Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

Ok, atunci poate o să ne alegem cu un frumos foc de artificii înainte? Ca să încheiem o epocă printr-o prăbușire grozavă? :)  Eram doar curios, aparent e doar o pilă de dărâmat și fierăria de înlocuit cu totul, arată extrem de rău...

RobertH

Am pus si pe harta.

Graficul de executie


Schita generala


Plansele de situatie









Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

Prin urmare avem si o victima colaterala, gara din Comana. Sub infatisarea actuala capatata in anii '60 este constructia englezeasca originara, de la 1869. O cladire ce merita sa fie monument istoric e propusa spre demolare pentru ca se afla intimplator la numai 5km de podul ce se reconstruieste.

E ca in 1977 cind biserica Enei a fost demolata "din greseala" atunci cind se aduna molozul unui bloc cazut alaturi la cutremur.

Pe situl acesta gasim mai multe informatii despre gara Comana:

https://forum.lokomotiv.ro/threads/gara-comana.4861/

Citez:

"
In primul rand, nu cred ca nu ti-ai dat seama ca ruina aceea jalnica este "colega de generatie" cu gara Filaret, una dintre cele mai vechi cladiri feroviare din Romania, si totodata prima din Principatele Unite. Cladirile acelea fac parte din ansamblul de cladiri al caii ferate Bucuresti-Giurgiu, cea mai veche din Principate, ar trebui deci sa fie clasate ca MONUMENT ISTORIC si pastrate ca atare. Cat de "bine" este ingrijita ai putut vedea. Este semnificativ si graitor pentru interesul pe care romanii il au pentru propria istorie si propriile lor monumente.

Dar gara Comana este o gara particulara si din alt motiv. De ce? Fiindca se afla exact la mijlocul distantei intre Bucuresti si Giurgiu. Era locul in care se incrucisau de regula trenurile plecate de la cele doua capete opuse ale singurului fir de linie pe care se facea circulatia. Era deci absolut necesar ca trenul care ajungea primul in Comana sa-l astepte pe celalalt care venea in sens invers, apoi putea sa mearga mai departe pe segmentul de linie eliberat. Daca bine imi aduc aminte, in limbajul ceferistilor chestia asta se chema "a face cruce". Trenul plecat de la Bucuresti-Filaret "facea cruce" cu trenul plecat de la Giurgiu de regula la Comana. De aceea, planul garii Comana este cu totul particular, si cuprinde o cladire a garii simetrica asezata la mijloc intre cele doua linii, iar in continuarea acesteia exista si cladirea depozitului de marfa, construita si ea simetric cu deservire pe ambele linii.

Au considerat ca e mai simplu sa faca in felul acesta o singura cladire simetrica intre linii, care sa le deserveasca pe amandoua, decat sa faca doua cladiri, cate una pentru fiecare linie. Eu zic ca e principial corect.

Nu in ultimul rand, cladirile observate de tine au un aer aparte datorita constructorilor care le-au facut. Turnul de apa pe plan dreptunghiular este tipic britanic, iar fixturile din metal care ti-au atras atentia sunt tot tipic englezesti. Mai exista inca un exemplu de turn de apa de aceeasi factura la Giurgiu. Probabil ca a mai existat unul asemanator si pe langa gara Filaret, insa acesta n-a rezistat trecerii timpului. Si magazia de marfuri are anumite elemente distinct britanice, specifice secolului al XIX-lea. Mare pacat. Macar ca planuri si eventual ca model pe o diorama cu subiect "linia Bucuresti-Giurgiu" ar merita sa supravietuiasca. Desi mie unul mi-ar placea sa supravietuiasca cladirea reala, insa.. la ce jaf se intampla in Romania de azi, ma indoiesc... ."

frunzaverde

Gara Comana nu mai e de mult originala... Pachetul de linii a fost reconfigurat la sfarsitul anilor '50 (cand s-a facut podul Prieteniei) in configuratia "clasica CFR" cu linii de-o singura parte a garii (pentru ca sistemul cu gara pe mijloc). Liniile au fost si ele retrasate pentru o curba mai lina.

Cladirea garii (care n-are nici un stil englezesc; e o casa munteneasca cu prispa) a fost practic complet reconstruita intr-un stil modest; si i s-au adaugat anexe (biroul de miscare) brutaliste, care sunt si ele intr-o stare modesta. Tot ce a mai ramas original este vechea magazie de marfa, dar e o ruina abandonata de aproape 60 de ani, nu mai are nici acoperis pe alocuri. Si ca magazie de marfa, intr-un principat sarac, era o cladire modesta...

Nu e nimic de pastrat acolo... Tot ce era "original" a fost demolat de multi, multi zeci de ani. Eventual as lua ceva din structura metalica a magaziei si incorpora cumva in cladirea noua. Dar sa ne plangem acum dupa ce-i acum acolo e cam degeaba - acum 60 de ani mai se putea salva ceva, acum nu prea... Singura chestie notabila este iluminatul de peron, care e rarisim la garile secundare mai noi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

venom637

Salut,

Locuiesc in Comana din Martie 2020 de cand cu pandemia. Urmaresc cu interes acest proiect, bucurestean fiind.
Gara din Comana inca este intretinuta, este personal CFR non stop in ea, mai mult ca paza. In rest, toate cladirile/anexe sunt distruse, clar vor fi darmate.

AndreiB

Comana cred ca o sa fie big winner-ul refacerii liniei. Cadru natural frumos, gara centrala, naveta rapida (daca va exista o cadenta decenta).

NGC

Daca tot am scris despre alte exproprieri, hai sa le trecem si pe astea.

10.02.2021: "Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră". Lotul 1: ,,Redeschiderea circulației feroviare pe pod, peste râul Argeș între Vidra și Comana" pe raza localităților Comana, din județul Giurgiu și Vidra, din județul Ilfov"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3288-hg10022021dtf

TVlad

#127
Acum m-am uitat mai cu atentie pe planuri si am constatat ca de fapt in gara Comana o sa ramina exact acelasi numar de linii, 3:







A treia linie e in stinga, acoperita  complet de vegetatie.
De fapt acum sint 4 linii daca o socotim si pe cea din spatele garii, abandonata cu mult inaintea celorlalte:



Ma tot uit si nu inteleg de ce demoleaza de fapt gara. Ca sa o reconstruiasca pe acelasi amplasament? Corpul vechi e intr-o stare acceptabila, nicidecum o ruina iar cel construit in anii '60 nu are nici un cusur.

Pe plan nu apare nici vechiul turn de apa care se gaseste intre gara si magazia de marfuri. Ma intreb s-a deplasat cineva pe teren sau se poarta si aici proiectarea din birou?






Magazia:



Si corpul mai nou al garii:


Culmea, ceasul functioneaza! Mare lucru la CFR si un miracol intr-o gara practic abandonata.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Foarte tare.
Linia din spatele garii o fi abandonata si lasata pe loc sau e legata in continuare la celelalte linii si figureaza in schita statiei?

TVlad

#130
Hmm...Nu mi-a trecut prin cap sa merg la ambele capete al statiei sa vad cum se conecteaza, obiectivele mele fiind acum turnul de apa si magazia de marfuri.
Soseaua trece peste toate cele 4 linii, bariera automata le acopera pe toate dupa cum se vede in poza. Eu cred ca are macaz in ambele capete. O sa mai merg peste vreo doua saptamini si verific atunci.
P.s: in partea de vest a magaziei sint cu totul 5 linii. E uluitor cum de in proiectul nou abia se strecoara 3 linii si pentru asta mai darima si magazia. Pina sa vad astazi la fata locului, aveam impresia ca vor sa reconfigureze statia in formula tipica cu doua directe si doua in abatere si, fiind nevoie de loc, trebuie sa demoleze tot.

AndreiB

Dar de ce e nevoie de o interventie asa majora? Potentialul de trafic de marfa e zero, iar pentru calatori mai mult de 2 linii sunt exces de zel. Mai bine dublau linia pe o durata mai lunga decat sa cheltuie degeaba banii pe reconfigurarea liniilor din Gara Comana.

TVlad

In concluzie:

1. Construim un pod foarte lung si inalt pentru a trece peste un ipotetic Arges navigabil dar il facem pentru cale simpla;
2. Demolam gara Comana aflata la 6km distanta si punem exact pe acelasi amplasament doua containere: unul pentru sala de asteptare, celalalt pentru WC;
3. Reconfigurarea liniilor din Comana inseamna de fapt reconstruirea a trei dintre ele pe acelasi amplasament si desfiintarea celorlalte.

Oare mai gindeste cineva in tara asta? Chiar asa isi bat joc de banii nostri?

AndreiB

In afara de refacerea peroanelor la 55cm, RK la linii si igienizarea cladirii de calatori din Gara Comana, nu vad nici un motiv pentru a interveni cu nimic in Comana. Trebuie sa incetam cu atitudinea asta de tabula rasa la CFR.

venom637

#134
Salut,

Cum am zis mai sus, pentru moment locuiesc in Comana. Linia din spatele garii este acoperita de asfalt si trece pe sub acele gramezi de piteris (poza de mai sus) si se uneste cu liniile care merg spre Bucuresti.
In partea cealalta nu stiu exact pentru ca nu se mai vede din cauza vegetatiei. Dar o sa ma uit mai atent cu prima ocazie cand mai fac o plimbare pe calea ferata spre Vlad Tepes.

Toate liniile de la Arges (Gradistea) pana in padure dupa Comana sunt foarte vechi, cu traverse din lemn. Probabil de asta vor fi schimbate. Cum iesi din Comana spre Vlad Tepes, este o linie cu traverse din beton si una cu traverse din lemn.