Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

vin si forezele imediat. Teoretic in august.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

poate vor să facă întâi construcțiile auxiliare ca să nu treacă iarna în barăci :)
Mă gândeam că podul e partea cea mai de durată și de asta mă așteptam să înceapă cu forezele.

tom_sawyer

Linia de tren Bucureşti – Giurgiu: Constructorul PORR intră în şantier şi începe demolarea podurilor vechi

Ministerul Transporturilor a emis o Autorizaţie de Desfiinţare pentru lucrări de 4 milioane lei. ,,Se autorizează executarea lucrărilor de desfiinţare, lucrări de artă, pod peste râul Sabar km. 18., pod peste râul Argeş, km. 23, pasaj peste DN 5 A şi peste râul Neajlov km. 28. Durata lucrărilor este de 9 luni", arată Autorizaţia de Demolare.

economedia.ro

http://mt.ro/web14/documente/interes-public/autorizatii/2021/44/AD%2044_06.08.2021.pdf

TVlad

#183
Am fost si eu sa vad lucrarile de la Gradistea. Ma asteptam sa ii vad lucrind la demontarea podurilor vechi. In afara de un buldoexcavator care statea degeaba linga organizarea de santier, nu era nici un utilaj. Nu se grabesc, au 9 luni la dispozitie...

Au excavat niste pamint de linga linia veche. In rest, nimic vizibil.







Nu stiu cum se face dar nu sint deloc convins ca podul ceausist nu putea fi reutilizat. Hai, poate suprastructura metalica sa fie fost compromisa si, sa zicem, imposibil de reparat. Dar sa se apuce sa demoleze complet si betoanele, e imposibil sa cred ca era strict necesar.
Zicea cineva de pila centrala, ca e subreda (bazindu-se probabil pe motivul stupid ca pilotii forati sint vizibili). In cel mai rau caz, admitind ca e adevarat, puteau sa o reconstruiasca doar pe ea.

Intr-o tara unde diletantismul si reaua intentie sint infiltrate in cele mai multe posturi de conducere, increderea in justificarile si deciziile lor e foarte mica. Avem nenumarate exemple (coridoreala, inierbarea prismei de balast de la tramvaiele din Bucuresti, minciuna cu trenul de lucru si sina sovietica de la Sabareni, improvizatia de la la Otopeni, etc.)


















O parte din podul vechi a ramas sub apa:



In gara Comana au taiat boschetaraia:



Am fost si la podul peste Neajlov insa in afara de doi tarusi inverziti infipti pe malul drept aval de podul existent, nu e nici o urma de lucrari.


Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Multumim pentru reportaj.

Si eu cred ca s-ar fi putut reconstrui doar pila de pe malul drept.
Chiar daca ar fi inlocuit tot tablierul metalic, tot iesea mai ieftin decat un alt pod nou. Mai ales ca asta pe care vor sa il demoleze avea un mare, foarte mare avantaj: a fost construit pentru 2 (doua) fire!

Cel de care urmeaza sa se apuce va avea doar un singur fir...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

Exact, oricum e clar ca linia va fi dublata in viitorul previzibil asa ca nu inteleg de ce nu construiesc noul pod cu posibilitatea dublarii suprastructurii, cum e si cel comunist. Costul global sint sigur ca e mai mic asa decit daca adauga in viitor alt pod de cale simpla, cu propria infrastructura.

Una peste alta, toata aceasta combinatie de lucrari are cel mai mare cost posibil. Ma intreb cui foloseste, ca statului sigur nu.

rrich1974

Socialistii au gansit in perspectiva, si viaductele de pe 219 erau facute pentru doua fire.
Eu v-am zis ca guvernul nu da doi bani pe transportul feroviar, de asta se si fac lucrari de genul asta. Ca daca dadea, facea linie si pe noul pod de la braila.

carutasul

"guvernul" generic, că la Brăila ( unde mă îndoiesc că ar fi fost cazul) era guvernul Tudose iar la asta nu mai știu când s-a semnat. Nu știu, părea logic să se repare podul vechi ( chiar dacă aruncau una sau două pile în aer)... dar poate o exista totuși o rațiune... Pe de altă parte nu știu când o să fie așa trafic pe București-Giurgiu să nu ajungă un fir pe pod, la Cernavodă s-a mers pe un fir până în 1988 sau când s-a terminat...

alecu26

@rich1974
tu vorbesti sa te afli in treaba sau...ai ceva de spus?
1. Gandirea de perspectiva a socialistilor era un dezastru. Si a fost un dezastru. Supradimensionare peste tot. Bine, in unele minti bolnave trebuia sa fim deja vreo 40 de milioane si cel putin a4-a economie in Europa.
2. Adaugarea unei linii de CF dubla pretul podului. Cel putin. Convoaiele de CF sunt mult mai grele decat cele rutiere. Podurile suspendate cu linie CF pe ele la asa deschideri sunt rarisime. De ce oare?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TVlad

Bine, bine dar la Gradistea supradimensionarea podului comunist ar trebui sa fie un avantaj acum si cu toate astea il demoleaza si il inlocuiesc cu unul inferior din punct de vedere al capacitatii.

AndreiB

Cel mai simplu era sa anuleze canalul navigabil si sa faca un pod low cost la gabaritul normal.

carutasul

da, bine, dar cred că proiectul s-a început pe vremea când o anumită madam voia să facă un canal :)
Nu știu cum ar trebui făcut, dar cineva ar trebui să ia și mastodontul ăsta de coarne :)

frunzaverde

@TibiV, @TVlad - podurile facute in epoca respectiva, chiar pe obiective mai prestigioase, au avut defecte structurale masive, necesitand remedieri extrem de scumpe, pe programe multi-anuale, aproape de reconstructie : Agigea Rutier, Cernavoda Nou I si II, Cernavoda Centrala Nucleara, Podul Grant din Bucuresti (asta chiar a avut nevoie de 2 consolidari!).

Un pod facut in aceiasi epcoa, dar abandonat 30 de ani, nu vad cum ar fi putut fi mai ieftin de remediat, in conditiile in care podurile de mai sus, cu intretinere, si finalizate, au avut nevoie de interventii masive. Podul pereche, rutier, din amonte, a trebuit inchis doi ani, trafic deviat pe un pod de pontoane temporar, ca sa fie consolidat si reparat...

@Alecu26 : Podul asta este pe o linie de naveta la cativa kilometri de Bucuresti. Ar fi trebuit sa fie pod pentru linie dubla (cu cuva de balast) din ziua unu de reconstructie. Si abandonata prostia de canal "nebunia lui Ceasca"...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Inteleg ca Porr a venit cu o reproiectare interesanta dar CFR, neobisnuit cu FIDIC galben si reproiectari, revizuiri AM etc, s-a codit. Se pare ca s-a rezolvat. Sper sa vedem si noi ceva planse...

razvan96

Avem autorizatie de construire, dar nu pe toate lucrarile :)

,,Etapa I – Modernizarea liniei cf între Vidra și Comana, exclusiv podul peste Argeș (km 23+456,70 – km 23+747,30) și podul peste Neajlov (km 28+364,94 – km 28+434,94)" din cadrul obiectivului de investiție "Modernizarea liniei cf București Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1 – Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana"

Dupa cum se poate vedea din kilometraj, la podul peste Arges zona inca neautorizata se refera exclusiv la cele 3 deschideri principale, insa autorizatia include viaductele de acces.