News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

motorzbh

Vorbesti de electrificarea unui pod basculant?

dr4qul4

podul ala mai e basculant?  sau asa a ramas in acte si de asta nu mai facem electrificare. S-a mai ridicat vreodata in ultimii 10 ani?  Si gabaritul de navigatie cu podul lasat e mai mic decat cel de la Calafat?
Si sigur se gasesc solutii pt electrificarea unui pod basculant, chiar daca ar fi nevoie sa se treaca din inertie cu viteza mica.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Sorinus

Stiu ca locomotivele pot merge o perioada fara contact cu catenara.

AndreiB

#363
Sunt solutii ingineresti posibile cred: https://www.eurogunzel.com/2016/07/electric-trains-trams-trolleybuses-movable-bridges/

Dar eu as sugera ca merita sa investigam de cate ori a fost mecanismul folosit in ultimii 50 de ani.

Daca raspunsul e zero, cred ca solutia e sa dezafectam mecanismul de basculare.

motorzbh

Eu l-am văzut mergând. sunt ani de atunci e adevărat. Noi am avut probleme cu fibra optica...

AndreiB

Sectie neutra de electrificare pe portiunea cu bascula atunci. Eventual cu sina, daca e mai rezistenta decat catenara.

motorzbh

Zona neutra de 76+ de metri? Hm cam lunga totuși. Adică ai nevoie de ceva inerție ca sa treci. Si tot vei rămâne acolo. Noi am rămas cu Taurus-ul la Aradu Nou si l-am impins. Dar o loco de 80 de tone e ușor de împins. Un tren de marfa ... Dar pana la urma se poate face o chestie sa o alimentezi. Pana la urma Dunarea e scăzută juma de an.

Vlad94

Aici e un exemplu cu podul de la Zatoka din Ucraina. Podul e basculant si electrificat.
46,0753474, 30,4690545

shift2rail

Ti-a scapat, probabil, faptul ca statele Ro&Bg sunt, de facto, falimentare; deci nu as miza pe "bugete locale" ptr investitii.

motorzbh

Da din cate am văzut au o solutie cu catenara rigida. Nu stiu daca e gabarit. Evident se poate face pana la urma ceva. Doar ca nu știu cine o sa facă cerințele având în vedere ca nu mai avem asa ceva. Dar pana la urma toate au un început.

cristi5

#370


Wikipedia zice pod "ridicator", adica ramane orizontal, nu basculeaza.

Nu gasesc poze cu el ridicat. Banui ca se ridica doar calea de jos (adica CF)?

Lungimea partii mobile e data la 76m pe unele planse, 85m wikipedia. Romania e responsabila cu intretinerea mecanismului.

cristi5

#371
Inteleg ca pe noul pod Gradistea nu va fi prism de piatra sparta cum prevedea SF, ci Slab Track, produs de Porr STA.


motorzbh

#372
Se ridica doar 2-3 m. uite aici o filmare:

dan tm

Daca se prinde catenara de tablierul de sus ar fi o problema?

motorzbh

Nu stiu de gabarit. In principiu având în vedere ca o sa fie fără zeamă cred ca poate fi presata. Nu știu daca podul în sine are gabarit de catenara.