Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Peste tot in lumea civilizata exista asa ceva. München, Frankfurt, Köln, Londra, Paris. La Londra ai trenuri care circula la 15 minute la orele de varf, cu 200km/h, se duc la 200-300 km distanta de Londra. In Londra intra in subterean si au mai multe statii. Sunt FULL. La Frankfurt, unde locuiesc ai 9 linii de S-BAHN. Una singura se opreste in gara principala, celelalte 8 merg in gara subterana Frankfurt si apoi mai au 4 statii in cele mai centrale cu putinta (cum ar fi la noi la Victoriei, Universitate, Unirii si sa zicem Tineretului), apoi se despart, unele merg prin subteran in orasul vecin lipit, Offenbach, cu 4 statii acolo. Altele merg in zona Frankfurt Sud, unde mai au 2 statii in oras, apoi merg pe linia de cale ferata pana la orasul Darmstadt, la 60 de km (cum ar fi la Urziceni). Cele care trec prin Offenbach mai merg pana la Hanau, pe linia de CF (cvadruplata acolo). In sensul celalalt, de la gara principala Frankfurt, S8 si S9 merg pe la stadion Frankfurt, aeroport Frankfurt (se fac cam 10 minute de la gara principala Frankfurt la aeroport, distanta e cam ca la Bucuresti, de la Gara de Nord la Otopeni), apoi continua pe linia de CF pana la orasele Wiesbaden si Mainz (cum ar fi la Ploiesti), la distante de 60-70 km. Si S1 si S2 ajung tot la Wiesbaden si Mainz, dar pe alt traseu, nu pe la aeroport (cum ar fi pe la Buftea), tot pe linie normala de CF. S3,S4,S5,S6 pleaca de la gara principala spre zona de business a Frankfurtului, si mai au 4 statii in oras, toate sus pe estacada, si paralel cu linia de cale ferata, care si ea merge acolo pe estacada. Cea mai importanta oprire in mijlocul pavilioanelor expo (unde se face si salonul auto) (cum ar fi la Romexpo), unde de altfel sunt si birouri multe. Dupa ce ies din Frankfurt, se despart si merg in diverse suburbii mai mici. Puteti da pe youtube S-Bahn Frankfurt si le gasiti si subteran, si subteran. Sunt garnituri de metrou practic, asa cum le vedem pe M1-M4 si la noi, maxim de 9 vagoane. Circula cu catenara, in tunel catenara este joasa, au pantografe adaptate. Toate garile au peroanele inalte, sau daca nu au toate peroanele inalte, atunci cel putin cele la care opresc S-Bahn sunt inaltate. In mod normal orice tren poate opri la peroanele inalte.

Dar putem sa plecam si cu nu in brate si sa ne complacem in subdezvoltare, in mers de la un peron la altul, timpi de asteptare, etc... Cel mai bine oprim trenurile in camp si punem un autobuz sa duca calatorii pana la aeroport. Ne pricepem la facut de rahat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

^
Ce descrii aici din Frankfurt sau Berlin sau Copenhaga sau Stockholm sau oriunde altundeva nu este acelasi lucru cu trenul de Giurgiu intrand pe M4 si continuand pana la Aeroportul Otopeni pe M4+M6.

Ce descrii aici este cu totul alta mancare de peste - portiunea centrala subterana a retelelor astora este un tunel dedicat, de cale ferata, cu gari dedicate de cale ferata, la standarde de cale ferata. Faptul ca trenurile "arata" a metrouri nu le face sa fie metrouri - ele raman trenuri conventionale, operand in maniera trenurilor conventionale (cu semnalizare standard de bloc si siguranta punctiforma la semnal, tip Indusi/ERTMS etc.), cu frecvente de tren conventional, cu gabarite de tren conventional, declivitati si raze de curba asisderea (deci nu 200 m si 35 la mie, cat avem la metrouri), alimentare la standard de cale ferata (in Germania 15 kV la 16 2/3 Hz).

De exemplu, frecventa maxima asigurabila tehnic pe S-Bahnul din Frankfurt este un tren la 3.5 minute, nu mai mult, comercial un tren la 5 minute. Spre comparatie, multe retele de metrou permit frecvente tehnice de un tren la 30-50 de secunde. Pentru ca toata tehnica "din spate" e complet diferita si incompatibila

Bineinteles ca se poate face o linie de cale ferata subterana Gara Progresu - Universitate - Gara de Nord (subteran) - Pajura (suprateran) - Otopeni. Dar e cu totul alt proiect decat M4+M6, si e un proiect concurent cu M4+M6. Care e mai bun dintre cele doua? Nu stiu - pentru M6 varianta feroviara mi s-a parut intotdeauna mai adecvata.

Pentru ramura sudica a M4, exista avantaje si dezavantaje cu ambele solutii - M4 insa avantajaza mult mai mult locuitorii orasului, 902 "subteran" avantajaza mult mai mult dezvoltatorii imobiliari in suburbiile de sud (locuitorii din Vidra si Gradistea sunt prea putini pentru lobby). Chestia e ca deja s-a decis in favoarea M4+M6...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Cei de la Antena 1/3 au fost azi cu trenul din Bucuresti pana la Videle si mai departe spre Gradistea. S-au plimbat putin, va intra materialul la stiri in seara asta. Am dat si eu sincron pe telefon, le-am explicat povestea podului Gradistea si le-am zis de noutatile/stadiul refacerii liniei dupa discutiile cu CFR din februarie si ultimele vesti din martie. Cred ca o sa iasa misto, daca are cineva timp si energie sa urmareasca...

tom_sawyer

Marius Chiper, CFR SA: Podul Grădiștea va fi refăcut. Nu va impieta asupra navigației pe Argeș

Lucrările vor dura doi ani iar documentația de execuție este în fază de aprobare în sistemul de achiziții publice, spune Marius Chiper, director general adjunct al CFR SA.

Proiectul este în faza de lansare a achiziției, iar documentația așteaptă validarea pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

clubferoviar.ro

Ionut

SCS Transport si CM POIM, 17-18 iulie 2019, Timisoara
Prezentare oficiala CFR
CF 902


Vedeti prima intrare: Vidra-Comana. Cica se asteapta aprobarea ANAP...



GDPR

Apopo de procedura de emitere a AM, inclusiv pentru acest proiect: intre timp site-ul ANPM Central are o buba, daca apesi pe "reglementari" te intoarce la meniul principal. Asa ca multe informatii nu mai pot fi accesate.

NGC

^^^ Nici o grija deocamdata, pentru ca nu mai este nimic nou dupa 26.06.2019.

razvan96

Gata, incepe petrecerea :D.

[CN1014325]-"Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră", Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ

Valoare estimata:400.068.617,53 RON

Sursa de finantare:POIM

Termen de depunere a ofertelor:25.09.2019

Durata contract:4 luni proiectare+18 luni executie+60 de luni garantie

Pretul are 90% pondere in punctajul final.

Se vizeaza reconstructia a 4 poduri+RK al liniei intre km 18+180 si km 30+200.

QuoteCLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfasoara sub incidenta prezentei clauze suspensive, in sensul ca semnarea contractului de proiectare si executie lucrari se va face numai dupa asigurarea sursei de finantare. Se estimeaza că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la publicarea anunţului de participare.

Interesant ca nu avem clauza suspensiva si pentru AM.

LittleWanderer

^Dar pana la urma cum va fi?

Se va reface podul vechi, se va termina podul de langa sau se va face un al treilea pod?

Sau se va sari peste al treilea pod si se va face al patrulea pod direct?  :D

razvan96

Se va construi al treilea pod.

QuotePod km 23+607 (km proiectat 23+602, existent conform studiilor topo 23+577) peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea și asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele cu calea jos, cu deschiderile 70,00+145,00+70,00m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30,00m. Pe malul drept al Argeşului (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30,00m şi 3 deschideri de câte 33,00m.

TibiV

Sunt curios cine poate depune o oferta solida in doar 34 de zile (pana pe 25 septembrie 2019)....

Bai, ati dormit in papuci 14 ani, si acum vreti ca un constructor sa se pregateasca in 34 de zile?!...  :headbash:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#42
Nu raspund doar persoanei care a adresat problema, dar avand in vedere noua regula cu citarea mesajelor, o sa trec mai jos numele persoanei, pentru a intelege mai usor la ce anume ma refer.

@razvan96: Nu este clauza suspensiva legata de AM pentru ca AM e aproape iesit. Din ce imi aduc aminte, mai trebuie doar dezbateri publice ale RIM si niste termene de respectat si gata.

@TibiV: Nici o grija, si aici se practica amanarile din cauza clarificarilor. :p

tom_sawyer

Podul de la Gradistea facut pe vremea lui Ceasca si nedat in exploatare nu ar putea fi folosit, cu o oarecare reabilitare?
Chiar e nevoie de un pod cu totul nou?

rizzuh

Un pilon are fundatia spalata de apa, s-ar putea sa nu se poata repara. Calitatea este oricum execrabila, ca la toate podurile din vremea aia. Mai mult, terasamentul nu a fost terminat niciodata, este si un viaduct langa gara Gradistea care nu a fost terminat, traseul "nou" nu a fost expropriat in totalitate, etc. etc. etc.

Pe scurt, nu, nu se poate folosi. Cu siguranta e mai ieftin sa fie reconstruit. Si mai bine, pe traseul vechi.