Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Fix intrebarea 1. mi-am pus-o si eu...
 :hm:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

nu cumva e viaduct de descarcare? daca iese apa din albia minora pe acolo elibereaza presiunea asupra rambleului.

Yoraz

Ref. la primul pod.
Pe traseul vechi existau tot doua poduri (Sabar 1 si Sabar 2). Zona este inundabila, podul asigurand descarcarea apelor mari.

alext

Cred ca aici intra:
Liniile care pleaca din gara Progresu si ajung in Jilava (inclusiv merg spre Giurgiu) au fost curatate de vegetatie si cred ca am vazut (din masina) si cateva traverse inlocuite.

Se pare CFR infrastructura are planul de batalie gandit bine (aici ma gandesc ca pregatesc linia pentru reinceperea circulatiei pe B-Gr).

TibiV

De la Ionut Ivasca: Magistrala CFR 902 - Pod peste raul Arges \ 13.03.2023


Pereti mulati?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

Quote from: alext on March 20, 2023, 11:14:10 PMSe pare CFR infrastructura are planul de batalie gandit bine (aici ma gandesc ca pregatesc linia pentru reinceperea circulatiei pe B-Gr).

cand se va relua traficul pe directa Buc Progresu-Giurgiu? detour-ul prin Videle omoara orice initiativa de a folosi trenul intre cele doua orase.

frunzaverde

Cand sunt gata lucrarile, deci probabil prin primavara-vara anului 2024.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

https://clubferoviar.ro/inagurarea-liniei-bucuresti-giurgiu-amanata/



naugurarea liniei București-Giurgiu, amânată de lucrările neconforme făcute de un subcontractant
Ei bine, n-a fost să fie așa, pentru că în România nu se întâmplă minuni. Club Feroviar a intrat în posesia unei adrese a Porr Construct, antreprenorul general al lucrării, prin care a notificat subcontractorul PAB Romania SRL din Arad cu privire la rezilierea contractului. În documentul respectiv, se aduc acuzații grave cu privire la întârzierile înrregistrate de subantreprenor la livrarea armăturilor și a tablierelor metalice, dar și referitoare la calitatea necorespunzătoare a acestora.

În adresa trimisă de Porr Construct se acuză "neasigurarea unui volum suficient de materiale și echipamente pentru îndeplinirea conformă și la timp a obligațiilor din contract", dar și "netransmiterea tehnologiei de execuție a sudurilor în forma finală către antreprenorul general și prin faptul că, la finalizarea lucrărilor, acestea nu corespund cerințelor din caietul de sarcini și normelor în vigoare, calitatea lor fiind afectată de nenumăratele reparații de suduri și de apariția de fisuri (la podul peste râul Neajlov), lucru care a determinat Antreprenorul General să solicite reconstruirea în totalitate și folosind materiale noi, a podurilor I și II peste râurile Sabar".

De asemenea, antreprenorul general acuză faptul că subantreprenorul fie nu a prezentat documente care să ateste calitatea lucrărilor executate (de exemplu nu a prezentat rezultatele verificărilor geometrice complete referitoare la elementele fabricate, nici protocoalele de verificare cu privire la îmbinări – atât înaintea executării sudurilor, cât și după efectuarea acestora), fie a prezentat documente de calitate înșelătoare, care nu corespundeau calității lucrărilor executate. De exemplu, deși sudurile apăreau ca fiind acceptate conform documentelor de calitate, ulterior inspecției acestora s-a constatat că toate respectivele suduri prezentau defecte sau efectuarea de suduri în afara fabricii, fară a proteja în niciun fel zona sudurii împotriva condițiilor atmosferice.

Penalități enorme calculate de austriecii de la Porr Construct pentru firma arădeană
Cei de la Porr au făcut și un total al penalităților pe care ar trebui să i le achite subcontractorul, având în vedere că unele obiective au întârzieri și de 225 de zile față de grafic – deci puțin probabil, ba chiar imposibil ca toată lucrarea să fie gata în acest an. Penalitățile de întârziere s-ar ridica la 8,25 milioane de lei. La acestea se mai adaugă coturile de atribuire către alți subcontractanți, scumpirea betonului și alte costuri generate de expertize – încă 31,5 milioane de lei. Plus 10% din prețul contractului, adică 5,5 milioane de lei.

"Întrucât în costurile de reziliere de mai sus nu sunt incluse lucrările restante la execuţia betoanelor de pe poduri și amenajarea albiilor râurilor Neajlov, Sabar I și II și Argeș, Antreprenorul General oferă Subantreprenorului posibilitatea finalizării acestor lucrări chiar și după rezilierea Contractului, pentru a nu mai adăuga la costurile rezilierii Contractului valoarea diferenței de substituire a Subantreprenorului pentru executarea acestor lucrări. Dacă Subantreprenorul nu este de acord să finalizeze aceste lucrări după rezilierea Contractului, conform propunerii de mai sus, respectivele costuri (care vor fi cuantificate ulterior) se vor adăuga la totalul de 44.244.723,78 lei", se mai arată în adresă.

Contractul a fost semnat în decembrie 2020
Inagurarea liniei București-GiurgiuContractul pentru redeschiderea circulației feroviare pe ruta directă București-Giurgiu, pe secția 102, a fost semnat pe 4 decembrie 2020, așa cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar.

Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.

În cadrul contractului, trebuie reconstruite patru poduri de cale ferată: la km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, la km 18+265 peste râul Sabar, la km 18+402 peste râul Sabar și la km 28+375 peste râul Neajlov.

Yoraz

#458
Momentan acesta este singurul "pod" functional peste Sabar.




Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

Se trag niste concluzii ușor pripite in articol. La privat nu e ca la stat, se pot recontracta lucrările problematice pentru tablier chiar înainte de reziliere.

TibiV

Just for fun...

https://clubferoviar.ro/podul-de-la-gradistea-porr-cenzura-ceausescu/

Podul de la Grădiștea: Austriecii de la Porr vor cenzură ca pe vremea lui Ceaușescu
Adrian Bărbulescu
22 Martie 2023

Austriecii de la Porr amenință Club Feroviar, după ce ieri am publicat o informație de interes public, potrivit căreia circulația feroviară pe ruta directă București-Giurgiu nu se va relua în acest an, așa cum era programat. Practic, compania se erijează în cenzor al presei, ca în perioada în care România era condusă de Nicolae Ceaușescu.

În articolul de ieri, cu titlul EXCLUSIV Inaugurarea liniei București-Giurgiu, amânată pentru la anul. Lucrări neconforme, am arătat faptul că, din cauza unor lucrări neconforme realizate de un subcontractor al antreprenorului general Porr Construct, șantierul podului de la Grădiștea nu se va finaliza în acest an.

Informația a fost fundamentată pe baza unei adrese a Porr Construct, antreprenorul general al lucrării, prin care a notificat subcontractorul PAB Romania SRL din Arad cu privire la rezilierea contractului. În documentul respectiv, se aduc acuzații grave cu privire la întârzierile înregistrate de subantreprenor la livrarea armăturilor și a tablierelor metalice, dar și referitoare la calitatea necorespunzătoare a acestora. Din documentul citat reiese fără urmă de echivoc că șantierul nu poate fi încheiat în cursul anului 2023, având în vedere că la unele lucrări întârzierile sunt și de 225 de zile (șapte luni și jumătate).

Nu vom șterge articolul de pe site. Ne vedem la Tribunal!

Ei bine, pe principiul "unde dai și unde crapă", în urma articolului nu au sărit ca arși arădenii de la PAB Romania SRL, ci vienezii de la Porr Construct, care ne-au transmis o notificare pe un ton extrem de tăios, chit că ei nu erau în niciun fel învinuiți în articol. Articol pe care vor să-l ștergem de pe site și de pe pagina de Facebook, lucru pe care, evident, nu îl vom face. Preferăm să lăsăm Justiția să tranșeze această chestiune.

Vom explica mai jos de ce. Acum, să vedem ce se arată în notificarea austriecilor.

Austriecii au trimis statului român "informaţii tendenţioase şi neverificate" despre podul de la Grădiștea?

Pe scurt, aceștia se contrazic de la o frază la alta. "În Articol s-a procedat la diseminarea unor date şi informaţii tendenţioase şi neverificate, menite a discredita atât Societatea, cât și partenerul său contractual şi a compromite imaginea şi relaţiile comerciale ale acestora", se arată în document.

În continuare, se menționează: "Articolul propagă, în mod nelegal, în spaţiul public, informații cu caracter confidenţial, la care au acces doar Societatea și partenerul său comercial, în baza contractului comercial încheiat între părti. În conţinutul Articolului sunt publicate în mod nelegal informatii şi extrase din documente cu caracter de secret comercial".

În prima frază se susține că am diseminat "informaţii tendenţioase şi neverificate", iar în următoarele două că era vorba de "informații cu caracter confidenţial". Să înțelegem de aici că informațiile confidențiale din adresa cu antetul Porr Construct erau tendențioase și neverificate?

Mai mult, informațiile cu pricina au fost transmise, spre știință, și reponsabililor Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Cu alte cuvinte, beneficiarului lucrării (statul român, prin intermediul CNCF CFR SA) i-au fost trimise informații "tendențioase și neverificate".

Cât despre compromiterea relațiilor comerciale ale celor două companii, ele nu au fost deja compromise prin cererea de reziliere unilaterală a contractului trimisă de Porr Construct?

În ceea ce privește informațiile cu caracter confidențial, acestea vizează o temă de interes general, cum este în cazul de față redeschiderea circulației pe o linie închisă din 2005 (de 18 ani). În acest caz, opinia publică are dreptul să cunoască aceste informații. Practic, Porr Construct SRL vrea să cenzureze publicarea unor informații de interes public.

Contractul pentru podul de la Grădiștea, semnat în decembrie 2020

Contractul pentru redeschiderea circulației feroviare pe ruta directă București-Giurgiu, pe secția 102, a fost semnat pe 4 decembrie 2020, așa cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar.

Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.

În cadrul contractului, trebuie reconstruite patru poduri de cale ferată: la km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, la km 18+265 peste râul Sabar, la km 18+402 peste râul Sabar și la km 28+375 peste râul Neajlov.

Companii austriece amendate la ele "acasă", pentru practici anticoncurențiale

Compania Porr face parte dintr-un lot de mai mulți constructori austrieci care au fost cercetați sau chiar amendați "pe teren propriu" pentru practici anticoncurențiale.

După cum a scris Club Feroviar acum doi ani, Autoritatea Federală Austriacă pentru Concurență Bundeswettbewerbsbehörde (BWB) a aplicat o amendă pentru Strabag în valoare de peste 45 de milioane de euro, pentru înțelegeri anticoncurențiale. În cadrul aceleiași investigații, compania Porr și-a recunoscut vinovăția și s-a obligat să plătească o amendă de peste 60 de milioane de euro către corespondentul austriac al Consiliului Concurenței.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

De la Ionut Ivasca: Magistrala CFR 902 - Gara Comana + Pod Raul Neajlov 21.03.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Si doua filmari noi tot de la Ionut Ivasca:

- Magistrala CFR 902 / Statie Vidra \ Pod peste raul Sabar \21.03.2023

- Magistrala CFR 902 - Pod peste raul Arges \ 21.03.2023
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

venom637

https://clubferoviar.ro/cfr-sa-ascunde-problemele-de-la-podul-gradistea/

QuoteDupă ce Club Feroviar a dezvăluit problemele de la podul Grădiștea, mai exact lucrările neconforme din cauza cărora redeschiderea circulației pe ruta directă București-Giurgiu s-ar putea reporta pentru 2024, CFR SA a ieșit public ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat și a anunțat că lucrarea va fi gata în septembrie.

Ce bine ar fi sa fie asa.

TibiV

De la Ionut Ivasca avem o premiera, o filmare de exceptie: Statia CFR Progresul ➡️ Pod peste raul Arges /26.03.2023

Este prima data cand avem filmata si Gara Progresu (fara L la final, asa este denumirea corecta CFR-istica...)
Primul cadru este spre Bucuresti si spre DN5.
La 02.15 este terminalul tramvaielor 7 si 25, al autobuzelor 102, 116, 216 si trecerea la nivel M902-DN5.
La 03.45 cladirea Garii Progresu (nefolosita de 18 ani....)
La 04.20 triajul garii, la fel de parasit (va amintiti de filmarile de la Ganeasa?...)

Daca va intrebati de ce un singur fir este relativ intretinut, este pentru trenurile din gara Jilava, de la 09.00 - sunt trenuri pentru depozitul PETROM de pe DNCB si pentru fabrica de betoane (Holcim?) din apropierea Garii Progresu... Pe filmarile cu pasajul Domnesti au fost surprinse multe trenuri pe centura feroviara - toate aveau destinatia in zona asta, ca mai departe nu aveau unde sa se duca...  :(

La 09.30 avem supratraversarea M902 de A0 Sud Lot 2 Alsim Alarko. Este loc berechet pentru dublarea/cvadruplarea liniei feroviare...



Multe sine si traverse noi, unele instalate, altele in lucru, in special la aparatele de cale, mai ales in garile Progresu si Vidra... Lucrari care, din cate imi amintesc, NU fac parte din contractul PORR...

Se pare ca CFR Infrastructura vrea sa ii dea o sansa acestei linii...

Multumim, Ionut Ivasca!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)