News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#780
Se pregateste deschiderea traficului cu Desiro, se spera in 1 iulie, se preconizeaza ca pana atunci vor fi gata testele si autorizarile.

Rebrusare in Progresu. Unele trenuri poate de acolo vor pleca

Contractul de servicii publice al CFR Calatori va fi aditionat.

Locomotive nu pot trece, restrictii de tonaj la Daia.

Asteptam faza 2 (RK pe restul distantei si electrificare). Care iar va opri traficul (facepalm)

vladfero

Asadar internationalul va circula via Videle mult timp de aici incolo. Chiar nu s-ar putea remedia punctual inainte de RK faza 2?

carutasul

ce e acolo la Daia? un pod?

TVlad

#783
O diferenta de nivel de aproximativ 60m cu teren instabil. Acolo linia e dublata si daca ar repara pe rind cite un fir, nu vad de ce ar trebui inchidere totala.

Nu era vorba ca dubleaza linia pe intreaga distanta? Ca sa nu mai intrerupa circulatia, ar putea construi intii firul nou apoi face reparatii la celalalt.

Chiar daca nu ar dubla peste tot, tot nu ar fi nevoie de inchidere. De ce vehiculeaza varianta asta? Pentru ca mai simplu pentru ei, ca folosirea unui tren de lucru automatizat presupune un nivel de organizare de care CFR nu e capabil. Asa se intimpla cind activitatea unei firme (de stat) e complet decuplata de realitatile economice, cind nu traieste din incasari ci din banii munciti de altii. Altfel ar avea interesul sa tina linia deschisa si sa genereze venituri.

carutasul

adică făcurăm unul din cele mai lungi viaducte feroviare, peste Argeș și ne împotmolim la 60m de terasament? Sper totuși să existe și pentru asta un plan mai rapid, că 60m repari cu roaba și târnăcopul, aduci niște pietre sparte de la podul demolat... :)

dr4qul4

Pe google Maps, exact la Daia, se vad 4 basculante si un excavator.
Nu cumva s-a reparat zona aceea de 60m?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#786
Ma bucur sa vad atata interes. As recomanda sa intrebati pe 544 la CFR SA daca dupa deschidere se va putea circula cu loco pe Bucuresti-Giurgiu, si daca nu, de ce. Puteti sa confirmati si data deschiderii, sa fie mai oficial decat "pe surse"

petcu.adrian

Salut,

În zona Daia au fost mereu restricții de viteza din cauza terenului instabil.
Dacă vă uitați pe Google Maps, mai la nord de acele basculante, o să vedeți unele lucrări de consolidare a terenului făcute înainte de căderea podului de la Grădiștea.
Fiind o zona problematică, a fost lăsată rezolvarea pentru faza 2 (RK + electrificare + viaduct la Daia).

TVlad

Citeva poze facute de mine in zona (in sudul localitatii Daita) in mai 2017.

Se vede ca firul exterior era intr-o stare foarte proasta. Pe vremea accea se circula cu Desiro.














Powered by API/PUM imgur uploader

carutasul

momentan pentru călători oricum Desiro e solutia dar mă gândeam că mai ajuta și marfa...

cristi5

#790
A aparut pe doclic studiul de fezabilitate pentru faza 2, o versiune poate veche (aprilie 2023) dar destul de avansata. Cum zice @petcu.adrian va fi un viaduct in zona Daia, lung de 323 metri pe o varianta de traseu de 1km.  Mai sunt si alte aspecte interesante pt cine are timp (dublare pe o portiune, amanunte cu privire la statii, halte etc etc)

Pagina 184:

QuoteInterval Băneasa Giurgiu- Frătesti (km 48+175- km 58+260)
-------------------------------
Se va moderniza linia dublă existentă Băneasa Giurgiu - Oaia ( ax - ax 8,1 km) şi se va dubla linia
Daia - Frăteşti ( ax - ax 4,2 km), firul existent se va moderniza.

Între km 53+450-km 54+450 pe partea stângă a terasamentului c.f. se va realiza o variantă de traseu cu lungimea de 1000 m cu un viaduct cu lungimea de 323 m.
Pe varianta de traseu linia c.f. este în aliniament şi cu declivitatea de 10,6%0.
Prin realizarea variantei de traseu se abandonează porţiunea de traseu existent care a avut probleme de stabilitate în trecut si ·1a care sunt semnalate probleme si în prezent după realizarea lucrărilor de consolidare. Pe zona variantei linia c.f. este în rambleu.
-
- -
Executarea rambleelor se va începe după pregătirea terenului de fundare.
Acolo unde terasamentul se execută pe un teren de fundare slab se vor lua măsuri de consolidare. Pentru îmbunătăţirea terenului de fundare se vor folosi următoarele soluţii:
îmbunătăţirea terenurilor slabe de fundare prin metoda îmbunătăţirii cu materiale locale de aport pe cale dinamică;
realizarea saltelelor geocelulare din baza terasamentelor noi;
injectarea straturilor de pământ prin metoda jet grouting.
În zona racordării de la terasamentele de pământ la lucrările de artă se ajunge la deformări şi odată cu acestea la discontinuităţi ale nivelului căii. Proprietăţile diferite de deformare ale celor două lucrări apar din cauza tasărilor mai mari şi a modulelor de deformare diferite ale terasamentului faţă de construcţia podurilor şi a tunelurilor, care aproape că nu cedează.
În cazul încărcărilor dinamice din traficul feroviar diferenţele de nivel duc la o înrăutăţire progresivă şi în felul acesta la probleme în ceea ce priveşte nivelul căii.

Scopul măsurilor de construcţie şi a celor de tehnică a lucrărilor de pământ trebuie să fie acela de a se ajunge la o tasare ulterioară a rambleului, cât se poate de redusă şi la o modificare treptată a modulului de deformare.
În cazul viaductului de la km 54+214 (L=323 m}, se vor lua măsuri suplimentare de consolidare a terenului de bază. Pe minim 50 m în spatele culeelor, pe toată lăţimea bazei terasamentului se vor realiza coloane jet grouting cu diametrul de 1,60 m dispuse în reţea ortogonală:
- - -
pe primii 15 m de la culee, coloanele vor avea lungimea de 12 m; pe următorii 15 m, coloanele vor avea lungimea de 9 m;
pe restul de 20 m, coloanele vor avea lungimea de 6 m.
Adâncimea coloanelor se va măsura de la nivelul săpăturii din baza terasamentului c.f.
Pentru reducerea tasărilor terenului de bază, pe restul lungimii traseului km 54+425 - km 54+625 se
vor realiza saltele geocelulare în baza terasamentului.

... amanuntele tehnice cu privire la varianta continua.

carutasul

bun, dacă există un plan eu sunt mulțumit :)



Xenos

Sper că la trecerea peste calea ferată din Comana se pune barieră sau semibarieră... :o