Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

@dan tm : Marfa in tranzit nu ajungea (aproape) niciodata prin Bucuresti - Jilava, aproape intotdeauna mergeau prin Videle.

Navetele spre Bulgaria dinspre Transilvania sau Ungaria circulau intotdeauna via Craiova - Videle Tj. - Giurgiu. Dinspre Constanta si Moldova se alterna - uneori se prefera circulata via Videle, alteori via Chiajna (ori via Voluntari - Mogosoaia - Chiajna, ori via Baneasa - Post 17 - Bucurestii Noi), facand roata mare a Bucurestiului prin Vest (deci practic 0 economie).

Centura de Sud-Est a Bucurestiului nu a fost folosita niciodata la tranzit - sunt niste curbe in zona Glina/Dambovita care pun probleme. Plus ca e linie simpla, standard mizerabil, cale libera, cu garile pe SBW...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Aadar e doar pentru calatori. Cat ar putea sa faca un tren din Bucuresti pana in Sofia, cu minime investitii? Ar putea pleca din Gara Progresul? Ca parca statia M4 ajunge pana in Gara.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Eu unul as electrifica ambele legaturi (Videle - Giurgiu N. - Ruse si Chiajna - Giurgiu N. - Ruse) astfel incat sa existe continuitate electrica Budapesta - Istanbul. Ar fi un mare beneficiu (si pe la sarbi linia e neelectrica partial).

Bucuresti - Sofia ar fi:
Bucuresti N. - Ruse cam 1h15
Bucuresti Progresu - Ruse cam 50 minute.

Ruse - Sofia mai sunt 6h15

Deci total, 8h.

Merge un tren de noapte, eventual unul, poate doua trenuri de zi pe zi. Avantaje sunt in alte parti: naveta Giurgiu - Bucuresti, naveta Ruse - Bucuresti/Otopeni, chiar si trenuri de vara Bucuresti - Varna (in locul condusului).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Cât ar costa o electrificare Videle-Giurgiu?

dr4qul4

Linia nu e simpla pe anumite portiuni? Dar de fapt pentru naveta s-ar putea sa fie de ajuns.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


TibiV

Hai sa punem si "oficialul" - "just for the record"....

http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/3167-06112020

A fost stabilită oferta câștigătoare la licitația pentru modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu - Nord Frontieră (Lot 1)!

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor informează că în urma licitației derulată de către Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA oferta depusă de PORR CONSTRUCT, în valoare de 472.049.303,77 lei fără TVA,  a fost declarată câștigătoare în cadrul procedurii de achiziție a serviciilor de proiectare și execuție lucrări pentru Modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră", Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ.

Menționăm faptul că, obiectivul general al investiției Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana) și următoarele poduri de cale ferată:

- pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

- pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

- pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m

- pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Sursa de finanţare a acestui obiectiv este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexxC

Dintr-un calcul scurt,1300 m are viaductul necesar traversarii maretului canal fictiv Dunare--Bucuresti.
Ca si termen de comparatie viaductul de pe drumul expres peste Olt la Slatina are vreo 1600m.

NGC

Nu stiu cati nu ati observat ca valoarea estimata este de 458.962.965,47 RON fara TVA, iar oferta celor de la PORR este de 472.049.303,77 RON fara TVA, deci mai mare decat valoarea estimata, dar s-a aprobat suplimentarea si nu e nici o problema.

cicotan

#114
http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2020/5514-4-decembrie-2020-cfr-sa-a-semnat-contractul-pentru-reconstructia-podului-de-cale-ferata-de-la-gradistea

edit:
COMUNICAT DE PRESĂ
CFR SA a semnat contractul pentru Reconstrucția podului de cale ferată de la Grădiștea

Bucureşti, 4 decembrie 2020

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și compania austriacă PORR CONSTRUCTau semnat astăzi, 4 decembrie 2020, contractul pentru Modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră", Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, contract în valoare de 472.049.303, 77 lei fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile.
Menționăm faptul că, obiectivul general al investiției Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri și 2 viaducte):

  • pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea
  • pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
  • pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m
  • pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.
  • viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554
Valoarea contractului este de 472.049.303, 77lei fără TVA, cu termen pentru proiectare de 6 luni și de 24 de luni pentru execuția lucrărilor - de la emiterea ordinului de începere -, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 - 2020.
Precizăm faptul că modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cuimpact direct asupra dezvoltării durabile a judeţelor Ilfov şiJudeţul, linia CF București - Giurgiu fiind o importantălegătură feroviară între Coridorul Rin – Dunăre şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul PRIETENIEI, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.


tom_sawyer


AndreiB

Un mastodont supradimensionat pentru ca nu a existat un politician sa ingroape proiectul canalului Dunare-Bucuresti cu un port al Bucurestiului la Giurgiu legat de CF si drum expres fiind un proiect mult mai eficient.

carutasul

în concluzie se construiește un al treilea pod peste Argeș? Nu se poate refolosi o parte din construcția actuală (culeele și o parte din piloni)?

vancouver

S-au studiat toate posibilitatile, inclusiv diverse variante de refolosire. Cea aleasa in final e cea mai economica.

Deci raspuns: nu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.