Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

#945
@cristi5

Asta este de neiertat. Trebuia făcut RK integral pe toată linia (de ex e absurd că până în Chiajna pe celebra M 100 se merge ca melcul și apoi rapid pe centura feroviară - o să rămână de căruță mărețele magistrale așteptându-l pe Godot, reconstrucția fantasmagorică) și făcute gări civilizate precum la Comana. Ce distanță între Comana și cotețele celelalte...dar nouă așa ne place, coteț și încropeli. Păcat.

Cât despre cum arată gara Progresu, este noaptea minții. Mărețele oficialități în campanie între gropi și tufișuri care au acoperit calea ferată. Aceasta este România, stimați alegători.

cristi5

#946
^ Nu inteleg de ce imi adresezi mie mesajul, ce anume pot eu sa fac?

Reamintesc ca obiectivul fazei 1 a fost redeschiderea circulatiei, punct. Obiectiv atins, cu sub un an intarziere, record CFR

Inadmisibil de putin ambitios mi se pare SFul fazei 2

Deasemenea cred ca e f bine ca se fac proiecte in 2 faze, cu RK si lucrari urgente in prima faza si electrificare, ETCS in a doua. Vezi si Buc-Pitesti

Xenos

Ai dreptate, era un mesaj general :D cred că am dat quote la mesajul tău inițial, că Jaspers voia să ne dea bani (subînțeleg pentru o reabilitare mai generală a liniei) dar ai noștri se grăbeau să rezolve (doar) cu podul și să cârpească nițel în rest. A durat 4 ani, timp în care se putea reface toată linia.

Cetatean

O ineptie clasica. Ai linia inchisa ani de zile ,reabilitezi x km din y,ca esti incapabil sa gasesti niste milioane sa o faci toata. Refacuta toata,ce timpi puteai avea Buc-Giurgiu?
Am obsesia asta cu timpul,pentru ca e important. Una e sa stai in trafic o ora,sau sa faci 30 de min.
Revin cu aceeasi idee,orasele mari pot aduce oamenii inapoi pe cf de la distante de 20-30 km . Tre trenuri noi,disciplina si viteza.
Nu mai vb de Bucuresti. Unde toate liniile care ajung in oras trebuiau de muuult puse la punct,sa ai capacitate si cadenta.
Dar in loc de planuri si povesti trebuia actionat ieri.

Vezi cazul aeroport,unde cred ca sunt pasageri la greu. Si unde tot nu inteleg eu o chestie. Dar o sa o intrep pe topicul dedicat.


Tot timpul imi aduc aminte de o excursie in Austria. La 20-30 de km de Viena,pe sate in gari,multe masini. Il intreb pe amicul meu,ba care-i faza? Vin la gara,le lasa si ajung in oras. Fara batai de cap cu parcare,ambuteiaje,etc.

cristi5

#949
@Cetatean

> "esti incapabil sa gasesti niste milioane sa o refaci toata"

Repet :) Nu banii sunt problema.

Cand faci o lucrare publica ai nevoie de un SF. Cu cat acel SF are mai multe obiective, cu atat va dura mai mult elaborarea lui. Chiar si SFurile la autostrazi (urgenta nationala) dureaza ani sau chiar decenii!

Asa ca aici, dupa o lalaiala de 14 ani, au hotarit doua faze. Un SF simplu, elaborat rapid, pentru redeschide circulatia (in materie de "gari" include doar statia Comana si halta Gradistea), si un SF mai consistent (am gasit in cel de pe SEAP fisiere din aprilie 2024!) pt modernizare: reproiectarea tuturor statiilor, cladirilor, varianta noua de traseu, electrificare, centralizare electronica (de linie cred), semnalizare, ETCS

Ce s-a facut sau nu s-a facut in faza 1 nu are treaba cu banii ci cu ce s-au gandit sau nu s-au gandit sa includa in SFul fazei 1. De exemplu s-au gandit (foarte bine) sa faca RK unde s-a deteriorat linia, inclusiv pe centura feroviara. Dar nu s-au gandit sa modernizeze si TN, pt ca nu s-au gandit ca soferii au uitat de tren in zona.

Era neaparat necesara modernizarea TN pt redeschidere? Tehnic si legal nu. Daca presupunem ca toti soferii conduc corect, o cruce SF Andrei ajunge. Practic insa nu e asa, deci deocamdata sta trenul la TN si acumuleaza intarzieri.

Eu cred ca e foarte util de citit la inceputul topicului, sa intelegem istoria

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1843.msg232567#msg232567

TibiV

Sa fie si pe topicul liniei...

Quote from: adix on June 03, 2024, 12:15:26 PMSalutare baieti!

Frumoasa filmare!... De remarcat ca Porr a realizat (exclusiv pe pod) si postamentele (sper ca e coret termenul) pentru viitori stalpi ai retelei electrice. Dar pana la electrificare mai este mult... Iar "cocoasa" pe care o face DN5A din cauza garii Gadistea concureaza cu succes cocoasa Focsani de pe A7...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

venom637

#951
https://economedia.ro/ministerul-transporturilor-semneaza-marti-contracte-de-finantare-de-22-miliarde-lei-pentru-metroul-de-otopeni-si-prelungirea-magistralei-m4-gara-de-nord-gara-progresul.html

Sa speram ca metroul va fi gata cu faza 2 :)

QuoteAmintim că, astăzi, Primăria Sector 4 a anunțat că a obținut un contract de finanțare nerambursabilă în valoare de 2,5 miliarde de euro pentru extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul.

Semnarea contractului de finanțare va avea loc marți, 4 iunie, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a directorului Metrorex S.A., Mariana Miclăuș și a senatoarei Gabriela Firea, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.

Finanțarea de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, va veni prin ,,Programul Transport" al Uniunii Europene 2021-2027.



BIGRED1984

Din cate am cautat, Desiro de la CFR n-are locuri pentru biciclete, oare asa greu este sa puna cateva, trebuie ceva modificat ? Poate alti operatori vor intra si cu trenuri care sa aiba, stiu sigur ca pe Oltenita-Titan te lasa (operator TFC), atat timp cat nu deranjezi ceilalti pasageri.

shift2rail

^^ kudos ptr lunca Dunarii vazuta din coborarea trenului pe curba de nivel de la Daia, multi ar plati pentru priveliste!

GIV

intarzierile care apar pe mersul trenurilor se datoreaza faptului ca nu s-a calculat corect durata calatoriei?

in proiectul de redeschidere al liniei nu se putea adauga si eliminarea unor restrictii de viteza acolo unde ar fi fost simplu de eliminat? cati bani in plus ar fi costat?

carutasul

m-am uitat la vreo două filmări pe yt după deschidere și aparent trenul ăsta nu e gol...

Ionut


carutasul

presupun  că "motoscârța" (așa îi zice fi-meu la microbuz) face o oră și eventual te lasă și într-un loc mai convenabil (nu știu unde opresc cele de la Giurgiu). În plus s-a mai discutat pe aici că o dată pierduți călătorii nu se mai întorc, ceea ce nu pare chiar adevărat din ce se vede. De asta eram curios. Sper că nu se mai merge "cu nașul" și că numărul de călători se va reflecta și în încasări. 

venom637

Microbuzele din Giurgiu merg in general pana la Eroii Revolutiei si sunt pline. Este un chin sa mergi cu ele. Cei care au posibilitatea sa ia trenul vor face asta garantat pentru ca e mai ieftin si ai confort.