dinspre sud astfel efectul modernizarii se va propaga si pe celelalte magistrale.