Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

totusi pozele cu denumirea veche a statiei surprind placile emailate cu inscriptia Bucuresti Progresul

off topic la fel s-a intîmplat si pe restul retelei cînd s-au montat casetele luminoase cu numele statiilor, ,,L" de la sfîrsitul cuvintelor a cam disparut)




de aici

https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?postId=349903&handler=ByPostId

Yoraz

Quote from: TibiV on March 29, 2023, 05:46:56 PMMulte sine si traverse noi, unele instalate, altele in lucru, in special la aparatele de cale, mai ales in garile Progresu si Vidra... Lucrari care, din cate imi amintesc, NU fac parte din contractul PORR...

Se pare ca CFR Infrastructura vrea sa ii dea o sansa acestei linii...


FAC parte din contractul PORR.

Sorinus

Deci cand se va reactiva Progresul, se va opri circulatia pe DN5? Nu vad nici macar bariere.

TibiV

Linia peste DN5 se mai foloseste ocazional, doar la manevre, pentru ca nu mai duce nicaieri...

Initial linia ducea pana la Gara Filaret (prima gara din Bucuresti), dar gara a fost transformata in autogara.

Pana la inceputul anilor '90 a fost folosita si pentru fabrica Autobuzul (ulterior ROCAR) dar si fabrica aia a fost inchisa.

Acum linia mai este functionala doar cateva sute de metri dupa DN5, spre oras. In rest este o balarie, pe alocuri complet acoperita cu pamant si vegetatie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Intr-o tara normala la cap cred ca ar fi normal ca autoritatile locale sa isi puna problema de a face o trecere denivelata acolo. Adica sa ridice DN5 pe un pod, permitand astfel nu numai supratraversarea CF ci si a liniilor de tramvai (care practic ar putea sa intoarca astfel fara a mai intra in conflict cu traficul auto. Si cu prilejul asta, zic eu, ar fi normala mutarea garii in acelasi loc cu capatul liniilor de tramvai astfel incat sa asiguri cu adevarat conexiune directa (chiar la peroane paralele intre ele).

Drax

#470
Intr-o tara normala s-ar fi refacut si linia pana la Filaret - macar ca linie simpla de tramvai - daca nu ca linie dubla pt trenul metropolitan
Si nu ar fi fost lasate terenurile adiacente in paragina , pline de boscheti si gunoaie

Cum ar fi sa te urci la Filaret sau si mai bine la Unirii, sa schimbi la Progresul si sa ajungi la Comana in 35-40 de min?

TVlad

Macar sa mute capatul tramvaiului in fata garii pentru a inlesni calatoria.
Pina ajung cu M4 la Gara Progresu mai curge multa apa pe Dimbovita.

Vlad94

S-ar putea face un terminal multimodal în dreptul gării.

dan tm

Autobuzul(Rocar) e acolo unde e un loc iran imens?

chiar am urmarit traseul liniei, e ciudat ca nu s-a folosit terenul pentru o linie de tramvai.

Bine acuma la moda sint autobuzele electrice.

dr4qul4

da, acolo e ROcarul, la 3 km, pe dreapta.
Nu stiu cat succes ar avea o linie de tramvai. E o zona cu densitate destul de mica.
Acum au inceput sa apara cateva case, dar mai spre camp. DOar ca vorbim de cea mai proasta zona din Bucuresti, asa ca nu cred ca cei care s-au mutat acum in zona, ar folosi transportul in comun.
Exista deja linie de tramvai pe in apropiere: Giurgiului - Zetarilor-Prelungirea Ferentari - Calea Ferentari.
Eu m-as astepta ca acolo sa apara macar un bulevard cu 2 benzi pe sens si trotuare! Nu exista asa ceva in zona: Zetarilor si Ferentari au 1 banda auto + linie de tramvai.
Probabil raspunsul vine de la trafic...una din cele mai fluente zone din Bucuresti. Rareori prinzi blocaj (de obicei din cauza unei petreceri ad-hoc)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Ideea era să te urci în tramvai când cobori din tren. Deocamdată traseul căii ferate spre Giurgiu mi se pare cam depopulat dar cu o linie de navetă zona ar putea deveni mai atractivă pentru cei care vor să se mute din oraș. Mă uitam și sunt destul de multe lucruri de rezolvat, lângă Sabar e trecere la nivel (cred că puteau prelungi podul un pic), linie simplă - dar dacă va avea succes astea se mai rezolvă pe parcurs. Ar fi fost bună ridicarea DN5 și eliminarea unui giratoriu din cele o mie pentru a muta gara pe partea cealaltă cu tramvaiul în fața ei, așa călătorul ar ajunge ușor la Unirii; oricum cred că până la urmă tot trenul la Gara de Nord va fi mai popular dar vom vedea... Acum că s-a făcut și Domneștiul nu mai avem trecere la nivel pe porțiunea asta de centură și se pot aduce trenurile cu ușurință. Eu nu îmi dau seama în momentul de față cam care sunt fluxurile de călători în București, nu știu dacă a mai făcut cineva studii pentru că nu îmi e clar dacă Piața Unirii mai are relevanța de altădată, e drept că e un nod important dar probabil dacă aș urca în tramvai aș coborî la Bellu pentru metrou. În ceea ce privește numele stației, cred că abia în anii '80 a apărut un îndreptar care spunea clar că în numele proprii se folosește forma fără l final ( Mihai Viteazu, gara Progresu) . Până atunci lucrurile au fost neclare, mai ales că progresul nu e un nume propriu, e o denumire de dată recentă pe modelul comunist ( Avântul Prăbușirea :) ) .Lingviștii au o teamă de renunțarea la l-ul final ( pe care în realitate nu îl pronunțăm) pentru că u-ul final care ar rămâne a mai dispărut și în trecut iar dacă ar dispărea am rămâne fără articol ( probabil că am fi forțați să îl punem în față ca restul lumii latine, "le progres"  :) ).

Sorinus

Ar fi fost o oportunitate f buna sa revitalizeze zona garii Prograsul, dar na, probabil va fi ratata.

frunzaverde

@Sorinus : Exista bariere acolo - sunt bariere mecanice ("B") actionate printr-un sistem de scripeti de impiegatul statiei Progresu (toata statia e centralizata mecanic, foarte primitiv, tehnologie de secol XIX). Cumpana barierei exista in continuare pe sensul de mers apropiat de statie, a fost scoasa acum cativa ani pe sensul opus, dar tunelul cu cablul ingropat sub asfalt si sistemul de scripeti e acolo si pe partea cealata.

Singurul caz in care se incurca circulatia acolo este cand intoarce vreo locomotiva de marfa : la liniile de calatori nu se ajunge pana in sosea, chiar si daca se vine cu tren cu locomotiva (si presupun ca majoritatea curselor locale vor fi cu Desiro, nu cu locomotiva + vagoane), macazul pentru liniile de calatori este suficient de in spate incat un LDH/DA/GM sa nu aiba nevoie sa iasa "in sosea" pentru manevre. De obicei, cand intorceau acolo DA-uri, veneau doar pana in buza soselei.

Cat de "linie urbana", decizia care a pecetluit soarta liniei fost luata in anii '60, cand s-a desfiintat Gara Filaret. Atunci s-au mai facut doua interventii - linia Progresu - Trafic Greu - Cotroceni a fost "uzinalizata" - adica s-au instalat foarte multe racorduri industriale, si, simultan, s-a redus viteza pentru eliminarea spatiului de siguranta din jurul liniei. Pe terenul eliberat s-au construit strazi, blocuri, conducte de termoficare, spatii industriale si hale etc. etc.. Linia ramasa a fost redusa la minimul necesar pentru manevra industriala la 15 km/h.

Refacerea pentru o linie de naveta urbana ar necesita retrasarea strazilor, demolari etc. etc. Si chiar si asa ar fi imposibil sa duci linia la Filaret, in spatiul fostei gari acum s-au facut blocuri (pardon, "complexe rezidentiale"), bulevarde, linii de tramvai si alte chestii care ar trebui demolate ca sa refaci conexiunea.

Tramvai exista care face exact acelasi rol, pe un aliniament mult mai rezonabil (adica mai populat) ca linia de tren. Le zice 7 si 25. Si va fi candva si metrou.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

De la Ionut Ivasca, continuarea filmarii cu Gara Progresu: Magistrala CFR 902 - Pod peste raul Arges \ 26.03.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

survola

Adică podul va fi deschis pentru circulație în septembrie?
Sunt curios cum fac deschiderea centrală.